--
Olen tässä nyt pohtinut jo muutaman viikon tällaista temppua, että myisin Seratoni ja alkaisin kasvattamaan vinyylikokoelmaa.
Eli vähän taustaa: Olen ihan makkarisoittaja ja soittelen omaksi huvikseni. Siirryin CD:istä noin vuosi sitten Teknareihin + Seratoon. Muutos oli häkellyttävä ja puhalsi paljon uutta intoa harrastukseen.
Serato alkaa käymään (tavallaan) tylsäksi; levyjä ei tarvitse vaihtaa ja soittaminen on muutenkin helppoa vaikka absolute-modea käytänkin. Samoin musiikkivalikoimana toimii koko kovalevyn sisältö. Tylsää. Tosin olen aktiivinen harmonisen miksauksen ystävä, joka on Seratolla keylockin takia erittäin helppoa.
Negatiivisina puolina vinyyleissä pidän niiden kulumista, saatavuutta sekä säilytystilan vaativuutta. Jos tuohon peliin lähtisin niin pitäisi uusi hylly ostaa pelkästään levyille. Mutta sitten taas intoa löytyisi lähtemään näillä soittelemaan.
Onko aika jo liian kypsä analogiselle medialle? Levyjen saatavuus sekä niiden painaminen hiipumassa? Toisaalta olen nähnyt taas täälläkin foorumeilla monen myyvän vinyylikokoelmaansa pois halvalla että voisi kuvitella levyjä irtoavan roimasti käytettynä...
Mitä mieltä?