PHP/MySQL/AJAX/CSS/XHTML-koodari tarjolla.

8 posts, 1 page, 18,962 views

Funktion

Posts: 1,720

#2 • • Edited Funktion over 9000
Siinä on kyllä tuntihinnottelu kohillaan

EDIT: Ei, ei pysty jättään vaan yhteen sarkastiseen kommenttiin tätä.

Ensinnäkin, sää hinnoittelet ittes ulos jo heti kättelyssä. Nopea googletus löytää mulle kotisivujen tekoa 40 - 50€ / h hintaan. Jos sun pitää pyytää tuommosia hintoja että pysyt leivän syrjässä kiinni, niin sun yritykses ei toimi. Piste.

Toisekseen, et sää nyt jumalauta potentiaalisille asiakkaille sano että "niin hinta on tuplasti niin kova kun muilla, kun niin vaikeeta ja burnout ja vittu nyyh"! Joku roti hyvä mies.. ei tollasella paljon asiakkaita kalastella.

Eikä sitä portfolioo kukaan sulta halua pyytää, se pitää olla siinä linkitettynä ilmotuksessa.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Apo

Posts: 1,574

#4 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Vaikka mielelläni tukisin pienyrittäjää, pitää kyllä hieman esittää kritiikkiä. Onkohan tämä oikea paikka myydä tuollaista osaamista?

Kannattaisi myös tosiaan miettiä PR:n näkökulmasta mitä tänne kirjoittelet. Jos olisin asiakas noista sun teksteistä aika moni detsku herättäisi epäilyksiä. Esimerkkinä vaikkapa se että tolla sun perushinnalla voit tehdä töitä 9h kuukaudessa. Tai se että sun portfolio-saitit ei välttämättä oo ihan 95e/h näkösiä, paitsi toi Ullan saitti jossa on vissiinkin wordpressin valmisteema käytössä.

No, toisaalta se on hyvä että hinta lähtee ihan kysymällä alaspäin. Ehkä kannattaisi korjata tota hintaa lähtökohtaisesti järkevämmäksi?
walkout__

Posts: 401

#5 • • Edited walkout__ DJ
Foorumit eivät ole oikea paikka myydä tällaista osaamista vaikkakin olen saanut yhteyden ottoja foorumeista ja tehnyt jopa kauppoja.

95 € / h on mietitty erään nimeltämainitsemattoman Tj:n kanssa, koska hänen mielestä työ jota teen on henkisesti rankkaa työtä.

Mutta ehkä se on liian paljon.

Minulla on nyt vain sellainen ongelma, että kun tein sivustoni englannin kielisiksi ja aloin myymään omatekoisia ohjelmistotuotteita niin tarjouspyyntöjä projekteista ei ole tullut vuoden 2009 jälkeen yhtään.
¡ Previous post a few years ago !
mark hamilton

Posts: 439

#8 • • mark hamilton The Mogul

Replying to PHP/MySQL/AJAX/CSS/XHTML-koodari tarjolla.:

Siinä on kyllä tuntihinnottelu kohillaan

EDIT: Ei, ei pysty jättään vaan yhteen sarkastiseen kommenttiin tätä.

Ensinnäkin, sää hinnoittelet ittes ulos jo heti kättelyssä. Nopea googletus löytää mulle kotisivujen tekoa 40 - 50€ / h hintaan. Jos sun pitää pyytää tuommosia hintoja että pysyt leivän syrjässä kiinni, niin sun yritykses ei toimi. Piste.

Toisekseen, et sää nyt jumalauta potentiaalisille asiakkaille sano että "niin hinta on tuplasti niin kova kun muilla, kun niin vaikeeta ja burnout ja vittu nyyh"! Joku roti hyvä mies.. ei tollasella paljon asiakkaita kalastella.

Eikä sitä portfolioo kukaan sulta halua pyytää, se pitää olla siinä linkitettynä ilmotuksessa.



Niin mä en te kotisivuja enää, jos perustelen hintaa. Mulla ei vain ole ollut muita julkisia työnaäytteitä kuin aikoinaan asiakkaille tehdyt kotisivut.

Siis teen tilaustyönä laajoja salasanojen takana olevia Web-selain käyttöisiä sovelluksia jsa niitä ei voi laittaa julkiseen portfolioon, koska nämä projektit ovat yleensä NDA:n omaavia liiketoimintaratkaisuja. Ja tämä olisi pitänyt kyllä jo otsikosta tajuta, koska muuten olisin otsikoinut tämän Web-sivujen tekoa.

Ja sitä paisi melkein kaikki alan yritykset helposti pyytää sen 95 € / h + ALV 24 %. Ja joillakin on tuplasti tuosta 95 € / h + ALV 24 %. Se on siis ihan yrityksen koosta kiinni. Eli jos et usko niin lähetäppä tarjouspyyntöjä eri firmoihin. Eikä monikaan yleensä kerro tuntihintaa missään julkisesti. 40-50 € / h + ALV 24 % ei ole kovin hyvä hinta jos meinaa kasvaa yhdenmiehen yrityksestä useampaan henkeen sillä ihan kaikki eivät suostu TES:n mukaisella palkalla 2200 € / kk vaan ne voivat vaatia esim. 3000-4000 € / kk palkkaa. Siis yrittäjälle pitää jäädä jotain itelle käteen.

Laitoin burnoutin työkyvyttömyyseläkkeen/kuntoustuen syyksi, siksi että katsoin sen olevan turvallisempi kuin oikea syy. Nyt on kuitenkin kyse julkisesta keskustelusta missä mun henkilökohtaiset asiat eivät kuulu kelle tahansa. Tämän verran itsesuojeluvaistoa pitää olla.

Sori, en saanut tätä vaan aikaisemmin sanottua, koska olin näistä muiden viesteistä lähes sanaton ja keksin vaan nopeasti hämmentyneenä jotain typerää.

Ja sitten terkennuksia. Aiemmin toimin Osuuskuntien kautta kuten Eezy Osk tai sitten jonkin Työosuuskunnan jäsenenä, koska en uskaltanut perustaa omaa yritystä. Mutta nyt i4ware Software on minun oma Toiminimi ja perustettu tänävuonna 2016 helmikuussa mutta en ole vielä tänä vuonna ollut ALV-velvollinen ja ihan hyvä että en ole, koska tulot eivät ole olleet tänävuonna lähellekkään 10000 € (Ja suurin osa tuloista tullut lisenssimaksullisen Timesheet for JIRA:n myynistä ulkomaille). Eli toistaiseksi en lisää ALV:ta hintoihin. Ja tuntihinnastani en enää puhu julkisesti vaan sen ilmoitan tarjouspyynnön lähettäjälle.

Aloitin laskutuspalvelusta nimeltä Työvoimapörssi vuonna 2004 ja sitten liityin Työosuuskunta PPT:hen (2006) josta siirryin Eezy Osk:n alle (2009) ja sitten Työosuuskunta Innettiin (2013) ja vasta tänä vuonna i4ware Software on oikeayritys eikä esim. jokin valmiin Osuuskunnan aputoiminimi jolla ei ole yrittäjän riskiä. Eli olen toiminut jo 12-vuotta ja ehtinyt tekemään enemmän projekteja mitä noita kotisivuja on ollut näyttää täällä sillä esim. kotisivuprojekti joka on tehty vuonna 2004 ei vältämättä ole enää julkisesti esillä, koska yrityksiä mm. lopettaan yrittäjän siirtyessä eläkkeelle ja samalla katoa tälle yrtittäjälle tehddyt kotisivutkin netistä.