technics vs stanton

194 posts, 10 pages, 66,689 views

gerry

Posts: 979

#101 • • gerry

Jussi Lius, 29.4.2005 23:20:
---
gerry, 29.4.2005 10:26:
---
Jussi Lius, 11.3.2005 10:02:
Stanton on tällähetkellä uudistamassa mallistoaan ja vanhoja malleja karsitaan. Tämä vaikuttaa moneen Stantonin malliin... uusia malleja kannattaa tarkastella osoitteesta:

http://www.stantondj.com/alpha44/start.asp


---



Juuh... onhan noi vähän vekkulin näköisiä:) Itte en digannu alussa niitten (T-sarjan levareitten) ulkonäöstä mutta nyt se näyttää jo melko coolilta....

Pistinpä 2kpl tilaukseen... Kerron kokemuksista kun ne kilahtavat postiluukusta=)

---


Joo... en nyt voisi oikein noita suositella.. ainakaan noi mainostekstit eivät vakuuttaneet niin, kuin aikaisemmin tuolla jo mainitsin.. ja lisäksi aikaisempia malleja kokeilleena. *joo*

ps. takaako ulkonäkö hyvän levarin... vai sisustus elementin kotio? *täh*



No ulkonäköön en ota kantaa, koska enpä hirveesti niistä alussa tykännyt mutta nyt niitä oppinut jo sietämään=)

Ja eivät kait levysoittimet mitään "uutta ja ihmeellistä" jatkuvasti voi tarjotakkaan, joten mulla ei mitään "ennakko odotuksia" ole josta voisi pettyä.... Tietysti hyvä saata aina se uusin versio, jos kerran on saatavilla=)

--
by B.C.S

lilius

Posts: 719

#102 • • lilius

gerry,

Ja eivät kait levysoittimet mitään "uutta ja ihmeellistä" jatkuvasti voi tarjotakkaan, joten mulla ei mitään "ennakko odotuksia" ole josta voisi pettyä.... Tietysti hyvä saata aina se uusin versio, jos kerran on saatavilla=)



Jep.. sitähän minäkin. Mutta mua.. arveluttaa tuo varaosien saatavuus jatkossa!! Eli, jos malli esim. muuttuu taas sitten muutaman vuoden päästä niin onko wanhaan malliin saatavilla varaosia vai ei?? Se oli yksi mun mielessä olevista asioista noissa esim...

Toiseksi soittotuntuma on erilainen... teknareihin verrattuna. Ja onkohan se soittotuntuma paljon muuttunut wanhasta stantonin mallista??
gerry

Posts: 979

#103 • • Edited gerry

Jussi Lius, 30.4.2005 10:05:
---
gerry,

Ja eivät kait levysoittimet mitään "uutta ja ihmeellistä" jatkuvasti voi tarjotakkaan, joten mulla ei mitään "ennakko odotuksia" ole josta voisi pettyä.... Tietysti hyvä saata aina se uusin versio, jos kerran on saatavilla=)

---


Jep.. sitähän minäkin. Mutta mua.. arveluttaa tuo varaosien saatavuus jatkossa!! Eli, jos malli esim. muuttuu taas sitten muutaman vuoden päästä niin onko wanhaan malliin saatavilla varaosia vai ei?? Se oli yksi mun mielessä olevista asioista noissa esim...

Toiseksi soittotuntuma on erilainen... teknareihin verrattuna. Ja onkohan se soittotuntuma paljon muuttunut wanhasta stantonin mallista??



Tietty hyviä kysymyksiä:)

Ei kait se T-sarja ny kaikkia stanttoneita korvannu? (ei kyl fiksu päätös jos korvaa, vähä vaisu jos kaikki stanttonit on jatkos samannäköisiä:) Meinaa olisihan se tietysti ikävää jos niihin stantoniin kalliisiin vehkeisiin ei enää mitään varaosia saa... Halpiksille tuskin mitään varaosia onkaan suunnattu sillä suurin osa niistä on alottelevien DJ:ten kotikäytöis. Mutta siihen kaliimppaan sarjaan toivois tietysti vielä vuosienkin kuluessa saavan osia....

Tai sitten on Einstein ja alkaa kolvaamaan Teknarin osia siihen=)

--
by B.C.S

lilius

Posts: 719

#104 • • lilius

gerry,

Ei kait se T-sarja ny kaikkia stanttoneita korvannu? (ei kyl fiksu päätös jos korvaa, vähä vaisu jos kaikki stanttonit on jatkos samannäköisiä:) Meinaa olisihan se tietysti ikävää jos niihin stantoniin kalliisiin vehkeisiin ei enää mitään varaosia saa...

Tai sitten on Einstein ja alkaa kolvaamaan Teknarin osia siihen=)



Käsitykseni mukaan se juuri korvaa koko sarjan... voinhan olla väärässä...korjatkaa.

