MIllä ja miten siirtää vinyylit koneelle?

30 posts, 2 pages, 11,782 views

tommib

Posts: 3,204

#1 • • tommib
Olen nyt yrittänyt siirtää vinyylejä Audacityllä jonkin aikaa, muttei vaan onnistu. Välissä on Citronicin usb-liitin, jonka pitäis olla hyvä. Ongelma on se, että biisit särkee ja pahasti, etenkin basso. Eli ilmeisesti asiaa auttaisi, jos saisin bassoa ja sisääntulevaa signaalia laskettua, mutta miten sen saa tehtyä? Audacityn help filestä ei ollut mitään apua asiassa. Pitäiskö hankkia toinen ohjelma/äänikortti/kone?
fi-do

Posts: 380

#2 • • fi-do

Replying to MIllä ja miten siirtää vinyylit koneelle?:

Olen nyt yrittänyt siirtää vinyylejä Audacityllä jonkin aikaa, muttei vaan onnistu. Välissä on Citronicin usb-liitin, jonka pitäis olla hyvä. Ongelma on se, että biisit särkee ja pahasti, etenkin basso. Eli ilmeisesti asiaa auttaisi, jos saisin bassoa ja sisääntulevaa signaalia laskettua, mutta miten sen saa tehtyä? Audacityn help filestä ei ollut mitään apua asiassa. Pitäiskö hankkia toinen ohjelma/äänikortti/kone?



ei ole kokemusta vinyylien siirrosta koneelle mut mitä audacityyn tulee niin ainakin ite noita settejä nauhoitellessa olen huomannut että pitää koneen omista ääniasetuksista (tallennuslaitteet) säädöt säätää todella alas muuten särkee tosi pahasti..
SamHard

Posts: 2,098

#4 • • SamHard
Stanton T.92 USB!
thomas

Posts: 5,618

#5 • • thomas

Replying to MIllä ja miten siirtää vinyylit koneelle?:

Olen nyt yrittänyt siirtää vinyylejä Audacityllä jonkin aikaa, muttei vaan onnistu. Välissä on Citronicin usb-liitin, jonka pitäis olla hyvä. Ongelma on se, että biisit särkee ja pahasti, etenkin basso. Eli ilmeisesti asiaa auttaisi, jos saisin bassoa ja sisääntulevaa signaalia laskettua, mutta miten sen saa tehtyä? Audacityn help filestä ei ollut mitään apua asiassa. Pitäiskö hankkia toinen ohjelma/äänikortti/kone?



kuulostaa siltä et riaa muunnin on vääräsä asennosa
tommib

Posts: 3,204

#7 • • tommib

Replying to MIllä ja miten siirtää vinyylit koneelle?:


---
Olen nyt yrittänyt siirtää vinyylejä Audacityllä jonkin aikaa, muttei vaan onnistu. Välissä on Citronicin usb-liitin, jonka pitäis olla hyvä. Ongelma on se, että biisit särkee ja pahasti, etenkin basso. Eli ilmeisesti asiaa auttaisi, jos saisin bassoa ja sisääntulevaa signaalia laskettua, mutta miten sen saa tehtyä? Audacityn help filestä ei ollut mitään apua asiassa. Pitäiskö hankkia toinen ohjelma/äänikortti/kone?
---


kuulostaa siltä et riaa muunnin on vääräsä asennosa



Mistä sen saa säädettyä? Olen kuullut moisesta, mutten ole ihan haka näissä hommissa...

Kiitos todella suuri jo nyt kaikille avusta!
tommib

Posts: 3,204

#9 • • tommib

Replying to MIllä ja miten siirtää vinyylit koneelle?:

Eli .. onko sulla levari suoraan tohon citronicin phono liittimeen kiinni. Jos oikein ymmärsin siinä on oma RIIA muunnin josta se menee usbilla koneelle.



On noin kiinni. Soundi on kuitenkin todella purkki, vaikka laitteen pitäisi olla hyvä. Tosin tää kannettava on aika tiensä päässä muutenkin, vaikuttaiskohan se sitten
Pete Input

Posts: 454

#10 • • Pete Input Asiantuntija
Läppärin asetuksista kannattais varmaan hakea "vikaa". Laita ne siis pienemmälle.
Tallennuksen lopuksi tee tallenteelle Normalisointi.

--
Input Sessions

tommib

Posts: 3,204

#15 • • tommib
Pitänee harkita tuota levysoittimen vaihtoa taas kerran siis:) Tuo Stantonin levari vaikuttais kyllä näppärältä peliltä, kun sen sais samalla stereoihinkin kiinni. Kunhan sais vahvistimen huollettua...

Kiitos tuhannesti kaikille avusta!
J Raninen

Posts: 950

#18 • • J Raninen
Meinasin tossa kans siirrellä vinyylejä ämpäreiks. Vastaan tuli kuitenkin jonkinnäköinen tekninen ongelma, eli ylä-äänet vaimenee, mitä lähempänä neula menee levyn keskiötä. Mistä moinen tulee? Käytössä siis 1200:set ortofonin concordeilla.
näköradiomies

Posts: 491

#20 • • Edited näköradiomies

Replying to MIllä ja miten siirtää vinyylit koneelle?:

ylä-äänet vaimenee, mitä lähempänä neula menee levyn keskiötä. Mistä moinen tulee? Käytössä siis 1200:set ortofonin concordeilla.



vahva veikkaus että tuo on iha vinyylin ominaisuus, tosin jos tarkennat viellä että kuinka paljon se heitto on?

meinaan ainahan se vinyyli heikommalta kuulostaa mitä lähemmäks keskiöö mennään, ihan sen takia että sinne sisäkaarteelle ei mahu enää nii paljon matskua..täähän ilmiö vasta voimistuukin jos puolella on esim yks yli 12minuuttinen biisi/tai kaks-kolme-jne biisiä

riobot oli nopee!