Therapist - Expression [Hardstyle]

25 posts, 2 pages, 9,849 views

scold

Posts: 471

#1 • • scold Therapist (Distortion)
Noniin, elikkäs nyt on vihdoin aika avata tänki vuoden miksausliuta ja "tuttuun" tapaan hardstylea. Sisältöneen uutta, meisinkia pikkuhiljaa nostamalla, melodioista paahtoon. Njoy =).
hard trance, hc, jotain

tracklist:
1. Zatox - To The Top [Italian Hardstyle]
2. D-Block & S-Te-Fan - Loopmachine [Scantraxx]
3. The Pitcher - Sky Rocket [Fusion]
4. Brennan Heart - Till U Believe It [M!D!FY]
5. Zatox - Irreplaceable [Italian Hardstyle]
6. Zany - Thugz (Noisecontrollers rmx) [Fusion]
7. Zatox - Tanz Electrik (The R3bels rmx) [Italian Hardstyle]
8. Geck-O & Phrantic - Can't Stand Still (Shaken Mix) [AVIO]
9. Zatox & Zany - Old Skool [Italian Hardstyle]
10. Brennan Heart & The Prophet - Wake Up! (Snooze Edit) [M!D!FY]
11. Zany - Be On Your Way (A-Lusion rmx) [Fusion]
12. The Machine - State Of Your Mind [Sys-X Records]
13. Zatox - The Future [Italian Hardstyle]
14. B-Front - Inner Creativity [Fusion]
15. Hardstyle Mafia - Freak Like Me [Spoontech Records]
16. Atmozfears - Welcome 2 Hell [JDX Music]

lisätiedot - kuuntele
Dj WerneX

Posts: 394

#2 • • Dj WerneX
Noniin LAITETAAMPAS kuunteluun :)
aivomassa

Posts: 230

#4 • • aivomassa are you ready to lose control ?
Tää pitää ehdottomasti laittaa kuunteluun ku kerkeää. *hihu*

--
Dont expect us to be quiet !

Ozma

Posts: 867

#5 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
Oli kyllä makuisa setti - toimii!
Penppe

Posts: 57

#7 • • Penppe Hiki-Masa
Huvii träkkei, pistetäääs valumaa!
AV

Posts: 303

#8 • • AV
Pirun maittava setti,biisit perkeleen kovia!*pahis**aplodit**super*
Mikku

Posts: 234

#9 • • Mikku
Osu ja uppos :J
Damien

Posts: 2,882

#10 • • Damien [tr3ox]
Tää oli eka kerta kun kuuntelen Hardstyle -settiä nyt muutamaan vuoteen. Joo, olihan siellä muutama kiva ralli aina parinkymmenen minuutin välein. Rytminen perusluonne valitettavasti ei vaan iskostu mulle ja koko homma alkaa tuntua tosi puuduttavalta, yhdeltä samalta jurnutukselta, sellaselta laiskalta Gabber -biitiltä. Sit ku alkaa taa taa taa taa taa tiu tiu swiu taa taa -rytmipalikat taputtaa nii jo riittää. Pitäis enemmän saada dj:n puolesta siis eloa tohon kokonaisuuteen, että itse voisin innostua tästä tämän enempää :(
scold

Posts: 471

#11 • • scold Therapist (Distortion)

Replying to Therapist - Expression [Hardstyle]:

Tää oli eka kerta kun kuuntelen Hardstyle -settiä nyt muutamaan vuoteen. Joo, olihan siellä muutama kiva ralli aina parinkymmenen minuutin välein. Rytminen perusluonne valitettavasti ei vaan iskostu mulle ja koko homma alkaa tuntua tosi puuduttavalta, yhdeltä samalta jurnutukselta, sellaselta laiskalta Gabber -biitiltä. Sit ku alkaa taa taa taa taa taa tiu tiu swiu taa taa -rytmipalikat taputtaa nii jo riittää. Pitäis enemmän saada dj:n puolesta siis eloa tohon kokonaisuuteen, että itse voisin innostua tästä tämän enempää :(



