päivän :)

46,900 posts, 2,345 pages, 16,651,687 views

pirpeli

Posts: 5,533

#44161 • • pirpeli

Replying to päivän :):

wiwi, 5.8.2009 13:16:

Niin ja tietenkin voit vähän fiilistellä etukäteen niitä kaikkia ihania piirakoita sun muita herkkuja joita sitten saaliistanne taiot.

Kaksmetrinen chili. O__o Mitä hormoneja ootte sille syöttäny? :D Meillä on viis siemenestä asti kasvatettua, kaks niistä kokeilumielessä bonsai-ruukussa. On kyllä palkitsevaa katsoa kun ne kasvaa.



Hmmms. Muutoin voisi tollasta romanttista metsäretkeä miettiäkin, mut ipeä ei kannata houkutella piirakoilla. Se ei syö semmosia :D Paitsi jos nätisti pyytää.... Mutta voisi toki kokeilla :)

Meitin chili oli kuolemankielissä vielä reilu vuosi sitten, kunnes alkoi saamaan enemmän valoa. Uudessa kodissa se kasvoi yhdessä yössä 3 cm eikä sitä voinu enää pitää keittiön pöydällä. Nyt se on ruokailuhuoneessa ikkunan edessä lattialla ruukussa, ja tosiaan 2 metriä pitkä. Puumainen varsi sekä pensasmainen tuuhea latvusto. Alkaa tosin alalehdet kellastumaan, kun valo vähenee :/ Mutta koko ajan pukkaa chiliä :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Amma

Posts: 2,383

#44162 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to päivän :):

wiwi, 5.8.2009 13:16:
---
pirpeli, 5.8.2009 12:49:
Voiksää wiwi kannustaa tota mun ukkoakin marjastamaan/sienestämään? :D Ite haluisin metsään, mut yksin ei kyl viitti.
---
...Meette johonkin kivaan paikkaan kauniina päivänä, mukaan vähän eväitä niin sehän on romanttinen metsäretki eikä mikään pakkotyörupeama!...


eväät = riittävästi bissee? :D

pirpsu: ehkä mun pitää tulla joku pvä sun kaa jhnkn turgulaiseen mettään itikoiden syötäväks?

--
*etsiskel*

-Kerttu-

Posts: 4,542

#44163 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Replying to päivän :):

pirpeli, 5.8.2009 13:23:


Hmmms. Muutoin voisi tollasta romanttista metsäretkeä miettiäkin, mut ipeä ei kannata houkutella piirakoilla. Se ei syö semmosia :D Paitsi jos nätisti pyytää.... Mutta voisi toki kokeilla :)




Mut juohan se varmaan viiniä! *vink* Houkuttele sillä! Ja metsän mättähällä voi tehdä muutakin..*nauru* *blush*

Mutta niihin marjoihin..Ite en ainakaan tiedä yhtään mihin Helsingissä menisin marjaan taikka sieneen ja kun ei ole autoakaan, niin kovin kauas ei voi lähteä ja eihän ne bussit metsään kuljetakaan! *igor* Ikääntyminen nostaa päätään ja olen jo muutaman kesän haaveilut sienestyksestä ja marjastuksesta, sinne kuitenkaan pääsemättä! *uuh* Vielä joitakin vuosia sitten mua ei olis kirveelläkään saanut metsään!!!

Viikonloppuna tosin äidin luona kerättiin punaviinimarjoja 4 ihmisen voihin 20 minuutissa 15 kiloa!!!! Nyt on oma ja anopin pakastin täynnä ihania c-vitamiini pommeja talven varalle! Nuorempana äiti sai aina yksin tyhjentää puskat marjoista, nyt melkein rynnättiin keräämään niitä! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

ipe

Posts: 1,845

#44164 • • ipe X-Rust / Holvi

Replying to päivän :):

pirpeli
Voiksää wiwi kannustaa tota mun ukkoakin marjastamaan/sienestämään? :D Ite haluisin metsään, mut yksin ei kyl viitti.



1. en syö marjoja
2. kaapissa on edellisetkin sienet vielä syömättä

:)

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

pirpeli

Posts: 5,533

#44165 • • pirpeli

Replying to päivän :):

Super-Kerttu, 5.8.2009 13:29:

Mut juohan se varmaan viiniä! *vink* Houkuttele sillä! Ja metsän mättähällä voi tehdä muutakin..*nauru* *blush*



Viiniä juo kyllä, mut se sitten taas vaatis sen, että ois jotain paikkaa laittaa sitä viiniä.. :D Vaikeeta..Ja toki toki, mättähällä voi tehdä....vaikka mitä*hih*. Minäpäs koitan panetua tähän houkutteluun :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Amma

Posts: 2,383

#44166 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to päivän :):

Super-Kerttu, 5.8.2009 13:29:
Mutta niihin marjoihin..Ite en ainakaan tiedä yhtään mihin Helsingissä menisin marjaan taikka sieneen ja kun ei ole autoakaan, niin kovin kauas ei voi lähteä ja eihän ne bussit metsään kuljetakaan! *igor*...


