Traktor vai Serato?

25 posts, 2 pages, 20,220 views

Suptzor

Posts: 9

#1 • • Suptzor
Tarkoituksena on hommata joku softa soittimien lisäksi. Traktor tai Serato olisi mielessä, mutta kumpi sitten näistä olisi se parempi vaihtoehto? Traktor on huomattavasti halvempi, eli onko nyt siis kyseessä lähes samanlaiset softat edes, vai olenko käsittänyty jotein väärin?
KitSu

Posts: 707

#4 • • KitSu Kitsunegari
ite en oo seratoon sen erinperin perehtyny mut mikäli oon oikeen käsittäny ni soon sellanen "simppeli" softa...eli siin ei oo "turhia" napukoita jne jne..eli ei voi niin erityisemmin kikkailla...

Traktor softas on taas efektejä ja muita millä voi tehkä vaikka ja mitä asioita!
Serato itessään on ilmainen softa, mut se äänikorttiboxi maksaa sen mitä se ny maksaakaan..
Traktor softan mukana ei tuu äänikorttia..

--
A chic type, a rough type, an odd type - but never a stereotype

Chill0ut

Will Dragen

Posts: 144

#5 • • Will Dragen Armada Music, Hot N Cold

Replying to Traktor vai Serato?:

KitSu, 25.8.2010 15:41:
ite en oo seratoon sen erinperin perehtyny mut mikäli oon oikeen käsittäny ni soon sellanen "simppeli" softa...eli siin ei oo "turhia" napukoita jne jne..eli ei voi niin erityisemmin kikkailla...

Traktor softas on taas efektejä ja muita millä voi tehkä vaikka ja mitä asioita!
Serato itessään on ilmainen softa, mut se äänikorttiboxi maksaa sen mitä se ny maksaakaan..
Traktor softan mukana ei tuu äänikorttia..



Tutustuppa ihmeessä ;) Etenkin uuteen Seratoon. Mutta eiköhän se niin oo että ilman kontrolleria ei kummallakaan ihmeitä tee...

Ps. Itsellä on juuri Traktori hakusessa. *vinkvink* *pepsodent*
Suptzor

Posts: 9

#6 • • Suptzor
Mitä eroa on Audio 8 DJ:llä, Audio 4 DJ:llä tai Audio 2 DJ:llä?
Suptzor

Posts: 9

#8 • • Suptzor
Eli mulle riittäisi tuo Audio 2 DJ, kun mulla on 2 CD soitinta ja mixeri? Lisäksi ajattelin ostaa tuon Kontrol X1, 2 kpl Scratch control CD:tä ja Traktor Duo softa. Noilla pärjää luultavasti?
Apo

Posts: 1,574

#9 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Traktor vai Serato?:

Suptzor, 25.8.2010 16:47:
Eli mulle riittäisi tuo Audio 2 DJ, kun mulla on 2 CD soitinta ja mixeri? Lisäksi ajattelin ostaa tuon Kontrol X1, 2 kpl Scratch control CD:tä ja Traktor Duo softa. Noilla pärjää luultavasti?



2:sessa ei ole sisääntuloja, cd-signaalin välittäminen softalle voi olla hankalaa ;)

http://www.native-instruments.com/en/products/dj/audio-2-dj/specifications/
http://www.native-instruments.com/en/products/dj/audio-4-dj/specifications/
villelope

Posts: 2,846

#10 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Traktor vai Serato?:

Suptzor, 25.8.2010 16:47:
Eli mulle riittäisi tuo Audio 2 DJ, kun mulla on 2 CD soitinta ja mixeri? Lisäksi ajattelin ostaa tuon Kontrol X1, 2 kpl Scratch control CD:tä ja Traktor Duo softa. Noilla pärjää luultavasti?


Ei.

Traktor Duo on tarkoitettu vain midikontrollerilla ohjattavaksi. Mikäli ostat Duon et pysty ohjaamaan sitä aikakoodilevyillä. Mikäli haluat kontrolloida Traktorilta tulevaa musiikkia myös aikakoodilla (eli cd-levyillä), niin Traktor Scratch Duo (tai vastaavasti Traktor Scratch Pro) on valintasi.