Kiva että kuuntelit, tälläinen nykystyle ei välttämättä juurikaan oldschool tyypeille nimenomaan iskekkään, joten reaktiosi oli juurikin sellainen kuten olisin odottanutkin. Ei siis missään nimessä mitenkää pahalla tarkoita *nauru*, kyllä voin itsekin myöntää ettei kyseinen tyyli ole hirveästi musiikkilisesti kehittynyt jo vuosiin, mutta kuin se vieläkin iskee niin jaksaa veivaa :). Taas tohon dj:n puolesta eloa tuomiseen niin kyllä pyrin aina sen mukaan vähän erikoisuuksia sekaan mahduttaa kun biisit sitä sallii. Uudessa matskussa kun tuo rakenne tuppaa olemaan hyvin hankala muuhun kun perus ABC-miksaukseen, sisäänmiksausosiotkin nykymittaan alkavat lyhentyä jo siihen 20sec asti, mikä on kyllä todella vituttavaa. Puhumattakaan sitten ns. mulkkufilleista mitä biisit ovat täynnä ettei nyt vaan kukaan yrittäisi erilaista vaihtoa tehdä ilman että koko soppa lävähtää siihe et yhtäkkiä huomaatkin että "kappas vaan täähän ei enää edes tahdissa mene". Anyway varmaan ymmärsit mitä ajan takaa *hymy**piis*.
hrdkvr

Posts: 3,929

#12 • • hrdkvr KURGO
mun mielestä tässä selektiossa oli taas nimenomaan sitä vanhaa hardstyle meininkiä eli ei niin paljoa melodioita vaan koukut tehdään eri rytmeillä ja sampleilla.

Se nyt taas ei valitettavasti mua lämmittänyt, kun ite tykkään melodisemmasta :(

--
-keep it hard-

scold

Posts: 471

#13 • • scold Therapist (Distortion)

Replying to Therapist - Expression [Hardstyle]:

mun mielestä tässä selektiossa oli taas nimenomaan sitä vanhaa hardstyle meininkiä eli ei niin paljoa melodioita vaan koukut tehdään eri rytmeillä ja sampleilla.

Se nyt taas ei valitettavasti mua lämmittänyt, kun ite tykkään melodisemmasta :(



No en nyt ihan sanoisi että tässä ihan oldskooliksi ollaa menty, onhan tossa melodioitakin, varsinkin alkupäässä, vaikka muille jakaa. Jopa iloisia sellaisia :D! Tässä miksauksessa olen ehkä jopa vähän enemmän ratkenut kevyempään materiaaliin kun mitä yleensä tulee soitettua. Mutta ei kaikkia voi aina miellyttää, kiitoksia sinnekkin *vink*.
hrdkvr

Posts: 3,929

#14 • • hrdkvr KURGO

Replying to Therapist - Expression [Hardstyle]:


---
Uudessa matskussa kun tuo rakenne tuppaa olemaan hyvin hankala .



Kyllä

Huomasin tämän kun nauhottelin tollasta extempore settiä tossa. Kummastutti tosiaan se että nykytuottajilla on joku ihmeen tarve rikkoa tutuiksi todetut rakenteet.

Esim

Ekasta biisistä loppuu just kertsi ja alkaa loppulämmittelyt. Pistät toisen biisin tulemaan heti kehiin kun ekassa biisissä bassorumpu taas kolahtaa. Eka biisi voikin loppua 4-8 lyöntiä aikaisemmin (tai toisinpäin) ennenkuin kakkos kipaleesta alkaa bassot lykkiä. Ikävää sinänsä, mutta kuulijasta tämä usein kuulostaa siltä että dj olisi missannut vaihdon. ELi ei mennä enään totutuilla 16-32-64 jaoilla.

Olen myös huomannut että muutamalla italialaisella tuottajalla suvannoissa karkaa tempo täysin ja palautuu kuitenkin loppulämmittelyihin.

Myös muutamilla käytössä ihmeelliset bpm:t :151.3, 154.53 ja nämä on siis ihan metronomilla testattuja ja gridattuja biitilleen.

--
-keep it hard-

Oj

Posts: 1,349

#15 • • Oj Keep it FILTHY
Mua on aina stylessä vituttanut kun noi biisit "täytyy" "aina" vaihtaa niin että hetken biisit rymistää päällekkäin ja sitten vaan toinen läväytetään pois kun toiseen tulee suvanto droppi, toisin kuin esim NRG:ssä jossa biisit vaihdetaan lähes aina niin että seuraava biisi lähtee täysillä rymisemään ja toinen jää taustalle jylläämään eikä fiilis niin sanotusti pääse lopahtamaan.

