technics vs stanton

194 posts, 10 pages, 66,682 views

Gnizhak

Posts: 701

#81 • • Gnizhak iku
Ei kai pitäs kommentoida postiin, jossa ei osattu kaivaa pointtia esiin vaikka se mielestäni oli aika selkeästi ilmaistu ja vertauksetkin onnistuttu latistamaan "mut en mä"

hoopstar:
Kiinostikos mua toimiiko mun levarit 20 vuoden kuluttua? Aika moneen kertaan on pyörittimet tuohon mennessä vaihtunu varmaan :)

---
Nyt muut joutuvat kilpailemaan uskottelemalla ja lisäämällä kaikenlaisia turhia vimpaimia, joilla ei tämä keskusteluun osallistuva asiakaskunta oikeasti tee yhtään mitään.
---

Ei pidä paikkaansa. Itse ainakin teen niillä jotain ja olen keskusteluun osallistuvaa asiakaskuntaa.

Pitch bendit ei kutkuta mun kikkeliä. Ne on ihan hyvät olla. Ei niitä pakko ole käyttää, mutta moni tykkää. On ollut jopa yli 8% pitcheillekkin käyttöä. Master tempokaan ei ole kutitellu kasseja vielä. Käytinpä muuten reverseäkin yhden settini alkuintrossa. Pidän näitä erittäin hyvinä lisäominaisuuksina levareissa ja lasken niille mielihyvin lisäarvoa.


Mut sä ehkä vaihdatkin laitteita ku kalsareita, kuten moni täällä on jo maininnu ne haluaa sellasen laitteen jonka ne voi säilyttää niin kauan kun jaksavat levyjä soitella (ja aina toimii samalla tavalla jos ei kohtele kaltoin) ja sitten vaikka myydä, väitteenä että "se kesti mulla 8 vuotta, ja vielä toimii ku priima, varmaan kestää sullakin". Mut kuka helvetti haluu maksaa parista ylimääräsestä nappulasta joita "ei ole pakko käyttää"? Ja tästä pitchistä musta ei tartte ees keskutella se on ihan yhtä mielipide kun koko muukin keskustelu tähän mennessä, sun väittämät vaan on ollu aika ylimalkasia siitä että teknarilla ei ois mitään pohjaa pitää sitä hintatasoaan. (Pitcheistä sen verran et 4% muuttaa jo biisiä sen verran et sen jälkeen biisi muuttuu jo turhankin paljon. Yleensä pyrin pitämään siinä +-2% tienoolla soitellessani. Mut sillä nyt ei oo tän pointi kanssa OIKEESTI mitään tekemistä)

En mä väitä et muista soittimista ei oo mihinkään, mä väitän että Teknarin maine on jopa yllättävän kohtuullinen siihen nähden mitä niillä on myyntiväittäminä ja sen laitteen taustalla. Laatu, luotettavuus ja kestävyys on sellasia mitä tavallisen rahojaan ajattelevan kuluttajan (ja näiden teknarin puolustajien) on helppo tarttua. Paljon tästä on toki hyvän brandayksen ansiota, mutta muut merkit eivät edelleenkään pysty todistamaan että ne pystyy samaan.

hoopstar:
Mielummin ajelen Pajerolla *iloinen*


Kunnes se hyytyy sinne maastoon.

hoopstar:
Tätä asiaa voisi pyöritellä vaikka ikuisuudet.. toisaalta, mutta, eikun, eipäs, joopas...


Niin no tosiaan voi pyöritellä jos muutetaan lievät yleistykset takas tapauskohtasiks. Mä väitän että Teknari on varsin hyvä brandi, jolla on markkinoiden yleiseen hintatasoon nähden varsin hyvä hinta/laatu-suhde siinämäärin että se laatu on (joiltain osin ainakin) taattua ja että painotus tuppaa yleensä menemään sinne puolelle. Lisäks se on hyvin perustuote, jota ainakin tässä threadissa moni tuntuu arvostavan. Eikä ees siks et jengillä ois välttämättä jonkinasteinen teknarifetissi, vaan siks et on päässy toteemaan sen hyväks.