Mikäli haluat soittaa vain midikontrollilla (Traktor Duo) on kontrolli-cd:T täysin turhat.
Suptzor

Posts: 9

#11 • • Suptzor
Okei, täytynee siis ostaa tuo Traktor scratch pro- setti.
KitSu

Posts: 707

#12 • • KitSu Kitsunegari

Replying to Traktor vai Serato?:

Will Dragen, 25.8.2010 15:56:
---
KitSu, 25.8.2010 15:41:
ite en oo seratoon sen erinperin perehtyny mut mikäli oon oikeen käsittäny ni soon sellanen "simppeli" softa...eli siin ei oo "turhia" napukoita jne jne..eli ei voi niin erityisemmin kikkailla...

Traktor softas on taas efektejä ja muita millä voi tehkä vaikka ja mitä asioita!
Serato itessään on ilmainen softa, mut se äänikorttiboxi maksaa sen mitä se ny maksaakaan..
Traktor softan mukana ei tuu äänikorttia..

---


Tutustuppa ihmeessä ;) Etenkin uuteen Seratoon. Mutta eiköhän se niin oo että ilman kontrolleria ei kummallakaan ihmeitä tee...

Ps. Itsellä on juuri Traktori hakusessa. *vinkvink* *pepsodent*



Njäh..emmä jaksa mitää seratoo! ;D

Traktoris pysyn ja kuhan tulee myyntiin se Kontrol S4 ni soon sit se minkä laitan! :P

--
A chic type, a rough type, an odd type - but never a stereotype

Chill0ut

Krig

Posts: 31

#13 • • Krig

Replying to Traktor vai Serato?:


---
Suptzor, 25.8.2010 16:47:
Eli mulle riittäisi tuo Audio 2 DJ, kun mulla on 2 CD soitinta ja mixeri? Lisäksi ajattelin ostaa tuon Kontrol X1, 2 kpl Scratch control CD:tä ja Traktor Duo softa. Noilla pärjää luultavasti?

---

Ei.

Traktor Duo on tarkoitettu vain midikontrollerilla ohjattavaksi. Mikäli ostat Duon et pysty ohjaamaan sitä aikakoodilevyillä. Mikäli haluat kontrolloida Traktorilta tulevaa musiikkia myös aikakoodilla (eli cd-levyillä), niin Traktor Scratch Duo (tai vastaavasti Traktor Scratch Pro) on valintasi.

Mikäli haluat soittaa vain midikontrollilla (Traktor Duo) on kontrolli-cd:T täysin turhat.



Taisin joko itse ymmärtää väärin tai jotain.

Eli: Audio 2 DJllä pystyy ojailemaan vain midikontrollerin - softan välissä, kun taas Audio 4 DJllä saa kiinni levarit+mikserin äänilootaan joka sitten kiinnitetään koneeseen, jonka kautta ohjaillaan softaa, ja Audio 8 saa kiinni vaikka CDt ja vinskadekit.

Am I correct?
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#16 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor vai Serato?:

Kertokaapas joku miksi traktor scratchin saa melkein puolet halvemmalla kun seraton? *täh*



T-kaupasta:

Traktor Scratch Pro: 569 €

Rane SL3 Serato Scratch Live: 722 €

Ei se nyt ihan puolta halvempi ole, mutta erotus on ollut jo pitkään aiemmissakin versioissa 150 euron luokkaa Traktorin hyväksi. Itse kyllä valitsisin Traktorin vaikka se 150 euron erotus olisi Seraton hyväksi...
fi-do

Posts: 380

#18 • • fi-do

Replying to Traktor vai Serato?:


---
Kertokaapas joku miksi traktor scratchin saa melkein puolet halvemmalla kun seraton? *täh*
---


T-kaupasta:

Traktor Scratch Pro: 569 €

Rane SL3 Serato Scratch Live: 722 €

Ei se nyt ihan puolta halvempi ole, mutta erotus on ollut jo pitkään aiemmissakin versioissa 150 euron luokkaa Traktorin hyväksi. Itse kyllä valitsisin Traktorin vaikka se 150 euron erotus olisi Seraton hyväksi...



Niin joo toi "duo" onkin vähän eri juttu... :)
xybo

Posts: 1,100

#20 • • xybo meeple!

Replying to Traktor vai Serato?:


---
Serato ja ihan ekakin versio (saa halvalla ja "riittävä" äänenlaatu). Hyvä lähinnä just toi äärimmäinen yksinkertaisuus <3 ja super stabiili.
---

Eli vois sanoa että traktori on monipuolisempi ja toisaalta siksi serato on varmempi?



Serato on ollu alusta lähtien todella stabiili, mutta uudet Traktorit on varmaankin samaa luokkaa. Toki mitä enemmän lisää ominaisuuksia ja efektejä sitä enemmän o asioita jotka voi mennä pieleen.