kuilu und pHaze:
Blah blah, rutkun rutkun, itkua, parkua ja vittuilua...
Täysin samanlaista epämääräistä off topic vittuilua ja pilkun viilailua...
Jos vaikka yritettäisiin saada tämä keskustelu edes suunnilleen taas johonkin järkevään(?). Vaikkakin tuo off-topic vääntö oli hauskaa, niin ei nyt sentään makiaa mahantäydeltä. Keräsin nyt tähän vielä muutamat suht.järkevät lausahduksenne johon päätin vastata. Jos nyt jokin erityisesti jäi mielestänne puuttumaan, olkaa hyvä ja pistäkää uudestaan niin palaan siihen myöhemmin.
pHaze:
Eli jos joku ei toteuta sinun näkökantaasi, hänet on aivopesty? Millä perustelet ettei itseäsi ole?
Kuilu:
Mistä tiedät ettet itse juuri ole aivopesty? Kato, sitä ei se aivopesty hiffaa. Ihan vaa vinkiks
Tämän perusteleminen on periaatteessa mahdotonta.Tuskin itsekkään pystytte tätä täysin vedenpitävästi perustelemaan. Mutta koitetaan nyt kuitenkin. Mikään yksittäinen taho/henkilö/suuntaus tai teos ei ole koko ajatusmaailmani pohjana. Näin ikään olen itse muodostanut omat johtopäätökseni erinäisistä kokemuksista jne jne... Esimerkkinä juuri kyseiselle palomiehelle, varmastikin oli valtion, työtovereiden ja ehkäpä jopa sukunsa puolesta tuputettu sankarimyyttiä, jossa on kunniallista uhrata itsensä muiden puolesta.
pHaze:
Odotan innolla koska sinä alat oikeasti tajuamaan jotain etkä vain todistelemaan itsellesi että sinun täytyy olla oikeassa koska uskot niin.
En todistele itselleni mitään. Yritän selittää teille näkemykseni, mutta te ette tunnu sitä haluavan tai pysty ymmärtämään.
Kuilu:
Elikä siis klausuuliisi haluatkö tietää ikäviä uutisia JOS et voi niille mitään tullee ainakin omalla kohdallasi särö. Sinä et tee mitään, vaikka VOISITKIN?
Jos asiasta ei ole minulle mitään merkittävää hyötyä, vaan aiheutuu haittaa (Siis kuluisi aikaa ja rahaa) niin miksi vaivautisin. Ei mitään säröjä kultaseni.
Kuilu:
Ja sä yritätä toisaalla väittää, että niille asioille ei voi mitään, joten miksi olla niistä kiinnostunut.
Minua ei myöskään haittaa, vaikka te muut tuhlaisittekin aikaa/rahaa Kirkuztanin tilanteen parantamiseen, kunhan se ei olisi minulta poissa.
Kuilu:
Ja tän lempeemmäks en ala!
Huih! En edes halua nähdäkkään kuinka käy kun oikeen hermostut.
Kuilu:
Ja laitetaan tuostakin sitten selkeä lause: ahneudesta ei voi seurata primaarisesti mitään hyvää.
Kaksipiippuinen asia. Ahneudesta voi aiheutua paljonkin hyvää tietylle taholle ja taas tuplasti paskaa toiselle. Etkö jo ymmärrä että ahneudesta ei aina aiheudu vain pahaa kaikille. Toki skenaarionne tilanteessa jossa kaikki on äärimmäisen itsekkäitä ja toimivat vain maksimaalisesti omaanedun mukaan seurauksista välittämättä olisi kieltämättä ikävä. Kuten aikasemmin jo totesimme itsekkyydessäkin on tasoja. Ja Epäilijän esimerkki on loistava esimerkki tästä.
Kuilu:
Niin, vertasithan itseäsi jo lihamyllyynkin, kun tresin toivotit mukaan keskusteluun... Repesin kyllä.
Kiva että kielikukkaseni ilahdutti sinua, se sen tarkoitus olikin, eikä pönkittää omaa machoa egoani, kuten sinä tietenkin heti ajattelit.
Kuilu:
Selitäpäs POSER tämä.
Jos yksilön itsekkyys on....
Epäilijä sanoi jo tähän asian erittäin hyvin omasanikin puolesta. Ja ennen kuin kerkeät vinkua siellä että minä väistin hienosti näin kysymyksesi, katsopa uudestaan aikaisempia postailujani. Siellä myöskin kävin esimerkin avulla läpi, kuinka ahne kauppias tuo kylälle vaurautta, täten ollen kyläläisistä tavattoman ihanaa, fantsua ja epäitsekästä. Toisaalla taas kauppiaan toiminta tuo itkua ja harmia, kun ahneudessaan riistää tätä kylää, jolloin heidän mielestään hän onkin itsekäs ja ahne paskiainen.
Myöskin Epäilijä on onnistuneesti saanut vangittua postaukseensa alkuperäisen ideani, jonka mukaan kaikki toiminta lähtee itsekkäistä syistä. Katsotaan tajuatko/teko tätä asiaa vieläkään?