Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013

306 posts, 16 pages, 190,854 views

Yanda

Posts: 125

#281 • • Yanda Windwalker

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:

Hauskinta tässä on se, että ko. videolla jotkut raidat on ihan härkäsen kuuloista teknoa, tai ainakin kuulee, että hyvät ainekset on olemassa, jopa tuon ääniraidan perusteella. Kyllä tämä mies on teknonsa kuunnellut ja soittanut.


Tiedän että olet teknoMiehiä ja siitä suunnasta ymmärrät paljon. Itsekin paljon kuunnellut ja tykkäillyt. Haluisin nyt vaan tietää että missä kohtaa tota miksiä tulee ne härkäset teknot? Kuuntelin tuon just kokonaan ( ei pystynyt katsomaan näyttöä) ja olin vähän ymmälläni.. Mun mielestä tuottamisen tasokin on aika lapsen kengissä... Muistan tehneeni aika samaa saundia aikanaan jollain ejay tai mikä lie ( en muista) ohjelmalla pistäen looppia loopin perään.
Enkä nyt vittuile mutta munkin omalla musavääntöohjelmalla tulee tätä samaa saundia ihan preseteistä...

--
MindDrive

mark hamilton

Posts: 439

#284 • • mark hamilton The Mogul

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---


Kyllä mä nämä minun hardikset/softat olen opetellut varsin hyvin.


---


Tuskimpa. Sulla on kauhee läjä rautaa ja softaa josta et tunnu tajuavan mitään.

Jos kerta osaat, mikset näytä sitä jos teet videon jonka tarkoituksena on myydä sun musiikkia tai promota sua? miksi et käytä ammattatitaitoa jota väität omaavasi?

Mitä hyötyä on omistaa ammattitaitoa jos sitä ei käytä?

Ei se picassokaan varmaan piirrellyt pippeleitä lautasliinoihin saadakseen meriittiä taiteilijana.



Totanoin videoista pitäs kyllä pystyä päätteleen mites paljon mulla sitä software ja hardware puolta on ja pystyä arviomaan mitä sellainen maksaa, koska harvaren kyllä näkee videoita ja voitte googletta niin hinnat tuotemerkin perusteella.

Ohjelmistoja en tosin voi kuvata kameralla mukaan koska jos näyttöä kuvaa kameralla mitä minulla sattuu olemaan niin ei siitä näytöstä kovin hyvin mitään selvää saa.

Minulla ei myökään ole toistaiseksi HDTV-näytöllä varustettua konetta koska halvimmillaan sellainen maksaa 900-1000 € ja ks. hinnalla tällainen kone on varsin harvinainen.

Eli en saa kovin hyvää kuvaa jos alan ohjelmistoistani kuvaamaan näytönkaappausvideoita esim. minun CamTasia Studilla koska 1600x900 ei ole Bluray-standardi kuten 19:6 1080p HDTV -laajakuva on. Siis jos liian pieni resoluutioisen videon mikasaa isompaan resoluutioon kuten 1080p-videokuvaan ja sen menee suurentamaan niin video pikselöityy ja sitte tulee ihan paska. Ja jos sen pitää 1600x900 resolla 1080p-videoon miksattuna niin se ei kovin hyvältä näytä.

Video editissa voidaan siis tehdä niin että ääniraita nauhoitetaan erikseen mm. Traktor Kontrol S4:ssa ja vaihdetaan sitten mikrofoonilla nauhoitetun ääniraidan kanssa päikseen tai sitten suoraan kameraan RCA Plugin Line-in in Adapterilal.
SpeedEdit on tähän tarkoitukseen ohjelmisto mikä ei ole tuhottoman kallis ja sellainen millä asia on mahdollisimman helppo tehdä ilman mitän käyttöohjeita tai tuotriaalja.

Nimimerkillä SpeedEdit 1.5 käyttenyt monta vuotta. Joka sitten rahapulassa joduin myymään viimevuonna pois. Ostan uuden SpeedEditin myöheemin kun on palkkapäivä jolloin jää se n. 400 € ylimääräistä jota en mihikään tarvitse.

Joten palkkapäivä odotellessa.

Ja PLS, lopettakaa tämä typerä vänkääminen näistä asioista. Koske te olette ne jotka eivät näistä asioista mitään tiedä. En minä.

