Club Mindcore presents DJ Criss B-Day Party 11.3.2011 @ Helsinki

31 posts, 2 pages, 11,752 views

Syntse

Posts: 1,652

#21 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
Kylläpä riitti pauketta :)

Tais teinit olla hieman ihmeissään :D

Onnea Criss!
tommib

Posts: 3,204

#22 • • tommib
Huh huh mikä fiasko kiitos Alexandrian tuplabuukkauksen. Musa täys 10, porukka pahempaa kuin Alessa koskaan. Ei todellakaan ole järjestävän tahon vika että homma meni puihin vaan taas kerran ravintolan vika. Miksei ei ne ota oppia virheistään...

Tuli sit lähdettyä aikasen nopeasti, kun ei kestäny enää niitä teinejä.
Kambela

Posts: 23

#23 • • Kambela
Tultiin kaverin kanssa noin 22:30 paikalle ja piti kyllä kahteen kertaan tarkistaa, että oli tullut oikeeseen paikkaan :D. Asiakaskunta ei oikeen alussa vaikuttanut ihan samanalaiselta mitä mindcoren bileissä on tottunut näkemään. Musiikki kuitenkin oli hyvää ja teinit kaikkosivat tanssilattialta johonkin omaan paikkaansa illan aikana.

Ekaa kertaa Aleksandriassa ja paikkana ihan miellyttävä tosin tanssilattia on suhteellisen pieni. Ei kylläkään tällä kertaa haitannut porukan vähyyden takia. Mitä nopeasti laskeskelin niin tais olla 7 ihmistä samaan aikaan maksimissaan tanssilattialla teinien kaikottua paikalta :D.
Prime Number

Posts: 2,705

#24 • • Prime Number UG-///

Replying to Club Mindcore presents DJ Criss B-Day Party 11.3.2011 @ Helsinki:

Huh huh mikä fiasko kiitos Alexandrian tuplabuukkauksen. Musa täys 10, porukka pahempaa kuin Alessa koskaan. Ei todellakaan ole järjestävän tahon vika että homma meni puihin vaan taas kerran ravintolan vika. Miksei ei ne ota oppia virheistään...

Tuli sit lähdettyä aikasen nopeasti, kun ei kestäny enää niitä teinejä.




Tuplabuukkaukset on aina vähän hanurista ja tämänkin olis voinut estää, valitettavasti ravintolan puolelta ollaan vähän hitaita kehitysehdotuksille. Musiikki pääsi kuitenkin alkamaan tasan kello kymmenen ja ne teinit joihin hc ei iskenyt lähti seuraavan 20 minuutin kuluessa.

Mutta jos bileet oli täysi fiasko sen takia että siellä oli muutama teini, niin sitten on syytä ehkä tsekkaa myös omaa asennetta. Kaikissa ikäryhmissä on omat mädät omenansa ja tuolta ne heitettiin pihalle puoleen yöhön mennessä lähes kaikki. Jäljelle jääneet oli ainakin oman näkemykseni mukaan erittäin asiallisesti käyttäytyvää ja tuntuivat todella diggaavan musasta. Konemusa kulttuurissa on aina toitotettu suvaitsevaisuutta, ilmeisesti mitä vanhemmaksi jengi tulee niin sitä vähemmän sitä riittää.

Noistakin teineistä saattaa kourallinen jäädä mausteeksi tähän meidän, ah niin ahdasmieliseen pikku "skeneen". Ja ne oppivat oikeanlaista ravintolakäyttäytyistä vanhemmilta ihmisiltä, jotka toimivat esimerkkinä. Käytöstavat kuitenkin opitaan, ihminen on syntyjään aika sika.

Itse ainakin toivoisin enemmänkin tuon kaltaisia tuplabuukkauksia, koska tuossa iässä ihminen on vielä altis uusille vaikutteille ja juuri tuolla tavalla tähän kuolevaan skeneen saadaan lisää ihmisiä.
Mieluummin "moi mä olen Ari mitä kuuluu" kuin "vittu teinejä, mä lähen himaan". Ihmisiä nekin on ja teinejä mekin on joskus oltu.


Mut mitä bileisiin tulee niin itsellekkin saundi uppos aika hyvin ja tuli Chrissin setin aikana jopa eksyttyä toviksi tanssilattialle.

--
Repikää siitä

anis

Posts: 2,451

#25 • • Edited anis

Replying to Club Mindcore presents DJ Criss B-Day Party 11.3.2011 @ Helsinki:


---
Huh huh mikä fiasko kiitos Alexandrian tuplabuukkauksen. Musa täys 10, porukka pahempaa kuin Alessa koskaan. Ei todellakaan ole järjestävän tahon vika että homma meni puihin vaan taas kerran ravintolan vika. Miksei ei ne ota oppia virheistään...

