Normaali baari-ilta... helvettiä

257 posts, 13 pages, 79,624 views

Vexe

Posts: 1,016

#1 • • Edited Vexe
Olen tänään kokenut taas yhden helvetillisen baari-illaan. Ilta käynnistyi erittäin hyvin kavereiden seurassa nauttien hyvästä ruuasta ja juomasta. Sovitun mukaisesti lähdimme Lahden Night lifeen jatkamaan iltaamme, joka osoittautui virhe liikkeeksi. Baarissa ongelmaksi muodostui jälleen kerran musiikki, joka ei miellyttänyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. NRJ hitit ei vain jaksa innostaa. Illan parasta antia oli Paul van dyk - For an angel ja Robert Miles - Children. Siihen ilta jäikin.

Olin mielestäni muuttunut ihmisenä hieman "suvaitsevaisemmaksi" eri musiikkien suhteen, joka kumoutui tänään täysin. Tuntuu siltä, ettei nyky baarit uskalla erottua toisistaan, vaan kaikki suoltavat samaa p*skaa. Hieman uskottavamman konemusiikin soittaminen on täysin poissa, jos ilta ei sitten ole kokonaan varattu kyseiselle musiikki tyylille. Joka paikassa soi nykyään samat "hitti" biisit, sekä "nostalgiaa" luovat vanhat luritukset.

Onko konemusiikin osuus muillakin "pikku" paikkakunnilla näin paha kuin Lahdessa? Vitutus on jälleen hyvin korkea, koska mieleistä istuskelupaikkaa ei tunnu löytyvän millään.

Edit: Kiitokset niille ystäville, joiden kanssa vietin hienon ja mukavan alkuillan.
e-will

Posts: 372

#2 • • e-will joor worst naitmeir
kuulostaa avautumiselta =) t: lahtelainen jatkoposse ,)

--
vailla täyttä ymmärrystä

Avatar
#3 • • GoA Guest
Näinhän se on. Mutta siltikin itse viihdyn nykyään paremmin noissa perusmestoissa kuin bileissä kuunnellen sitä pauketta. Ja joo, olihan se pauke ennen kivaa, nykyään ei vaan jaksa.
Yoni

Posts: 440

#4 • • Yoni Tyhmä Vartija!
LIsäksi hyvin monessa perusbaari paikassa se paikan henki on niin perseestä!!!

Eli on helvetin hyvät mahdollisuudet joutua tappeluun jonkun örveltäjän kanssa tai sitten joudurt kuuntelemaan
v*ttuilua joltain muulta!

Miksi porukat tulee tappelemaan sinne ja haastamaan riitaa???

JA! Miksi ihmiset on niin olevinaan siellä? "Hitto mä oon cool!" OIisivat ihan omia itseään!

Okei! Pikkuasioita ehkä mutta sopivassa mielentilassa mä noi huomaan ja itken sitten verta!
Juhgu

Posts: 7,921

#5 • • Juhgu Virnistelijä

Vexe:
Sovitun mukaisesti lähdimme Lahden Night lifeen jatkamaan iltaamme, joka osoittautui virhe liikkeeksi.


Lahdessakin kun baarit ovat tuota tasoa, niin... *hih*

Baarissa ongelmaksi muodostui jälleen kerran musiikki, joka ei miellyttänyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. NRJ hitit ei vain jaksa innostaa. Illan parasta antia oli Paul van dyk - For an angel ja Robert Miles - Children. Siihen ilta jäikin.


Eipä se baarien vika varsinaisesti kuitenkaan ole - ne DJ:thän soittavat vain sitä mitä kansa haluaa kuulla. Eli MTV-hiphoppia ja RnB:tä. Myös joku Haddawayn what is love soi baareissa joka päivä ja on aina taattu tanssilattian täyttäjä. Ei voi mitään.

Plussana joku soittaa joskus myös esim. prodigyä tai chemical brothersia. Mutta yleinen käytäntö tuntuu olevan tunti-pari hiphoppia, sitten biisi tai kaksi jotain muuta (mikä saattaa hyvällä tuurilla olla konemusaa) ja sitten taas tunti-pari hiphoppia. *poks*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

louis

Posts: 119

#6 • • louis (Mirth LaQurre Feel's Around me)
Kuullostaa ihan tampereen menolta. Poikkeuksia joskus kuitenkin löytyy :)
Yoni

