technics vs stanton

194 posts, 10 pages, 66,687 views

Radarski

Posts: 182

#121 • • Edited Radarski

Techken,
Mutta minkä ihmeen takia ton T-sarjan pitää olla muovia kun aikaisemmat oli alumiinia...jotenkin luulisi olevan jämäkämpi soitin, jos se on alumiinia. Tosin äänirasiastahan se lähtee se ääni(raaputus).



Öööh? Mitkä aikasemmat muka alumiinia?

Edit: Niin Stantoneistako siis nyt puhut? Ei ainakaan STR/ST sarja ole alumiinia.
$

Posts: 1,802

#122 • • $ Destination weekend!

Radar`, 8.6.2005 07:26:
---
Techken,
Mutta minkä ihmeen takia ton T-sarjan pitää olla muovia kun aikaisemmat oli alumiinia...jotenkin luulisi olevan jämäkämpi soitin, jos se on alumiinia. Tosin äänirasiastahan se lähtee se ääni(raaputus).

---


Öööh? Mitkä aikasemmat muka alumiinia?



Tarkoittaisko SL-12xx-sarjaa?

Aika huonosti tulee asia esille postauksessa.
gerry

Posts: 979

#123 • • gerry
Ju, en mä tiiä miksi muovia...:/ Kait ne halua suuremppia katteita, ku muovi on halpa:P
Saatta muuten olla et noi kalliimmat T.sarjalaiset ovat alumiinia... mene ja tiedä..

No mut ihan hyvin ne kestää kotikäytössä ja routatessaan täytyy hankkia kunnon keissi niille...

Juu ja älä ainakaan sitä hihnavetosta osta... Musta tuntuu et siinä on vielä vähemmän tehoja ja liikkeelle lähtö on 2x hitaamppi. Toi suoravetoinen on huomattavasti pitkäkestoisemppi.

--
by B.C.S

Techken

Posts: 101

#124 • • Techken

gerry, 8.6.2005 09:04:
Ju, en mä tiiä miksi muovia...:/ Kait ne halua suuremppia katteita, ku muovi on halpa:P
Saatta muuten olla et noi kalliimmat T.sarjalaiset ovat alumiinia... mene ja tiedä..

No mut ihan hyvin ne kestää kotikäytössä ja routatessaan täytyy hankkia kunnon keissi niille...

Juu ja älä ainakaan sitä hihnavetosta osta... Musta tuntuu et siinä on vielä vähemmän tehoja ja liikkeelle lähtö on 2x hitaamppi. Toi suoravetoinen on huomattavasti pitkäkestoisemppi.



Mitkäs äänirasiat noissa T. 60:ssä tulee mukana sopiiko hinkkaamiseen ?
Funktion

Posts: 1,720

#125 • • Funktion over 9000

Radar`
Edit: Niin Stantoneistako siis nyt puhut? Ei ainakaan STR/ST sarja ole alumiinia.



Muuten on, ainakin STR8-80 ja siitä ylöspäin...

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Techken

Posts: 101

#126 • • Techken
str. 60:stä alkaen on alumiinia kai sen nyt näkee persesilmälläänki.
Radarski

Posts: 182

#127 • • Edited Radarski

Techken, 9.6.2005 17:14:
str. 60:stä alkaen on alumiinia kai sen nyt näkee persesilmälläänki.



Funktion, 9.6.2005 17:07:
---
Radar`
Edit: Niin Stantoneistako siis nyt puhut? Ei ainakaan STR/ST sarja ole alumiinia.

---


Muuten on, ainakin STR8-80 ja siitä ylöspäin...



Häh, No mulla on kotona str8-80 ja muovia se on. (Kai nyt siis puhuttiin ulkokuoresta?)
Techken

Posts: 101

#128 • • Techken

Radar`, 9.6.2005 17:43:
---
Techken, 9.6.2005 17:14:
str. 60:stä alkaen on alumiinia kai sen nyt näkee persesilmälläänki.

