Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute

18 posts, 1 page, 34,273 views

ClubbersA.K.A

Posts: 2

#1 • • Edited ClubbersA.K.A
Hei, aikaisemmin Klubitus sivuilta löysi kalenterista enemmän päivän tapahtumista tietoa kuin nykyään... Jos Klubitus sivuilla ilmoittelu on ilmaista luulisi
A) Että moderaattorit keräisivät kaikki biletapahtumat kalenteriinsa jotta Klubitus.org
sivut olisivat se yksi ja ainoa kaikenkattava bileinfo kalenteri mistä voi suoraan nähdä kaikki potentiaaliset tapahtumat kullekkin päivälle...
B) Bileitten järjestäjillä luulisi olevan äärimmäisen tärkeää huolehtia Klubitus.org näkyvyydestään sillä onhan se yksi tärkeä kanava mistä juhliat tietonsa saavat...
C) Onko KLUBITUS muuttunut maksulliseksi ja siksi harva siellä enään haluaa ilmoittella...joka tapuksessa jos valtaosa taphtumista puuttuu on Klubitus muuttunut
merkityksettömäksi sivustoksi ja olemme menneet kehityksessä taakseppäin koska tapahtumien mainonta keskittyy Julisteisiin ja Facebook kutsuihin..!!!
ezzy

Posts: 8,060

#2 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

Hei, aikaisemmin Klubitus sivuilta löysi kalenterista enemmän päivän tapahtumista tietoa kuin nykyään... Jos Klubitus sivuilla ilmoittelu on ilmaista luulisi...



Modet eivät ole ikinä ylläpitäneet/lisänneet/keränneet tänne tapahtumia, sen tekevät tapahtumanjärjestäjät. Modet moderoivat forumia.
Ei, ei ole kovinkaan tärkeä kanava enää.
Ei, ei ole maksullinen, vaan lähinnä Facebookin takia lähes obsolete.

Ikävää, mutta totta. Osa järjestäjistä toki ilmoittaa tänne edelleen bileensä, mutta käyttäjämäärien vuoksi siinä ei monellekaan ole enää järkeä.
Takyon

Posts: 2,945

#3 • • Edited Takyon Möwkö

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

..vaan lähinnä Facebookin takia lähes obsolete.



Mä en edelleenkään ymmärrä tätä logiikkaa. FB:n tapahtumailmotukset hukkuu sinne kaiken muun paskan joukkoon, tai sit jos niitä haluaa saada niin tulee myös järjetön määrä tarpeetonta spämmiä jota ei haluaisi saada.

Eli siis se mitä ihmettelen on että miksi fb ja klubbari ei voisi elää rinnakkain kun molemmilla on oma, aivan erilainen tarkoituksensa? Foorumilta fb toki syö väkeä mutta imo klubbarin tapahtumakalenteri pitäis olla jokaisen bilejärkkärin ensimmäinen paikka ilmottaa tapahtumista. Varsinkin kun a) se on ilmaista b) klubbarin softa ei rajota näkyvyyttä paskoilla algoritmeilla c) copy-pastella sen ilmotuksen laittaminen useampaan palveluun on äärimmäisen yksinkertaista.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ClubbersA.K.A

Posts: 2

#4 • • ClubbersA.K.A
Todellakin nyt puhut asiaa..miks kaiken pitää mennä taakseppäin täällä härmässä...
nyt suuri uhka elänlaadullemme on helvetin idiootti ministerimme Susanna Huovisen
idea sulkea yökerhomme jo klo 02:00 eli käytännössä 01:30 eikun sitte kuule kotiappäin siitä vaan..niin.."Ei täällä perkele tarvii kuule yökerhoissa notkua kun en minäkään siellä notku..ja erityisesti siitä syystä ajattelin viedä sen ilon muiltakin pois"
Perjantaina 4.4 joka jamppa ja mimmi Eduskuntatalon eteen mielen osoitustapahtumaan klo 16:00
vastustamaan tuon idiootin hanketta viedä meiltä loputkin syistä asua tässä poliisivaltiossa...
Joten kaikki paikallle mielellään konekiväärit ja palopommit mukaan jos Huovinen sattuisi näyttäytymään ..ämmä täytyy saada helvettiin sieltä eduskunnasta ja sassiin...kelatkaa se elää meidän veromasseilla ja keksii tällaisia tempauksia..
ezzy

Posts: 8,060

#5 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

..vaan lähinnä Facebookin takia lähes obsolete.