Posts: 440

#7 • • Yoni Tyhmä Vartija!
Tulkaahan Keravan Panama Jack:iin... Siinä on kunnon räkälä!
Avatar
#8 • • elenor Guest
mä oon löytäny erään hienon puolen kääliö baareista.Aina sillon tällön ku masentaa ja iskee päälle ruma olo yms kompleksit niin meen joensuun pahimpaan teinijuottolaan selvin päin... Ai ai sitä ylemmyyden tunnetta katsellessa kännisiä tyttöjä ja poikia. Minulle tavallinen baari-ilta on kuin pieni reality komedia... *lmao**muhaha**nauru*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#9 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
baarit on kyllä ihan perseestä. Viime vuonna tuli käytyä varmaan 2 kertaa ja kai sitä vois tänäkin vuonna kerran käydä jos niin alas sattuu vajoomaan *justjoo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

pathi

Posts: 224

#10 • • pathi

louis:
Kuullostaa ihan tampereen menolta. Poikkeuksia joskus kuitenkin löytyy :)



Jep, onhan Tampereella hyviäkin paikkoja mikäli muukin kuin konemusa kelpaa. Doris *sydän*

--
D:

Vexe

Posts: 1,016

#11 • • Vexe
Huh... jopas sitä on tullut avauduttua yöllä *nauru*
tumpsi

Posts: 2,553

#12 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön

Juhgu:
---
Vexe:
Myös joku Haddawayn what is love soi baareissa joka päivä ja on aina taattu tanssilattian täyttäjä. Ei voi mitään.


Mikäs vika Haddawayssa on? Imo ihan loisto ysäri-danceviisu *sydän*
(Ja jos tää thread on "kaikki muu kuin konemusa on paskaa" henkinen, niin lisättäköön että eräs Tamperelainen techno dj on soittanut enemmän kuin kerran tuon biisin aloitusraitana, ja voin todeta että toimii ku junan vessa.)


edit: lisättäköön vielä että Tampereen baareissa tulee käytyä noin 3krt/2kk, ei se meno nyt niin omaan makuun ole, mutta on kiva käydä nuuhkimassa muutakin kuin konemusaa sillontällön..
Ei oo oikeen mun päähän koskaan uponnut moinen genrevammaisuus (käyn aktiivisesti lähes joka genren bileissä mitä Suomessa/Tampereella järjestetään.)
lostgone

Posts: 2,493

#13 • • lostgone

Hyzenthlay:
baarit on kyllä ihan perseestä. Viime vuonna tuli käytyä varmaan 2 kertaa ja kai sitä vois tänäkin vuonna kerran käydä jos niin alas sattuu vajoomaan *justjoo*


Todellakin. mut itse asun paikassa jossa tuon biletarjonnan määrä ei aina mahdollista helppoa valintaa, vaan joudun monesti miettimään että minkä baarin asiakaskuntaa sillä hetkellä eniten sietäisin. Voi tietysti lähteä käymään kauempanakin, mutta siirtyminen on aina ongelma.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#14 • • Edited astaroth Guest
Valitettavasti itseltänikään ei onnistu enää tuolla ravintoloissa bilettäminen alkuunkaan. Mutta omat kaverini eivät halua käydä kanssani kuuntelemassa piripolkkaa, joten heidän takiaan tulee lähdettyä vielä aika useinkin pissistelemään. Nämä reissut ovat kylläkin sitten aina vatsahuuhtelun rajamailla.

Yoni:
JA! Miksi ihmiset on niin olevinaan siellä? "Hitto mä oon cool!" OIisivat ihan omia itseään!


No, noita tyyppejä löytyy kyllä bileistäkin ihan vitutukseen asti. *nauru*
Avatar
#15 • • Equalizer Guest

Vexe:

Onko konemusiikin osuus muillakin "pikku" paikkakunnilla näin paha kuin Lahdessa? Vitutus on jälleen hyvin korkea, koska mieleistä istuskelupaikkaa ei tunnu löytyvän millään.

Edit: Kiitokset niille ystäville, joiden kanssa vietin hienon ja mukavan alkuillan.



Täällä ei paikallisissa ainakaan tule muuta kun rokkia, räppiä ja tota nrj kamaa*igor*Lopetin jo niissä käymisen*nukkuu*
bates

Posts: 707

#16 • • bates Tirehtööri

Vexe:
Onko konemusiikin osuus muillakin "pikku" paikkakunnilla näin paha kuin Lahdessa? Vitutus on jälleen hyvin korkea, koska mieleistä istuskelupaikkaa ei tunnu löytyvän millään.



Uskoisinpa, että muillakin samankokoisilla paikkakunnilla on yhtä heikko tilanne viikoittaiselle, vakituiselle konemusameiningille kuin Lahdessakin.

Ongelmanahan on lähinnä se, että kohdeasiakaskuntaa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi kannattavaan viikoittaiseen konemusiikkiin profiloituneeseen mestaan. Tapahtumien, deejiiden yms tuottaminen myös yksinkertaisesti maksaa enemmän kuin "normaalin" ravintolaillan järjestäminen nrj-hitteineen ja ymmärrettävää onkin, että tällaisille marginaalisille markkinoille ei ole ravintoloitsijoiden taholta kovinkaan runsaasti kiinnostusta.