Varaosat sitten voikin olla saatavuudeltaan hieman heikommassa tilanteessa vanhoihin malleihin.. tuossa korvaustilanteessa.
yace

Posts: 463

#105 • • yace Progempi parempi
nii eli ku ostaa teknarin ni ei oo toa ongelmaa et saaks varaosii
gerry

Posts: 979

#106 • • Edited gerry

Jussi Lius, 30.4.2005 11:32:
---
gerry,

Ei kait se T-sarja ny kaikkia stanttoneita korvannu? (ei kyl fiksu päätös jos korvaa, vähä vaisu jos kaikki stanttonit on jatkos samannäköisiä:) Meinaa olisihan se tietysti ikävää jos niihin stantoniin kalliisiin vehkeisiin ei enää mitään varaosia saa...

Tai sitten on Einstein ja alkaa kolvaamaan Teknarin osia siihen=)

---


Käsitykseni mukaan se juuri korvaa koko sarjan... voinhan olla väärässä...korjatkaa.

Varaosat sitten voikin olla saatavuudeltaan hieman heikommassa tilanteessa vanhoihin malleihin.. tuossa korvaustilanteessa.



No huh... Aikamoinen riski kieltämättä Stantonilta... Tulee mieleen takavuosina puhelinvalmistaja Ericssoni joka ajoi ittensä melkein konkkaan syystä että sen puhelimet olivat kaikki samannäköisiä ja RUMIA.

No mut en epäile etteikö noi olisi ihan päteviä soittimia ja onhan ne mageen näköisiä, (toki on varmaan ihmisiä jotka eivät tykkää) mutta aika mielenkiintoinen / rohkea ratkaisu....

Se siis tarkoitti että koko vanha stantonin mallisto lopetettiin? No se firma ajaa kyllä ittensä kohta konkkaan=) Mut eipä arvostella vielä vaan katotaa...

--
by B.C.S

lilius

Posts: 719

#107 • • lilius

gerry,
Se siis tarkoitti että koko vanha stantonin mallisto lopetettiin? No se firma ajaa kyllä ittensä kohta konkkaan=) Mut eipä arvostella vielä vaan katotaa...



No ei ehkä konkkaan,... koska Stantonin päätuotehan on edelleenkin neulat. Soittimet tulee ehkä sitten neulojen ja miksereiden jälkeen.. firmalla kuitenkin pitää olla muitakin tuotteita 'listalla'. *hymy*
pingving

Posts: 46

#108 • • pingving
Mä en ymmärrä kaikki sanoo et pitää olla teknarit mut kummiski vääntöö on vaan 1,5kg/cm. (löytyy www.panasonic-europe.com/technics/) Mun mielestä moottori ei voi kestää yli 2v rajussa käytössä. Kyllä levarit pitää olla elinikäsii kamoja jos maksaa niist maltaita eikä sillee et maksaa itsensä kipeeks ja kamat hajoo 2v päästä kun moottori ei kestä enää kehnon väännön vuoksi.
duvin

Posts: 582

#109 • • duvin Jay v/d Veen

pingving, 10.5.2005 14:03:
Mä en ymmärrä kaikki sanoo et pitää olla teknarit mut kummiski vääntöö on vaan 1,5kg/cm. (löytyy www.panasonic-europe.com/technics/) Mun mielestä moottori ei voi kestää yli 2v rajussa käytössä. Kyllä levarit pitää olla elinikäsii kamoja jos maksaa niist maltaita eikä sillee et maksaa itsensä kipeeks ja kamat hajoo 2v päästä kun moottori ei kestä enää kehnon väännön vuoksi.



Hyvin on kestäny nykyiset 1210mk2:t päivittäistä rajuakin käyttöä viimeiset 5 vuotta. Ei yhtään mitään valittamista missään.
DJ_laama

Posts: 123

#110 • • DJ_laama

pingving, 10.5.2005 14:03:
Mä en ymmärrä kaikki sanoo et pitää olla teknarit mut kummiski vääntöö on vaan 1,5kg/cm. (löytyy www.panasonic-europe.com/technics/) Mun mielestä moottori ei voi kestää yli 2v rajussa käytössä. Kyllä levarit pitää olla elinikäsii kamoja jos maksaa niist maltaita eikä sillee et maksaa itsensä kipeeks ja kamat hajoo 2v päästä kun moottori ei kestä enää kehnon väännön vuoksi.



ilmoitettu vääntö riippuu mittaustavasta---> periaatteessa on harhaanjohtavaa tollanen "vaan 1,5 kg/cm" itelläni on reloopin rp-4000:set joissa ilmotettu vääntä on 1,6 kg/cm, ja ei muuten tasan väännä niin paljon kun teknarit
gerry

Posts: 979

#111 • • gerry
Kaipa jotakin voisi nyt mainita kun on tuos kohta kuukauden uutta Stanton T:60:sta pyöritellyt.... En ole täyspäiväinen DJ joten jätin noi teknarit suosiolla väliin:)

Ihan mukavaltahan toi vaikuttaa (hintansa nähden)... Ulkokuori on kyl muovia joten en tiedä miten hyvin jatkuvaa roudausta kestää, myös pölykantta ei ole (vain pölypussi) joka suojaa äänivartta kun soitinta ei käytetä.

