PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo

140 posts, 7 pages, 87,561 views

ezzy

Posts: 8,060

#101 • • ezzy Droid-pappa

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

offtopic mutta kyllä mä oon mielestäni klubbarissakin havainnut mystistä viestien, threadien tai eventtien katoamista. Tosin aika harvoin. Erityisesti silloin ku on ollut jotakin kuumia skeneriitoja tai sitten joku pahasti feilannut tapahtuma. Mutta näistäkin on kyllä aikaa jo vuosia.



Muistelisin, että Klubbarissa ei ole edes ominaisuutta poistaa oikein mitään eikä bannata käyttäjiä (poistamatta tunnuksia kokonaan) jne. Sille ei vaan ole koettu tarvetta.
Viestit voi toki poistaa itse postaaja ja eventin kai poistaa sen luoja. Ehkä.
heze

Posts: 52

#102 • • heze
Aina voi mulvata suoraan kantaan. *enkeli*
Juhgu

Posts: 7,921

#103 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

offtopic mutta kyllä mä oon mielestäni klubbarissakin havainnut mystistä viestien, threadien tai eventtien katoamista. Tosin aika harvoin. Erityisesti silloin ku on ollut jotakin kuumia skeneriitoja tai sitten joku pahasti feilannut tapahtuma. Mutta näistäkin on kyllä aikaa jo vuosia.



Klubbarissakin voivat toki adminit ja modet muokata ketjuja, esim. jos keskustelu menee ihan asiattomaksi tai mistä syystä nyt ikinä peliin puuttuvatkaan. Se on täysin eri asia kuin se, että Facebookkiin laitetussa tapahtumassa järkkäri itse hallinnoi tapahtumasta käytävää keskustelua, ja voi sensuroida (ja tässäkin tapauksessa sensuroi) kaiken - täysin asiallisenkin - keskustelun jonka kokee imagolleen haitalliseksi.

Se on facebookissa tietysti tarpeellinen feature esim. spämmin torjuntaan, mutta sitä väärinkäytetään eriävien mielipiteiden vaimentamiseen kuin 1900-luvun kiinassa konsanaan, ja siten olis parempi että klubitapahtumista käytävä keskustelu käytäisiin klubbarissa (tai muilla konemusaforumeilla) joka on puolueeton paikka. Forumilla ei voi alkaa mustamaalaamaan kilpailijoitaan, tai siis voi mutta ainakin kilpailija voi esittää myös oman näkökulmansa asiaan.


Itse en ole missään tekemisissä tuon Pacifique-draaman kanssa, mutta se että toinen osapuoli yritetään systemaattisesti vaientaa kyllä laittaa vetämään johtopäätöksiä, kuten Demekin tuossa totesi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Roope Ankka

Posts: 343

#104 • • Roope Ankka

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

Hei,

kurkkasin toisellekin puolelle kolikkoa (ainoa miinus, että oli pakko kirjautua turpakirjaan, että sen pystyi lukemaan) ja näyttää vähän suksien ristiinmenolta jo aiemmin. Toivottavasti tuon tapahtuman kansainvälistäminen ei tarkoita kalliiden ulkomaisten DJ:den kantamista Suomeen, sillä se nostaa vain lippujen hintoja ja tuskin vaikuttaa mitenkään olennaisesti tuon tapahtuman hyvyyteen.
Lisäksi jos turpakirjassa poistetaan viestejä toisen osapuolen kritiikin osalta, niin se ei välttämättä näytä hirveän hyvältä. Mutta kyllä tässä on kunnon popcorn-illan ainekset.


http://dempore.net/pacifiqueleaks.html



Jos Dementationilla ravintolassa ei ole vähään aikaan käynyt säkä naisten suhteen ja yht'äkkiä kaikki muuttuu, niin sitten kannattaa varmuuden vuoksi olla valmis muuttamaan Museokatu 17 A:han.

Dementation

Posts: 2,892

#105 • • Dementation wednesday?

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:


Jos Dementationilla ravintolassa ei ole vähään aikaan käynyt säkä naisten suhteen ja yht'äkkiä kaikki muuttuu, niin sitten kannattaa varmuuden vuoksi olla valmis muuttamaan Museokatu 17 A:han.



Kiitos päivän parhaista nauruista *lmao*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Lauri

Posts: 1,051

#106 • • Edited Lauri Devoted
Moi,

Olen siis se entinen tuottaja ja niille, jotka eivät Facebookissa olevaa
vastinetta pääse lukemaan, laitan sen tähän alle. Seison jokaisen
teon ja sanan takana henkilökohtaisesti. Pahoitteluni, etten ole
huomioinut Klubitus -foorumia asiassa aiemmin.