Ite oon päässy soittelee Numarkin TT-2:lla, ihan hyvät soittimet, on vaan hitusen kankeempi käsitellä, jos hidastaa ja nopeuttaa levylautasesta/nupista.
Stantonin STR-150:ä pääsin pikaseen hiplaamaan kanssa, ja niissäkin on vähän hassu tuntuma, mut sen saa aika helposti kiinni, mut se on kalliimpi enkä taho edes stantonin rasiaa ku tykkään esim. shureista enemmän.
Jotain Gemini-ruoskia oon käyny kaverilla soittelee kans, mut jos ne on vielä ehjät ni se on lähempänä ihmettä kun laatua.
Vestaxin PDX-2000:ssa on niin sairas vääntö et ihan yllättää, mut silti se kiihtymisnopeus ei oo mitenkään erikoinen, yllättävän hidas jopa. lisäks ne stroboskooppi-pisteet on ikävän teräviä, niistä voi jopa saada haavan :>

Kai sitä voi vaan sanoa et teknariin on päässy tottumaan niin hyvin et muut on aika rankassa altavastaajan asemassa, mut en kyllä epäile testata muunlaisiakaan soittimia. Ehkä sit ku saan hommattua seuraavat soittimet ni ei ne ookaan välttämättä teknarit, kuka tietää.

--
Don't Just Stand There

lilius

Posts: 719

#82 • • lilius
Stanton on tällähetkellä uudistamassa mallistoaan ja vanhoja malleja karsitaan. Tämä vaikuttaa moneen Stantonin malliin... uusia malleja kannattaa tarkastella osoitteesta:

http://www.stantondj.com/alpha44/start.asp


Esim. Tämän nettikauppa 'myy' vielä joitakin poistettuja malleja:

http://www.elektroni.com/main.html

...joten tuo hintavertailu on hieman hankalaa, jos myydään tyyliin: loput mallit ale hintaan pois.

Stantonin sivuilla on tarkastamisen arvoinen asia.. heidän uusi T-sarjansa. Tämä sarja nyt ei oikein allekirjoittanutta vakuuttanut mainospuheitaan myöten sekä joitakin hintoja löytäneenä netistä.

Tässä herääkin kysymys, että kuinka kauan esim. varaosia saa Stantonin vanhoihin malleihin?

ps. jos tässä topicissa puhutaan ainoastaan jostain tietystä Stantonin mallista vertailtaessa Tachnicsiin olisi se hyvä mainita. Ainakin silloin, kun tehdään hinta/laatu suhde vertailua.
hoopstar

Posts: 472

#83 • • hoopstar hoopstar
pelimies on merimies ja ostaa geminit *kivatsulle*
Timce

Posts: 5,381

#84 • • Timce

hoopstar:

no juu. toi pithin näyttö levarin näytössä on kieltämättä kyllä turha ominaisuus *joo*



Ai onko? Itse tykkään korjata laukkojani pitchillä ja tuo näyttö on kyllä helvetin hyvä em. toimintoa tehdessä.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

hoopstar

Posts: 472

#85 • • hoopstar hoopstar

Timce:
Ai onko? Itse tykkään korjata laukkojani pitchillä ja tuo näyttö on kyllä helvetin hyvä em. toimintoa tehdessä.


ei oo itseasiassa kokemusta näytöllisestä. Itselläni löytyy noi pitch bendit, niin niillä tulee aika paljon korjailtua :)
Darkness

Posts: 518

#86 • • Darkness Spank~monkey
Onkos kukaan muu huomannut techeadeissä kyseistä piirrettä?
Aina selitetään et se mitä teknarissa ei ole ei tarvii!
Kysympä siis miksi tehdä joku asia tahallaan vaikeaksi.
Ainakin mitä olen netistä lueskellut noista lisä ominaisuuksista.
Olen ymmärtänyt asian niin että ne on tarkoitettu helpottamaan Dj:n elämää ei korvaamaan taitoa jonka jokainen joutuu hommaamaan ollakseen ihan aidosti hyvä.
Sitä vain ihmettelen kun toi technics on kerran stanu näissä piireissä miksi niihin ei ole lisä namiskoita ja ominaisuuksia laitettu.
Vai onko niin ettei technics osaa/ole vielä kehittänyt kyseisiä ominaisuuksia niinkuin muut levyn pyörittimien tekiät.
Itse pahassa tilanteessa kun ei tiedä mitkä levarit ostaisi.
Technics on kestävä mutta ei omaa namiskoita joihin itse olen kaikissa laitteissa niin tykästynyt.
Stanton tekee kivan näköisiä ja myöskin lukemani perusteella laadukkaita lisälaitteilla ja ominaisuuksilla varustettuja levareita.
Numark on aika uusi tässä porukassa mutta silti tuo ttx1 on aika vakuuttava näky.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Avatar
#87 • • astaroth Guest