---



---
Funktion, 9.6.2005 17:07:
---
Radar`
Edit: Niin Stantoneistako siis nyt puhut? Ei ainakaan STR/ST sarja ole alumiinia.

---


Muuten on, ainakin STR8-80 ja siitä ylöspäin...

---


Häh, No mulla on kotona str8-80 ja muovia se on. (Kai nyt siis puhuttiin ulkokuoresta?)



Juu ulkokuoresta tietty. Onko tosiaan näin ikävästi käynyt että str sarjakin on muovia ? Olen saanut semmosen käsityksen, että str 60 ja 80 ovat ihan kohtuu hyviä levareita mutta jos ne kerta muovia ovat niin laadusta tingitään.
Radarski

Posts: 182

#129 • • Radarski

Techken, 9.6.2005 19:57:
Juu ulkokuoresta tietty. Onko tosiaan näin ikävästi käynyt että str sarjakin on muovia ? Olen saanut semmosen käsityksen, että str 60 ja 80 ovat ihan kohtuu hyviä levareita mutta jos ne kerta muovia ovat niin laadusta tingitään.



Joo ainakin str8-80 ja epäilen melko vahvasti, että muutkin on muovia.
Uniq A.K.

Posts: 179

#130 • • Uniq A.K.
Itselläni on teknarit enkä muita ostaiskaan.

--
TTF saves my soul!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#131 • • Aziz Combat Fighter

Techken,
Juu ulkokuoresta tietty. Onko tosiaan näin ikävästi käynyt että str sarjakin on muovia ? Olen saanut semmosen käsityksen, että str 60 ja 80 ovat ihan kohtuu hyviä levareita mutta jos ne kerta muovia ovat niin laadusta tingitään.



Juu eivät ole.

Seriously.

Tai no, jos "kohtuu hyvä" meinaa huonoa tuntumaa ja muovista rakennetta, ni go for it. Mut jos laatuvehkeet haluu, ni.. No. Teknarit or STFU.
gerry

Posts: 979

#132 • • gerry

Techken, 9.6.2005 17:05:
---
gerry, 8.6.2005 09:04:
Ju, en mä tiiä miksi muovia...:/ Kait ne halua suuremppia katteita, ku muovi on halpa:P
Saatta muuten olla et noi kalliimmat T.sarjalaiset ovat alumiinia... mene ja tiedä..

No mut ihan hyvin ne kestää kotikäytössä ja routatessaan täytyy hankkia kunnon keissi niille...

Juu ja älä ainakaan sitä hihnavetosta osta... Musta tuntuu et siinä on vielä vähemmän tehoja ja liikkeelle lähtö on 2x hitaamppi. Toi suoravetoinen on huomattavasti pitkäkestoisemppi.

---


Mitkäs äänirasiat noissa T. 60:ssä tulee mukana sopiiko hinkkaamiseen ?



Emmä tiedä... Niissä lukee vaan Stanton.... Enkä raaputtelua oo kokeillu...:)

--
by B.C.S

oZq

Posts: 153

#133 • • oZq

Techken, 9.6.2005 17:05:

Mitkäs äänirasiat noissa T. 60:ssä tulee mukana sopiiko hinkkaamiseen ?



Taitaapi tulla Stanton 500B -rasiat. Luultavasti ovat Stantonin halpis/perusrasiat. Ainakin kaikkiin "spin cycle packeihin" noita näyttäis olevan työnnetyn. Omakohtaista kokemusta ei rasiasta, eikä sen kummemmin soittimestakaan ole. Jospa google antais enemmän tietoa tuosta 500B:sta.

Kauankohan tuommoinen T60 sitten aktiivista skräbäilyä ylipäätään jaksaa?*täh**ding*
gerry

Posts: 979

#134 • • gerry

oZq, 11.6.2005 12:43:
---
Techken, 9.6.2005 17:05:

Mitkäs äänirasiat noissa T. 60:ssä tulee mukana sopiiko hinkkaamiseen ?

