Club -tf- TÄYSKÄSI pe 6.4.2007 @ Kotka

263 posts, 14 pages, 26,040 views

Spanks

Posts: 789

#222 • • Spanks Löysä P***a

Holle, 9.4.2007 14:07:
Ottiko kukaan kuvia, vai pöllyttikö meteli kameratkin pihalle? *nauru*



*lmao**lmao**lmao**lmao*

--
Täällä ei menneitä muistella, kiire on hautoja kaivella, johtaja määrää kaiva pois. Ajan henki, henki pois. Narua, narua, narua kansalle.

plink

Posts: 1,405

#223 • • plink team paska
lol, kuulon menettäminen on ilmeisen hauska asia edellisen parin viestin perusteella :---DDDD

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Dementation

Posts: 2,892

#224 • • Dementation wednesday?
En ollut näissä bileissä, joten olen väärässä topikissa, mutta koska tää on jo niin hyvää offtopikkia, niin todettakoon että kotkassa se volyymin nosto illan mittaan ja varsinkin tiettyjen nimeltämainitsemattomien kotkan skeneläisten toimesta on enemmänkin tuntunut olevan sääntö kuin poikkeus ja se yleensä on häätänyt minut tietyssä kohtaa iltaa bileistä joissa olen ollut ja myös aiheuttanut sen etten hirveän helposti bileisiin lähde kotkassa... Ikävää mutta totta.

Ja mitä tulee kuosaamiseen, niin mielestäni on törkeää lähteä syyttelemään ketään ilman parempaa tietoa kuoseissa soittamisesta tai edes bilettämisestä. Kyllä meistä varmaan jokainen myöntää, että bileissä on huumeita ja niiden käyttö menee välillä tietyiltä käyttäjiltä pahasti yli ja se on kamalaa katsottavaa... Omasta mielestäni kotkassa tietyissä bileissä myös näitä ylivetäjiä on näkyvästi huolestuttavan paljon, mutta siltikään se ei oikeuta ketään julistamaan että "kaikki oli ihan sekaisin" Eiköhän se ole jokaisen oma asia niin kauan kuin ei vahingoiteta muita.

Ja kyllä, liika volyymi voi tuhota kuulon ja kuulosuojien kanssakin se tietyn rajan jälkeen on pahasta, mutta se soittaako joku liian lujaa tai se onko vehkeet liian huonot asetettuun volyymiin nähden ei varmasti ole kiinni kenenkään huumeiden käytöstä tai käyttämättömyydestä.

Palautteen kirjoittaminen voisi myös olla hieman neutraalimmalla sävyllä tapahtuvaa ja henkilökohtaisuuksiin puolin ja toisin voisi mennä privassa, eikä julkisesti täällä huudella.

Lyhyesti sama:
- Kotkassa volyymi on usein loppuillasta liian kovalla, mutta näistä bileistä en tiedä kun en ollut.
- Huumeiden käyttäjiä bileissä on, mutta se on jokaisen oma asia.
- Joillakin kuosaus menee yli ja sitä kuinka sekaisin on, voisi jokainen hieman harkita peilin edessä. Liika kun on aina liikaa.
- Palautetta saa ja pitää antaa, mutta ilman henkilökohtaisuuksia ja ilman järkyttävää määrää paskaa kiitos.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

plink

Posts: 1,405

#225 • • Edited plink team paska

plink, 9.4.2007 15:19:
lol, kuulon menettäminen on ilmeisen hauska asia edellisen parin viestin perusteella :---DDDD



quotataan nyt itteeni, koska ei tossa alkuperäsessä viestissä paljon järkeä ollut. itteeni ei äänenvoimakkuus bileissä haitannut (olin niin jurrissa ettei tollaseen kiinnittänyt huomiota ja olen edelleenkin;P), mut vituttaa joskus sellanen, että pidetään ihan pelleilynä kaikkia äänentasoon liittyviä juttuja. ei varmaan nyt kyllä pelkästään tähän ketjuun ees täydellisesti kohdistu tää vuodatus, mut mun mielestä järjestäjien kannattaa kuitenkin ottaa ihan vakavasti kritiikki mitä on annettu, vaikka ihme henkilökohtaisuuksia sun muita inside-juttuja 90% tästä keskustelusta onkin.

