kuilu:
POSER:
pHaze:
I have but one thing to say: Itsekkyys on maailman syöpä.
Ja pöh sanon minä. Näin kärjistetysti sanottuna ihminen toimii ainoastaan itsekkäistä syistä.
Ihminen? Älä ala kärjistelemään asioissa, joissa se ei ole mahdollista.
Tsirp Tsirp!
kuilu:
Eli haluaisit olla altruistien maan ainoa ahne? No oletpa kyllä.
Enpä panisi pahakseni.
kuilu:
Eli mitä vittua? Sama itsekkyys? Okei, jos mä sniikkaan 10 euroa jostain, et saan deitilleni lipun Unityyn, eli kaiketi pildenahneuksissani, tai sit ostan sijoitusmielessä ne liput, ja myyn 100 euroo kipale, ni se sama itsekkyys on valtoimenaan???
Tsirp Tsirp!
kuilu:
Aivan itsekkyys saa minutkin kirjoittamaan! Mutta arvaapa! Ihme ja kumma, on olemassa henkilöitä, joiden mielestä se itsekkyyden ajama tuote olisi voinut jäädä syntymättäkin?
Selvä! Ja jotkut eivät voi ymmärtää edelleenkään mihin niitä kännyköitä tarvitaan. Kunnioitan mielipidettäsi tästä asiasta, mutta se on mielestäni ihan yhtä järkevä kuin antamani esimerkkilause.
kuilu:
Vittu et oot omahyvänen! Luuletsä tosiaan, et me ollaan jotai telepaatteja täällä? Jos sul on joku perustelu, jota sä jo postatessas tajusit jonkun alkavan tivaamaan, ja jätät se tolee esoteerisesti ilmaan leijumaan, et sä vaikutat joltai vitun fakiirilta?!
Idea oli ettei kukaan jäisi itkemään esimerkkiäni, että kyllä musaa voi tehdä ilman itsekkyyttä ja omahyväisyyttä ja siten vieden koko keskusten raiteeltaan. Minusta se oli aika yksiselitteisesti ilmaistu, mutta jos sinusta sen tajuamiseen tarvii olla Fakiiri niin mikäs siinä sitten.
kuilu:
Sun ongelmana, dear Poser, on se, et sä puhut arvomaailmasta, et faktoista. Sä pyrit utilitaariliberaalien tavoin selittämään omaa ahneuttas jollain vitun tieteellisellä mambojambolla, jotta sen käsittelyn omatuntokeskuksessa voisi lopettaa.
Minusta asioihin on kivempi myös hieman syventyä, eikä vain puhua tyyliin musta tuntuu tai että mun mielipide on tämä. Silloin kukaan ei voi vaatia sinulta perusteluita kun sanot että se on vaan mun mielipide. Sellainen keskustelu, jossa ei edes yritetä selittää asioita pidemmälle on yhtä kivaa kuin pään hakkaaminen seinään. Omatuntokeskustelussa tuskin on sitä oikeata faktaa, vaan nimenomaan kyse on arvomaailmasta.
kuilu:
Enkä tarkota, et pitäis nyyhkyti nyyhtkyti vaeltaa murheen laaksossa ja sirotella tuhkaa päälle ku maailma on nii paha paikka, en. Valkosen miehen taakka tarkotti alun perin, siis Kiplingin mukaan, meidän sivistyneemmän kulttuurin VELVOLLISUUTTA kouluttaa alemmat kansat. Ei siis mitää paybäkkiä. Enemmän sitä maailmankuvaa. Ja ARVOmaailmaa.
Tsirp Tsirp, tässä lauseessa on oikeesti vielä vähemmän järkeä, kuin edellisissä joihin samalla tavalla vastasin. Tajuatkohan sä itsekkään mitä olet yrittänyt näissä suoltaa ulos.
kuilu:
Eli sulle luominen on vain väline? Etkö ymmärrä, joitakin asioita on vain pakko tehdä? Ilman sen kummempaa syytä?
Kuten käydä paskalla vai?
kuilu:
Eikä edes hyvästä fiiliksestä? Taidat olla aika kylmä tapaus.
Sanotaanko että lämpenen hitaasti harvoista asioista.
kuilu:
Annatko siis itse ymmärtää, ettei syövästä voisi koitua mitään hyvää? Kuten siveys siis logiikkasi jo aiemmin alas ampui?
Kun alkaa ladella ehdottomuuksia, tulee olla eritarkkana, tai tulee turpaan.
Siis eikö syövästä voi koitua mitään hyvää koskaan?
Puhettahan oli että mikään asia ei ole niin mustavalkoinen. Syövästä voi koitua paljonkin hyvää, mutta näin yleisesti ottaen syöpä luetaan pahaksi asiaksi. Vittu että on kivaa kun porukka tarttuu siihen yhteen sanaan, mutta jos ei muuta keksi niin parempihan kai sekin.
POSER:
Minulle (itsekkyydestä? kuilun huom.) ainakaan ei ole tuskaa aiheutunut, joten miksi minä siis välittäisin muista. Oikein vaan niille itsekkäisille paskiaisille jos hieman kärsimystä kokevatkin
kuilu:
Vitun hämmentäjä!
Ihan nyt selvyyden vuoksi, etten vaikuta fakiirilta, tuo oli vitsi
[muokattu 18.7.2003 13:30]