Mä en edelleenkään ymmärrä tätä logiikkaa. FB:n tapahtumailmotukset hukkuu sinne kaiken muun paskan joukkoon, tai sit jos niitä haluaa saada niin tulee myös järjetön määrä tarpeetonta spämmiä jota ei haluaisi saada.



Se, että sinä et osaa käyttää Facebookkia, sen kalenteria (ja puhelin-synkronointia) ja et osaa sammuttaa notifikaatioita, ei tarkoita että kaikki eivät osaisi.
Takyon

Posts: 2,945

#6 • • Takyon Möwkö
No hohhoijaa.. Kyllä mä noi osaan tehdä, mutta miksi pitäisi kun klubbarin kalenterissa mitään kikkiluja ei tarvii tehdä? Sen kun avaa viikkonäkymän ja näkee kaiken oleellisen. Mä en tarvitse (enkä halua) kaikkea maailman informaatiota synkattuna mun puhelimeen.

Hukkumisesta hyvä esimerkki on että jos tulee uusi bilejärkkäri niin miten se saa tapahtumailmoituksensa näkyviin feissarissa? Ei yhtään mitenkään. Ainoa keino on järkätä bileet jossain missä niitä järkätään viikottain muutenkin, jolloin mainostus tulee kyseisen venuen sivun kautta. Nämä kaksi asiaa on köyhdyttänyt suomen biletarjontaa viime vuosina oleellisesti. Aina samat järkkärit ja aina ne samat muutamat venuet..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#7 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

No hohhoijaa.. Kyllä mä noi osaan tehdä, mutta miksi pitäisi kun klubbarin kalenterissa mitään kikkiluja ei tarvii tehdä? Sen kun avaa viikkonäkymän ja näkee kaiken oleellisen. Mä en tarvitse (enkä halua) kaikkea maailman informaatiota synkattuna mun puhelimeen.

Hukkumisesta hyvä esimerkki on että jos tulee uusi bilejärkkäri niin miten se saa tapahtumailmoituksensa näkyviin feissarissa? Ei yhtään mitenkään. Ainoa keino on järkätä bileet jossain missä niitä järkätään viikottain muutenkin, jolloin mainostus tulee kyseisen venuen sivun kautta. Nämä kaksi asiaa on köyhdyttänyt suomen biletarjontaa viime vuosina oleellisesti. Aina samat järkkärit ja aina ne samat muutamat venuet..



En missään vaiheessa sanonut, että Facebook olisi parempi paikka bileinfoille, kerroin vain miksi nykytilanne on sellainen kun on.
Kätevämpää se IMO tosin on, jos tapahtumamuistutukset on automaattisesti luurin kalenterissa.
golem

Posts: 1,395

#8 • • golem Golem
Jokainen kanava tai web-site jonka kautta pitäisi infot laittaa lisää markkinointiin kuluvaa aikaa. Facebook on toiminu niin tehokkaasti jo itsessään että moni järkkäri on päättäny vetää mutkat suoriksi, jättää muut kanavat kokonaan pois ja luottanu siihen et ei-facebook käyttäjät saa tiedon bileistä kavereittensa kautta.

Meille klubbari on edelleenkin yksi tärkeimmistä kanavista tavoittaa Facebookin ulkopuoliset ihmiset, mutta aika marginaalistahan täällä tuntuisi aktiivisuus olevan verrattuna kulta-aikoihin.