Tämän asian olen jo tässä topikissa ja monilla muilla foorumeilla ainakin jo 1000 kerta selittänyt mutta kun te ette vaan kirveelläkään usko.
mark hamilton

Posts: 439

#285 • • Edited mark hamilton The Mogul

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---
Hauskinta tässä on se, että ko. videolla jotkut raidat on ihan härkäsen kuuloista teknoa, tai ainakin kuulee, että hyvät ainekset on olemassa, jopa tuon ääniraidan perusteella. Kyllä tämä mies on teknonsa kuunnellut ja soittanut.
---

Tiedän että olet teknoMiehiä ja siitä suunnasta ymmärrät paljon. Itsekin paljon kuunnellut ja tykkäillyt. Haluisin nyt vaan tietää että missä kohtaa tota miksiä tulee ne härkäset teknot? Kuuntelin tuon just kokonaan ( ei pystynyt katsomaan näyttöä) ja olin vähän ymmälläni.. Mun mielestä tuottamisen tasokin on aika lapsen kengissä... Muistan tehneeni aika samaa saundia aikanaan jollain ejay tai mikä lie ( en muista) ohjelmalla pistäen looppia loopin perään.
Enkä nyt vittuile mutta munkin omalla musavääntöohjelmalla tulee tätä samaa saundia ihan preseteistä...



Videolla musiikki on toistaiseki nauhoitettu vain mikrofoonilla. Joten sen bassohuminat eivät kuulu, jne.

Mutta kyllä toi naapaurin eläkelläis pappa tulee aika äkkiä ovelle koputteleen kun olen joskus yöllä soittanut musiikkia volumet 50 %. Koska matalat bassot yleensä kuuluu paksujenkin betoniseinien läpi kerrostalossa kaikkien naapureiden asuntoon.

Mutta joo kyllä teen parempia videota kun saan lisää systeemejä.

Nyt ei ole kuin Adobe Premiere ja Adobe After Effects ja nämä on ihan hanurista ja ottaa kaaliin. SpeedEdit maksaa vain 400 € ja sillä voi tehdä kaiken mitä haluaa eikä muita ohjelmia tarvitse kuin Adobe Photoshopin Silli-kuvien yms. tekemiseen. Ja sitten ehkä jos haulaa kikkailla 3D-efekejä videolle niin siihen minulla on Anark Studio 2.5 joka oikeesti maksaa 1000 USD mutta sain sen ilmaikseksi 2004 kun sanoin Anark Corprationin pomoille, että teen sillä Tuomas Rantasen musiikki videot, joka on Tamperelainen Techno-artisti.

PS: Ohjelmistoja saa isoista ulkomaalaisista yrityksitä ihan ilmaiseksi kun kertoo sen mitä nillä meinaa tehdä ja kenelle. Jos siis sillä mitä meinaa tehdä on tarpeeksi mainosarvoa kyseisellä firmalle niin sieltä saa kaikki ohjelmistot ilmaiseksi.

PSS: Kun ikää on tapreksi ja pääsee TAMK:iin opiskelemaan niin oletuksena saan n. 10000 € opintolainaa n. 1-2 % vuosikorolla, joka on valtion takaama ja sen takaisinmaksu alkaa 2-vuoden kuluttua siitä kun opiskelut lopettaa. Lainan saa vailtia itse joka tasaerälyhennyksellä tai annuiteetilla ja saa vailita päivät kalenterista minoin lainaa lyhennetään. Ja laitta 25-vuotta maksuaikaa. Joten tuolla rahalla ostaa sitten ison paketin kaikke kivaa DJ ja musatuotantoon. Ja kun töhin pääsee sitten vaikituisesti voi sitten pikkuhiljaa täydentää kerran kuussa puutteita.
Juhgu

Posts: 7,921

#286 • • Juhgu Virnistelijä
Voi hyvänen aika.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

mark hamilton

Posts: 439

#287 • • Edited mark hamilton The Mogul

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:

Voi hyvänen aika.



Kuules nuy Juhgu. Olet jo vuosia minun kanssa väitellellyt kaikea paskaa mistä et tasan mitään teidä.

Älä kuule esim. tule minulle neuvomaan sitä miten ALM-järjestelmä myydään Soneran tai Elisan SCRUM-tiimille, jotka on koodareita. Luuletko ihan oikeesti että Soneralle tai Elisalle yritän myydä Joomlaa esim. Liferay Portalin tai JBoss Portaalin tilalle, koska minä näitä mm. Logicalla silloin tällöin vastaaville asiakkaille käyn 1-2 viikon pätkätöissä alihankitasuhteessa koodailemassa. Mä kun en oikein näitä juttuja saisi julkisesti edes kertoa ettei minun esimiehet suutu. Juuri sinä olet se joka tässä asiassa on minulle tullut epäasiallisella aloituksella asiaa neuvomaan josta erkkikään ei tajua aluksi mitä edes haluat sanoa. Itse toimiin niin kuin mm. Linkedinissa on tapana kysyä asiasta sielläolevalla myyjien keskustelupastalla neuvoja miten hommassa voisi onnistua ilman mitään ylimääriäsia tunarointeja. Siis siinä Telemarkkinoinissa ei koodaamisessa. Klubitus tai esim. pingstate.nu on tähän homman vain väärä foorumi ja sen kyllä teidän itsekkin ja haluan vain tasan kiusata teitä. Kuten sinua Juhgy.
Sjel