Kunnioittaen,
Lauri

--

Moi,

Pacifique on laittanut tiedotteen koskien Jägermeisteria, Beverage
Partners Finland Oy:tä ja Face It Oy:tä ja siihen liittyviä "faktoja".
Edellä mainitut tuotemerkit eivät liity asiaan millään tasolla, jonka
myötä toivon, että jaatte tietoa eteenpäin tästä asiasta.

Tämä on henkilökohtainen asia, jotta tiedätte miten asia on.

Pacifiquen edustajat, Petri Guilland (Mythology Oy, Disco Enterprise Oy)
ja Joonas Gebhard (Fusione Entertainment Oy) yksipuolisesti
päättivät keväällä, kun ilmoitin, etten halua jatkaa Whiteout
tapahtuman tekemistä annetuilla edellytyksillä, etten voi myöskään
jatkaa heidän kanssaan yhteistyötä Pacifique tapahtuman tiimoilta -
suomeksi sanottuna vetivät maton alta ja tekivät allekirjoittaneen
kuuden vuoden erittäin raskaan työrupeaman sekunnissa tyhjäksi.
Olen investoinut tapahtumaan aikaa, rahaa, henkilösuhteita ja todella
ison osan elämästäni näiden vuosien aikana. Itse olen rakentanut
unelmaa ja ollut välittämättä rahasta.

Näin ollen tässä palaverissa, jossa kävimme tätä asiaa surullisesti
läpi, totesin edellä mainituille henkilöille, että tulemme kilpailemaan
tuosta tapahtuma-ajankohdasta ja aion ehdottaa oman näkemykseni,
visioni ja kasvattaa tapahtumasta sen, minkälaisena sen itse näen.
Itse olen investoinut saamani osuudet itse Pacifiqueen oma-aloitteisesti,
jotta se on näyttänyt siltä mitä se on.

Maaliskuussa tulette näkemään jotain uutta ja erittäin vahvasti
parannettua tapahtumaa,jossa ensisijaisesti ei ajatella kuluja, vaan
lopputulosta. Tapahtumaa kehitetään kansainväliset mittapuut
täyttäväksi kokonaisuudeksi ja kerrankin saamme tapahtuman,
jonka tulevaisuus tulee olemaan kansainvälinen ja Suomi on sen
kiintopiste.

Kiitos ymmärryksestä,

Lauri Halonen
[email protected]
heze

Posts: 52

#107 • • heze
Perinteistä sukset ristiin -meininkiä, surullisen yleistä bileorganisoinnissa. Molemmille osapuolille riittäisi sympatiaa eikä tulisi muuten kauheesti otettua puolia mutta toi sensurointiasia pistää kyllä sylettään niin pahasti että muulla ei oikeastaan olekaan enää väliä. Hyi. *grr*
Kolera

Posts: 4,256

#108 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

mutta toi sensurointiasia pistää kyllä sylettään niin pahasti että muulla ei oikeastaan olekaan enää väliä. Hyi. *grr*



Tämä toimintahan se eniten pistää silmään...jos olis puhtaat jauhot pussissa niin varmasti haluttaisiin antaa faktojen(tai ihan vaan sanojen) puhua puolestaan eikä sensuurin.
tai tällaisen kuvan ainakin itse saan tuosta perseilystä oli totuus mitä tahansa

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

a

Posts: 1,480

#109 • • a
Kun järjestetään tapahtumia budjettiluokassa, joka joskus lähenee sataa tuhatta euroa on varmaan hieman kaukaa haettua olettaa sellaisen yrityksen ruotivan yhtiösalaisuuksiaan kolmannen osapuolen keskustelualueilla. Juhgu ja kumppanit varmaan ymmärtää hetken asiaa mietittyään :)
Juhgu

Posts: 7,921

#110 • • Juhgu Virnistelijä

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

Kun järjestetään tapahtumia budjettiluokassa, joka joskus lähenee sataa tuhatta euroa on varmaan hieman kaukaa haettua olettaa sellaisen yrityksen ruotivan yhtiösalaisuuksiaan kolmannen osapuolen keskustelualueilla. Juhgu ja kumppanit varmaan ymmärtää hetken asiaa mietittyään :)



Siis "behind the scenes" -paskanheittely ja "yhtiösalaisuuksien ruotiminen" omalla facebook-sivulla (joka toisen kommentin poistaen) on ok, mutta forumilla ei?