Tuli sit lähdettyä aikasen nopeasti, kun ei kestäny enää niitä teinejä.
---



Mutta jos bileet oli täysi fiasko sen takia että siellä oli muutama teini, niin sitten on syytä ehkä tsekkaa myös omaa asennetta. Kaikissa ikäryhmissä on omat mädät omenansa ja tuolta ne heitettiin pihalle puoleen yöhön mennessä lähes kaikki. Jäljelle jääneet oli ainakin oman näkemykseni mukaan erittäin asiallisesti käyttäytyvää ja tuntuivat todella diggaavan musasta. Konemusa kulttuurissa on aina toitotettu suvaitsevaisuutta, ilmeisesti mitä vanhemmaksi jengi tulee niin sitä vähemmän sitä riittää.

Noistakin teineistä saattaa kourallinen jäädä mausteeksi tähän meidän, ah niin ahdasmieliseen pikku "skeneen". Ja ne oppivat oikeanlaista ravintolakäyttäytyistä vanhemmilta ihmisiltä, jotka toimivat esimerkkinä. Käytöstavat kuitenkin opitaan, ihminen on syntyjään aika sika.



Mun mielestä tuo suvaitsevaisuus on kuollut jo aikoja sitten :( Ja tsori, mie oon huono quottaamaan...

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Pakastemelba

Posts: 50

#26 • • Pakastemelba Läskipää.
Omalle kohdalle kolahti ainakin musiikkitarjonnan puolesta, vaikka porukkaa olikin melko vähänlaisesti.*hihu*

Wailyn live oli kyllä varsinkin mehukas, Daven setistä puhumattakaan. Näytti Dave nauttivan olostaan, kestovirne naamalla väännettiin menemään, vaikkei jengiä tanssilattiallakaan kovin paljoa ollut. Jatkakaamme fiilistelyä ja siirtykäämme tänä iltana Tampereelle ;>
tomii

Posts: 3,594

#27 • • tomii kallion herttua
Hitto kun unohtui tulpat kotiin, ei ollut paljoa asiaa tanssilattialle (aika kovaa tuutattiin nääs). Mutta oli silti ihan hauskaa, siihen asti, kunnes "kaveri" päätti heittää stoben mun naamaan. Who needs enemies, when... ja sitä rataa.

--
reivaan kunnes kuolen

tommib

Posts: 3,204

#28 • • tommib

Replying to Club Mindcore presents DJ Criss B-Day Party 11.3.2011 @ Helsinki:


---
Huh huh mikä fiasko kiitos Alexandrian tuplabuukkauksen. Musa täys 10, porukka pahempaa kuin Alessa koskaan. Ei todellakaan ole järjestävän tahon vika että homma meni puihin vaan taas kerran ravintolan vika. Miksei ei ne ota oppia virheistään...

Tuli sit lähdettyä aikasen nopeasti, kun ei kestäny enää niitä teinejä.
---



Tuplabuukkaukset on aina vähän hanurista ja tämänkin olis voinut estää, valitettavasti ravintolan puolelta ollaan vähän hitaita kehitysehdotuksille. Musiikki pääsi kuitenkin alkamaan tasan kello kymmenen ja ne teinit joihin hc ei iskenyt lähti seuraavan 20 minuutin kuluessa.

Mutta jos bileet oli täysi fiasko sen takia että siellä oli muutama teini, niin sitten on syytä ehkä tsekkaa myös omaa asennetta. Kaikissa ikäryhmissä on omat mädät omenansa ja tuolta ne heitettiin pihalle puoleen yöhön mennessä lähes kaikki. Jäljelle jääneet oli ainakin oman näkemykseni mukaan erittäin asiallisesti käyttäytyvää ja tuntuivat todella diggaavan musasta. Konemusa kulttuurissa on aina toitotettu suvaitsevaisuutta, ilmeisesti mitä vanhemmaksi jengi tulee niin sitä vähemmän sitä riittää.

Noistakin teineistä saattaa kourallinen jäädä mausteeksi tähän meidän, ah niin ahdasmieliseen pikku "skeneen". Ja ne oppivat oikeanlaista ravintolakäyttäytyistä vanhemmilta ihmisiltä, jotka toimivat esimerkkinä. Käytöstavat kuitenkin opitaan, ihminen on syntyjään aika sika.

Itse ainakin toivoisin enemmänkin tuon kaltaisia tuplabuukkauksia, koska tuossa iässä ihminen on vielä altis uusille vaikutteille ja juuri tuolla tavalla tähän kuolevaan skeneen saadaan lisää ihmisiä.
Mieluummin "moi mä olen Ari mitä kuuluu" kuin "vittu teinejä, mä lähen himaan". Ihmisiä nekin on ja teinejä mekin on joskus oltu.