Täytyy myöntää, ettei suoralta kädeltä tuu mieleen Helsingistä marjastus-/sienestyspaikkoja (vaikka niitä varmasti onkin), mutta esim. Espoossa (Luukki, Nuuksio), Kirkkonummella (esim. molemmin puolin tietä 51), Nurmijärvellä, Sipoossa, Vantaalla jne. on isoja metsiä, paljon satoa ja sinne päässee julkisillakin kulkuvälineillä Helsingistä aika kivasti.

--
*etsiskel*

-Kerttu-

Posts: 4,542

#44167 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Replying to päivän :):

Amma, 5.8.2009 13:54:


Täytyy myöntää, ettei suoralta kädeltä tuu mieleen Helsingistä marjastus-/sienestyspaikkoja (vaikka niitä varmasti onkin), mutta esim. Espoossa (Luukki, Nuuksio), Kirkkonummella (esim. molemmin puolin tietä 51), Nurmijärvellä, Sipoossa, Vantaalla jne. on isoja metsiä, paljon satoa ja sinne päässee julkisillakin kulkuvälineillä Helsingistä aika kivasti.



No juu Helsinki oli vähän suppea määritelmä, pääkaupunkiseutua tarkoitin. Pitänee mennä johonkin noista paikoista samoilemaan, josko sieltä jotain kerättävää löytyisi. Toivottavasti en kadota kuitenkaan itseäni sinne! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Tiinuliinu81

Posts: 510

#44168 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Mä kävin viikonloppuna keräämässä kanttarelleja miehen "kotona" Itä-Hämeessä. Oikein odotan, että pääsen sinne taas sienestämään tai marjastamaan*whaat*. Ennen mua ei olisi moiseen puuhaan saanut kirveelläkään ja nyt oikein tykkään. Niin nämä ajatukset muuttuvat!

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Avatar
#44169 • • *Mirri* Guest
Vihdoinkin lomalla! *sydän* Ja kaikkee kivaa tiedossa.
wiwi

Posts: 1,575

#44170 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to päivän :):

Amma, 5.8.2009 13:24:
eväät = riittävästi bissee? :D


Pöyristyttävää vihjailua! Onhan tänään jo kolmas (3.) päivä putkeen ilman olutta.

Voi kyllä olla että illalla tulee maistettua...mutta kohtuudella, tietenkin.

*pepsodent*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Coutsi

Posts: 51

#44171 • • Coutsi
Kuninkuusravit täältä tullaan!!!!*jiihaa* Vihdosta viimein kela maksoi rahat!*pepsodent*

--
I dont want to live in Finland anymore, this is a land of Nazi pigs -Kari Peitsamo, Back in the DDR

Auacusha

Posts: 1,097

#44172 • • Auacusha Koneradio
Ajoin windows 7 XP:n rinnalle ja jotenki automaagisesti se itsessää teki buuttaukseen kyselyn kumman haluaa avata, erinomaista sanoisin :)

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Freja

Posts: 8,775

#44173 • • Freja Sihteeri
Uus tukka. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Unik

Posts: 4,117

#44174 • • Unik
N. 7h Linnanmäellä hyvässä seurassa tänään.*hymy*
turquoise

Posts: 732

#44175 • • turquoise e-ra2co
No eip mitään sen erikoisempaa, kuin puhtaat rastat *nauru* Emmä tiedä mikä se on se vakio, jolloin ihmiset unohtavat olennaisia asioita, mutta kun tukka on viikon pesemättä niin en kyllä itse enää muista millainen se on puhtaana. Ku ei tää edes haise, joillakin se alkaa dunkata esim. etikalta. Sen kyllä muistan, että joka kerta operaation suoritettuani oon ajatellut että wow. Pitää kai tehdä aiheesta joku pieni purppurainen muistilappu tohon näytön sivuun.
+ kaunis sää, hyvä musa, itsekuri, ryhristäytyminen, hetkessä oleilu, metsä, ruoka.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Madda

Posts: 650

#44176 • • Madda ice-angel

Replying to päivän :):

Unik, 5.8.2009 22:49:
N. 7h Linnanmäellä hyvässä seurassa tänään.*hymy*



Jippii! Olitsä Miian kanssa siel?

--
Per far un amico basta un bicchier di vino, per conservarlo è poca una botte.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#44177 • • Aurinkoneiti
Siskontyttö nukkui sylissäni hyvin rennosti toinen käsi niskansa takana.*sydän**sydän*
Timce

Posts: 5,381

#44178 • • Timce
Madal @ Kulmavuorenkatu ja Nepalilainen buffet. Ruoka oli hyvää ja palvelu parasta. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#44179 • • Annakins Guest
New York, baby, New York! =)
pirpeli

Posts: 5,533

#44180 • • pirpeli

Replying to päivän :):

Annakins, 7.8.2009 09:17:
New York, baby, New York! =)



Mä oon vähän kade, mut hyvää matkaa silti*hihu*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-