edit: lisäyksenä vielä, et mua ei haittais hiljaisempi äänenpaine juhlissa yhtään, kovempi kyllä.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Heli

Posts: 1,489

#226 • • Heli vai kuka se oli
tähänks tää nyt loppuu? *tirsk**tirsk*

ihana topic <3

--
ei se väärin ole.

anton fine

Posts: 1,359

#227 • • anton fine myspace.com/finethedj
voi jeesus kristus.. joku on vähän katkera kun tulpat jäi kotiin..
Dementation

Posts: 2,892

#229 • • Dementation wednesday?

fine, 9.4.2007 16:26:
voi jeesus kristus.. joku on vähän katkera kun tulpat jäi kotiin..



Meinasin antaa olla, mutta menköön nyt vielä samaan syssyyn:

Ei ne tulpatkaan pelasta jos ääni on vehkeisiin verrattuna liian kovalla (eli särisee) tai jopa niin kovalla että -15 tai -25 desipelin tulpatkaan ei laske volyymia tarpeeksi alas jotta kuulo ei kärsisi.

Ja huomaa, että näissä bileissä en vieläkään ollut, eli puhun yleismaailmallisesti.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

anton fine

Posts: 1,359

#230 • • anton fine myspace.com/finethedj

Dementation, 9.4.2007 16:56:
---
fine, 9.4.2007 16:26:
voi jeesus kristus.. joku on vähän katkera kun tulpat jäi kotiin..

---


Meinasin antaa olla, mutta menköön nyt vielä samaan syssyyn:

Ei ne tulpatkaan pelasta jos ääni on vehkeisiin verrattuna liian kovalla (eli särisee) tai jopa niin kovalla että -15 tai -25 desipelin tulpatkaan ei laske volyymia tarpeeksi alas jotta kuulo ei kärsisi.

Ja huomaa, että näissä bileissä en vieläkään ollut, eli puhun yleismaailmallisesti.



Lukeneena äänitekniikkona tässä vaiheessa voin sanoa, että "limiter." Ja ihminen joka osaa käyttää laitetta ens kerral hommiin jos moinen haloo nousee.

En ollut paikalla, enkä muista/tiedä mikä äänentoisto siel on, mutta pahasti epäilen että joku soittaisi 125db voimakkuudella.. niin että haitallinen taso pääsisi tulppien läpi. Siin vaihees joku jo sanois että hei, tulee vertaa korvistani ja asia korjattaisiin.

*piis*
T-Justice

Posts: 892

#231 • • T-Justice
Summasummaarum:
Bileissä on paljon huumeita, volat on aina tapissa, kuulo menee ja harmittaa. Tottahan toki.
Oiskohan tosissaan aika harkita *lukko* pliis?
tätä p:n jauhantaa vois varmaan jatkaa jossain muussa keskustelussa? kiitos ja kumarrus.
Dementation

Posts: 2,892

#232 • • Edited Dementation wednesday?

fine, 9.4.2007 17:07:
Lukeneena äänitekniikkona tässä vaiheessa voin sanoa, että "limiter." Ja ihminen joka osaa käyttää laitetta ens kerral hommiin jos moinen haloo nousee.



WORD!!!

Näin pitäis tehdä kaikissa bileissä ympäri maan!
Äänentason tarkkailija *sydän*

fine, 9.4.2007 17:07:
En ollut paikalla, enkä muista/tiedä mikä äänentoisto siel on, mutta pahasti epäilen että joku soittaisi 125db voimakkuudella.. niin että haitallinen taso pääsisi tulppien läpi. Siin vaihees joku jo sanois että hei, tulee vertaa korvistani ja asia korjattaisiin.

