technics vs stanton

194 posts, 10 pages, 66,674 views

Cimi

Posts: 97

#21 • • Cimi
Olis hyvä saada perustelut tolle et teknarissa on kovempi vääntö, jos kerta valmistajan ilmoittamat arvotkin kertovat toista? Pari vannoutunutta teknari dj:tä on ollu soittelemassa meitsin stantoneilla ja myöntäneet että voimaa on aavistuksen enemmän. Ainut kritiikki tuli pitchin hieman erilaisesta tuntumasta (hieman tahmea siksi ei niin terävä), mutta nämäkin ovat taas tottumuskysymyksiä. Mutta enempää en kommentoi, koska sen pari kertaa mitä teknareilla oon pyöritellyt niin *känni*
Melancholy

Posts: 270

#22 • • Melancholy
Itse olen soitellut vuodesta 89....
Melkoisen pitkä.

Tämän topikin tarkoitus ei ollu vittuilla kenellekkään sen kummemmin,
vaan herättää keskustelua aiheesta..
antonsonin

Posts: 2,712

#23 • • antonsonin laserpoint.

Astaroth:
---
Dj Sam:
just joo... tätä mä tarkotin

---



Soittamaan pystyy helposti muillakin soittimilla, itse olen tässä äskettäin soitellut Vestaxeilla ja hyvä fiilis jäi. Mutta Teknari



mulle ei :( ei enää ikinä *nyyh*
Zwek

Posts: 1,701

#24 • • Zwek

Cimi:
Itse ostin 2 uutta Stantonin str8-90:stä alle yhden teknarin 1200:sen hinnalla. Ja vääntöä löytyy 2,2kgf-cm verrattuna teknarin muistaakseni 1,7:aan. Monipuolisemmat ominaisuudet ja jämäkkä rakenne (paino n. 10kg). Siinä meikäläisen ostopäätökset. Kestävyyden aika näyttää.



Noi vääntöjutut on ihan paskapuhetta... :D Kokeillut Numarkin, Omnitronicin, Reloopin ja Vestaxin soittimia ja kaikki aika ruoskia verrattuna teknariin (Vestax tulee lähimmäksi).

Tää oli sitten vaan mun oma mielipide.
kilobitti

Posts: 2,419

#25 • • kilobitti 1-2-3 techno
mulle on loppujen lopuksi aika sama mikä on loppujen lopuksi parempi. Teknarit on muodostunu alan standardiksi lähes joka puolella, ja siksi niiden tuntumaan on kiva totutella himassakin. Vehkeen klassikko-fiilis tuo mulle myös merkittävää lisäarvoa.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

$

Posts: 1,802

#26 • • $ Destination weekend!
Silloin kun minä olin nuori....niin ei ollut varsinaisesti muita laatupelejä kuin Teknarit ja Vestaxin PD-5000. Teknareita sai Suomesta mutta Vestaxeja ei tuntunut olevan kenelläkään.

Etenkin opiskeluaikoina rahatilanne heitteli aikalailla, ja nyt 5 paria Teknareita omistaneena voin todeta, että ne ovat erittäin helposti realisoitavissa tiukan tilanteen tullen.

Bileissä olen soitellut lähinnä mk2silla, mutta myös käytössä on ollut SL-1810, Denonin "jotkut" jotka itse asiassa olivat ihan kelvolliset. Eivätpä vaan vakuuttaneet kun linjat pätkivät ja toisessa oli outo sähkövika (välillä sammuili) ja kyseessä siis Kappelin vermeet.

Vääntöä tai pitchiä en ole koskaan kaivannut Teknareita enempää.

Plussat ja miinukset näin omista kokemuksista (Teknarit, mkII):

+Laadukas
+Soveltuu dj-käyttöön täydellisesti
+Varaosat ja huolto pelaavat
+Helppo realisointi

-Ne tyyppiviat:
-Tracklight mk2sissa (vaihto lähinnä)
-Start/stop-namiskan löystyminen/irtoaminen
-Äänivarren löystyminen
-RCA ja GND-piuha ja niiden vaihto

Toistaiseksi en ole löytänyt Teknaria parempaa levaria DJ-käyttöön, mutta suhtaudun avoimesti kaikkiin vaihtoehtoihin.

