Näköradiomies - creeps of the crap hill [techno]

8 posts, 1 page, 1,975 views

J Raninen

Posts: 950

#3 • • J Raninen
No ei tää ihan paska ole. Bassokuvion kun sais, niin toimis mun mielestä paremmin. Muuten jees soundii ja silleen, mut tuntuu vaan, että ilman bassokuvioo se varsinainen elämä ja meininki tältä biisiltä jää saavuttamatta.
Lumpy

Posts: 873

#4 • • Edited Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Ei oo ihan omaa musiikkimakua lähellä, mutta yhden kritiikin voisin antaa. Kun on tällästä rytmisiin soittimiin perustuvaa musiikkia, niin saundien dynamiikkaan pitäisi mielestäni kiinnittää aivan erityistä huomiota. Nyt esim. bassorumpu vaikutti aika lussulta dynamiikkansa puolesta. Eli kunnon napakkaa attackia saundeihn ni johan rokkaa.

Hyvä juttu tässä on se että tuolla on tilaa. Kaikki elementit mahtuu hyvin olemaan tuolla. Ehkä pientä tila ehvektiä toisin saundeihin lisää. Kuitenkin silleen huomaamattomasti, niin että sen ennmminkin tuntee kun kuulee. Noihin tausta avaruusääniin lisäisin hieman enmmän isoa tilakaikua, ehkä kevyttä delayta myös.

edit. tulihan tuota kritiikkiä näköjään enemmän kuin yksi..
näköradiomies

Posts: 491

#5 • • näköradiomies
basari on iha tarkotuksel tollane,ei oo napsubasarit meikän mieleen..

bassolinja joo on alkanu itteeni mietityttään kans on vaan se perinteinen pulma fm synteesin kans saada istuun noiden kolinoiden kans joku sillee ettei kuulosta riitaselta mutta,
ehkäpä sitä bassolinjaa vois harkita viellä..
Avatar
#6 • • astaroth Guest

Replying to Näköradiomies - creeps of the crap hill [techno]:

näköradiomies, 11.8.2010 13:39:
basari on iha tarkotuksel tollane,ei oo napsubasarit meikän mieleen..


joo, mun mielestä sellainen tolkuttoman kireä napsu voi monesti itseasiassa syödä raidan elementtien yhteensulavuutta. kunhan sen verran sitä iskua on, että kuuluu keikalla tarpeeksi selkeästi miksatessa

bassolinja joo on alkanu itteeni mietityttään kans on vaan se perinteinen pulma fm synteesin kans saada istuun noiden kolinoiden kans joku sillee ettei kuulosta riitaselta mutta,
ehkäpä sitä bassolinjaa vois harkita viellä..


eipä noiden bassolinjojen onneksi tarvitse olla monimutkaisia. yksinkertainen saundi ja pari sointua pääsee jo pitkälle

tässä vaan kun on tota subibasarin häntää aika hyvin, niin saattaa suoraan tohon päälle jonkun vähänkään fätimmän basson kyhääminen vaatia vähän equlla kikkailua

itselle ainakin upposi raita. tosi kivoja kolinasaundeja, joita tykkään teknossa kuulla. kuten mainittu, niin synat, kläpi ja haitsu jäävät vähän kuiviksi. reverbiä vaan kehään niin saadaan sitä tilaa
näköradiomies

Posts: 491

#7 • • näköradiomies
kaikuja joo vois laittaa..tai nauhakaikua oon täs miettiny noihi breikkien suhinoihi ehkä toho clapsii kans..reverbejä oon koittanu mut ei oo oikee löytyny semmost sopivaa

mut täs jo avasin ton uudestaan ja alotin bassolinjan kans painimaan:) nyt o vaa vähä se riskinä tietty et menee lisää tonne lekapuskan karin suuntaan mitä joku mulle aijemmin referoikin kun tuo biisi oli viel iha luuppi tasolla:)

noh jooh, kiitti suorasta palautteesta ja kahtoos saisinks mä vaikka päivitetyn version linjoille joskus
Lumpy

Posts: 873

#8 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Joo en tarkottanukkaa sitä et soinnin ja attackin välil on 20 db eroa. Mut niin ku astaroth tossa sanoikin, sillä basarilla pitäis olla ihan selkee isku. Nyt on ongelmana se että kun siitä puuttuu dynamiikkaa, niin se häviää helposti muiden elementtien alle. Sama pätee muihin perkkuihin imo.
Jos perkuissa olisi enemmän dynamiikkaa, niin saisit sen bassolinjankn mahtumaan sinne paremmin.