*piis*



"Pitkäaikainen melulle altistuminen voi heikentää kuuloa pysyvästi ja jatkuvalle yli 90 desibelin melulle altistuminen aiheuttaa lähes aina pysyvän kuulovaurion."
"Yksilöllinen herkkyys melulle vaihtelee, ja joillekin henkilöille jo noin 75 dB(A):n melu voi aiheuttaa kuulon heikkenemisen."
lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Melu

eli -15 tulpilla sen volyymin ei tarvitse olla välttämättä edes 100db ja se voi tuntien vaikutuksen alaisena ja jokaviikkoisen tai -kuisen bilettämisen myötä huonontua tai tuntua pahalta bileissä tai sen jälkeen.
-25 tulpilla toki pitää volyymin olla jo tosi kovalla että se vaikuttaa pahasti, mutta monellako on näin hyvät tulpat?
Ja moniko tajuaa kännissä/aineissa edes käyttää tulppia, kun tuntuu pahalta vasta kun henkilö on jo selvinnyt...

Mut joo *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#233 • • Dementation wednesday?

T-Justice, 9.4.2007 17:11:
---klip---



Mielestäni järjestäjän kannattaisi olla esimerkkinä siitä millaista tekstiä bileiden ennakko- ja palautetopikkeihin postataan ja mielestäni tämä tekstisi oli melko asiaton yhteenveto, kun keskustelu oli saatu vihdoin takaisin järkevään suuntaan ja postaukset muuttuneet taas asiallisiksi.

Mutta kukin tallaa tavallaan
*piis* & *plur*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

T-Justice

Posts: 892

#234 • • T-Justice

Dementation, 9.4.2007 17:16:
---
T-Justice, 9.4.2007 17:11:
---klip---

---


Mielestäni järjestäjän kannattaisi olla esimerkkinä siitä millaista tekstiä bileiden ennakko- ja palautetopikkeihin postataan ja mielestäni tämä tekstisi oli melko asiaton yhteenveto, kun keskustelu oli saatu vihdoin takaisin järkevään suuntaan ja postaukset muuttuneet taas asiallisiksi.

Mutta kukin tallaa tavallaan
*piis* & *plur*




Järkevään suuntaan?
Edelleenkin tätä keskustelua vois nyt rakentavassa hengessä jatkaa jossain muussa aiheessa. Mielestäni on varmasti kaikille tullut selväksi millaiset nää bileet oli ja palautteet on saatu pakettiin (niin positiiviset kuin negat).
Dementation

Posts: 2,892

#235 • • Dementation wednesday?

T-Justice, 9.4.2007 17:20:
Järkevään suuntaan?
Edelleenkin tätä keskustelua vois nyt rakentavassa hengessä jatkaa jossain muussa aiheessa. Mielestäni on varmasti kaikille tullut selväksi millaiset nää bileet oli ja palautteet on saatu pakettiin (niin positiiviset kuin negat).



Jos kotkan bileskenellä olis oma foorumi (joka monien kaupunkien bileskeneillä on) [vink vink!], perustaisin sinne "volyymin nousu bileissä" topikin, mutta klubbariin en viitsi perustaa "itäsuomen korvanräjäytysbilettämisen alkeet" topikkia. *igor*

Eli joo, tämä keskustelu ei koske nyt enää juuri näitä bileitä, mutta jos mielestäsi tämä topikki ei enää ole tarpeellinen, niin eihän siitä haittaakaan ole että tää keskustelu täällä käy. Onpahan tf organisaatio koko ajan klubbarissa näkyvillä ihan ilmaiseksi *vink*

Ja ei tää täysin asiatonta täällä ole, koska kuitenkin tässä keskustellaan kuitenkin jostain mitä tapahtuu myös -tf- bileissä, vaikka muuallakin. *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Holle

Posts: 793

#236 • • Holle Beach X Member

plink, 9.4.2007 16:00:

plink, 9.4.2007 15:19:
lol, kuulon menettäminen on ilmeisen hauska asia edellisen parin viestin perusteella :---DDDD

Joo, kuulon menettämisessä ei ole omasta mielestäni mitään hauskaa, ellei se liity omaan tyhmyyteen.
---


... mut vituttaa joskus sellanen, että pidetään ihan pelleilynä kaikkia äänentasoon liittyviä juttuja.