Tehoa on tarpeeksi... Muttei mitenkään liikaa. Lautasen saa kyllä helposti pysähtymään mutta kuten sanoin, tehoa on ihan tarpeeksi tavalliseen miksaukseen.


Hyvä levysoitin koti/treenikäyttöön:)

--
by B.C.S

sensus

Posts: 124

#114 • • sensus Trance can set you free...
Olen käyttänyt sekä Technicsejä että Stantoneita, ja nykyinen settini sisältääkin kaksi Stanton STR8-150 levaria, joihin olen erittäin tyytyväinen ominaisuuksiltaan, väännöltään, erikoisuuksiltaan ja myös hintalaatusuhteeltaan *hymy* Itse pidän siis enemmän Stantonista tämän STR8-150 mallin takia, vaikka se onkin ihan makukysymys :)

Olen aikeissa hankkia uuden / uudet "cd-levarit", joten tässä kysymyksiä uusista malleista:
-Omistaako kukaan Technics SL-DZ1200EGS cd-levareita? Jos joku omistaa, niin voisitko kertoa minulle, että miten hyvä se on tekniikaltaan ja tuntumaltaan verrattuna esim. vinyylisoittimiin ja toisaalta verrattuna esim. Pioneer CDJ-1000:n tai Numark CD-X:n?

--
[li] S e n s u s [/li]
Latest TrAnCe for the win:
*nuotti* Edin Bosnjak - Alluring wishes
*nuotti* Selu Vibra - Stargazing

Thought:
why am I so kick ass?

Jaques

Posts: 1,390

#115 • • Jaques HUGC / So Nice!

sensus, 7.6.2005 00:10:

Olen aikeissa hankkia uuden / uudet "cd-levarit", joten tässä kysymyksiä uusista malleista:
-Omistaako kukaan Technics SL-DZ1200EGS cd-levareita? Jos joku omistaa, niin voisitko kertoa minulle, että miten hyvä se on tekniikaltaan ja tuntumaltaan verrattuna esim. vinyylisoittimiin ja toisaalta verrattuna esim. Pioneer CDJ-1000:n tai Numark CD-X:n?



En omista mut olen soittanut muutaman kerran keikalla CD-Teknareita. Tekniikaltaan taattua Teknari laatua. Kyl on hyvät. Mut sit soittaminen on öööh hyvin tarkkaa. Tarkoitan et noi pyörivät lautaset on todella herkät. Levarii herkemmät joten pitää olla tarkka kun soittaa. Scratch tuntuma on kyl hyvä mut joskus jos vispaa ihan tajuttomasti niin tuntuu et se vähän jää jälkeen. Sen huomaa myös kun pitäs pistää biisi sisään ja vispaa edestakasin. Tuntuu et sun cue piste siirtyy. Mut tää on ihan pika soitto tuntuman jälkeen. En ole ehtiny "soittaa" näillä vielä. Itse kattoisin kyl Pino-1000.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

tavan

Posts: 39

#116 • • tavan right.

gerry, 6.6.2005 16:41:
Kaipa jotakin voisi nyt mainita kun on tuos kohta kuukauden uutta Stanton T:60:sta pyöritellyt.... En ole täyspäiväinen DJ joten jätin noi teknarit suosiolla väliin:)

Ihan mukavaltahan toi vaikuttaa (hintansa nähden)... Ulkokuori on kyl muovia joten en tiedä miten hyvin jatkuvaa roudausta kestää, myös pölykantta ei ole (vain pölypussi) joka suojaa äänivartta kun soitinta ei käytetä.

Tehoa on tarpeeksi... Muttei mitenkään liikaa. Lautasen saa kyllä helposti pysähtymään mutta kuten sanoin, tehoa on ihan tarpeeksi tavalliseen miksaukseen.


