Toisin sanoen, jos ajat syncillä, näytä se myös. Mikäli taas syncillä ajo on jatkuvasti kahden biisin perusvaihtamista, niin sitten kannattais miettiä jotain muuta harrastusta. Vaikka sulkapalloa.
45 posts, 3 pages, 22,870 views
Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:
Kyllä sitä syncillä voi ajella, mutta mun mielestä se pitäis myöskin kuulla / näkyä siinä setissä, että nyt vedetään apujen kanssa, koska pelkät perusvaihdot apujen kanssa on melkoista fuulaamista.
Toisin sanoen, jos ajat syncillä, näytä se myös. Mikäli taas syncillä ajo on jatkuvasti kahden biisin perusvaihtamista, niin sitten kannattais miettiä jotain muuta harrastusta. Vaikka sulkapalloa.
Kyllä sitä syncillä voi ajella, mutta mun mielestä se pitäis myöskin kuulla / näkyä siinä setissä, että nyt vedetään apujen kanssa, koska pelkät perusvaihdot apujen kanssa on melkoista fuulaamista.
Siis täh..?
Se jotenkin heikentää sun setin laatua kun käytät sellasta apuvälinettä kun autosync?
Setin laadulla ja autosyncillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Setti voi olla laadukas vaikka vetelis tappovaihtoja radioediteillä.
Kuten sanoin, autosyncillä voi mun puolesta ajella jos haluaa, mutta mä en ainakaan kovin paljoa anna arvoa "laiskalle" dj:lle (ja vielä vähemmän miksautaidottomalle), mutta jos mä näen / kuulen, että nyt siellä joku oikeesti jotain häärää, niin pisteet sinne dj-koppiin, oli siis syncci käytössä tai ei.
En siis kuitenkaan tarkoita sitä, että koko ajan pitäisi olla 3-4 dekkiä viuhumassa samaan aikaan, vaan sitä, että kun sillä syncin avulla saa paljon muutakin aikaan, niin sitten pitäisi myöskin jotain tapahtua.
Tätä siis hieman ajan takaa, mitä Junkieman aiemmin sanoi:
"Siinä toki oon samaa mieltä, että jos DJ paina vaan sync ja muuten pönöttää DJ-tiskin takana, niin näyttäähän se vähän tyhmältä".
Kyllä manuaalinen miksaustaito on sellainen asia, joka jokaisen dj:n tulisi osata, käytti syncciä tai ei.
Ja ihan oikeesti, tuokaa mulle se apina joka hanskaa biittimiksauksen. Mä lähden sen kanssa kiertueelle ja tallettelen markkoja hymysuin tilille.
Mikäli myös 30 sekunnin "pre-biittaamisen" jälkeen biisit pysyy joka kerta pari minuuttia tasan päällekkäin, ilman mitään korjaamista, niin sitten meillä on suorastaan maailman huippustara kopissa. Mihin sitä sync-nappia muuten ylipäätään tarvitaan, jos kerran 30 sekunnissa pystyy taikomaan biitin täydelliseen kuosiin joka kerta?
Nyt oon itse asias alkanut miettimään, että pitäiskö kuitenkin sijoittaa rahat Macciin. Omenamiehillä kun tuntuu S4 pelittävän kuin ajatus. Kyllä tossa munkin koneessa tehoa ja suorituskykyä pitäis riittää, mut onhan se sellasta tuunaamista. Vika saattaa tietty olla käyttäjässäkin :) Oon noin kaikki tietokoneen optimoinnít tehnyt Ni:n oppien mukaan, mutta silti 100% luottamus puuttuu.
Hyviä pointteja puolin ja toisin, mut alkaa kyl lähtee vähän mac vs. pc -tyyppiseks keskusteluks.
Hyviä pointteja puolin ja toisin, mut alkaa kyl lähtee vähän mac vs. pc -tyyppiseks keskusteluks.
Mutta tässä silti ollaan nyt unohdettu se että, vaikka synccaatki ne biisit traktorin mukaan, ei se todellakaan tarkota sitä että ne ois ns. beatmatchattu, vaan traktorihan saattaa lukea ne gridit miten sattuu, ja sillon joudut ite ne kohdistamaan, josta päästäänki siihen että jannut jotka ovat hommanneet esim. x1:sen kontrolleriks ja harjotellu sillä soittelemaan, niin eivätpä ne sitten kyllä osaa sitä beatmatchausta sieltä tehdä, eivätkö osaa uudelleen kohdistaa sitä gridiä, jolloin vaihdosta tulee kohtuu hirveää kuunneltavaa.
---
Mutta tässä silti ollaan nyt unohdettu se että, vaikka synccaatki ne biisit traktorin mukaan, ei se todellakaan tarkota sitä että ne ois ns. beatmatchattu, vaan traktorihan saattaa lukea ne gridit miten sattuu, ja sillon joudut ite ne kohdistamaan, josta päästäänki siihen että jannut jotka ovat hommanneet esim. x1:sen kontrolleriks ja harjotellu sillä soittelemaan, niin eivätpä ne sitten kyllä osaa sitä beatmatchausta sieltä tehdä, eivätkö osaa uudelleen kohdistaa sitä gridiä, jolloin vaihdosta tulee kohtuu hirveää kuunneltavaa.
---
Jos Traktor on laskenu BPM:t oikein, nii tempo/pitch-bendillä voi helposti siirtää vaihdettavan biisin oikeaan vaiheeseen. Kyseiset napit on valmiiksi ohjelmoitu Traktorin default keyboard mappingeihin, muistaakseni T, Y (deck 1) ja G, H (deck 2) napit kyseessä.
How about: http://www.thomann.de/fi/pioneer_ddjt1.htm