...Kuten sitä, että lähdetään bileisiin KORVATULEHDUKSESSA EDESVASTUUTTOMASTI.Itse olen vain kasvatustieteen maisteri, mutta lääketieteen lisensiaatit voisivat valaista asiaa omalta näkökannaltaan
kännivaurio :P

Posts: 69

#237 • • Edited kännivaurio :P

...Kuten sitä, että lähdetään bileisiin KORVATULEHDUKSESSA EDESVASTUUTTOMASTI.Itse olen vain kasvatustieteen maisteri, mutta lääketieteen lisensiaatit voisivat valaista asiaa omalta näkökannaltaan


Minulla oli reilu viikko aiemmin korvatulehdus, joka oli jo hoidettu kuntoon. Onko kaikilla äänentoiston voimakkuudesta nyt, ja aiemmin huomauttaneilla ollut jatkuva korvatulehdus? Se todettiin jo lisäksi, että olin osan ajasta ulkona, kuten moni muukin. Ja myös se, että Hovarilta ei heti halutessaan pääse kotiin. Kuten myös se, että korvatulpat eivät kyseisissä pileissä suojanneet ihmistä, joka ei ole koskaan kokeillutkaan EDES alkoholia, joten luulisi edes hänen kuulevan asiat oikein, vaikka kaltaiseni k.ääliöt eivät kuulisikaan. Lisätään tähän vielä myös SE, että huomautin eräälle pilejärkkärille äänenvoimakkuudesta (en ole jaksanut alkaa tappelemaan SIITÄKIN asiasta tässä topicissa, joten en ole ottanut aiemmin esille), mutta vastaus kuitenkin oli se, että "hyvä vaan, että soitetaan kovaa, toisesta korvasta on jo kuulo mennyt".

Lääketieteen lisentiaatit tuntevana pitäisi huomata, että silloin kuin puhe ei kuulu (kuten alakerrassa, josta tosin en ole valittanut, vaan pitänyt sitä normaalina pilevolana) on jo desibelit sellaisella tasolla, että kuulo on vaarassa... yläkerrasta nyt puhumattakaan.

Kaiken selvennyksen vuoksi lisätään tähän nyt vielä se, että kyse on siis 01-03 välisestä ajasta YLÄKERRASSA narikka mukaan lukien (ei muusta), koska jokin väärinkäsitys kuitenkin syntyy tai kirjoittaminen meni muuten vain pieleen.

E. typoja.
T-Justice

Posts: 892

#238 • • T-Justice

kuulovaurioLisätään tähän vielä myös SE, että huomautin eräälle pilejärkkärille äänenvoimakkuudesta (en ole jaksanut alkaa tappelemaan SIITÄKIN asiasta tässä topicissa, joten en ole ottanut aiemmin esille), mutta vastaus kuitenkin oli se, että "hyvä vaan, että soitetaan kovaa, toisesta korvasta on jo kuulo mennyt".



jaa-a olis kyl kiva tietää kuka tuo on ollut, tietääkseni meistä järkkäreistä ei kellään ole minkäänlaista kuulovauriota?
hyvinhän tää "keskustelu" lähti taas käyntiin... *nauru*
kännivaurio :P

Posts: 69

#239 • • Edited kännivaurio :P

T-Justice, 9.4.2007 22:01:
---
kuulovaurioLisätään tähän vielä myös SE, että huomautin eräälle pilejärkkärille äänenvoimakkuudesta (en ole jaksanut alkaa tappelemaan SIITÄKIN asiasta tässä topicissa, joten en ole ottanut aiemmin esille), mutta vastaus kuitenkin oli se, että "hyvä vaan, että soitetaan kovaa, toisesta korvasta on jo kuulo mennyt".

---


jaa-a olis kyl kiva tietää kuka tuo on ollut, tietääkseni meistä järkkäreistä ei kellään ole minkäänlaista kuulovauriota?
hyvinhän tää "keskustelu" lähti taas käyntiin... *nauru*


M.R. ovat alkukirjaimet. Oma epävarmuus on hyvä kuitata ylimielisyydellä ;) Vaikka en kyllä ymmärrä, että miksi TF:n porukka on ottanut itseensä, ei se hemmetti ole teidän syy, jos joku soittaa monitori kaakossa.