Posts: 371

#288 • • Sjel Apprentice.
Tämä hyvä. Pidän

--
Will work for bandwith. :)

RiD

Posts: 2,817

#289 • • Edited RiD Nukemi
eisssssssssssssssssssssssssssssss


:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

edit. Laskeuduin just brysselistä takasin kotiin Dubliniin työmatkalta. Katoin ton avautumisvideon. En oo ihan varma laskeuduinko oikealle planeetalle. Mitä helvettiä.

--
*super* *possu*

domi

Posts: 7,069

#290 • • domi Työn sankari.
Propsit pitää kyllä antaa Matille siitä, et tyyli säilyy videosta toiseen.
Alkuhämmennysten ja bipolaaristen pohdintojen jälkeen mennään siihen että TÄS ON TAAS NÄIN PALJON MAKSAVA LEDI JA TÄSSÄ STROPO NÄÄ MAKSAA TUKUN KAUTTA NII PALJO JA ILMAN TUKKUA IHA ÄLYTTÖMÄSTI.
Mase

Posts: 4

#291 • • Mase
Tää on hyvä threadi.
Juhgu

Posts: 7,921

#292 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---
Kuules nuy Juhgu. Olet jo vuosia minun kanssa väitellellyt kaikea paskaa mistä et tasan mitään teidä.

Älä kuule esim. tule minulle neuvomaan sitä miten ALM-järjestelmä myydään Soneran tai Elisan SCRUM-tiimille, jotka on koodareita. Luuletko ihan oikeesti että Soneralle tai Elisalle yritän myydä Joomlaa esim. Liferay Portalin tai JBoss Portaalin tilalle, koska minä näitä mm. Logicalla silloin tällöin vastaaville asiakkaille käyn 1-2 viikon pätkätöissä alihankitasuhteessa koodailemassa. Mä kun en oikein näitä juttuja saisi julkisesti edes kertoa ettei minun esimiehet suutu. Juuri sinä olet se joka tässä asiassa on minulle tullut epäasiallisella aloituksella asiaa neuvomaan josta erkkikään ei tajua aluksi mitä edes haluat sanoa. Itse toimiin niin kuin mm. Linkedinissa on tapana kysyä asiasta sielläolevalla myyjien keskustelupastalla neuvoja miten hommassa voisi onnistua ilman mitään ylimääriäsia tunarointeja. Siis siinä Telemarkkinoinissa ei koodaamisessa. Klubitus tai esim. pingstate.nu on tähän homman vain väärä foorumi ja sen kyllä teidän itsekkin ja haluan vain tasan kiusata teitä. Kuten sinua Juhgy.



En kyl muista et olisin sanallakaan puhunut ALM-järjestelmistä, Soneran tai Elisan SCRUM-tiimeistä, Joomlasta, Liferay Portalista, JBoss Portalista, Logicasta, Linkedinistä, telemarkkinoinnista, koodaamisesta tai yleensäkään mistään noista horinoista. Suotta sä mua vedät mukaan sun IT-psykooseihin. Mä oon tässä ketjussa puhunu ainoastaan sun musiikkivideoistas!

Rauhotu vähän.


Edit: itse asiassa nää mulle kohdistetut (?) vaahtoamiset alkaa mennä jo aika kuumottavan oudoiksi, enkä halua että nää eskaloituu tästä pidemmälle. Älä siis ihmettele jos en vastaa tämän jälkeen enää mitään. Koitan pysyä jossain toisella puolella internetiä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Sjel

Posts: 371

#294 • • Sjel Apprentice.
On se vain hienoa ku pitkän tauon jälkeen tulee vilkasee, et mitähä uutta kivaa klubbarissa on ja ensimmäisenä lukasee tämän langan, niin eihän siin voinu olla ku vaa kirjaimellisesti suu auki "mitä wattua tässä yritetään kertoa".

--
Will work for bandwith. :)

T3k

Posts: 1,221

#295 • • T3k semmonen
Mut hei, muistetaas et Masa nyt vaan kiusaa meitä ihan meidän kiusaksi.