dj darkness, 17.4.2005 12:39:
Kysympä siis miksi tehdä joku asia tahallaan vaikeaksi.
Ainakin mitä olen netistä lueskellut noista lisä ominaisuuksista.
Olen ymmärtänyt asian niin että ne on tarkoitettu helpottamaan Dj:n elämää ei korvaamaan taitoa jonka jokainen joutuu hommaamaan ollakseen ihan aidosti hyvä.


Tehdäänkö samoin tein levari, joka miksaa ja kikkailee itsestään? ;)
Darkness

Posts: 518

#88 • • Darkness Spank~monkey
Häiritseekö sinua noin mahdottomasti jos jotain asiaa on helpotettu?

--
There aint no party like an alcoholic party!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#89 • • Aziz Combat Fighter

dj darkness, 17.4.2005 12:39:
Onkos kukaan muu huomannut techeadeissä kyseistä piirrettä?
Aina selitetään et se mitä teknarissa ei ole ei tarvii!
Kysympä siis miksi tehdä joku asia tahallaan vaikeaksi.
Ainakin mitä olen netistä lueskellut noista lisä ominaisuuksista.
Olen ymmärtänyt asian niin että ne on tarkoitettu helpottamaan Dj:n elämää ei korvaamaan taitoa jonka jokainen joutuu hommaamaan ollakseen ihan aidosti hyvä.
Sitä vain ihmettelen kun toi technics on kerran stanu näissä piireissä miksi niihin ei ole lisä namiskoita ja ominaisuuksia laitettu.
Vai onko niin ettei technics osaa/ole vielä kehittänyt kyseisiä ominaisuuksia niinkuin muut levyn pyörittimien tekiät.
Itse pahassa tilanteessa kun ei tiedä mitkä levarit ostaisi.
Technics on kestävä mutta ei omaa namiskoita joihin itse olen kaikissa laitteissa niin tykästynyt.
Stanton tekee kivan näköisiä ja myöskin lukemani perusteella laadukkaita lisälaitteilla ja ominaisuuksilla varustettuja levareita.
Numark on aika uusi tässä porukassa mutta silti tuo ttx1 on aika vakuuttava näky.



No siis ihan samalla "ei tarvitse" ku '87 corolla ei tartte spoileria ja korisarjaa. Noi on ylimääräsiä namiskoita, joilla ei oikeastaan tee yhtään mitään. Digitaalinen ulostulo? Joo. Miksei. Mistäs sit digitaalinen mikseri.

Ja mitä tekee jollain pitchin prosenttinäytöllä? Mitä hyötyä sillä informaatiolla on? Ja kuulostaako levy hyvältä jos sitä joutuu pitchaamaan 14% jotta se on kohillaan?

Noille naureskellaan lähinnä siks, et teknarissa on laadukkaasti toteutettu kaikki mitä dekiltä tarvii, ja sit noi pilli+vihellin - vehkeet mis on vaik mitä vitun vaihettavii värikuorii sun muita on vähän ku lisäis vasaraan toisen kahvan. Ei yksinkertaisesti tarvitse.

Plus et deejiit tietty haluaa pitää yllä jotain käsitystä siitä, et se homma ei oo pelkkää nappien painelua ja vaatii pikkasen skilliä. Siinä vaiheessa kun lähetään änkemään vinyylisoittimeen pitch bend-nappeja ni pultataan imho vähän turhat apupyörät taas sinne. Kohta meillä on sukupolvi deejiitä jotka ei osaa tehä mitään muuta ku painella niitä nappeja, ja kollektiivinen soittotaito katoaa. Kyl teknarissa on se käsin tekemisen meininki, mikä on <3
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#90 • • Aziz Combat Fighter

dj darkness, 17.4.2005 12:45:
Häiritseekö sinua noin mahdottomasti jos jotain asiaa on helpotettu?



