Sennheiser HD-25, coiled vai suora?

35 posts, 2 pages, 15,780 views

Avatar
#2 • • astaroth Guest
ennen oli suora, joka ärsytti juuttuessaan joka paikkaan. uudet luurit ostettuani ostin kierrepiuhalla ja jälkeenpäin ajateltuna ostaisin mieluummin suoran. kierrejohto nimittäin roikkuu ja heiluu inhottavasti ja on raskas, joka painaa toista kuuloketta korvalta

noissa päivitetyissä senkuissa kuitenkin on lisätty suoraan johtoon puoli metriä lisää mittaa vanhan mallin 1½ metriin, jonka uskoisi riittävän oikein hyvin. pitänee itse jossain vaiheessa joko uusi johto tai poistaa kokonaan uudet luurit, kun tuli saatua bassoelementti hajalle näistä nykyisistä :D
Macio

Posts: 291

#3 • • Edited Macio aka. Ventoline
Venyvä ehdottomasti! Suoran kanssa ainaki itellä oli välillä toinen luuri irti ku heiluessa ei muistanu nostaa luureja pöydälle. Nyt on uusissa senikoissa ollu puhelinjohto jo pitkään kiinni ja hyvin on kestänyt.

edit: astarothilla olikin tietoa et suoraa on pidennetty. Se puolimetriä voi olla ratkaseva ku konttaa luurit kaulassa levyjä pakista.

--
-
Kauneus on kuulijan korvissa.
-

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4 • • Edited Jussi Soro choon!
Suora.

Painaa vähemmän, ja itseasiassa nykyisissä luureissa suorakin piuha on puoli metriä pidempi kuin alkuperäisissä vanhoissa I-malleissa, joten pituutta riittää ainakin itselle riittävästi. Levylaukku pidetään soitettaessa anyway niin lähellä ettei tarvii ottaa askeltakaan, ettei toi pituus oo mikään este. Noi kierretyt johdot painaa aivan liikaa mun päähän.
J Raninen

Posts: 950

#6 • • J Raninen
Suora johto on mustakin kivempi, se kiekura on tosiaan sen verran raskas, että sen huomaa ja se häiritsee.
dj upi

Posts: 1,835

#7 • • Edited dj upi
Puol metrii piuhaa riittää jos soittaa koneel ja kontrolleril. Lol mihinkää levypakkiin tarvii yltää, senki vanhukset :D

(Läppä läppänä mut oikeesti puol metrii riittää mulle. Mul on kierrepiuha Teknareissa ja sanoisin et jos sais suoran tilalle ni olisin tyytyväinen. Toisaalta tuntuu et toi kierre jotenki kestäis paremmin. En tiedä onko sit vaan mielikuvajuttu...)
FunkyDee

Posts: 729

#9 • • FunkyDee
Coiledia suosittelen.
gr

Posts: 1,116

#10 • • gr Hu-hu
Tää on vähä sekä että: kotijutuis ja matkalla suora o kivempi kun ei paina. Mut mä ainakin ostin nää luurit bilesoittoa varten, joissa kierretty on ollut kyl puhdasta voittoa. Ei riitä sormet käsissä laskee niitä kertoja ku tulee se pieni "varoitus" piuhan venymisestä et "nyyyyt ollaan menossa liiian kauas" *hih* - Joten ääni coiledille *slurps*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#12 • • Jussi Soro choon!

Replying to Sennheiser HD-25, coiled vai suora?:

HD 25-1 II: Cable length 1,5 m
HD 25 II: 2m steel cable
HD 25-C II: 3m coiled cable
HD 25-13 II: 600 ohm impedance, 3m steel cable


Kandee valita tää paketti: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd251_ii.htm. Tuossa tulee mukana nimittäin vakiona noi samettipehmusteet, jotka on käytössä aivan järjettömän hyvät.

Noi 25-13:t on studiokäyttöön ja erottelee ääntä paljon paremmin, mutta taas dj-käytössä ne on aika turhakkeet, ei potki tarpeeks kovaa.
Jinkso

Posts: 1,209

#14 • • Jinkso FINRG
Kyllä mä oon täysin suoran kannalla. Vaikka monta kerta oon repinykupin irti sangasta ja jopa taittanu plugin vinoksi, niin silti V700:sista jääny hyvin epämiellyttävä kuva aina sotkussa olevastaja painavasta puhelinjohdosta.

Etunsa sillä toki on, mutta kun kerran tohon 1,5m johtoonkin oon aika hyvin tottunu, niin sen edut kyllä peittoaa haitat helposti.