Hyvä levysoitin koti/treenikäyttöön:)



kiva kuulla että kyseiset vehkeet toimii! Ite ajatellu ostaa nämä vehkeet kotikäyttöön. Kauas sul on ollu noi vehkeet? Onko mitään vikoja ilmenny?
gerry

Posts: 979

#117 • • gerry

tavan, 7.6.2005 11:28:
---
gerry, 6.6.2005 16:41:
Kaipa jotakin voisi nyt mainita kun on tuos kohta kuukauden uutta Stanton T:60:sta pyöritellyt.... En ole täyspäiväinen DJ joten jätin noi teknarit suosiolla väliin:)

Ihan mukavaltahan toi vaikuttaa (hintansa nähden)... Ulkokuori on kyl muovia joten en tiedä miten hyvin jatkuvaa roudausta kestää, myös pölykantta ei ole (vain pölypussi) joka suojaa äänivartta kun soitinta ei käytetä.

Tehoa on tarpeeksi... Muttei mitenkään liikaa. Lautasen saa kyllä helposti pysähtymään mutta kuten sanoin, tehoa on ihan tarpeeksi tavalliseen miksaukseen.


Hyvä levysoitin koti/treenikäyttöön:)

---


kiva kuulla että kyseiset vehkeet toimii! Ite ajatellu ostaa nämä vehkeet kotikäyttöön. Kauas sul on ollu noi vehkeet? Onko mitään vikoja ilmenny?



Noin kuukauden... Eipä mitään hämminkiä ole ollut... Levysoittimet ovat muutenkin niin yksinkertaisia ettei niissä kauheasti vikoja oo (numarkin digihäveleit ei lasketa missä on bpm laskin sekä discovalot:D)

Plussa myös neulavalo joka oikeasti myös toimii.... Eli pimeässä se valaise riittävän aluen levystä.

--
by B.C.S

serotonot

Posts: 3,137

#118 • • serotonot Paul Easy

tavan, 7.6.2005 11:28:
kiva kuulla että kyseiset vehkeet toimii! Ite ajatellu ostaa nämä vehkeet kotikäyttöön. Kauas sul on ollu noi vehkeet? Onko mitään vikoja ilmenny?



voi vehje :D
Techken

Posts: 101

#119 • • Techken

gerry, 7.6.2005 11:50:
---
tavan, 7.6.2005 11:28:
---
gerry, 6.6.2005 16:41:
Kaipa jotakin voisi nyt mainita kun on tuos kohta kuukauden uutta Stanton T:60:sta pyöritellyt.... En ole täyspäiväinen DJ joten jätin noi teknarit suosiolla väliin:)

Ihan mukavaltahan toi vaikuttaa (hintansa nähden)... Ulkokuori on kyl muovia joten en tiedä miten hyvin jatkuvaa roudausta kestää, myös pölykantta ei ole (vain pölypussi) joka suojaa äänivartta kun soitinta ei käytetä.

Tehoa on tarpeeksi... Muttei mitenkään liikaa. Lautasen saa kyllä helposti pysähtymään mutta kuten sanoin, tehoa on ihan tarpeeksi tavalliseen miksaukseen.


Hyvä levysoitin koti/treenikäyttöön:)

---


kiva kuulla että kyseiset vehkeet toimii! Ite ajatellu ostaa nämä vehkeet kotikäyttöön. Kauas sul on ollu noi vehkeet? Onko mitään vikoja ilmenny?

---


Noin kuukauden... Eipä mitään hämminkiä ole ollut... Levysoittimet ovat muutenkin niin yksinkertaisia ettei niissä kauheasti vikoja oo (numarkin digihäveleit ei lasketa missä on bpm laskin sekä discovalot:D)

Plussa myös neulavalo joka oikeasti myös toimii.... Eli pimeässä se valaise riittävän aluen levystä.



Itse mietin kanssa että jos lähtis tolla stantonin T60:llä liikkellä ja säästäs vaikka kunnolla noihin cd-soittimiin vaikka TECHNICS
SL-DZ1200EGS ja ostais teknarit myöhemmin.

Mutta minkä ihmeen takia ton T-sarjan pitää olla muovia kun aikaisemmat oli alumiinia...jotenkin luulisi olevan jämäkämpi soitin, jos se on alumiinia. Tosin äänirasiastahan se lähtee se ääni(raaputus).
Radarski

Posts: 182

#120 • • Radarski

pingving, 10.5.2005 14:03:
Mä en ymmärrä kaikki sanoo et pitää olla teknarit mut kummiski vääntöö on vaan 1,5kg/cm. (löytyy www.panasonic-europe.com/technics/) Mun mielestä moottori ei voi kestää yli 2v rajussa käytössä. Kyllä levarit pitää olla elinikäsii kamoja jos maksaa niist maltaita eikä sillee et maksaa itsensä kipeeks ja kamat hajoo 2v päästä kun moottori ei kestä enää kehnon väännön vuoksi.



No älä tuijota vaan sitä vääntöä, voihan siinä olla vaikka betonimyllyn moottori ;DD
Täytyy huomioida myös se vakaus eli WOW ja flutter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_system_measurements Siinä jotain selitystä :)