Xelfer - Do You Like Gabber?

31 posts, 2 pages, 11,093 views

tättähäärä

Posts: 103

#21 • • tättähäärä

Replying to Xelfer - Do You Like Gabber?:


---
Oonko mä ihan hakoteillä, mut onks toi 4.biisi nyt kuitenkin jokin muu kuin tracklist:ssä mainittu? Kyseiselle kipaleelle lähdin nimeä metsästämään, mutta ei se kyllä ihan tolta Playahin biisiltä kuulosta.
---




Kyllä ihan tolta kuulostaa *nauru*



Joo mä oon näköjään taas sekoillu jotain. Zorge *blush*

--
Tee mitä lystäät, jos se on paskaa mä en kuuntele.

Aztee

Posts: 686

#22 • • Aztee

Replying to Xelfer - Do You Like Gabber?:


---

---
Oonko mä ihan hakoteillä, mut onks toi 4.biisi nyt kuitenkin jokin muu kuin tracklist:ssä mainittu? Kyseiselle kipaleelle lähdin nimeä metsästämään, mutta ei se kyllä ihan tolta Playahin biisiltä kuulosta.
---




Kyllä ihan tolta kuulostaa *nauru*
---


Joo mä oon näköjään taas sekoillu jotain. Zorge *blush*



Sekotitko edelliseen tai seuraavaan biisii? *hymy*
tättähäärä

Posts: 103

#23 • • tättähäärä

Replying to Xelfer - Do You Like Gabber?:


---

---

---
Oonko mä ihan hakoteillä, mut onks toi 4.biisi nyt kuitenkin jokin muu kuin tracklist:ssä mainittu? Kyseiselle kipaleelle lähdin nimeä metsästämään, mutta ei se kyllä ihan tolta Playahin biisiltä kuulosta.
---




Kyllä ihan tolta kuulostaa *nauru*
---


Joo mä oon näköjään taas sekoillu jotain. Zorge *blush*
---


Sekotitko edelliseen tai seuraavaan biisii? *hymy*



En kumpaankaan. En nyt ymmärrä itsekään *ding*. No, pääasia, että selvisi tämäkin mysteeri *nauru*.

--
Tee mitä lystäät, jos se on paskaa mä en kuuntele.

tommib

Posts: 3,204

#24 • • tommib
Jos multa kysytään ei ole kuin 2 genreä olemassa: hyvä musa ja paska musa, muut genret on turhia.

Täähän on maukasta menoa ja tiukkoja biisejä, well done! Toi Björkin Hidden Place coveri oli yllätys itselle ja hyvä veto. Pitää hankkia se:)
Gabbersparadise

Posts: 372

#25 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM
Puristihan mä en tosiaankaan ole. Mut termi Gabber on jo valmiiks "ala-genren-tytär-genre". Mitä meinaan on että sen käyttäminen tällasissa on aika harhaanjohtavaa. Ite odotin just että nyt tulee kultasta ysärimusaa tästä setistä.

Ja Gabber -termi on tarkottanut syntysijoillaan -ja vieläkin tarkottaa 90-luvun Thunderdome levyjen tyyppistä musaa ja sen sekopäisiä kuuntelijoita *jiihaa*

Hyvä setti tää oli. En kritisoi muuta ku 'Gabber' nimen käyttämisest kun tähän olis pelkkä Hardcore kelvannut.




mainstream hardcore on tylsää*nauru*

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#26 • • Edited hrdkvr KURGO

Replying to Xelfer - Do You Like Gabber?:

Puristihan mä en tosiaankaan ole. Mut termi Gabber on jo valmiiks "ala-genren-tytär-genre". Mitä meinaan on että sen käyttäminen tällasissa on aika harhaanjohtavaa. Ite odotin just että nyt tulee kultasta ysärimusaa tästä setistä.

Ja Gabber -termi on tarkottanut syntysijoillaan -ja vieläkin tarkottaa 90-luvun Thunderdome levyjen tyyppistä musaa ja sen sekopäisiä kuuntelijoita *jiihaa*

Hyvä setti tää oli. En kritisoi muuta ku 'Gabber' nimen käyttämisest kun tähän olis pelkkä Hardcore kelvannut.




mainstream hardcore on tylsää*nauru*



jäbä trippaa nyt pahasti.

Gabber on gabber vaikka 15 vuotta on siitä kulunut. Jos halutaan jeesustella niin sitten käytetään lisätrmejä oldschool ja new style, jolloin voi ilman vuosilukuja kuvata omaa mieltymystään.