Oon Senkuista kyllä tykänny ihan tuotantokäytössäkin, pitäisköhän harkita 600ohm -versiota rinnalle? Vaatinee jonkun asiallisen kuulokevahvistimen kaveriksi?
leenuliinu

Posts: 1,022

#15 • • leenuliinu Kenen kaveri
Oman kokemuksen mukaan kyllä pysyy kikkurajohto paremmin menemättä mutkalle (ei-halutulla tavalla, siis :)), kuin suora. Omat luurit on tuota -C II -mallia enkä ole katunut sekuntiakaan. Loistopiuha.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

Caro²

Posts: 5,301

#16 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Vaikken yleensö suorista asioista pidä, niin johtona suora, kiitos. Se on simppeli, roikkuu siinä missä pitää, ei o raskas - ei rupee kiristymään etäisyyden kasvaessa (se vaan nykäsee ku piuha loppuu). Solmut on helppo avata. Ei takerru kaikkiin helvetin teräviin nurkkiin.

:)


Oon Senkuista kyllä tykänny ihan tuotantokäytössäkin, pitäisköhän harkita 600ohm -versiota rinnalle? Vaatinee jonkun asiallisen kuulokevahvistimen kaveriksi?


En ny me aivan takuuseen, mutta veikkaisin tuotantopuoleen löytyvän parempiakin vaihtoehtoja kuin live-monitorointiin tarkotettu kuuloke :)
dj upi

Posts: 1,835

#17 • • Edited dj upi

Replying to Sennheiser HD-25, coiled vai suora?:

Vaikken yleensö suorista asioista pidä, niin johtona suora, kiitos. Se on simppeli, roikkuu siinä missä pitää, ei o raskas - ei rupee kiristymään etäisyyden kasvaessa (se vaan nykäsee ku piuha loppuu). Solmut on helppo avata. Ei takerru kaikkiin helvetin teräviin nurkkiin.

:)


---

Oon Senkuista kyllä tykänny ihan tuotantokäytössäkin, pitäisköhän harkita 600ohm -versiota rinnalle? Vaatinee jonkun asiallisen kuulokevahvistimen kaveriksi?
---

En ny me aivan takuuseen, mutta veikkaisin tuotantopuoleen löytyvän parempiakin vaihtoehtoja kuin live-monitorointiin tarkotettu kuuloke :)



Muuten oot varmaan oikeessa mutta täytyy kyl sanoa et coiledi piuha menee ainakin oman kokemuksen mukaan hyvin harvoin yhtä kauheaan solmuun kuin suora -> pidentää piuhan elinikää :) Pieneen solmuun menee toki, mutta ei yhtä umpisolmuun kuin suora piuha.
Caro²

Posts: 5,301

#18 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Replying to Sennheiser HD-25, coiled vai suora?:


Muuten oot varmaan oikeessa mutta täytyy kyl sanoa et coiledi piuha menee ainakin oman kokemuksen mukaan hyvin harvoin yhtä kauheaan solmuun kuin suora -> pidentää piuhan elinikää :) Pieneen solmuun menee toki, mutta ei yhtä umpisolmuun kuin suora piuha.


Se on oikeestaan ihan sama minkälaiseen solmuun tai mutkalle se piuha menee - mulle se riittää, että se ärsyttää kun sa oikoa niitä mutkia, taitoksia tai mitä vaan. Suoran piuhan kanssa ei tu solmuunmeno-ongelmia juuri koskaan. Ellei piuhaa ole sitte pitäny kuljetuksessa jotenki sykkyrällä.
fi-do

Posts: 380

#19 • • fi-do
mul oli ennen kiharalla johdolla olevat -> ei ikinä mennyt johto solmuun mutta painoi inhottavasti päähän se toinen kuuppa.. nyt on lyhyellä suoralla johdolla olevat -> ei paina päähän mutta saa suoristella johtoa vähän väliä ja vähän turhan lyhyt se johto mun käyttöön on .. silloin ei ollut noita pidemmän johdon mallia saatavilla kun noi ostin .. suoralla johdolla olevat valitsisin mutta pidemmän johdon mallin *pepsodent*
mruu

Posts: 72

#20 • • mruu
Omissa on se "puhelinluurijohto", soitteluhommissa aivan mahtava mutta painonsa puolesta ei niin hyvä tietokoneella istuessa / ipodia käyttäessä.

Jos nyt ostaisi uudet, en kyllä tiedä kummat ottaisi; mutta jos pelkkiä DJ-hommia ajattelee, niin suosittelen kyllä varauksetta kierrejohdollista versiota.