DJ setin soittaminen ja nauhoittaminen samalla läppärillä...?

8 posts, 1 page, 3,883 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Onkos kukaan kokeillut sitä, että samalla läppärillä josta soittaa setin Traktorilla (tai muulla ohjelmalla), nauhottaisi myös settinsä? Ei DJ-ohjelman record featurella, vaan tilanteessa jossa miksaat ulkoisella mikserillä (esim. DJM-800), ja mikserin rec-outista on vedetty signaali audio-interfacen sisääntuloon, ja taustalla on esim. Sound Forge nauhoittamassa...?
juu-zo

Posts: 577

#3 • • juu-zo *KoneHuone*
Jep, itse olen hoitanut settieni nauhoittamisen juuri näin traktorista.

--
Respect is not given, it is taken

Jinkso

Posts: 1,209

#4 • • Jinkso FINRG
Traktor Scratch Duolla ei varmaankaan onnistu, kun kortista loppuu jo kahella dekillä inputit kesken. Vai missaanko jotain?
hrdkvr

Posts: 3,929

#5 • • hrdkvr KURGO
mun muistaakseni vanhalla duolla ei ollut recciä vaan se oli pro:n ominaisuus.
Nyt T2 pitäisi olla rekki kaikilla eli ostappas softpäivitys

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#6 • • hrdkvr KURGO
niinjoo jos haluaa ilmaisen vaihtoehdon niin lataa audacity ja sieltä valitset äänilähteen tracktor dj2/4/8 (mikä sulla nyt onkaan), niin pitäis onnistuu.

--
-keep it hard-

darudevil

Posts: 427

#7 • • Edited darudevil Darude
Onnistuu myös QuickTimeen äänittäminen (Macillä). Tosin sillä ei juuri editoida jälkikäteen, mutta QT osoittautui *mun kokoonpanossa* vakaammaksi kuin Audacity, jota testasin jossain kohtaa.

Itse nauhoitan studiossa suoraan mikseristä Logiciin ja livekeikat Zoom 4Hn tallentimella linjan mikseristä ja ambienssin sen stereomikkiparilla. Jälkikäteen laitan filet Logiciin, jossa mm. leikkaan alapäät pois, kompressoin ja muuten fiksaan ambienssitallennuksen, ja miksaan yhteen linjan kera (jos on ollut hyvä äänekäs meininki yleisöllä) + lievä tasaava kompressointi ja limitointi päälle, että saa tasot mukaviksi. Ambienssi saa olla tosi "ohut" ja aika hiljaa, se silti tuo elämää kivasti. Saattaa myös olla, että joutuu tiputtamaan yläpäitä jommasta kummasta tai kummastakin vähän (dB-pari), ne kertautuu helposti ja tekee miksistä liian kirkkaan.
remotion

Posts: 5,283

#8 • • remotion nostatus guru
ite nauhotan mikseristä wavepad ohjelmalla. valovuosia audacityä parempi mutta maksaa hieman, kokeiluversionakin toimii aina jokusen päivän jos haluaa olla maksamatta.