MUT JOOMLA SCRUM TIIMI VEDÄN TURPAA FACE TO FACE MYYN KELAN RAHAPULASSA HURR DUUURRRRR DERPDERP!!!!1221212211111ykstoista!
Individual

Posts: 10,942

#296 • • Individual HYPNO!

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---
Hauskinta tässä on se, että ko. videolla jotkut raidat on ihan härkäsen kuuloista teknoa, tai ainakin kuulee, että hyvät ainekset on olemassa, jopa tuon ääniraidan perusteella. Kyllä tämä mies on teknonsa kuunnellut ja soittanut.
---

Tiedän että olet teknoMiehiä ja siitä suunnasta ymmärrät paljon. Itsekin paljon kuunnellut ja tykkäillyt. Haluisin nyt vaan tietää että missä kohtaa tota miksiä tulee ne härkäset teknot? Kuuntelin tuon just kokonaan ( ei pystynyt katsomaan näyttöä) ja olin vähän ymmälläni.. Mun mielestä tuottamisen tasokin on aika lapsen kengissä... Muistan tehneeni aika samaa saundia aikanaan jollain ejay tai mikä lie ( en muista) ohjelmalla pistäen looppia loopin perään.
Enkä nyt vittuile mutta munkin omalla musavääntöohjelmalla tulee tätä samaa saundia ihan preseteistä...



Jotkut elementit siellä miellytti teknokorvaa, mutta kuten totesin niin aineksia on olemassa vääntää joskus ihan biisi biisikin. Toki kun kuuntelin niitä ralleja biitportin kautta, niin ei niistä crateen kyllä ollut, eli ostotapahtuman aikaansaamiseksi. Mut joo.. jatkakaa. :))
JiiV3e

Posts: 673

#297 • • Edited JiiV3e

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---


Mitä oon youtubesta huomannut, puoli alastomuus saa katsojia,
---


Ei hemmetti semmoiseen ei kyllä kehtaa lähteä, tulee vielä noottia. :D



Anime tytyillä saa myös katsojia!
Tässähän pitää alkaa itekkin DJ:si, kun menestyksen salat on tiedossa!

Eikö tätä voi jo lukita, keskustelu tässä topicissa on täysin turhaa ja tuskin enään liittyykään mafferin miksiin.

Edit:Fucking lukihäiriö.
mark hamilton

Posts: 439

#298 • • mark hamilton The Mogul

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---

---
Kuules nuy Juhgu. Olet jo vuosia minun kanssa väitellellyt kaikea paskaa mistä et tasan mitään teidä.

Älä kuule esim. tule minulle neuvomaan sitä miten ALM-järjestelmä myydään Soneran tai Elisan SCRUM-tiimille, jotka on koodareita. Luuletko ihan oikeesti että Soneralle tai Elisalle yritän myydä Joomlaa esim. Liferay Portalin tai JBoss Portaalin tilalle, koska minä näitä mm. Logicalla silloin tällöin vastaaville asiakkaille käyn 1-2 viikon pätkätöissä alihankitasuhteessa koodailemassa. Mä kun en oikein näitä juttuja saisi julkisesti edes kertoa ettei minun esimiehet suutu. Juuri sinä olet se joka tässä asiassa on minulle tullut epäasiallisella aloituksella asiaa neuvomaan josta erkkikään ei tajua aluksi mitä edes haluat sanoa. Itse toimiin niin kuin mm. Linkedinissa on tapana kysyä asiasta sielläolevalla myyjien keskustelupastalla neuvoja miten hommassa voisi onnistua ilman mitään ylimääriäsia tunarointeja. Siis siinä Telemarkkinoinissa ei koodaamisessa. Klubitus tai esim. pingstate.nu on tähän homman vain väärä foorumi ja sen kyllä teidän itsekkin ja haluan vain tasan kiusata teitä. Kuten sinua Juhgy.
---


En kyl muista et olisin sanallakaan puhunut ALM-järjestelmistä, Soneran tai Elisan SCRUM-tiimeistä, Joomlasta, Liferay Portalista, JBoss Portalista, Logicasta, Linkedinistä, telemarkkinoinnista, koodaamisesta tai yleensäkään mistään noista horinoista. Suotta sä mua vedät mukaan sun IT-psykooseihin. Mä oon tässä ketjussa puhunu ainoastaan sun musiikkivideoistas!

Rauhotu vähän.


Edit: itse asiassa nää mulle kohdistetut (?) vaahtoamiset alkaa mennä jo aika kuumottavan oudoiksi, enkä halua että nää eskaloituu tästä pidemmälle. Älä siis ihmettele jos en vastaa tämän jälkeen enää mitään. Koitan pysyä jossain toisella puolella internetiä.