Lisäksi vähän väliä tulee vaikka minkälaista uutta bilekalenteri web palvelua et kilpailukin on tällä saralla tiukempaa kuin koskaan.
Takyon

Posts: 2,945

#9 • • Takyon Möwkö
Kuinka paljon copy paste oikeesti kuluttaa aikaa?

Kilpailu bilekalentereista? Wat? Mä en ole törmänny yhteenkään :P

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

anqqa

Posts: 4,032

#10 • • Edited anqqa tirehtööri

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

Kätevämpää se IMO tosin on, jos tapahtumamuistutukset on automaattisesti luurin kalenterissa.



Onneks tää on onnistunu jo jonkun aikaa klabbarissaki \o/

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

golem

Posts: 1,395

#11 • • golem Golem

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

Kuinka paljon copy paste oikeesti kuluttaa aikaa?



Kokeilepa laittaa sama tapahtumainfo vaikka 8 eri paikkaan ja käynnistä sekuntikello ennenku aloitat. Se vie paljon enemmän aikaa kuin luulisi ja varsinainen copy-paste on siitä vain pieni osa.


Kilpailu bilekalentereista? Wat? Mä en ole törmänny yhteenkään :P



Niitä on vaikka kuinka paljon, tosin jokainen on vähän eri kohderyhmälle suunnattu ja erilainen, Google auttaa. Puhun nyt yökerhotapahtumista ja bileistä yleisesti, enkä siis pelkästä elektronisesta musasta.
Takyon

Posts: 2,945

#12 • • Takyon Möwkö

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:


Niitä on vaikka kuinka paljon, tosin jokainen on vähän eri kohderyhmälle suunnattu ja erilainen, Google auttaa. Puhun nyt yökerhotapahtumista ja bileistä yleisesti, enkä siis pelkästä elektronisesta musasta.



Niinno eri kohderyhmille varmasti löytyy ihan loputtomasti, mutta kuinka monta ihan oikeesti konemusalle vihkiytynyttä kalenteria löytyy? Itse keksin muutaman klubbarin lisäksi nyt kun oikein ajattelin mutta nekin on sitten vielä rajatummalle yleisölle.

Mutta palatakseni alkuperäiseen ajatukseen, fabo on kaukana konemusayhteisöstä ja siellä tapahtumat hukkuu. Ja just tän hukkumisen takia on sitten tullut näitä ihan *tun rasittavia lieveilmiöitä kuin "tykkää ja jaa", sekä IMO aivan helvetin huonosti konemusakulttuuriin sopivat vippihässäkät. Ja siis vipillä en nyt tarkota "pääset ilmaseksi sisään" tyylistä nimilistaa tms, vaan näitä että johonki tanssilattian reunaan on säädetty joku helvetin vippiaitio. Tollanen on aika saakelin kaukana mistään plur-hengestä (sanokaa mitä sanotte mutta mun mielestä koko konemusaskene pohjautuu tuohon hyvin yksinkertaiseen aatteeseen). Mä ymmärrän tollaset hoppiskenessä jossa koko homma muutenkin perustuu rahan ja vallan ihannointiin, mut ei vaan sovi konemusan kanssa yhteen.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#13 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:


Niitä on vaikka kuinka paljon, tosin jokainen on vähän eri kohderyhmälle suunnattu ja erilainen, Google auttaa. Puhun nyt yökerhotapahtumista ja bileistä yleisesti, enkä siis pelkästä elektronisesta musasta.



Niinno eri kohderyhmille varmasti löytyy ihan loputtomasti, mutta kuinka monta ihan oikeesti konemusalle vihkiytynyttä kalenteria löytyy? Itse keksin muutaman klubbarin lisäksi nyt kun oikein ajattelin mutta nekin on sitten vielä rajatummalle yleisölle.

