Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:
Niitä on vaikka kuinka paljon, tosin jokainen on vähän eri kohderyhmälle suunnattu ja erilainen, Google auttaa. Puhun nyt yökerhotapahtumista ja bileistä yleisesti, enkä siis pelkästä elektronisesta musasta.
Niinno eri kohderyhmille varmasti löytyy ihan loputtomasti, mutta kuinka monta ihan oikeesti konemusalle vihkiytynyttä kalenteria löytyy? Itse keksin muutaman klubbarin lisäksi nyt kun oikein ajattelin mutta nekin on sitten vielä rajatummalle yleisölle.
Mutta palatakseni alkuperäiseen ajatukseen, fabo on kaukana konemusayhteisöstä ja siellä tapahtumat hukkuu. Ja just tän hukkumisen takia on sitten tullut näitä ihan *tun rasittavia lieveilmiöitä kuin "tykkää ja jaa", sekä IMO aivan helvetin huonosti konemusakulttuuriin sopivat vippihässäkät. Ja siis vipillä en nyt tarkota "pääset ilmaseksi sisään" tyylistä nimilistaa tms, vaan näitä että johonki tanssilattian reunaan on säädetty joku helvetin vippiaitio. Tollanen on aika saakelin kaukana mistään plur-hengestä (sanokaa mitä sanotte mutta mun mielestä koko konemusaskene pohjautuu tuohon hyvin yksinkertaiseen aatteeseen). Mä ymmärrän tollaset hoppiskenessä jossa koko homma muutenkin perustuu rahan ja vallan ihannointiin, mut ei vaan sovi konemusan kanssa yhteen.
Tapahtuma hukkuu, jos skene ei ole ollenkaan hereillä, jota tapahtuu...ei ikinä. Piirit on niin pienet, että joku tuntee uudenkin bilejärkkääjän AINA ja puskaradio toimii/kaverit bongailee toistensa tulevia eventtejä ja FB "mainostaa" niitä myös kavereille.
Tykkää & Jaa -mainostuksesta olen täysin samaa mieltä ja muistaakseni se on nykyään FB:n sääntöjen vastaisiakin, varsinkin toi jakamisosuus. Vippejä myymällä katetaan kaiketi tappioita muualta, joten välttämätön paha ja joku (kaikki 10) niitä kuitenkin ostaa.
Sulle PLUR on ehkä arkipäivää, mutta konemusaporukka on näemmä jo ehtinyt suorittaa sukupolvenvaihdoksen eikä 90% porukasta edes luultavasti tiedä mitä ko. termi tarkoittaa, saati ole koskaan kokeneet yhteisöllisyyttä konemusarintamalla, FB kun sitä ei pahemmin tarjoa.
Hieno aate, mutta aivan kuin ei konemusaskenessä nousisi kenelläkään menestys hattuun tai että sitä ei tavoiteltaisi, vaikka marginaalimusasta edelleen puhutaankin. En mä kyllä muista, että 10v sittenkään olisi ollut useita (kymmeniä) tuhansia vetäviä monelle päivälle levittäytyneitä konemusafestareita pitkin kesää Helsingissä. Montako tänä kesänä on? 4-5? + Provinssin ja vastaavien konemusalavat.
Millos Anqqa tekee Klabbarista FB-sovelluksen ja tuo bileet kaikkien tietoon? :P Taisin joskus taannoin tota ehdotella...mut hienoa, jos kalenteri-sync toimii jo.