Ja jos vielä kaivellaan enemmän niin eihän tämä loppupeleissä niin paljoa siitä vanhasta tyylistä poikkea. Eninmäkseen melodiapitoiset kappaleet rankoilla säröbassoilla on edelleen homman nimi..eikö?


ps. gabber jiddishiä ja tarkoittaa kaveria ;D

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#27 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM

Replying to Xelfer - Do You Like Gabber?:


---
Puristihan mä en tosiaankaan ole. Mut termi Gabber on jo valmiiks "ala-genren-tytär-genre". Mitä meinaan on että sen käyttäminen tällasissa on aika harhaanjohtavaa. Ite odotin just että nyt tulee kultasta ysärimusaa tästä setistä.

Ja Gabber -termi on tarkottanut syntysijoillaan -ja vieläkin tarkottaa 90-luvun Thunderdome levyjen tyyppistä musaa ja sen sekopäisiä kuuntelijoita *jiihaa*

Hyvä setti tää oli. En kritisoi muuta ku 'Gabber' nimen käyttämisest kun tähän olis pelkkä Hardcore kelvannut.




mainstream hardcore on tylsää*nauru*
---


jäbä trippaa nyt pahasti.

Gabber on gabber vaikka 15 vuotta on siitä kulunut. Jos halutaan jeesustella niin sitten käytetään lisätrmejä oldschool ja new style, jolloin voi ilman vuosilukuja kuvata omaa mieltymystään.

Ja jos vielä kaivellaan enemmän niin eihän tämä loppupeleissä niin paljoa siitä vanhasta tyylistä poikkea. Eninmäkseen melodiapitoiset kappaleet rankoilla säröbassoilla on edelleen homman nimi..eikö?




No mä koitinkin tossa sanoa että mielellään välttää sen ala-genren käyttämisen setin kuvauksessa kun se on selvää että väärinymmärryksiä, puristi paskaa ja väittelyä tulee. Itehän en koita mitään pädetä.

No siis, kuunteletko paljoo hardcorea :D? Kyllä mä ainakin huomaan niin selkeän eron siinä vuosikymmenessä etten vois mitenkään verrata niitä.

MUTTA kun kerran musiikista puhutaan niin jokasella voi olla omat tulkintansa. Sen takia en koita väittää et olisit väärässä, tai kukaan muukaan.

Ja ainahan se on ollu hardcorea. Gabber nimitys tuli käyttöön vasta sen jälkeen kun hardcorea ruvettiin tunnistamaan 90 luvun alussa.

Hardcorena sitä aina pidän mut Gabberiä käyttäisin ainoostaan jonkun kuuntelijan kuvauksessa, harvemmin musiikkityylissä.

--
I am lightning, the rain transformed

hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • hrdkvr KURGO
Tämä setti oli new (nu) style gabberia ja se on mun mielestä ihan kiva kertoa, että me 2000 luvulle siirtyneet osataan odottaa melodista HC:ta ;D

Jos olisi lukenut pelkkä HC niin olisin odottanut väheemän melodiaa ja enemmän rytmikikkailua (hyvä esimerrki se damienin deathchant setti)

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#29 • • hrdkvr KURGO

Replying to Xelfer - Do You Like Gabber?:


---


No siis, kuunteletko paljoo hardcorea :D? Kyllä mä ainakin huomaan niin selkeän eron siinä vuosikymmenessä etten vois mitenkään verrata niitä.

.



No HC onlen kuunnellut sieltä 1996 tienoilta kun käsiini ensimmäiset thunderdomet sain :D
Tottakai niissä on selkeet erot, kun tuotantotavat ovat muuttuneet, mutta kantava teema pysyy.

ps.

Ekat thunderdomet taidettiin tehdä käyttäen pääsääntöisesti vain kahta laitetta 909+juno, jonka takia soundi oli aika samanlaista pitkään :D

--
-keep it hard-

Gabbersparadise

Posts: 372

#30 • • Gabbersparadise MINDCORE // MAYHEM
Vastasit aika hyvin tohon ja myönnän et olin osittain väärässä.

Mut edelleen kyl omasta mielestä tämä ja gabber ei ole sama, mutta sillähän nyt ei loppujen lopuks oo minkäänlaista merkitystä.

Olemassahan ei ole (onneks) mitään pyhää luolakirjoitusta tai verellä seinälle maalattua tekstiä että miten ne genret menee/luokitellaan. Kuopataan homma ja päädytään siihen tulokseen että setti oli hyvää.

Ekat thunderdomet taidettiin tehdä käyttäen pääsääntöisesti vain kahta laitetta 909+juno, jonka takia soundi oli aika samanlaista pitkään :D



Jotain samanlaista kuullu joskus muualtakin :D Saattaa olla

--
I am lightning, the rain transformed

bedlam

Posts: 195

#31 • • bedlam
Kyl kelpaa kuunnella, hyvä setti.

--
I`m damagin`, got more dark power than Anakin.
Sound of the underground.