Mutta palatakseni alkuperäiseen ajatukseen, fabo on kaukana konemusayhteisöstä ja siellä tapahtumat hukkuu. Ja just tän hukkumisen takia on sitten tullut näitä ihan *tun rasittavia lieveilmiöitä kuin "tykkää ja jaa", sekä IMO aivan helvetin huonosti konemusakulttuuriin sopivat vippihässäkät. Ja siis vipillä en nyt tarkota "pääset ilmaseksi sisään" tyylistä nimilistaa tms, vaan näitä että johonki tanssilattian reunaan on säädetty joku helvetin vippiaitio. Tollanen on aika saakelin kaukana mistään plur-hengestä (sanokaa mitä sanotte mutta mun mielestä koko konemusaskene pohjautuu tuohon hyvin yksinkertaiseen aatteeseen). Mä ymmärrän tollaset hoppiskenessä jossa koko homma muutenkin perustuu rahan ja vallan ihannointiin, mut ei vaan sovi konemusan kanssa yhteen.



Tapahtuma hukkuu, jos skene ei ole ollenkaan hereillä, jota tapahtuu...ei ikinä. Piirit on niin pienet, että joku tuntee uudenkin bilejärkkääjän AINA ja puskaradio toimii/kaverit bongailee toistensa tulevia eventtejä ja FB "mainostaa" niitä myös kavereille.

Tykkää & Jaa -mainostuksesta olen täysin samaa mieltä ja muistaakseni se on nykyään FB:n sääntöjen vastaisiakin, varsinkin toi jakamisosuus. Vippejä myymällä katetaan kaiketi tappioita muualta, joten välttämätön paha ja joku (kaikki 10) niitä kuitenkin ostaa.

Sulle PLUR on ehkä arkipäivää, mutta konemusaporukka on näemmä jo ehtinyt suorittaa sukupolvenvaihdoksen eikä 90% porukasta edes luultavasti tiedä mitä ko. termi tarkoittaa, saati ole koskaan kokeneet yhteisöllisyyttä konemusarintamalla, FB kun sitä ei pahemmin tarjoa.

Hieno aate, mutta aivan kuin ei konemusaskenessä nousisi kenelläkään menestys hattuun tai että sitä ei tavoiteltaisi, vaikka marginaalimusasta edelleen puhutaankin. En mä kyllä muista, että 10v sittenkään olisi ollut useita (kymmeniä) tuhansia vetäviä monelle päivälle levittäytyneitä konemusafestareita pitkin kesää Helsingissä. Montako tänä kesänä on? 4-5? + Provinssin ja vastaavien konemusalavat.

Millos Anqqa tekee Klabbarista FB-sovelluksen ja tuo bileet kaikkien tietoon? :P Taisin joskus taannoin tota ehdotella...mut hienoa, jos kalenteri-sync toimii jo.
anqqa

Posts: 4,032

#14 • • anqqa tirehtööri

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

Millos Anqqa tekee Klabbarista FB-sovelluksen ja tuo bileet kaikkien tietoon? :P Taisin joskus taannoin tota ehdotella...mut hienoa, jos kalenteri-sync toimii jo.



Tarkotuksena ois tehä klubbariin esim molemminsuuntanen synkkaus fäsärin kanssa, eli kun promoottori lisää tapahtuman Facebookiin se tupsahtais ja pysyis ajan tasalla myös klubituksessa ja päinvastoin, mutta ainaki niiden nykyisellä APIlla toi on hieman haasteellinen. Klubituksesta Facebookiin onnistuu ihan hyvin, mutta toiseen suuntaan hankalammin :/

Samoin hieman kysymysmerkki 'missä' toi sovellus sijaitsis, klubituksen FB-sivulla? Jokaisen omassa profiilissa? Kaikki ehdotukset otetaan lämmöllä vastaan, kalenterin ajantasaisuus ja kattavuus ku kumminki on yks klubbarin tärkeimpiä ominaisuuksia.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

golem

Posts: 1,395

#15 • • golem Golem

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:

että johonki tanssilattian reunaan on säädetty joku helvetin vippiaitio. Tollanen on aika saakelin kaukana mistään plur-hengestä (sanokaa mitä sanotte mutta mun mielestä koko konemusaskene pohjautuu tuohon hyvin yksinkertaiseen aatteeseen). Mä ymmärrän tollaset hoppiskenessä jossa koko homma muutenkin perustuu rahan ja vallan ihannointiin, mut ei vaan sovi konemusan kanssa yhteen.