Jos se menee siihen et deejiin ainoo homma on painaa muovilaatikosta "play" ja "mix" ni joo, onhan se vähän häiritsevää.
Avatar
#91 • • astaroth Guest

dj darkness, 17.4.2005 12:45:
Häiritseekö sinua noin mahdottomasti jos jotain asiaa on helpotettu?


Missäs niin sanoin? :P

Kyllä itseltäni ainakin enemmän heruu enemmän kunnioitusta dj:lle, joka tekee kikkansa itse sen sijaan, että painaa nappia (mikä mielestäni on jo noiden lisähärpäkkeiden idea).
Darkness

Posts: 518

#92 • • Darkness Spank~monkey
Sorry mut ton käsityksen sun kommentista saa.
Ite en ole mikään huippu Dj ja soittelen vielä ihan surkeilla kitkuilla joissa ei noita ominaisuuksia ole.
Veikkaan että suurinosa tulevistakin Dj:stä tulee ensin opettelemaan perus hommat ennenkuin rupeaa kikkailemaan niitten muitten namiskoitten ja ominaisuuksien kanssa.
Tarkoitin vain sitä että soittinet voi olla hyvät vaikka niissä olisi vaikkamitä space age juttuja.
Sehän on jokaisesta 'Dj:stä itsestään kiinni miten soittaa ja mitä siihen käyttää.
Loppujen lopuksi eikös se lopputulos ole se pääasia ei se toteutus.
Tottakai se on ultimate vitun hieno näky kun joku mega luokan Dj heittää kikkoja ihan perus teknarilla namiskoitten sijaan.
Ihmettelen vain noita kommentteja tehdään samantien levari joka miksaa kun painaa nappia.
Sellaisestahan ei ole kukaan puhunut!
Automaattisesti musiikkia tekevä kone olisi todellakin jo aikas ihmeellinen vekotin.
Sellaiseen toivottavasti ei olla menossa.

--
There aint no party like an alcoholic party!

malishousu

Posts: 182

#93 • • Edited malishousu Dr. Philth
Pakkohan se nyt on munkin työntää sormeni tähän soppaan..

Keskustelun alkuupässä hehkutettiin muiden kun technicsin soitinten mukana tulevan rasiaa+neulaa ja slipmattia. Ainakin mun nähdäkseni kaikissa numarkin dekeissä on mukana groove tool rasiat ja stantonilla taitaa lähinnä olla 520 sk (vai mikä se nyt olikaan).

Groove tool on ihan lelu 520sestä en tiedä, mutta ei sekään nyt ihan huippukamaa taida olla?
Jos ostaa törkeen hyvät soittimet niin mitä hyötyy on jostain kylkiäisenä tulevist räkäaskeista kuppasine neuloineen, kun ortofonit tai shuret tulee kuitenkin hankittua.

Ja ainakin numarkin perus slipmatit nyt on mitä on, ennemmin sitä IMO ostaa jotkut oikeesti hyvät ja sillon niihin saa vaikka sen tissin kuvan jos haluaa.

Stantonin sivuilla on tarkastamisen arvoinen asia.. heidän uusi T-sarjansa. Tämä sarja nyt ei oikein allekirjoittanutta vakuuttanut mainospuheitaan myöten sekä joitakin hintoja löytäneenä netistä.

Tässä herääkin kysymys, että kuinka kauan esim. varaosia saa Stantonin vanhoihin malleihin?



Tässä on mun mielestä pointtia. Sit joskus jos st-90 pamahtaa, pitääkin ostaa t-jotain kun varaosia ei tehdä enää, ja just kun sen on sit ostanu, tulee ulos taas uus entistä vinkeemmän näkönen mallisto. Vähän niinku H&M.
Tää nyt sit oli vaan mun skeptistä tulevaisuusvisiota, en tiedä faktaa siitä miten varaosavalmistuksen käy.