I don't think so. Jos asiasta ei haluta keskustella, ei varmaan kannata aloittaa sen tyylistä "tiedoittelua" alun perinkään, koska molempien osapuolten näkökulma joka tapauksessa leviää internetissä eivätkä "yhtiösalaisuudet" pysy piilossa jos niitä alkaa itse julkistaa jossain. Arxi ja kumppanit varmaan ymmärtää hetken asiaa mietittyään. :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

a

Posts: 1,480

#111 • • a

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

Siis "behind the scenes" -paskanheittely ja "yhtiösalaisuuksien ruotiminen" omalla facebook-sivulla (joka toisen kommentin poistaen) on ok, mutta forumilla ei?



No ei toi niin tuntematonta toimintaa Joonakselta ole ollut niin feisarin kuin plattarinkaan osalta, mutta sitähän sinä et tiennyt. Ja joo, musta on aika loogista että firma mieluummin tiedottaa omilla sivuillaan omista asioistaan, kuin menee jollekin täysin ulkopuoliselle areenalle ihan vaan että saisit poppariviihdykettä lauantaisi ratoksi :)

Tuo ristiriitatilanne on valitettava, muttei täysin odottamatonkaan. Joonas on siinä mielessä huonossa tilanteessa, että Lauri tunnetaan aika omistautuneesta työstä ja on vaikeaa saada yhtä pätevää vetäjää tapahtumapuolelle. Ehkä tässä olisi tärkeää mainita, että Pacifique on alunperin Unityn konsepti ja yhteisö liitetään aika vahvasti kyseiseen brändiin. Tässä vastakkainasettelussa heillä ei kuitenkaan ole osaa eikä arpaa.

PS. En oo käyttänyt lyhennettä arx ~15 vuoteen joten jos et teeskentelisi meidän käyttävän toisistamme kutsumanimiä. Kiitos :)
Juhgu

Posts: 7,921

#112 • • Juhgu Virnistelijä

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:


---
PS. En oo käyttänyt lyhennettä arx ~15 vuoteen joten jos et teeskentelisi meidän käyttävän toisistamme kutsumanimiä. Kiitos :)



Asia selvä, pahoittelut asiattomasta tuttavallisuuden vaikutelmasta. Pelkkä "a" istuu keskusteluun nimeksi huonosti, joten ajattelemattomasti käytin Teistä sitä nimeä jota kaikki tuntemani henkilöt käyttävät. Etikettivirhe oli puhtaasti minun ja otan sen henkilökohtaisesti vastuulleni.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Damien

Posts: 2,882

#113 • • Damien [tr3ox]
Karma hoitaa ja ne ketkä kusettaa langetkoon omaan henkilökohtaiseen helvettiinsä. Eiks Disco Oy oo ennenkin kussu ronskisti muiden päälle (haba vs ness? vai muistanko a nyt väärin)? Runollisesti näkisin heidän yrityksensä potkia yksi ammattitaitoisimmista jäbistä tällä saralla kaatuvan kuin ne yhen kaupungin muurit siinä kollektiivisessa satukirjassa. Omalla käytöksellään juurikin tällä epäavoimuudella ja silti samalla vaatien yleisön tuke taakseen ei voida mielestäni (näiden vastineiden pohjalta) suoraselkäisempää Lauria päihittää. Pitäkööt salaisuutensa ja meitsi ainakin lipuu Laurin ensimmäisiin omiin hula-hula walahua -paratiisi kekkereihin, joiden myös uskon totoeutuvan näistä kahdesta tapauksesta, mikäli tätä sotkua ei enää saada asianomaisten toimesta sovittua uudelleen.
Damien

Posts: 2,882

#114 • • Damien [tr3ox]

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:


---

---
PS. En oo käyttänyt lyhennettä arx ~15 vuoteen joten jos et teeskentelisi meidän käyttävän toisistamme kutsumanimiä. Kiitos :)
---


Asia selvä, pahoittelut asiattomasta tuttavallisuuden vaikutelmasta. Pelkkä "a" istuu keskusteluun nimeksi huonosti, joten ajattelemattomasti käytin Teistä sitä nimeä jota kaikki tuntemani henkilöt käyttävät. Etikettivirhe oli puhtaasti minun ja otan sen henkilökohtaisesti vastuulleni.



LOL ;) Ootte kyll molemmat tollasii nickin takaa viskeleviä pseudo-viisaita. Hassuja sällejä molemmat.. .
a

Posts: 1,480

#115 • • a

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

Asia selvä, pahoittelut asiattomasta tuttavallisuuden vaikutelmasta.



