21 kuollut Love Paradessa

41 posts, 3 pages, 28,543 views

Amnesia

Posts: 888

#21 • • Amnesia
Ehkä nuo on tehnyt vääriä oletuksia että "me ollaan vaan Duisburg, ei tänne niin paljon porukkaa tule kuin Berliini/Dortmund". Kyllähän se LP-porukka tulee paikalle vaikka olisi missä hevon kuusessa, kunhan kulkuyhteydet pelaa. Tuollahan Ruhrin alueella on helvetisti populaa ja porukalla tekemisen puutetta niin siellä aina kaikki yleisötapahtumat on täynnä, ei kyllä pitäisi olla kovin yllättävää että porukkaa tulee...kaikki yhden tunnelin kautta, ei jumalauta *toktok*
Acid City

Posts: 66

#22 • • Acid City

Replying to 21 kuollut Love Paradessa:

golem, 25.7.2010 12:17:
Ainoa selitys minkä itse keksin on että väkimäärä on yllättänyt täysin järjestäjät, toi 1.4milj on kuitenkin varmaan yksi isoimmista LP:stä koskaan. Ainakin oma mielikuva oli, että tähän asti isoin on 1.25milj, tai ainakin 2003 puhuttiin sellaista (2003 ku ite olin, nii taisi olla 750 000 ihmistä), en sit tiedä niistä paraateista jotka on tapahtunut 2003 jälkeen.



Vuonna -99 arvioitiin 1,5 miljoonaa ihmistä, mutta Wikipedian mukaan Dortmunt 2008 on suurimpana kerännyt 1,6 miljoonaa.

Täälä tapahtumien kulusta tarkemmin:

http://loveparade.ro/News-Loveparade2010.html
Avatar
#25 • • Edited opmdevil Guest
Järjestäjä tuskin voi pokkana väittää että kävijämäärä tuli yllärinä. Tosin viranomaiset, poliisi varmaan etunenässä, on jossain vaiheessa katsellut suunnitelmia ja ton kokoluokan jutussa varmaan jokin muukin viranomainen. Tässä on kyllä mokailtu kauttalinjan ihan järjestäjistä sinne viranomaisiin saakka. Luulisi että mukavia syytteitä joillekin tästä rapsahtaa.

Siis tuo sisäänkäynnin sijoittelu on kyllä aivan uskomaton. Englannissa parissa jalkapallostadionilla oli samanlaisia tapahtumia ja luulisi että tapahtumien järjestäjät tietää riskit.
Axl Knight

Posts: 544

#27 • • Axl Knight Oldscool Dj
R.I.P. Parade *jeesus*
Pacho

Posts: 107

#28 • • Pacho

Replying to 21 kuollut Love Paradessa:

Amnesia, 25.7.2010 15:52:
Mitenköhän Dortmundissa ja Essenissä oli hoidettu nuo sisäänkäynnit?



Essenissä tuli käytyä ja siellä paraati oli keskellä kaupunkia rakennusten välisillä kaduilla ja muistelisin, että alueelle oli useita sisäänkäyntejä ilman sen ihmeellisempiä turvatarkastuksia. Olihan sielläkin paikoittain ahdasta itse alueella, mutta ulos/sisäänmeno sujui hyvin.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010072512089184_ul.shtml
Safe Room

Posts: 41

#29 • • Safe Room Mr.Creation

Tilanne on hyvä esimerkki siitä, kuinka ihminen luonnollisesti toimii paniikissa.

Love Paraden yleisö on pääosin pasifisteja ja anarkisteja, enemmän tai vähemmän. Vähemmän noilla festivaaleilla käy armeijan käynyttä väkeä. Pelastusviranomaisille tällaisen porukan aisoissa pitäminen on hyvin haastavaa.

Anarkistien yksi motto on väittää, että jokainen ihminen itse tietää miten toimia parhaiten katastrofitilanteissa. Minä väitän tämänkin esimerkin turvin, että ihminen ilman varusmieskoulutusta toimii täysin päättömästi.



Suht mielenkiintonen kommentti hesarin keskustelupalstalla :D
aform

Posts: 291

#31 • • aform
Iltalehti kirjoittaaa:

Der Westen -lehden verkkokeskustelupalstalla keskustelijat varoittelivat jo 20. heinäkuuta toisiaan festivaalien valtaisista ruuhkista ja niiden vaarallisuudesta. "Se joka tuntee Duisburgin alueen, tietää, että tulossa on täydellinen kaaos", kirjoittaa nimimerkki Kerchak.