Ja aktiivisuuttahan ei voi ikinä peräänkuuluttaa bilettäjille tarpeeksi. Käykää tapahtumissa joita omissa kotikaupungeissanne järjestetään, näin pystytte edesauttamaan konemusiikin tunkeutumista valtavirtamarkkinoille tehokkaimmalla mahdollisella tavalla.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Amnesia

Posts: 888

#17 • • Amnesia
Onhan ne normi-baarit ja yökerhot aika syvältä. Eniten varmaan ärsyttää/ huvittaa jotkut City-lehden ravintolaäänestykset. Esim. joku Jyväskylän Elohuvi (paikallinen "trendi-yökerho") on x:ttä vuotta peräkkäin "vuoden paras yökerho/tanssipaikka/"ravintola"/whatever, ja porukka ihan innoissaan hehkuttaa "jee, maailman parhaat bileet ja parasta musaa ja ihanaa porukkaa ja blaa blaa". Menis joskus edes käymään oikeissa bileissä tai Suomen/Gran Canarian ulkopuolelle ja hankkis jotain perspektiiviä, sitten voi hehkuttaa jos ne tavalliset r´n´b-illat on tosiaan niin ihquu.
No, ehkä mä oon vaan elitisti *igor*
peepe

Posts: 904

#18 • • peepe
Onneks Tampereella on kuitenkin aika laaja baarivalikoima. Juurikin tällaiset lihatiski-samat hitit soi joka kerta-baarit on kyllä aika kauheita...Tuollaisiin paikkoihin ei ole juurikaan muita syitä lähteä kuin a) juoda viinaa (runsaasti) b) iskeä vastakkaista sukupuolta (paljon). Itseäni eniten häiritsee juuri se, että tanssiminen on lähes mahdotonta. Aina löytyy niitä pepusta puristelijoita tai muuten vaan niitä jotka tuijottaa tissejä hieman liikaa...Samoin lähes jokaisella reissulla tulee vähintään yksi sellainen tapaus vastaan, joka ei tajua ettei känniset onnettomat iskuyritykset kiinnosta. En ole ikinä ymmärtänyt näitä tapauksia, jotka eivät tajua jo kehon viestinnäistä tai kommenteista sitä ettei kiinnosta. Sitten on toki nämä liikaa juoneet jotka kaatuilevat pöytien alle tai haastavat riitaa tai jotain muuta perusbaarimeininkiä...

Mutta muuten kyllä lähden oikeen mielelläni baareilemaan ystävieni kanssa, istumaan iltaa, parantamaan maailmaa ja nauttimaan juomia. Onneksi Tampereelta löytyy myös paikkoja joissa käy ns samanhenkisiä ihmisiä, ja musiikki on myös laadukkaampaa. Mutta toki sitä kerran pari vuodessa voi lähtee perus-disco-tiski-baariin, ja hymähdellen kattella sitä meininkiä, jo todeta taas että ei ei ei tänne enää :D
Tarsu

Posts: 2,449

#19 • • Edited Tarsu

Vexe: ..mieleistä istuskelupaikkaa ei tunnu löytyvän millään..

Illan parasta antia oli Paul van dyk - For an angel ja Robert Miles - Children. Siihen ilta jäikin..



On sulla hyvät istumamusiikit :D
( no offense )

Ei, en edes jaksa lukea koko topiccia läpi..

Normaali baari ilta -> vitun kuul !
:D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#20 • • Aziz Combat Fighter

Vexe:
Olin mielestäni muuttunut ihmisenä hieman "suvaitsevaisemmaksi" eri musiikkien suhteen, joka kumoutui tänään täysin. Tuntuu siltä, ettei nyky baarit uskalla erottua toisistaan, vaan kaikki suoltavat samaa p*skaa. Hieman uskottavamman konemusiikin soittaminen on täysin poissa, jos ilta ei sitten ole kokonaan varattu kyseiselle musiikki tyylille. Joka paikassa soi nykyään samat "hitti" biisit, sekä "nostalgiaa" luovat vanhat luritukset.

Onko konemusiikin osuus muillakin "pikku" paikkakunnilla näin paha kuin Lahdessa? Vitutus on jälleen hyvin korkea, koska mieleistä istuskelupaikkaa ei tunnu löytyvän millään.

Edit: Kiitokset niille ystäville, joiden kanssa vietin hienon ja mukavan alkuillan.



Niin se vaan on, että musiikivalinnat määrittelee demografian demokratia. Suurin osa porukasta tykkää siitä Nellystä ja Aaliyahista, joten sitä kanssa soitetaan. Samalla tavoin alkais porukka flippailemaan jos perusbaarissa alettais vääntää Proteus HARD NGR kuutosen träklistiä eestaas.