Ei se nyt niin katastrofaalinen juttu ollut, nää irccinimet vaan tarttuu kuin herpes :'(
a

Posts: 1,480

#116 • • a

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:

Eiks Disco Oy oo ennenkin kussu ronskisti muiden päälle (haba vs ness? vai muistanko a nyt väärin)?



Haba teki ko. työtä elannokseen ja vapailla markkinoilla kilpailu on rumaa (Apple vs. Samsung, anyone?) Jokainen järjestäjä joutuu välillä tekemään rankkoja päätöksiä. Ei Laurikaan kukkapuskia kaikille jakele, Ness ei aina pidä lupauksiaan, Haba rajoittaa tiloja ja kaikki on järjestäneet päällekkäisiä tapahtumia, kun aikataulutuksessa ollaan sen ravintolan armoilla.

Kokonaisuutena pääkaupunkiseudulla on kylläkin hyvin tiivis yhteisö, jossa asioista yleensä sovitaan, toisen nurmikolle ei enimmäkseen ruikita ja järjestäjät on tyypillisesti ihan hyvää pataa keskenään. Välillä (kuten nyt) on sukset ristissä, mutta se kuuluu asiaan. Koko soppa on unohtunut ensi maaliskuuhun mennessä eikä kukaan ammattitaitoinen ihminen jää vanhoja kaivelemaan.
Damien

Posts: 2,882

#117 • • Damien [tr3ox]

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:


---
Eiks Disco Oy oo ennenkin kussu ronskisti muiden päälle (haba vs ness? vai muistanko a nyt väärin)?
---


Haba teki ko. työtä elannokseen ja vapailla markkinoilla kilpailu on rumaa (Apple vs. Samsung, anyone?) Jokainen järjestäjä joutuu välillä tekemään rankkoja päätöksiä. Ei Laurikaan kukkapuskia kaikille jakele, Ness ei aina pidä lupauksiaan, Haba rajoittaa tiloja ja kaikki on järjestäneet päällekkäisiä tapahtumia, kun aikataulutuksessa ollaan sen ravintolan armoilla.

Kokonaisuutena pääkaupunkiseudulla on kylläkin hyvin tiivis yhteisö, jossa asioista yleensä sovitaan, toisen nurmikolle ei enimmäkseen ruikita ja järjestäjät on tyypillisesti ihan hyvää pataa keskenään. Välillä (kuten nyt) on sukset ristissä, mutta se kuuluu asiaan. Koko soppa on unohtunut ensi maaliskuuhun mennessä eikä kukaan ammattitaitoinen ihminen jää vanhoja kaivelemaan.



Totta joka sana. Tämä kansan yleinen masinoiminen tässä ilmeisesti on ollut se katalyytti tällekkin keskustelulle. Aivan sama jos kilpailee ja järjestää päällekkäin, mut mä tykkäisin ajatella et vaikka kuinka iso korporaatio niin selvällä valehtelulla olisi aina lyhyet jäljet.

Ja selvähän se on kun rahan kanssa pelataan niin peli on jo valmiiksi asetettu niin, että pelkällä rehdillä yrittämisellä ei pärjää jos haluaa kasvaa samalla. Pientä elantoa pienten ihmisten keskuudessa voi kyllä ylläpitää, mutta selvä kasvu edellyyttää edes jonkin tasoisia kusetusmanöööverejä, edellyttäen että kyseisellä kentällä on jo valmiiksi muita toimijoita. Puhtaasti innovatiivisella ja uudella idealla voidaan toki saada hetkellisen kasvun kautta määräävä markkina-asema, mutta sitten sitä pitäisi pystyä puolustamaan ja se voi taas puolestaan edellyttää valehtelua. ...juuri siksi mä en esim. yritä enää mitään vaan pidän hauskaa puhtaasti harrastusmielessä käyn päivätöissä (no nyt hoidan lapsia) ja nostan liksaa. Propsit yrittäjille ketkä eivät ole menettäneet osaa itsestään tässä kapitalistisessa todellisuudessa. PLUR o/
ezzy

Posts: 8,060

#118 • • ezzy Droid-pappa

Replying to PACIFIQUE ~ WAIKIKI 10.3.2012 @ Espoo:


---
Asia selvä, pahoittelut asiattomasta tuttavallisuuden vaikutelmasta.
---


Ei se nyt niin katastrofaalinen juttu ollut, nää irccinimet vaan tarttuu kuin herpes :'(



Yllättäen vähän vaikeampi kysyä Tunnetko "a":n, kuin "Arxin". Et ole mikään Prince ton "a"-kirjaimen kanssa :D