Astaroth:
Kyllä itseltäni ainakin enemmän heruu enemmän kunnioitusta dj:lle, joka tekee kikkansa itse sen sijaan, että painaa nappia (mikä mielestäni on jo noiden lisähärpäkkeiden idea).



Ana-5000:
Plus et deejiit tietty haluaa pitää yllä jotain käsitystä siitä, et se homma ei oo pelkkää nappien painelua ja vaatii pikkasen skilliä. Siinä vaiheessa kun lähetään änkemään vinyylisoittimeen pitch bend-nappeja ni pultataan imho vähän turhat apupyörät taas sinne. Kohta meillä on sukupolvi deejiitä jotka ei osaa tehä mitään muuta ku painella niitä nappeja, ja kollektiivinen soittotaito katoaa. Kyl teknarissa on se käsin tekemisen meininki, mikä on <3



Samaa mieltä. Kun muutenkin melko yleinen käsitys tuntuu olevan on et "no eihän se deejii tee mitään muut ku laittaa sen levyn soimaan", niin ei se, että tästä väittämästä tehdää enemmän todemukkasta automatisoimalla yhä enemmän toimintoja oo kovin positiivista.

Onhan se nyt hitosti hienompaa et pyörittää yhtä levyy vasemmalla pakaralla takaperin, oikeella jalalla käyttää krossia, ja käsillä ja suulla sorvaa mikserin equja kun se, että painaa reverse playta, pitch bendiä ja killswitchejä. Ja sit kun tän aikasemman osaa tehdä niin voihan niitä kill-nappejakin käyttää jos on tarve. Mut auta armias jos opettelee soittaamaan nappeja painamalla niin onkin sormi rannetta myöten suussa kun eteen lyödään sl12xxmk2:set ja mixu missä on vaan equt ja krossi.

Itse päädyin ostamaan teknarit nimenomaan tän takia. Ne on kuitenkin käytännössä joka raflan ja klubin vakiovaruste, ja vaikka kotona ois kuinka velho pitchbendien painelussa ei siitä sit keikalla ookkaan mitään iloa. Toinen syy mulla "vanhojen kunnon teknareiden" suosimiseen on se, että sellaset ostaessaan tietää satavarmasti hankkivansa hyvät ja kestävät pelit. Ei tartte jännätä et onko nää nyt niin super kun valmistaja hehkuttaa tai koska pitchi sekoaa tai muuta vikaa iän myötä ilmenee. Ja jos mun teknareista jotain hajoaa niin varaosien saantikin on taattu.

Ainoa mitä olen muutamaan otteeseen hiukan kaivannut omissa sl1210säni, on pari prosenttia lisää pitchausmahdollisuuta, mutta senkin korvaa selektiolla, eikä ylipitchaaminen nyt muutenkaan kovin hyvältä kuulosta. (Ei siis peruste suosia muiden valmistajien soittimia eikä missään nimessä ruuvata pitchiä, ainakaan mulla)

Tästä huolimatta uskon, että esim stanton st-150 on hyvät soittimet, kunhan ei sitten hämmenny kun sellasia ei keikkapaikalta löydykkään. *piis*

Suokaa anteeksi jos tuli hiukan sekavaa tekstiä, kirjotan hyvin lyhyiden yöunien aiheuttaman sekavuuden alaisena
*hymy*

edit:pitäs opetella kirjottamaan

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

Rocca

Posts: 3,064

#94 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Ana-5000, 17.4.2005 12:47:
Kyl teknarissa on se käsin tekemisen meininki, mikä on <3



TOTTA*joo*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#95 • • Aziz Combat Fighter

Dizmal, 17.4.2005 13:57:
Ainoa mitä olen muutamaan otteeseen hiukan kaivannut omissa sl1210säni, on pari prosenttia lisää pitchausmahdollisuuta, mutta senkin korvaa selektiolla, eikä ylipitchaaminen nyt muutenkaan kovin hyvältä kuulosta. (Ei siis peruste suosia muiden valmistajien soittimia eikä missään nimessä ruuvata pitchiä, ainakaan mulla)