Mut mitä bileisiin tulee niin itsellekkin saundi uppos aika hyvin ja tuli Chrissin setin aikana jopa eksyttyä toviksi tanssilattialle.



Tulin itse paikalle noin 22.30 ja paikalla ei todellakaan ollut kun pussikalja teinejä ja minusta sen mukainen meno. Muutama teini ei tod. iltaani pilaa ja tuli tuolla oltua toven aikaa, ennenkuin päätin jaloilla äänestää muualle siirtymistä. Mulla ei ole mitään todellakaan järkeviä teinejä vastaan, pikemminkin tervetuloa vaan tutustumaan tähän kulttuuriin (hyvä esimerkki Säde, jossa Guld soitti).

Jotenkin vaan ei jaksa katsoa nurkan takana pullosta juovia teinejä, jos asennoituu paikalla olevan porukan tulleen musiikin takia sinne, jolloin fiilis on katossa. Nuo teinit minusta vaan olivat vetämässä perseet ja meno oli sen mukaista. Mitä olen muissa bileissä törmännyt teineihin, niin he ovat osanneet käyttäytyä ja olleet mukavia. En vaan jaksa peruspissis meininkiä kauaa katsoa, sitä on aikoinaan duuninkin takia katsottu ihan tarpeeksi. Paikka ei minusta ole läheskään yhtä toimiva kuin esim. Hesari, mutta ihan ok paikka. Dekoista plussaa, ne loi jo tunnelmaa lisää.
Hendryk

Posts: 510

#29 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
No hiisiviisi! Nyt on Johan markkinoilla.

En ollut itse näissä bileissä, joten olen pikkiriikkisen väärä henkilö kommentoimaan, mutta saan kai sen tehdä, sillä kohdallani entree näihin partyihin oli joka tapauksessa enemmän kuin harkinnassa ja sekä Mindcore rrrrautaisena kepittäjänä että Grecia/Aleksandria messevänä hard-avenyynä ovat itselleni tuttuja ja houkuttelevia.

Päällekkäisbuukkauksia ei pitäisi tapahtua ja varsinkaan niitä ei pitäisi tapahtua samassa paikassa jatkuvasti. Monet hard-ihmiset varmaan muistavat viime vuodenvaihteen jamit Aleksandriassa, jolloin meillä tamppaajilla oli hyvää aikaa käydä pakkasessa katselemassa Helsingin kaupungin järjestämää ilotulitusta sitä odotellessa että Baikalin Balalaika Orkesteri saa roudattua kielisoittimensa diplomaattikeisseihin. Silloin kulttuurien kohtaamiseen suhtauduttiin ainakin meidän puoleltamme lähinnä huumorilla, sillä mitenkäs sitä uudenvuoden hulinoissa muutenkaan. Sen jälkeen tälläkin foorumilla muistaakseni lupailtiin, ettei tällaista tapahdu Aleksandriassa kuunaan koskaan ikuna! Ei!

Toivon, että Aleksandrian kohdalla saadaan hommat toimimaan, sillä sehän on paikkana tosi mukava - se on vähän niin kuin Helsinki-club pikkaisen kitistettynä, paitsi että sisustus on A:ssa paljon prameampi. Olen myös oppinut pitämään Aleksandrian henkilökunnasta, ja tanssitilan akustiikka on aina ollut hyvä (eli korvat eivät soi maanantaina vaikka lahkeet ratkeilevat perjantaina).

Toinen asia jota toivon edellistäkin enemmän on, että hard-kemuihin saadaan lattian puolelle uutta verta. Oma kokemukseni on, että ihan muutamana viime vuotena hard-bileissä kävijöiden määrä on suunnilleen puolittunut, ainakin kävijämäärä per bile laskukaavalla. (Näin ainakin Helsingissä.) Tuplabuukkauksilla asiaa ei korjata, mutta niin kuin tuossa on edellä kommentoitu, ei hard-riemusanoma leviä ilman käännytystyötä. Itse toivon, että Aleksandria pysyy pääkaupunkimme bilekartalla, ja kun siellä seuraavan kerran pääsee tomuttamaan lattia hikeä paitaan puskien, niin toivottavasti olen paikalla Jekkushotin hintaa kauhistelemassa.

Nähdään ja koetaan, tutut ja muut.

