Onneksi YouTubessa sen alkorytmit poistaa häriköiden viestit. Siellä kun yksi tyyppi tuli jotain veetuilen etten muka tee mitään rahaa yritykselläni:
Eli yritykseni päätoimiallaa on ohjelmtitojen suunnttelu ja valmistus ja sivutoimiaalaa julkaisutoiminta, muusiiki ja DJ-toimitna niin Tmi-yrittäjyys toimii hyvin siinä vaiheessa, kun pääsee eläkkeelle, koska ei tarvitse enää murehtia työttömyysjaksoista. Kelasta tulee joka tapauksessa noin 1 500 € kuukaudessa ilman, että tarvitsee täyttää työttömyyslappuja joka kuukausi.
Musiikkialalla kulut ovat niin suuria, että eläkeläisyrittäjän tuloraja — noin 980 € kuukaudessa + ALV:t + työn tekemiseen liittyvät kulut — mahdollistaa sen, että liikevaihto voi olla jopa 30 000 € vuodessa ilman että eläketulot menevät katki. Syynä on se, että PA-laitteet, soittimet ja muu musiikkialan “krääsä” eivät ole halpoja, ja laitteita kuten PA-kaiuttimia ja itse soittimia on uusittava säännöllisesti.
Olen joskus yrittänyt selittää joillekin, miksi eläkkeelle pääseminen lisää yrittäjän maksimaalista ostovoimaa: yrittäjä voi vähentää työhön liittyvät hankinnat verotuksessa, kun taas eläkeläinen palkkatyöntekijä ei voi hyödyntää näitä vähennyksiä, koska työnantaja omistaa ja ostaa kaiken.
Eli käärin koodaamalla sovitulla tuntihinnalla kuten 50 € + ALV 25.5 % jos en saa enpää sovittua niin esim. asiakas tilaa minulta 40 tuntia eli yhden viikon työt niin lasku asiakkaalle on 2000 € + ALV 25.5 % joten siitä jää verojen jälkeen käteen sen verran että voin ostaa jonkin musiikkilaitteen ja laittaa tämän laitteen verovähennyksiiin kirjanpidossa. Sekä myös IRCissä eräs nimimerkki ei tätä tajunnut miten eläkkeen alkaessa "ostovoima" lisääntyy koska se on tavallinen taneli jonk tietämys asioista on puuttellinen.
Tässä 14 vuoden liikevaihto sovelluksien SaaS-liiketoiminnastani:
https://atlassian-revenue.i4ware.fi/
Eli jos yhdessä yössä tulee pankkitilille esim. 4600 € niin siitä jää käteen sen verran kuitenkin että voin ottaa taksin ja mennä shoppaileen verkkokauppa comiin, tammer pianoon ja tampereen musiikkiin.
Ja on typerää tulla arvostelemaan musiikin julkaisutoimintaa jos kysyy kysymyksiä mikä on Feiyr, FWD Muisic, Label Worx, tai DistoKid. Eli ks. tyyppi ei ees tiedä esitettyjen kysymysten perusteella julkaisutoiminna perusteita ja jos olen minun digi EPstä prässänyt yhden piisin 12" vinyylille niin turha tulle väittään ettei biisi ole peräien EP:lt kun levyllä on vain yksi. Nitiä vinyylejä on saksassa prässätä 1 kpl kerrallaan hintaan 25 € per levy ja 25 € postikulut suomeen. Ja tämä on oikea prässäämö eikä kaivertamo jolla vain on laitteet joilla levyn prässi muotin tekeminen on kannattavaa liiketoimintaa vain 1 kpl vinyyliä varten. Eli jos oot näin vajakki niin älä tuu sanoo n minulle mitään ja en ole loiseläjä ja te ette ole koskaan perustanut toimivaa yritystä ja nähnykkään sellaisa rahoja kuin 50000 €.