En ole tutustunut pahemmin näihin ruokavalio/treenausjuttuihin, olen vain yrittänyt tehdä jotain sinnepäin kuulopuheiden perusteella. Olisi siis hienoa, jos joku auttaisi minut saavuttamaan suhteellisen yksinkertaisen ja helpon tavoitteen, johon en ole päässyt treenauksesta huolimatta :)
Olen 24-vuotias, 167cm, 53,5kg nainen. Haluaisin päästä 50 kilon painoon (ei vähempää, ei enempää) sillä näytin mielestäni parhaalta senpainoisena muutama vuosi sitten. Kiloja on sittemmin tullut 1 vuodessa. Olen noudattanut samanlaista ruokavaliota teini-iästä asti, tosin varsinkin viime vuotena olen alkanut tarkkailemaan vähän syömistäni ja kuntoilemaan enemmän (tuloksetta). Ilmeisesti ikä on tuonut kilot luonnollisesti. Syön suhteellisen vähän luonnostaan, kalorimäärästä en tiedä mutta perus päivä olisi seuraavanlainen
-aamu:2 tummaa leipää/ei mitään (kahvia)
-lounas:kouluruoka (mitä tahansa tarjolla)
-n.klo 16: 2 tummaa leipää
-n. klo 20: 2 tummaa leipää
Tämä on peruspäivä, välipaloja saattaa tulla pari, jotka voi olla banaania, munkkia, tai jotain suolaista. Tällä hetkellä urheiluni koostuu pitkälti salitreenistä ja bodypumpista, välillä lenkkelilystä. Urheilua tapahtuu 2-3krt/vko, tunti kerrallaan (paitsi lenkkeily 30 min). Lihasmassa on mielestäni ihan ok, mutta laihduttaessa en halua sen pienenevän tippaakaan. Minulle ei tule helposti lihaksia. Lihasurheilun (jota siis suurin osa liikkumisestani on) jälkeen yritän syödä enemmän protskuja, eli teen esim munakkaan.
Kuntoilun teen AINA iltaisin, enkä mistään hinnasta pysty tekemään mitään aamuisin ja harvoin päivällä, illalla herään eloon.
Olisi hienoa, jos saisin tähän vastaukseksi mahd tarkan ruokavalion (siis mitä syön, kuinka paljon ja mihin aikaan), mahd lisäravinteet ja vitamiinit, kuinka usein niitä otetaan (en ota mitään nyt) sekä treeniplanin että pääsen 50 kilon painoon (kadottamatta lihasmassaa, enemmänkin voisin saada sitä lisää, ei ole ylärajaa kun mulle tulee niin huonosti ne lihakset). Lisäksi haluaisin vetää perseet kerran kahdessa viikossa, ja viettää darramäkkipäivän siinä samalla. Onko tämä ok? Mikä alkoholijuoma on parasta laihduttamisen kannalta? Urheilua olen realistisesti valmis harrastamaan 3-4 krt viikossa.
Lähes kaikki ylimääräinen on tällä hetkellä vatsan seudulla, haluan siitä eroon. Siinä on myös selluliittia. Mutta olen huomannut että vatsa se ekana lähteekin yleensä. Että tuo 50 kilon tavoitepaino on ihan ok mun ruumiinrakenteelle, ympäri kehoa ihan reilu rasvakudos.