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

tomii

Posts: 3,594

#30 • • Edited tomii kallion herttua

Replying to Club Mindcore presents DJ Criss B-Day Party 11.3.2011 @ Helsinki:


---

Tulin itse paikalle noin 22.30 ja paikalla ei todellakaan ollut kun pussikalja teinejä ja minusta sen mukainen meno. Muutama teini ei tod. iltaani pilaa ja tuli tuolla oltua toven aikaa, ennenkuin päätin jaloilla äänestää muualle siirtymistä. Mulla ei ole mitään todellakaan järkeviä teinejä vastaan, pikemminkin tervetuloa vaan tutustumaan tähän kulttuuriin (hyvä esimerkki Säde, jossa Guld soitti).

Jotenkin vaan ei jaksa katsoa nurkan takana pullosta juovia teinejä, jos asennoituu paikalla olevan porukan tulleen musiikin takia sinne, jolloin fiilis on katossa. Nuo teinit minusta vaan olivat vetämässä perseet ja meno oli sen mukaista. Mitä olen muissa bileissä törmännyt teineihin, niin he ovat osanneet käyttäytyä ja olleet mukavia. En vaan jaksa peruspissis meininkiä kauaa katsoa, sitä on aikoinaan duuninkin takia katsottu ihan tarpeeksi. Paikka ei minusta ole läheskään yhtä toimiva kuin esim. Hesari, mutta ihan ok paikka. Dekoista plussaa, ne loi jo tunnelmaa lisää.



Mun mielestä ne teinit joutu lähtee sieltä ennen puoltayötä. Itseasiassa yksi teinimimmi avautuikin jotakin "miksi meille ei sanottu etukäteen, ettei saada olla täällä kauempaa!?" -tyylistä juttua siinä röökipaikalla, ja sit ne tosiaan häipyi kaikki. Toki toi ei poista sitä, että meni kaksi buukkausta limittäin, mutta silti.

--
reivaan kunnes kuolen

Prime Number

Posts: 2,705

#31 • • Prime Number UG-///

Replying to Club Mindcore presents DJ Criss B-Day Party 11.3.2011 @ Helsinki:

No hiisiviisi! Nyt on Johan markkinoilla.

-klipsis-





Valotan tilannetta. "Teinit" olivat noin 70, iältään 17-18 -vuotiasta, lukiolaista viettämässä vanhojentanssiensa epävirallisia jatkoja. Heille oli Aleksandriassa ruokailu ja perus baarikauraa tarjolla ajalle klo 19-22 (mikä on syynä myös Mindcoren alkuperäisen klo 21 ajan siirtymiseen myöhemmälle). Syy tuplabuukkaukseen oli puhtaasti informaatiokatkos, joka oli osin minun syytäni. Pahoittelut siitä.

Mindcoren bileet pääsivät alkamaan tasan klo 22 ja lukiolaisporukalle annettiin mahdollisuus jäädä sillä ehdolla, että käyttäytyvät, myös alaikäisille. Tämä mahdollistettiin rajaamalla osa ravintolasta anniskelutilaksi. Mielestäni ihan toimiva kompromissi. Ei liene bilettäjältä paljon vaadittu että sietää muutamaa teiniä. Helsingissä ei kuitenkaan ole kovin montaa paikkaa, jossa voi järjestää marginaalimusiikin tapahtumia riskittömästi.

No eihän tietenkään kaikki osanneet käyttäytyä ja niitä potkittiin illan mittaan ulos.

Se että tuplabookkauksia tapahtuu, ei tosiaankaan ole omiaan nostamaan paikan mainetta bilekäytössä, mutta asioilla on aina useampi puoli. Suurimmassa osassa Aleksandriassa pidetyistä tapahtumista kävijämäärät ovat jääneet niin pieniksi, että ravintola ei ole sen illan juomanmyynnin tuloista kyennyt maksamaan palkkoja henkilökunnalle. Onko siis ihme että jos ravintolalle tarjotaan suoraa rahaa niin se ottaa sen. Tämänkään tapahtuman juomamyynneillä ei olisi kustannettu juuri mitään jos paikalla ei olisi ollut noita paljon parjattuja teinejä.

Näistä tuplabookkauksista on keskusteltu hyvin vakavasti ravintolan johdon kanssa. He tiedostavat itsekin ettei se ole kovin hyvä juttu, että sovittua ei voi pitää. Valitettavasti se on raha joka puhuu kovimmalla äänellä. Lopullista ratkaisua etsitään yhä, sen aikaa on pakko elää kompromisseilla.

Ravintolan johtokin haluaisi paikasta mieluummin tapahtumaravintolan kuin pelkän ruokaravintolan. Riittävällä asiakasmäärällä saadaan myös muita etuja. Jos ihmisillä on halua vauhdittaa lopullisen ratkaisun saavuttamista, niin seuraavaan tapahtumaan kaveri mukaan!

--
Repikää siitä