Noh,, jottei ihan karata ohi aiheen niin pistetään setti latautumaan =) Thugs remixi on kyllä yks harvoista HELFFETIN hyvistä style biiseistä!! Muista en kyllä juuri tuossa trackyssä tiedäkkään kun ei niin paljon tule genreä seurattua.

Sana tai kaksi kuuntelun jälkeen jahka muistaa *piis*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

scold

Posts: 471

#16 • • Edited scold Therapist (Distortion)
Oj & hrdkvr, juurikin noin, olette molemmat asian ytimessä. Valitettavaa, mutta asiaan on vaan ns. tyydyttävää kuten se on, onhan onneks aina niitä muitakin genrejä jos haluaa miksata "kunnolla" *hymy*.
hrdkvr

Posts: 3,929

#17 • • hrdkvr KURGO

Replying to Therapist - Expression [Hardstyle]:

Mua on aina stylessä vituttanut kun noi biisit "täytyy" "aina" vaihtaa niin että hetken biisit rymistää päällekkäin ja sitten vaan toinen läväytetään pois kun toiseen tulee suvanto droppi, toisin kuin esim NRG:ssä jossa biisit vaihdetaan lähes aina niin että seuraava biisi lähtee täysillä rymisemään ja toinen jää taustalle jylläämään eikä fiilis niin sanotusti pääse lopahtamaan.

Noh,, jottei ihan karata ohi aiheen niin pistetään setti latautumaan =) Thugs remixi on kyllä yks harvoista HELFFETIN hyvistä style biiseistä!! Muista en kyllä juuri tuossa trackyssä tiedäkkään kun ei niin paljon tule genreä seurattua.

Sana tai kaksi kuuntelun jälkeen jahka muistaa *piis*



Tässä kans hyvä esimerkki:



Biisi alkaa suvannolla..sitten alkaa ryminä bassoineen (no meikalainen tietty laittaa siitä sisään).
Ajassa 0:41 sitten ryminä loppuukin, eli mun mielestä just väärinpäin!! (tietty samaan aikaan kun vanhasta stygestäkin loppuu ja tulos lässähtää). Sit mennäänkin jo suvantoihin taas. FUUUuuuu

sori ot

--
-keep it hard-

Oj

Posts: 1,349

#18 • • Oj Keep it FILTHY

Replying to Therapist - Expression [Hardstyle]:

Oj & hrdkvr, juurikin noin, olette molemmat asian ytimessä. Valitettavaa, mutta asiaan on vaan ns. tyydyttävää kuten se on, onhan onneks aina niitä muitakin genrejä jos haluaa miksata "kunnolla" *hymy*.

Jep.. Joillekkin hardstyle on vaan se right style ja uskon että loput tuskin jättää kuuntelematta sen takia että biisien rakenne on ei mielyttävä *hih*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

Damien

Posts: 2,882

#19 • • Damien [tr3ox]

Replying to Therapist - Expression [Hardstyle]:


Uudessa matskussa kun tuo rakenne tuppaa olemaan hyvin hankala muuhun kun perus ABC-miksaukseen, sisäänmiksausosiotkin nykymittaan alkavat lyhentyä jo siihen 20sec asti, mikä on kyllä todella vituttavaa. Puhumattakaan sitten ns. mulkkufilleista mitä biisit ovat täynnä ettei nyt vaan kukaan yrittäisi erilaista vaihtoa tehdä ilman että koko soppa lävähtää siihe et yhtäkkiä huomaatkin että "kappas vaan täähän ei enää edes tahdissa mene". Anyway varmaan ymmärsit mitä ajan takaa *hymy**piis*.



Rispect, tajuan todellakin mitä ajat takaa ja hyvä että pystytään näköjään käsittelee kriittisesti Hardstyleä ilman, että tästä tulee tappelu. Itse diggaan kanssa miksailla pitkiä vaihtoja, joten samaistun helposti tuohon 20sekunnin vitutukseen. Jäbä selkeesti tietää mitä tekee, joten ei muuta ku onnea biisimarkkinoilla, noin "aikuismaisesti" tähän touhuun suhtautuva dj ei voi olla muuta kuin matkalla oikeaan suuntaan. PLUR.
Syntse

Posts: 1,652

#20 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
Vihdoin ehti tänkin kuuntelemaan. Erittäin hyvää settiä oli ja kohtalaisen monta biisiä jotka lämmitti itseäkin ja jotain jopa jota harkitsi että vois omaan laukkuunkin käydä ostamassa.