Eli näin lähiaikoina olen takonut itselleni päähän että DJ laitteistot olisi nyt vihdoin hommattava, asiaa kun on tullut kelailtua ja kokeiltua läppärillä useita kuukausia virtual DJ ohjelmistolla. Olen katellut netistä millaista sitä ostaisi ja sitäkautta miettinytasiaa pidemmälle jolloin herännyt useita ostopäätöksiin ja DJ uran aloittamiseen vaikuttavia kysymyksiä.
Näin ensimmäisenä ajatuksena on ollut ostaa 2x http://www.thomann.de/fi/numark_ndx_800.htm soittimia ja niihin joku hintaluokkaan ja laatuun sopiva mixeri. Onko kokemuksia kyseisistä soittimista? Ainakin löytämistäni tiedoista olen kuullut että ne ovat hyvät aloittelijalle.
Mutta virtual DJ:llä soiteltuani huomasin että noissa soittimissa ei ole sync" kaltaista toimintoa, vai onko ? Olen siihen luottanut todella paljon mixauksissani ja mietinkin että onko sitä yleensä noissa digitaalisissa soittimissa? Ja jos ei ole, niin miten biisien sulauttaminen esim vaihto vaiheessa silloin toimii? Vai löytyisikö nuo sync ominaisuudet mixereistä? Vai täytyykö esim traktoria tai virtual DJ:tä käyttää (kuten olen ajatellut) noiden kamojen kanssa ja hiirellä alkaa klikkailemaan sync nappulaa mixaillessa.
Jos joku voisi auttaa näissä ongelmissa ja kenties kertoa jos tarvitsen vielä jotakin muuta "bedroom DJ" uran aloittamiseen. Omistan todella tehokkaan ja uuden kannettavat, sekä kokoversion Virtual DJ:stä.