---
Kauankohan tuommoinen T60 sitten aktiivista skräbäilyä ylipäätään jaksaa?*täh**ding*




Tuota mä en tiedä.....:( Mun musiikkityylissä tuota skräbäilyä kauheasti ole *hihu*.

Hiukan epäilen moottorin vääntöä scratshailuun... Tosin kun käsittelee levylautasta "hellästi" niin ettei moottori sammu se varmaan onnistuu.... Mut neulojen äänenlaatu ajaa asiansa... Ei valittamista.

--
by B.C.S

Techken

Posts: 101

#135 • • Techken

Cimi, 7.3.2005 11:37:
Itse ostin 2 uutta Stantonin str8-90:stä alle yhden teknarin 1200:sen hinnalla. Ja vääntöä löytyy 2,2kgf-cm verrattuna teknarin muistaakseni 1,7:aan. Monipuolisemmat ominaisuudet ja jämäkkä rakenne (paino n. 10kg). Siinä meikäläisen ostopäätökset. Kestävyyden aika näyttää.



Siloin se on kai aika sama millä soittaa kun ei raaputa, mites kauan sulla on noi ollu ?


Lupaan nyt pitää turpani kiinni ja palata astialle kun se 2000-3000euron setti on valmis.
Orfeus

Posts: 5,872

#136 • • Orfeus
Oma kanta on teknari ehdottomasti, soittanut reloopilla ja numarkilla sun muilla ja vaikka specsien mukaan vääntöä tms olisi tuplasti ei soittotuntuma lautasen keveyden ym vuoksi ole läheskään yhtä jämäkkä kun teknarilla! Numarkissa ehkä huonoin tracklight ikinä ja aivan liikaa ylimääräisiä ominaisuuksia mutta maku asioitahan nämä jos haluaa levyä rääkätä 78nopeudella tai pyöritellä koneellisesti taakseppäin! Itse arvostan yksinkertaista ja toimintavarmaa tekniikkaa Ilman yhtään ylimäärästä nappulaa!
Cimi

Posts: 97

#137 • • Cimi

Techken, 12.6.2005 21:36:
---
Cimi, 7.3.2005 11:37:
Itse ostin 2 uutta Stantonin str8-90:stä alle yhden teknarin 1200:sen hinnalla. Ja vääntöä löytyy 2,2kgf-cm verrattuna teknarin muistaakseni 1,7:aan. Monipuolisemmat ominaisuudet ja jämäkkä rakenne (paino n. 10kg). Siinä meikäläisen ostopäätökset. Kestävyyden aika näyttää.

---


Siloin se on kai aika sama millä soittaa kun ei raaputa, mites kauan sulla on noi ollu ?


Lupaan nyt pitää turpani kiinni ja palata astialle kun se 2000-3000euron setti on valmis.



Puolisen vuotta vasta, ja vieläkin tyytyväinen. On roudailtu ympäri kyliä ja mitään vikoja ei oo ilmaantunut. Katotaan nyt kauanko toimii, en ihan hetkeen aatellut vaihtaa.
Mongolia

Posts: 160

#138 • • Mongolia truenörth

Techken, 12.6.2005 21:36:
Siloin se on kai aika sama millä soittaa kun ei raaputa,


NO EI OLE.

Normaalissa biitimiksauksessa tarvitaan nimenomaan sitä VÄÄNTÖÄ, jota en yhdestäkään stantonista ole löytänyt teknareita enempää, sanottiin mainoksissa mitä hyvänsä.
Techken

Posts: 101

#139 • • Edited Techken
Semmosta vielä et jos thomanilta tilaa teknarit tuleeko niissä slipmatit ja rasiat&neulat mukana ?
Orfeus

Posts: 5,872

#140 • • Orfeus

Techken, 13.6.2005 20:35:
Semmosta vielä et jos thomanilta tilaa teknarit tuleeko niissä slipmatit ja rasiat mukana ?


Riippuu hiukan, perus teknareis eli mkII tulee paksut kumimatot messiin, sit taas mk vitosissa tulee oikeet sliparit, rasioita ei missään teknareissa mukaan tuu mutta kelkka sisältyy!