Macin parhaus ja varteenotettavat vaihtoehdot DJ-käytössä

27 posts, 2 pages, 15,196 views

UzU

Posts: 2,361

#21 • • UzU [33100]

Replying to Macin parhaus ja varteenotettavat vaihtoehdot DJ-käytössä:

Tervehdys!
Kysymykseni kuuluu siis: ostanko suoraan Macin, vai pitäisikö harkita vielä jotain perus PC:tä? Minkälaisia läppäreitä käytätte keikkakäytössä, miten ovat toimineet? Mikä olisi juuri nyt paras ostos noihin hommiin hintaluokassa alle 1000e?



Haluat PC:n hintaluokasta alle 1000e, tai vaihtoehtona on Mac johon joudut pistämään melkein tuplasti saman rahan... Olenko mä ainut joka ei ihan ymmärrä tätä logiikkaa?
eewol

Posts: 1,125

#22 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP

Replying to Macin parhaus ja varteenotettavat vaihtoehdot DJ-käytössä:


---
Jep! Nyt leikkas kiinni ton windowsin kanssa!

Pärjäiskö tällä seuraavat 3-4v. musan tekemises?

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/MACBPMC721KA/apple-macbook-pro-15-4-mc721?scid=795
---


Jos ei saa windowsia pidettyä pystyssä, niin ei se maccikaan autuaaksi tee. Vaika onkin viety käyttäjän mahdollisuudet käyttöjärjestelmän muokkaamiseen.



Niinpä niin.. Lähinnä vituttaa windowsissa kaikki täl hetkel, vaik ei tää oo kaatunu kertaakaan.. (win7).

Niin ja ymmärrän kyl sen verran koneiden päälle ett turha mussuttaa ett on käyttäjästä kiinni..

Nyt on vaan aika jättää toi pc aika taakse.. Kiitos yhteisistä bugisista vuosista. *hali*
roz

Posts: 32

#23 • • roz
Minä ostin kaverilta käytetyn MacBookin 500 eurolla nelisen vuotta sitten. Olen ollut täysin tyytyväinen. Äänikorttina on toiminut Fast Track Pro. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia. Traktorin kanssa olen törmännyt lähinnä sellaiseen ongelmaan, että jos äänikortti on hubissa kiinni, niin hirttää kiinni yleensä jo heti startissa. Tämä on toki helppo kiertää laittamalla kortti suoraan koneen usbirööriin kiinni.
eewol

Posts: 1,125

#24 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP
Jep.. Nyt on pari päivää takana mbp:n kanssa ja kylhän tää toimii!!

Hiukan totuttelua vaatii mut suht helppo omaksua. Kyl tää näin pitäs pc puolellakin toimia ett kamat kii ja that's it.. No en kyllä kadu pätkääkään että vaihdoin pc:n macciin! Noh. Saa nähdä vaihtuuko asenteet mut kyl tää päivitys ois pitäny tehä aikoi sit. *sydän*
golem

Posts: 1,395

#25 • • golem Golem

Replying to Macin parhaus ja varteenotettavat vaihtoehdot DJ-käytössä:


---
golem, 21.8.2010 16:06:
Mä ostin juuri Lenovo SL510 koneen, tavoitteena oli siis saada mahd. luotettava masiina. Ihan kivasti toi on pelannut, jotain pienii ongelmii kyl mm. ulkoisen äänikortin kaa (Fasttrack Pro) on ollu ongelmaa. Mut kone on ollut mulla vasta 2.5kk

---


Hm, voitko kertoa vähän minkälaista ongelmaa on ollut tuon Fasttrackin kanssa? Käytän itsekin jonkun verran M-Audion tuotteita (lähinnä Ozone; Fasttrack ja Axiom 49 ostoslistalla), joten ei soundaa kovinkaan hyvältä tuo. 2,5 kuukautta on kieltämättä aika lyhyt aika, kun ajattelin jotain, joka rullaisi suurinpiirtein kaatuilematta mielellään sen 2-3 vuotta vähintään...



Vähän kyl vaikuttaa et vika oli sit kuitenkin käyttäjässä, eipä oo äänikortti enää kussut pitkiin aikoihin tai ongelmat mitä on ollut nii suurella todennäköisyydellä tulee aivan muualta. Sen jälkeen ku raivasin IRQ konfliktit ja DPC latencyt pois päivänjärjestyksestä nii eipä oo ollut enää ongelmia äänikortin kanssa.
golem

Posts: 1,395

#26 • • golem Golem
Nii ja varsinaiseen topikkiin vielä liittyen. Alan olemaan kyllä vahvasti sitä mieltä et ihan sama onko Mac vai Win, molemmat toimii. Tosin jos ostaa Windows koneen nii sit pitää kyl skarpata sen suhteen et minkä merkin ja mallin ostaa koska tuolla on paljon roskaa liikenteessä. Ja Mäcistä en tiedä mut Windowsin saaminen toimivaksi äänitiestikaksi voi kyllä edellyttää aivan älyttömän paljon tietämystä. Mulla on ainakin tähän prosessiin mennyt kuukausia, mutta nyt alkais vaikuttaa siltä et kone skulaa.
roz

Posts: 32

#27 • • roz
Olen jossain toisaalla ennenkin tämän sanonut ja sanon uudelleen, että Acerin läppäreistä kannattaa musakäytössä (ja muussakin käytössä) unohtaa. Ylipäätään alle tonnilla saa kaupasta yleensä ison kasan huolia, kun ACPI:t ja muut aiheuttavat luvattoman paljon häröä ja epävarmuutta - etenkin musahommissa.

Jos joku miettii, että Mäkki maksaa pc:tä enemmän, niin saman rahan kun laittaa pc-koneeseen, niin saa yleensä vastaavaa teknistä laatua. Ainakin jos puhutaan esim. juuri Macbook-tason laitteesta.