Hei, en jaksa nyt kaivaa, esiin niitä topikkeja joissa olet näihin kaikkiin edellä mainittuhin asioihin puutunut.

Samoin osaan kyllä hakea mm. akustiikkalevy ja mikrofoonin suojat kaupasta tänne kämpille.

Studio ei ollut vielä ihan valmis silloin kun siitä ekan postauksen tein.

Olisin vaan tarvinnut vähän lisää massia Kotistudion rekenteluun. Kotistudi ei vieläkään ole ihan valmis. Tarvitsen vielä jalustan ja lisävarusteet Zoom Q3HD -kameraan, joka on jo tulossa saksasta. Ja siiten jokin ison HDTV-kameran korkealla jalustalla jotta vin mixtapeni soittamisen kuvata selkäni takaa. Diskovalot joita minulla on jo monta ja lisää tulossa, niin niillä teen Visuaalisia Efektejä videoihin. Anark Studio 2.5 jolla voin tehdä 3D-efektejä impotaten siihen 3Ds MAX:sitä 3D-objekteja on hukassa jossain muuttolaatikossa joten en saa nyt HD-tason efektejä tehtyä sillä. Mutta mitäs tässä enempää selitteleen.

Teen kaikista muutamasta musiikkiteoksestani nyt paremmat versiot kun mulle tulee kosketin soittaja, ja kitaristi pändeistä Froikkarit, Lenigrad Cowbows ja Pelle Miljoona. Plus sitten huipputason laulaja ja sanoitaja.
Sitten masteroin biisit siinä sekvenserissä missä ne on tehty ja loppumasterointi joko Wavelabs 8 tai Adobe Auditoinissa. SpeedEditin jätän ostamatta vaikka se on yhteen tarkoitukseen hyvä (minulla on sellainen ollut jo mutta oli rahapula tuossa vuosi sitten ja myin sen.)

Tässä nyt vähän parempia videoita:

Ääni on nyt nauhoitettu suoraan kameraan linein-pihalla joten se on nyt parempi.
Yksi moka tässä on. En tiennyt että minun pitää laittaa sen kameran taakse kirkas valkoinen spottivalo jolla kuvaan naamani.


Tämä video meni nyt uudestaan rendaukseen koska menin laittamaan siihen typerän näköisen noise-effectin joka lisää videoon mustia randon pikseleitä.

Alan nyt poistella Youtbesta kaikkea skeidaa. Piti vaan nopesti testailla yksiä pikku juttuja.
T3k

Posts: 1,221

#299 • • T3k semmonen

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---

---

Tässä nyt vähän parempia videoita:


Ääni on nyt nauhoitettu suoraan kameraan linein-pihalla joten se on nyt parempi.
Yksi moka tässä on. En tiennyt että minun pitää laittaa sen kameran taakse kirkas valkoinen spottivalo jolla kuvaan naamani.


Tämä video meni nyt uudestaan rendaukseen koska menin laittamaan siihen typerän näköisen noise-effectin joka lisää videoon mustia randon pikseleitä.

Alan nyt poistella Youtbesta kaikkea skeidaa. Piti vaan nopesti testailla yksiä pikku juttuja.



Ei se vaatinu ku 300 postausta kaikenmaailman paskaa ja koko maferin elämänkerran läpikäynnin että päästii tähä pisteesee mitä "vähä niinku kaikki haki takaa alusta asti".
mark hamilton

Posts: 439

#300 • • mark hamilton The Mogul

Replying to Ma'fer - Techno Mixtape 07.09.2013:


---

---

---

Tässä nyt vähän parempia videoita:


Ääni on nyt nauhoitettu suoraan kameraan linein-pihalla joten se on nyt parempi.
Yksi moka tässä on. En tiennyt että minun pitää laittaa sen kameran taakse kirkas valkoinen spottivalo jolla kuvaan naamani.


Tämä video meni nyt uudestaan rendaukseen koska menin laittamaan siihen typerän näköisen noise-effectin joka lisää videoon mustia randon pikseleitä.

Alan nyt poistella Youtbesta kaikkea skeidaa. Piti vaan nopesti testailla yksiä pikku juttuja.
---


Ei se vaatinu ku 300 postausta kaikenmaailman paskaa ja koko maferin elämänkerran läpikäynnin että päästii tähä pisteesee mitä "vähä niinku kaikki haki takaa alusta asti".



Ymmärrän mutta en ole oikein koskaan elämässäni suhtautunut palutteeseen erilailla.