Mjaa, mulle ei täs vuosien varrel oo tullu oikeesti kertaakaan sellasta tilannetta vastaan, et pitchi ois loppunu kesken. Mut, se voi toki johtua musatyylistäkin. Eklektisemmän saundin veivaaminen vaatikin sit enempi sovitusvaraa, mut kuten sanottu, jos pitchi ei riitä ni levy on väärä :)
Oz-

Posts: 55

#96 • • Oz-
Väitän että kunnon Dj osaa soittaaa levyjä millä soittimella tahansa, kunhan on päässyt ensiksi ottamaan vähän kosketusta soittimeen. Jos miksaaminen onnistuu teknarilla niin onnistuu se muillakin soittimilla ja päinvastoin. Tätä voi yhtä hyvin verrata autolla ajamiseen, kun sen kerran oppii onnistuu se luonnostaan. Mutta mielummin ajelen mersulla kuin nissanilla. Ja ennen kun joku kerkeää väläyttämään... niin eri asia onkin sitten hihnavetoiset levarit ja muut laiskat pyörittimet niitä ei sekoiteta tähän soppaan.
antonsonin

Posts: 2,712

#97 • • antonsonin laserpoint.

dj darkness, 17.4.2005 12:56:

Veikkaan että suurinosa tulevistakin Dj:stä tulee ensin opettelemaan perus hommat ennenkuin rupeaa kikkailemaan niitten muitten namiskoitten ja ominaisuuksien kanssa.



nii tai sitten opetellaan painelee " BPM sync " nappii ja ei osata enää soittaa ilman taikanappia.
Zebir

Posts: 659

#98 • • Edited Zebir

ant1, 17.4.2005 23:39:
---
dj darkness, 17.4.2005 12:56:

Veikkaan että suurinosa tulevistakin Dj:stä tulee ensin opettelemaan perus hommat ennenkuin rupeaa kikkailemaan niitten muitten namiskoitten ja ominaisuuksien kanssa.


---


nii tai sitten opetellaan painelee " BPM sync " nappii ja ei osata enää soittaa ilman taikanappia.



Mitä vikaa siinä sit ois? kaikkihan niin tulevaisuudessa kuitenkin tekee! Tulevaisuudessahan toi nappien määrä oikeestaan vaan vähenee. Evoluutiossa jäljelle jää vaan bpm sync, play ja "very cool spinnin' and scratchin' trix" -napit. *nauru*

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

gerry

Posts: 979

#99 • • Edited gerry

Jussi Lius, 11.3.2005 10:02:
Stanton on tällähetkellä uudistamassa mallistoaan ja vanhoja malleja karsitaan. Tämä vaikuttaa moneen Stantonin malliin... uusia malleja kannattaa tarkastella osoitteesta:

http://www.stantondj.com/alpha44/start.asp




Juuh... onhan noi vähän vekkulin näköisiä:) Itte en digannu alussa niitten (T-sarjan levareitten) ulkonäöstä mutta nyt se näyttää jo melko coolilta....

Pistinpä 2kpl tilaukseen... Kerron kokemuksista kun ne kilahtavat postiluukusta=)

--
by B.C.S

lilius

Posts: 719

#100 • • lilius

gerry, 29.4.2005 10:26:
---
Jussi Lius, 11.3.2005 10:02:
Stanton on tällähetkellä uudistamassa mallistoaan ja vanhoja malleja karsitaan. Tämä vaikuttaa moneen Stantonin malliin... uusia malleja kannattaa tarkastella osoitteesta:

http://www.stantondj.com/alpha44/start.asp


---



Juuh... onhan noi vähän vekkulin näköisiä:) Itte en digannu alussa niitten (T-sarjan levareitten) ulkonäöstä mutta nyt se näyttää jo melko coolilta....

Pistinpä 2kpl tilaukseen... Kerron kokemuksista kun ne kilahtavat postiluukusta=)



Joo... en nyt voisi oikein noita suositella.. ainakaan noi mainostekstit eivät vakuuttaneet niin, kuin aikaisemmin tuolla jo mainitsin.. ja lisäksi aikaisempia malleja kokeilleena. *joo*

ps. takaako ulkonäkö hyvän levarin... vai sisustus elementin kotio? *täh*