Nimimerkki Voltago pitää järjestelytapaa törkeänä: "Festivaalijärjestäjien toiminta on rikollista. Mitä tapahtuu, jos alueella leviää paniikki? Mihin ja miten tällainen määrä ihmisiä pääsee pakoon?"

MadCat kirjoittaa keskustelupalstalla, että "Ihmisille on alueella niin vähän tilaa, että paniikin iskiessä tuleen kuolonuhreja - eikä lukumäärä ole vähäinen."

Eräs keskustelijoista kirjoitti kaksi päivää ennen katastrofia: "Ymmärränkö oikein, että he yrittävät ahtaa yli miljoona ihmistä tästä yhdensuuntaisesta tunnelista? Tämä on ansa!"

Toinen kirjoittaja vastaa viestiin: "Tämä ei tule päättymään hyvin. Näen jo silmissäni kuolleita, kun kaikki yrittävät päästä samaan aikaan tunnelista ulos."


http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010072512089184_ul.shtml

Eilen kun luin noista kuolonuhreista mulle tuli heti mieleen, että lopetetaankohan bileet nyt.
Ja niinhän siinä kävi sitten. En itse tullut käyneeksi kertaakaan paraatissa.


Pitäsköhän meidän pitää tivolissa 30.7.2010 hiljainen hetki vaikka 1 minuutti klo 00:00 tragedian muistoksi.

Tosi ikävä tapaus. *poks*
sts

Posts: 7,969

#33 • • sts Sama pyynti aitta!

Replying to 21 kuollut Love Paradessa:

Safe Room, 25.7.2010 19:45:

Tilanne on hyvä esimerkki siitä, kuinka ihminen luonnollisesti toimii paniikissa.

Love Paraden yleisö on pääosin pasifisteja ja anarkisteja, enemmän tai vähemmän. Vähemmän noilla festivaaleilla käy armeijan käynyttä väkeä. Pelastusviranomaisille tällaisen porukan aisoissa pitäminen on hyvin haastavaa.

Anarkistien yksi motto on väittää, että jokainen ihminen itse tietää miten toimia parhaiten katastrofitilanteissa. Minä väitän tämänkin esimerkin turvin, että ihminen ilman varusmieskoulutusta toimii täysin päättömästi.



Suht mielenkiintonen kommentti hesarin keskustelupalstalla :D



Eipä ne Bundeswehrin käyneet poliisitkaa tuolla osannu toimia... Lisäksi saksassa on myös asevelvollisuus joten yhtälailla tuolla on jengi enemmän tai vähemmän intin käyny.
ValaX

Posts: 3,891

#34 • • ValaX

Replying to 21 kuollut Love Paradessa:

aform, 25.7.2010 20:08:



Pitäsköhän meidän pitää tivolissa 30.7.2010 hiljainen hetki vaikka 1 minuutti klo 00:00 tragedian muistoksi.



Ajattelin juuri tätä samaa aikaisemmin tänään.
Arsk4_

Posts: 833

#35 • • Arsk4_ Lihis
No minkä helevetin takia näitten järjestäminen pitää lopettaa... eikö niistä virheistä voida oppia jumalauta!

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Jokke L

Posts: 1,203

#37 • • Jokke L [GoodMusic]
paska homma. mut elämä on.

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Axu-T

Posts: 427

#38 • • Axu-T
Tämä uutinen sai mielen maihin. Surullista.

Toivottavasti tälläisiin varaudutaan vakavuudella ja järjestäjien suunnitelmat lasketaan uusiksi, mikäli vaaraa on. Aidat kaatuivat jo Woodstockissa, massoja on vaikeaa hallita.

Love Paradella on tietty glamouri ja legendaarinen kaiku jo nyt. Bileet joissa sadat tuhannet voivat bailata yhdessä ilman riitaa, ilman että tila loppuisi keneltäkään kenenkään toimesta. Siksi tämä uutinen järkyttää. Tunnelman tunnelissa voi kuvitella.

Berliinissä oli ja olisi tilaa. Jos & jos...

Avaan tälle päivän ensimmäisen ja viimeisen oluen.

R.I.P.
Ressiv

Posts: 1,582

#39 • • Ressiv
&feature=related
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#40 • • kuilu ja kummitus

Replying to 21 kuollut Love Paradessa:

Axu-T, 25.7.2010 22:01:
Berliinissä oli ja olisi tilaa. Jos & jos...


En haluais olla negatiivinen, mutta kiitos ei.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.