Lähinnä OLEN HUOLESTUNUT PIONEERIN MIKSEREIDEN MUODOSTAMASTA "STANDARDISTA" BILEISSÄ, mutta sehän on off-topic.
placiq

Posts: 1,260

#27 • • placiq Jorkki

kilobitti:
mulle on loppujen lopuksi aika sama mikä on loppujen lopuksi parempi. Teknarit on muodostunu alan standardiksi lähes joka puolella, ja siksi niiden tuntumaan on kiva totutella himassakin. Vehkeen klassikko-fiilis tuo mulle myös merkittävää lisäarvoa.


Jep, tosin tuli kyllä hetki mietittyä teknarin ja vestaxin välillä.. Onneks kuitenkin ostin teknarit :]
DJ_laama

Posts: 123

#28 • • DJ_laama

Jone:
---
Cimi:
Ja vääntöä löytyy 2,2kgf-cm verrattuna teknarin muistaakseni 1,7:aan.

---


Mulle on jäänyt ihmisten puheista käsitys, että toi on lähinnä erilaisen mittaustavan tulosta (tai muuta vastaavaa, jolla asiaa kaunistellaan) ja siksi jopa monet käytännössä täysin ruoskat pelit ilmoitetaan Teknarin lukuja suurempia vääntöjä omaaviksi.

Saa korjata, voin hyvin olla hyvin väärässä.



olet oikeassa *nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#29 • • ezzy Droid-pappa

root:

+Varaosat ja huolto pelaavat



joo, tosi jees toi 52Eur pitch-potikan hinta 12e toimituskuluineen kaukomarkkinoilta *jiihaa*
antonsonin

Posts: 2,712

#30 • • antonsonin laserpoint.

Cimi:
Itse ostin 2 uutta Stantonin str8-90:stä alle yhden teknarin 1200:sen hinnalla. Ja vääntöä löytyy 2,2kgf-cm verrattuna teknarin muistaakseni 1,7:aan. Monipuolisemmat ominaisuudet ja jämäkkä rakenne (paino n. 10kg). Siinä meikäläisen ostopäätökset. Kestävyyden aika näyttää.



itse en tykännyt vestaxeista juuri liian kovan väännön takia.
hoopstar

Posts: 472

#31 • • Edited hoopstar hoopstar
itellä on myös Stanton STR8-90 soittimet ja soittelen jatkuvasti sekä näillä kotisoittimilla että kerhon teknareilla (1210 mk2). vääntö tuntuu melko tarkalleen samalta. Ei stantoneissa ainakaan yhtään teknareita vähempää vääntöä ole. Stantoneissa on pitcheissä säädöt 8/16/25% sekä reverse ja moni tykkää myös näistä pitch bendeistä mitkä stantoneista löytyypi. Tolle 75 nopeudelle en ole vielä tarvettä löytänyt. En keksi tällä hetkellä ainuttakaan syytä maksaa tuplahintaa teknareista
Illustrator

Posts: 3,171

#32 • • Illustrator
Päädyin teknariin sen luotettavan maineen ja varaosien saatavuuden takia. Tulihan sitä Numarkin TTX-1:stä ja Stantoneitaki kateltua. Teknari on kuitenkin kaikkialla, kaikkien kanssa, aina ja ikuisesti.*ding*
LoFi

Posts: 726

#33 • • LoFi

ant1:

itse en tykännyt vestaxeista juuri liian kovan väännön takia.



Henkilökohtaisesti melko kovakouraisena siinä juuri ihastuin niihin.. Makuasioista on turha kiistellä, mutta hyvää ajankulua se välillä on *vink*
hrdkvr

Posts: 3,929

#34 • • hrdkvr KURGO

DJ_laama:
---
Jone:
---
Cimi:
Ja vääntöä löytyy 2,2kgf-cm verrattuna teknarin muistaakseni 1,7:aan.

---


Mulle on jäänyt ihmisten puheista käsitys, että toi on lähinnä erilaisen mittaustavan tulosta (tai muuta vastaavaa, jolla asiaa kaunistellaan) ja siksi jopa monet käytännössä täysin ruoskat pelit ilmoitetaan Teknarin lukuja suurempia vääntöjä omaaviksi.

Saa korjata, voin hyvin olla hyvin väärässä.

---


olet oikeassa *nauru*



moottorin vääntö ja lopullinen tulos on ihan eri asia....kun siihen lopputulokseen vaikuttaa niin moni asia.. esim lautasen paino.

vähän niikun autoissa ei hevosvoimat määrää sitä kuinka lujaa se kulkee
kyllähän se on totta että näiden parempien merkkejen uudet laitteet on erittäin kova vastus teknareille ja luulenkin että kohta joku näistää pääsee teknisesti ohikin.... ainut vaan että mitä kummaa levareihin voi enään keksiä...

--
-keep it hard-

hoopstar

Posts: 472

#35 • • Edited hoopstar hoopstar

hardikaveri:
vähän niikun autoissa ei hevosvoimat määrää sitä kuinka lujaa se kulkee
kyllähän se on totta että näiden parempien merkkejen uudet laitteet on erittäin kova vastus teknareille ja luulenkin että kohta joku näistää pääsee teknisesti ohikin....


Nuo muut on teknisesti menny jo aika paljonkin teknareista ohi *iihhih* Ja levylautasen painoa turha spekuloida. Lähes samanpainoisia aluuminilautasia kaikissa käytetään.
Kenenkään ei tietenkään tulisi verrata mitään stantonin kuuskymppisiä teknareihin. Kun pysytään samoissa hintaluokissa niin viivalle asettuu esim. Stanton STR-150, Numark TTX-1 ja Vestax 2000-2300 Pro MK2. En haluaisi olla sen kaverin housuissa joka yrittää perustella teknaria parhaaksi tässä porukassa. Muut merkit antavat vieläpä bonuksena samaan hintaan pölysuojat, slipmatit ja neulat + rasiat.
Teknarit on vaan se turvallinen vaihtoehto mihin moni on tottunut ja näin ollen luottaa.
Jaques

Posts: 1,390

#36 • • Jaques HUGC / So Nice!
Hoopster

Muut merkit antavat vieläpä bonuksena samaan hintaan pölysuojat, slipmatit ja neulat + rasiat.



Paitsi Stantonin STR8-150 jossa ei mun tietääkseni ole pölysuojaa.*pilkunnus**vink*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Jone

Posts: 8,258

#37 • • Edited Jone Archibald Haddock

hoopstar:
Muut merkit antavat vieläpä bonuksena samaan hintaan pölysuojat, slipmatit ja neulat + rasiat.



No onko se mikään ihme, että antavat kun esim. STR8-150 maksaa huntin "normiteknaria" enemmän. Kyllä siihen hunttiin luulis jo noi mahtuvankin.

Sitäpaitsi esim. pölysuoja tulee kyllä Teknarinkin mukana ihan vakiona.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#38 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

kilobitti:
mulle on loppujen lopuksi aika sama mikä on loppujen lopuksi parempi. Teknarit on muodostunu alan standardiksi lähes joka puolella, ja siksi niiden tuntumaan on kiva totutella himassakin. Vehkeen klassikko-fiilis tuo mulle myös merkittävää lisäarvoa.



Joo saattaahan monessa levarissa olla nykyään teknaria enemmän vääntöä, nippeliä löytyy ja pitchiä voi venyttää, mutta kun teknarit on alan standardi ja niiden jälleenmyyntiarvo on selkeästi parhain, ei muuta vaihtoehtoa jää :) Ja toisaalta, vaikka monissa levareissa saattaakin olla enemmän vääntöä, on sitä teknareissakin ihan riittämiin.

Summa summarum technics voittaa stantonin, mutta voittaako stanton vestaxin?
Timce

Posts: 5,381

#39 • • Edited Timce
Moon ymmärtänyt, että Teknareissa olis "tarkempi" pitch kuin muissa merkeissä. Siis, kun saa biitin kohdilleen, niin ei tarvitse ihan heti korjailla, kun vertaa esim. omiin Numarkeihin. (Tarkemmin ajateltuna, toi taitaa olla verrannollinen moottorin voimakkuuteen(?)

edit: *mietiskel*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jaques

Posts: 1,390

#40 • • Jaques HUGC / So Nice!

Jone:
---
hoopstar:
Muut merkit antavat vieläpä bonuksena samaan hintaan pölysuojat, slipmatit ja neulat + rasiat.

---


No onko se mikään ihme, että antavat kun esim. STR8-150 maksaa huntin "normiteknaria" enemmän. Kyllä siihen hunttiin luulis jo noi mahtuvankin.

Sitäpaitsi esim. pölysuoja tulee kyllä Teknarinkin mukana ihan vakiona.



Totta puhut et Teknarissa tulee suojat vakiona ja STR8-150 maksaa normiteknaria huntin enemmän mut sanoisin et jos vertaillaan jotain Teknarii tohon STR8-150 malliin niin pitää ottaa toi M5GE jolloin Stantoni pesee sen hinnassa noin 120'llä. Mut tää oli vaan pieni huomio.*piis*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!