Replying to Kabinetti Oppipalikat: Opi Kabinetin Salat! :
hrdkvr onko sinulla joku ongelma, että opetan muita?
saako opettajan tietämystä ja metodeja kyseenalaistaa? kyllä sulla on kaikki oikeudet saarnata alttariltasi, mutta mua rehellisesti sanottuna huvittaisi jos opettaja astuisi luokkaan julistaen että 1+1=3 ja nimittää itsensä sen päälle sillä perusteella matematiikan professoriksi
olisi ihan kiva kuulla, että mikä tekee tästä sun aikaansaamasta aallosta (ja tuotannosta ylipäänsä) sellaista, mikä voidaan lanseerata kokonaan omaksi musiikinalakseen sen sijaan, että ne olisivat yksinkertaisesti vain omaksi huviksi täysin pystymetsästä sorvattuja ääniä iskettynä epätasapainoon keskenään. se, että jossain "kabinetissa" käytetään paljon kompuroita, ei automaattisesti tee siitä mitään "kabinettia". todennäköisemmin se vain tarkoittaa, että siinä raidassa on käytetty paljon kompuroita.
minunlaiseni nobotuottajan korviin tuon bassosaundin vääntäminen ei loppumetreillään ollut juuri mitään muuta, kuin epämukavasti korvissa levitetty ja random-filtteröity yhdistelmä white noisea ja hajalle särötettyä kanttia. itse tein tuollaisia pörinöitä, kun ensimmäisiä kertoja opettelin itse softaa käyttämään, eikä siinä ollut mitään määrätietoista twiikkaamista, vaan untuvikon käsikopeloa kun ei tiennyt miten tehdä edes siedettävää ääntä
toki sä voit olla "omaperäinen" ja "kekseliäs", johon turvautuen voit lanseerata sun omassa kuplassasi vaikkapa, että kivet ovat puita. se oman polun kulkeminen on varsinkin taiteessa enemmän kuin suotavaa, mutta mielestäni on hyvä säilyttää kuitenkin kosketus todellisuuteen ja ymmärtää se raja, milloin kehittää taiteellisesti uusia näkökulmia ja milloin menettää kokonaan otteen omasta itsekriittisyydestään. oma mielipiteeni on, että sinun tapauksesi huokuu enemmän jälkimmäistä vaihtoehtoa ja se lienee se suurin syy miksi ihmisillä on niin paljon sanomista siitä mitä teet
Olen tehnyt musiikkia yli 10 vuotta tietokoneella, kauankos sinä?
itseasiassa hrdkvr on varmaan tehny musiikkia kauemmin kuin sinä