Juhgu:
---
Van Helsing...On se jo jonkunlainen saavutus kun onnistutaan tekemään vampyyrileffa josta minä en pidä . Juonen syvyys ja omaperäisyys oli asteikolla 1-10 jotain miinus viiden luokkaa.
1. The Crow (I *sydän*Brandon Lee)
2. Human Traffic
3. Pulp Fiction (4ever&ever.. )
4. Memphis Belle
5. Leon
6. Body Shots
7. Pay It Forward (...ihana! )
8. The Ring
9. Piano
10. Brother Bear (Pakko oli mainita ...älkää hyvät ihmiset katsoko suomeksi dubattuna )
Varmasti monta hyvää unohtui mutta siinä osa ainakin..
näin äkkiseltään tulee mieleen american history x, perhosvaikutus ja henkien kätkemä. Kaikkien näiden jälkeen oli jotenki sellanen olo, et "vau, olen valaistunut"
Before Sunset oli hyvin miellyttävää katseltavaa. Eikä uskois, että mun kaverit on kans tykästynyt siihen. Varsinkin kun nää kaverit on niin äijiä ettei uskois tollasen herkistelyn miellyttävän. -> http://www.imdb.com/title/tt0381681/
Pirates of the Caribbean - Curse of the Black Pearl! Siinä on just sellasta huumoria mistä mä tykkään ja siinä on Johnny Depp
Toinen leffa mistä mä tykkään niin on Hero. Tykkään just sellasista itämaisista taisteluleffoista.
Ja sitten tiestysti TSH- trilogia on hyvä, mutta parhain niistä on Kuninkaan paluu. Paljon miekkailua
Perikato, jäätävä kuvaus mielettömyyden viimeisistä päivistä, erään unelman itsetuhoinen, rankka loppu. Menkää ihmeessä kaikki katsomaan, ehkä kannattaa ottaa ennen leffaa pieni kertaus Hitlerin lähipiiristä ja viimeisistä päivistä bunkkerissa, tuskin tarinan kulkua ja loppuratkaisua pystyy kukaan enää itseltään sillä spoilaamaan...
Second that, mate. Musertava elokuva, joka laittaa ruotimaan ihmismielen synkimpiä lokeroita vielä pitkäksi aikaa leffasalin valojen syttymisen jälkeen. Uskomattomia näyttelijäsuorituksia, maanista dialogia ja Götterdämmerungin tunnelmaa. Synkeää absurdismia (Himmlerin heittämä "Viis maanpetoksesta, nyt on tärkeämpääkin mietittävää: pitäisiköhän Eisenhoweria tervehtiä kättelemällä vaiko natsitervehdyksellä?" -oivallus sai allekirjoittaneen nauramaan ääneen), vainoharhaa, sysimustaa hulluutta ja kuristavaa epätoivoa. Jos maailma tanssisi pillini mukaan, niin tämä olisi elokuva, jonka katsominen ajatuksen kanssa olisi pakollista jokaiselle naksunaamalle.
Samaan sarjaan kuuluupi eilen yöllä tippa kontaktilinssissä katsomani Hotel Rwanda, joka kertoo erään sankaritarinan kyseistä maata kymmenen vuotta sitten riivanneesta kansanmurhasta, jonka toteuttamisen tehokkuus ja mielipuolisuus saisi intohimoisimmat uusionazitkin kihisemään kateudesta. Edellyttää tosin Ruandan lähihistorian ja kansanmurhaan johtaneiden tapahtumien kohtuullisen hyvää ennakkotuntemusta, muuten leffasta ei saa kaikkea irti, vaan se uhkaa jäädä semi/pseudosentimentaaliseksi rallatukseksi. Minä itkin ja lujasti, mutta toisaalta sitä onkin tullut vuosien saatossa muodostettua yliampuvan voimakas tunne- ja tutkimusside Ruandaan. Erikoista kiitosta ansaitsee Don Cheadlen häikäisevä näyttelijäsuoritus pääosaroolissa.
Uskaltaisinkin väittää, että Holokaustiin ja Ruandan kansanmurhaan johtaneiden kehityskulkujen ja mielipuolisen logiikan tunteminen ja käsitteleminen sekä niistä tehtyjen edellämainittujen popularisointien katsominen on välttämätöntä ihmiskunnan kollektiiviselle harppaukselle Kohlbergin moraaliasteikolla. Naxujen rouskinnan tiimellyksessä ja suvantohetkinä olisi itse kunkin hyvä tuntea historiansa, nykyhetkensä ja tulevaisuutensa sekä oman asemansa, velvollisuutensa ja vaikutusmahdollisuutensa tässä viitekehyksessä.
Täällä on tullut paljon hyviä leffoja eteen. Noista suhtkoht uusista haluisin mainita semmoisen leffan [tai oikeestaan dokumenttihan se on..] kuin Deep Blue. Kertoo siis merestä ja siinä elävistä. Todella mielenkiintoinen, suosittelen oikein paljon kaikille jotka pitää luontodokkareista
Ehdotonta kärki kastia ever!! Tyyli, näyttelijät, näyttävyys, luovuus, kokonaisuus huhhuh! <3
Suosittelen jokaiselle, joka kestää nähdä paljon verta ja väkivaltaa. oli pirun hyvä! :)
Tosiaan ja vielä pitkään aikaan hollywoodilta tuli jotain päräyttävän uutta ja toimivaa matskua. Vähän sama fiilis, kuin joskus silloin kun Matrix oli ensi-illassa :)