Mä oon samaa mieltä vippiaitioista, mutta mun mielestä sillä ei ole mitään tekemistä FB markkinoinnin kanssa.
Takyon

Posts: 2,945

#16 • • Takyon Möwkö
On sillä sen verran että se on tullut osittain näiden "tykkää ja jaa" kilpailujen myötä palkinnoksi..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Avatar
#17 • • Hoihoimies Guest
Nolife! ei kukaan kaunis ihminen enää pukedu kuin 90 luvulla! Ja hyvä niin ! ei tällä foorumilla ole paikkaa nyky yhteiskunnassa, johan Krimin mellakat sen näytti!

A M O R P H I S
¡ Previous post about a year ago !
Jago

Posts: 4,039

#18 • • Edited Jago un-trained monkee

Replying to Klubitus sivujen nykyinen bile informaation puute:


Mutta palatakseni alkuperäiseen ajatukseen, fabo on kaukana konemusayhteisöstä ja siellä tapahtumat hukkuu. Ja just tän hukkumisen takia on sitten tullut näitä ihan *tun rasittavia lieveilmiöitä kuin "tykkää ja jaa", sekä IMO aivan helvetin huonosti konemusakulttuuriin sopivat vippihässäkät. Ja siis vipillä en nyt tarkota "pääset ilmaseksi sisään" tyylistä nimilistaa tms, vaan näitä että johonki tanssilattian reunaan on säädetty joku helvetin vippiaitio. Tollanen on aika saakelin kaukana mistään plur-hengestä (sanokaa mitä sanotte mutta mun mielestä koko konemusaskene pohjautuu tuohon hyvin yksinkertaiseen aatteeseen). Mä ymmärrän tollaset hoppiskenessä jossa koko homma muutenkin perustuu rahan ja vallan ihannointiin, mut ei vaan sovi konemusan kanssa yhteen.


(kämmäsin quotauksen. ei oo golemin vaan takyonin*aplodit*)
Nää on helvetin rasittavia. Varsinkin, kun ne kaikkein mainstremeimmät eventit harrastaa tätä eniten, eli näkyvyys kiinnostavimmille eventeille on olematonta näiden rinnalla.

Konemusaskenen yks hienista puolista oli tasavertaisuus. Päältä päin ei nähnyt toisen ekonomista yms statusta varsinkaan silloin, kun oli reivivaatteet päällä.


Sulle PLUR on ehkä arkipäivää, mutta konemusaporukka on näemmä jo ehtinyt suorittaa sukupolvenvaihdoksen eikä 90% porukasta edes luultavasti tiedä mitä ko. termi tarkoittaa, saati ole koskaan kokeneet yhteisöllisyyttä konemusarintamalla, FB kun sitä ei pahemmin tarjoa.


Valitettavan totta, Mulla plurin voi aina pitää lähellä vaikka muilla ei sitä enää olisikaan*plur*

2 vuoteen en ole stadissa asunut ja nyt yritän katella bileitä. Aika hankalaa kyllä, kun Klubbarissa ei ole melkeenpä mitään listattuna, muita listauksia ei netistä stadille löydy ja facebook ei löydä kun vaan perus klubibileitä(pääosin pophousea). Muissakin maissa on klubituksen kaltasia foorumeita mistä voi chekkaa bilelistaukset. Tässä suomi voi menettää turismissakin, jos ulkomainen ihminen ei kykene löytämään kiinnostavaa eventtiä mihin tulla käymään.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe