technics vs stanton

194 posts, 10 pages, 66,678 views

lilius

Posts: 719

#41 • • lilius

hoopstar:
Nuo muut on teknisesti menny jo aika paljonkin teknareista ohi *iihhih* Ja levylautasen painoa turha spekuloida. Lähes samanpainoisia aluuminilautasia kaikissa käytetään.
Kenenkään ei tietenkään tulisi verrata mitään stantonin kuuskymppisiä teknareihin. Kun pysytään samoissa hintaluokissa niin viivalle asettuu esim. Stanton STR-150, Numark TTX-1 ja Vestax 2000-2300 Pro MK2. En haluaisi olla sen kaverin housuissa joka yrittää perustella teknaria parhaaksi tässä porukassa. Muut merkit antavat vieläpä bonuksena samaan hintaan pölysuojat, slipmatit ja neulat + rasiat.
Teknarit on vaan se turvallinen vaihtoehto mihin moni on tottunut ja näin ollen luottaa.



Noh hyppäänpä näihin housuihin...

Asiasta käytyä keskustelua kannattaa tarkastella täältä:

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=1117

tai

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=1116

..tuolla on käsitelty aika kattavasti asiaa.. sekä kannattaa kysyä tai huomioida Caro² :n kommentit ja asiantuntijuus.

JA hintoja voi tarkastella esim. täältä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_index.html

Teknistä tietoa sitten vaikka valmistajien kotisivuilta...

Loppu kommenttina voisin mainita, että et tainut ihan nyt vertailla saman hintaluokan soittimia... jos hintahaarukka heittää noin 100 euroa.

ps. Voisitkin nyt sitten perustella esim. noita teknisiä edistyksellisyyksiä sekä muita mainitsemisiasi paremmuuksia teknariin verrattuna.
Jone

Posts: 8,258

#42 • • Jone Archibald Haddock

Dj Jaques:
Mut tää oli vaan pieni huomio.*piis*



Voipi olla. Minä kun en näistä juuri tiedä ja kannatan Teknareita ihan vaan muodon vuoksi sellaisten omistajana.


[pieni]Mussa lienee myöskin jotain vikaa siinä mielessä, että IMO MK2:ssa on kaikki mitä mies tarvitsee ja loput on krumeluuria.[/pieni]
thomas

Posts: 5,618

#43 • • thomas
stantonit on hyviä vaan äänirasioina ja kelkkoina ;)
nuance

Posts: 1,963

#44 • • nuance cov ops, combat, sunrise
Vanhat kunnon Teknarit täyttää aika tehokkaasti mun utopistiset vaatimukset instrumentille: voi keskittyä olennaiseen eikä mihinkään räpeltämiseen. Ominaisuuksia on just ne mitä tarvii, ei yhtään enempää eikä vähempää. Tietää tasan tarkkaan mitä saa ja tietää että se sama vispilä pyörii siinä vielä 10 vuoden päästäkin. Nää vaatimukset sais täyttyä muissakin laitteissa ku yhdessä levysoittimessa *igor*
hoopstar

Posts: 472

#45 • • hoopstar hoopstar

nuance:
Vanhat kunnon Teknarit täyttää aika tehokkaasti mun utopistiset vaatimukset instrumentille: voi keskittyä olennaiseen eikä mihinkään räpeltämiseen. Ominaisuuksia on just ne mitä tarvii, ei yhtään enempää eikä vähempää. Tietää tasan tarkkaan mitä saa ja tietää että se sama vispilä pyörii siinä vielä 10 vuoden päästäkin. Nää vaatimukset sais täyttyä muissakin laitteissa ku yhdessä levysoittimessa *igor*


kyllä ne täyttyykin :) mua just huvittaa toi "vanhat kunnon teknarit"- asenne *nauru*
nuance

Posts: 1,963

#46 • • nuance cov ops, combat, sunrise

hoopstar:
---
nuance:
Vanhat kunnon Teknarit täyttää aika tehokkaasti mun utopistiset vaatimukset instrumentille: voi keskittyä olennaiseen eikä mihinkään räpeltämiseen. Ominaisuuksia on just ne mitä tarvii, ei yhtään enempää eikä vähempää. Tietää tasan tarkkaan mitä saa ja tietää että se sama vispilä pyörii siinä vielä 10 vuoden päästäkin. Nää vaatimukset sais täyttyä muissakin laitteissa ku yhdessä levysoittimessa *igor*

---

kyllä ne täyttyykin :) mua just huvittaa toi "vanhat kunnon teknarit"- asenne *nauru*



No ei oikeestaan. En mä voi sanoa varmuudella että esim TTX-1:set toimii samalla varmuudella vielä 5 vuoden käytönkin jälkeen ku teknarit, vaikka muuten ovat sinänsä oikein mukevan tuntuiset soittimet. Muilla laitteilla mä kyllä tarkoitin vähän laajemmaltikin kun muilla levysoittimilla.
hoopstar

Posts: 472

#47 • • Edited hoopstar hoopstar

Jussi Lius:
ps. Voisitkin nyt sitten perustella esim. noita teknisiä edistyksellisyyksiä sekä muita mainitsemisiasi paremmuuksia teknariin verrattuna.


kaikissa kilpailijoissa vääntävämmät moottorit, säädettävät pitch alueet ym. Siis lukuisia ominaisuuksia ja ainakin stantonissa digitaalinen lähtö. en muista onko tätä numarkissa. Kilpailijoista löytyy myös master tempoja (key correction). Mutta enikeis. Jos jotain jamppaa oikeesti häritsee noi lisä-ominaisuudet levarissa eikä löydä niitä tarvittavia toimintoja oikeilta paikoilta niin huoh.. mitä tuohon voisi muuta sanoa kun "mikä ihana tekosyy". pitch bendikin on hyvä lisäominaisuus. sen olemassaolo tuskin haittaa ketään vaikkei sitä itse välttämättä tarvitsekkan. Ja tuosta hinnasta; senhän tasottaa jo se että teknareihin pitää ostaa äänirasiat, neulat ja slipmatit erikseen. ttx-1 on teknaria taas jopa halvempi.
mutta onhan ne vanhat kunnon teknarit *vink* Itse en sen perusteella vaan levareitani osta. Teknari todellakin on saavuttanut melkoisen "levareiden standardi" -aseman. Pitäisi kuitenkin pitää silmät auki muiden valmistajien uusille malleille eikä kangistua vanhaan (todella vanhaan) kaavaan.
Tästä asiasta on puhuttu niin paljon aikaisemminkin ja on huomattu monesti että teknaristeiden päitä ei pehmitetä mitenkään. Sama kun väittelisi amiksen kanssa vanhasta takatuuppari toyotasta verrattuna muiden valmistajien uusiin malleihin. (en tiiä mistä toi tuli) *iloinen* Toinen tykkää äitistiä, toinen tyttärestä... turha kai tästä on edes väitellä.
lilius

Posts: 719

#48 • • lilius

hoopstar:

kaikissa kilpailijoissa vääntävämmät moottorit, säädettävät pitch alueet ym. Siis lukuisia ominaisuuksia ja ainakin stantonissa digitaalinen lähtö. en muista onko tätä numarkissa. Kilpailijoista löytyy myös master tempoja (key correction).



Herää kysymys, että tekeekö noilla mitään. Siis vääntävämpi moottori.. kuten tuossa aikaisemmin jo todettiin on kysymyksessä enemmänkin mittauksellinen eroavaisuus. No säädettävä pitch alue.. hmm. itse en tarvitse moista -> pilaa mielestäni jo tehdyn musiikin.

Ja digitaalinen lähtö hmm.. mitä hyötyä?? Lisää muutoksia ketjuun..! -> laitetaan kanttiaaltoa suoraan kaiuttimille. *vink*

hoopstar:
Ja tuosta hinnasta; senhän tasottaa jo se että teknareihin pitää ostaa äänirasiat, neulat ja slipmatit erikseen. ttx-1 on teknaria taas jopa halvempi.



Niin tarviihan tuohon TTX-1:een myös ostaa nuo...

hoopstar:
Pitäisi kuitenkin pitää silmät auki muiden valmistajien uusille malleille eikä kangistua vanhaan (todella vanhaan) kaavaan.



Tässä olet oikeassa.. vaihtelu avartaa mieltä. *hymy*
Karski

Posts: 6,049

#49 • • Karski Pomon kätyri

hoopstar:
Jos jotain jamppaa oikeesti häritsee noi lisä-ominaisuudet levarissa eikä löydä niitä tarvittavia toimintoja oikeilta paikoilta niin huoh.. mitä tuohon voisi muuta sanoa kun "mikä ihana tekosyy". pitch bendikin on hyvä lisäominaisuus. sen olemassaolo tuskin haittaa ketään vaikkei sitä itse välttämättä tarvitsekkan. Ja tuosta hinnasta; senhän tasottaa jo se että teknareihin pitää ostaa äänirasiat, neulat ja slipmatit erikseen. ttx-1 on teknaria taas jopa halvempi.



Mitä enemmän liikkuvia osia, sen lyhyempi käyttöikä.
Tähänhän perustuu mm. lada nivan vankkumaton
suosio maastuautopiireissä. Mä en tiedä yhtäkään
tapausta jossa teknari olis saatu soittamalla paskaks,
ja ylipäätään huollossa tuntuu olevan lähinnä teknareita
joiden rca-johto pitää vaihtaa. Katotaan 20 vuoden
päästä et montako levysoitinta on edelleen käyttökunnossa
nyt käytössä olevista.

Yhtään väheksymättä hyviä ominaisuuksia muissa
malleissa ja merkeissä, mutta en mä koe saavani
mitään lisäarvoa näistä uusista ominaisuuksista
joita nyt hehkutetaan. Niille jotka niitä tarvitsee ne
on toki hyviä, mut miks pitäis maksaa jostain mitä
ei kuitenkaan käytä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

$

Posts: 1,802

#50 • • $ Destination weekend!
Mä olen saanut yhden Teknarin soittamalla paskaksi. Painoin tracklightin päälle ja virrat katosivat. Eivätkä palanneet enää ikinä.

Mahdolliset syyt:

1. Vehkeitä kytkiessä ilmeni virtapiikki taloyhtiön kerhotiloissa joka saattoi heikentää jotain osaa

2. Teknari oli vähintään 15 vuotta vanha ja aika rupuinen sekä huonosti kohdeltu

Ruumiinavauksessa kummatkin sulakkeet olivat ehjät. Lähemmäs 20 työtunnin jälkeen päätin heittää pyyhkeen nurkkaan enkä edes harkinnut vieväni laitetta huoltoon lähinnä sen huonon yleiskunnon vuoksi. Eli varaosiksi meni.
Karski

Posts: 6,049

#51 • • Karski Pomon kätyri

root:
Mä olen saanut yhden Teknarin soittamalla paskaksi. Painoin tracklightin päälle ja virrat katosivat. Eivätkä palanneet enää ikinä.

Mahdolliset syyt:

1. Vehkeitä kytkiessä ilmeni virtapiikki taloyhtiön kerhotiloissa joka saattoi heikentää jotain osaa

2. Teknari oli vähintään 15 vuotta vanha ja aika rupuinen sekä huonosti kohdeltu

Ruumiinavauksessa kummatkin sulakkeet olivat ehjät. Lähemmäs 20 työtunnin jälkeen päätin heittää pyyhkeen nurkkaan enkä edes harkinnut vieväni laitetta huoltoon lähinnä sen huonon yleiskunnon vuoksi. Eli varaosiksi meni.



Saanhan mäkin soittamalla paskaks laitteen jota
joku on jo aiemmin käsitelly esim. 5 kilon lekalla :D

No joo, pitäis ilmeisesti kokeilla näitä uudempiakin
härveleitä jos sellasen jostain sais pitemmäks
aikaa koekäyttöön, en vaan o yksinkertasesti
kokenut tarvitsevani mitään sl1200 mkII:sta ihmeellisempää
missään vaiheessa, ja toisaalta ne kerrat kun
olen stantoneita ja gemineitä sormeillut niin
tatsi ei ole ollut sama kuin teknarissa, mikä on
toki tottumuskysymys.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

nuance

Posts: 1,963

#52 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Jussi Lius:
Niin tarviihan tuohon TTX-1:een myös ostaa nuo...



Ömm ainakin tossa 1,5 vuotta sitten hintaan kuului äänirasiat ja slipmatit.

Enivei. Kotisoittimiks mä en kyllä ostais mitään muuta ku teknarit ihan siitä syystä, ettei pääse tottumaan mihinkään lisäominaisuuksiin, koska teknarit on kuitenkin vielä ihan standardiasemassa kaikilla klubeilla jne. Jos taas ei ole koskaan aikomusta keikkailla, niin sittenhän ne käy. Kun oppii soittamaan teknareilla, oppii juuri nimenomaan miksaamaan sillä pienimmällä pitch rangella ja kaikkien merkkien imitoimalla tuntumalla, eikä temppuilemaan reversen ja master tempon kanssa.

Bilejärkkärinä voisinkin ehkä hankkia jotku eksoottisemmat vispilät. Kyllä Teknareilla treenannut on varmaan ihan yhtä kykeneväinen soittamaan jollain TTX1:silläkin.

Ei mulla mitään periaatteellista antipatiaa ei-teknareita kohtaan ole, päin vastoin. Jos jossain klubilla pääsisin vaikka juuri noiden Numarkkien taakse, soittaminen olisi varmaan oikein positiivisesti erilainen kokemus. Kuitenkin kun tämänhetkinen standardi on mikä on, kotisoitinvalinta on aika selvä.
lilius

Posts: 719

#53 • • lilius

nuance:
---
Jussi Lius:
Niin tarviihan tuohon TTX-1:een myös ostaa nuo...

---

Ömm ainakin tossa 1,5 vuotta sitten hintaan kuului äänirasiat ja slipmatit.



Mun päättely perustui tämänhetkiseen Thomannin ilmoitukseen, jossa niitä ei ilmoiteta.. mutta Stantonille kylläkin. Onko jollain muuta tieto/linkkiä mistä sen näkis?
nuance

Posts: 1,963

#54 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Jussi Lius:
---
nuance:
---
Jussi Lius:
Niin tarviihan tuohon TTX-1:een myös ostaa nuo...

---

Ömm ainakin tossa 1,5 vuotta sitten hintaan kuului äänirasiat ja slipmatit.

---


Mun päättely perustui tämänhetkiseen Thomannin ilmoitukseen, jossa niitä ei ilmoiteta.. mutta Stantonille kylläkin. Onko jollain muuta tieto/linkkiä mistä sen näkis?



Mun mielestä Numarkin mainoskampanjassa nimenomaan mainostettiin TTX1:n erinomaista äänirasiaa yms. En kyllä nyt jaksa ruveta tarkistelemaan mistään, laiska kun olen.
lilius

Posts: 719

#55 • • lilius

nuance:

Mun mielestä Numarkin mainoskampanjassa nimenomaan mainostettiin TTX1:n erinomaista äänirasiaa yms. En kyllä nyt jaksa ruveta tarkistelemaan mistään, laiska kun olen.



Joo hieman tarkastellen asiaa niin tuohon TTX1:een ei tule mukana äänirasiaa, mutta noihin halvempiin kylläkin tulee (sisältyy hintaan... luultavasti hieman kauppa kohtaista). Eikä Numarkin kotisivuillakaan ollut mitään mainintaa... luulisi olevan yksi mahdollinen markkinointi argumentti?? Tarjouspaketit siis pois luettuna... *joo*
Illustrator

Posts: 3,171

#56 • • Edited Illustrator

Timce:
Moon ymmärtänyt, että Teknareissa olis "tarkempi" pitch kuin muissa merkeissä. Siis, kun saa biitin kohdilleen, niin ei tarvitse ihan heti korjailla, kun vertaa esim. omiin Numarkeihin. (Tarkemmin ajateltuna, toi taitaa olla verrannollinen moottorin voimakkuuteen(?)

edit: *mietiskel*

Taitaa olla ton analogisen pitchin ansiota. Numarssoneissa ym. on digipitsit, eli niitä ei oo mahdollista säätää ku esim.0.5% tarkkuudella. Teknarin (1200mk2) pitchissä on perjaatteessa äärettömän monta asentoa.*ding*
hoopstar

Posts: 472

#57 • • hoopstar hoopstar

Tres:
Mitä enemmän liikkuvia osia, sen lyhyempi käyttöikä.
Tähänhän perustuu mm. lada nivan vankkumaton
suosio maastuautopiireissä.


mutta lada on myös edullisempi kun pajero. homman nimi on se että teknari on pirun hyvä soitin jos se tajuaisi olla vähän edullisempi
hoopstar

Posts: 472

#58 • • Edited hoopstar hoopstar

Illustrator:
Taitaa olla ton analogisen pitchin ansiota. Numarssoneissa ym. on digipitsit, eli niitä ei oo mahdollista säätää ku esim.0.5% tarkkuudella. Teknarin (1200mk2) pitchissä on perjaatteessa äärettömän monta asentoa.*ding*



HÖPÖ HÖPÖ *lmao* pitchit on ihan normaalisti portaattomia noissa kaikissa soittimissa. käytännössä säätövastus joka vaikuttaa moottorin nopeuteen.
ns. "digipitchejä" löytyy cd-soittimista ja näissä se on huonoimmissa 0,1% ja vähän paremmissa 0,05 tai 0,025 %
ja sanastoa: äärettömän monta asentoa = portaaton *joo*
ETJ

Posts: 1,229

#59 • • ETJ Failed specimen
Ne joilla on teknarit puolustavat teknareita ja ne joilla on joitain muita puollustavat niitä muita. Varmasti kaikilla, ihan halpamalleja lukuunottamatta, on kelpo soitella. Se on se totuttelu kysymys, mutta eipä teknarit varmaan turhaan ole mainettaan saanut. Sen takia niitä varmaan melkein joka klubilta löytyykin.

hoopstar:
. Muut merkit antavat vieläpä bonuksena samaan hintaan pölysuojat, slipmatit ja neulat + rasiat.



Kaverini tilasi thomannilta teknarin mk2:set ja niiden mukaan tuli pölykannet ja slipmatit.

Itse ostin Technics SL1210 MK5:sen hintaan 550 discolandista, ja mukana sain technicsin slipmatin (ei se kuminen, mutta myös sen) ja pölykannen. No neulan ja rasian ostin erikseen, mutta enpä mitään Strapon Prickmaster 5000 neulaa haluaisikaan. En ole vielä keksinyt mk5:sen speciaaliominaisuus pitch-reset-nappulalle suurta käyttöä. No tuli kuitenkin hankittua mk5 sl1200 mk2:sen pariksi, koska mk5:sen sai kyseisestä liikkeestä 40 halvemmalla kun mk2:sen *justjoo*. Onhan teknareissa se teknarilisä, mutta hyviä soittimia ne ovat silti ja ainoa mitä ne menettävät jälleenmyynnissä on tuo teknarilisä.
Illustrator

Posts: 3,171

#60 • • Illustrator

hoopstar:
HÖPÖ HÖPÖ *lmao* pitchit on ihan normaalisti portaattomia noissa kaikissa soittimissa. käytännössä säätövastus joka vaikuttaa moottorin nopeuteen.
ns. "digipitchejä" löytyy cd-soittimista ja näissä se on huonoimmissa 0,1% ja vähän paremmissa 0,05 tai 0,025 %
ja sanastoa: äärettömän monta asentoa = portaaton *joo*

Mitähän mä oikein mietin...*ding* 0.1% löytyy tosiaan halvemmistakin Cd-soittimista.*joo*
Ehkä toi "portaallinen" säädettävyys tuli mieleen TTX:n näytöstä, missä pitchi näkyy 0.1% tarkkuudella.