onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 571,551 views

JayVee

Posts: 887

#221 • • JayVee FINRG / Supercharged
tottakai on =) vuooden 87 escortti=)*nauru*

--
FINRG / Supercharged

ezzy

Posts: 8,060

#222 • • ezzy Droid-pappa

cubido:
Näin unessa vaaleanpunaisen DX Corollan...



vähän ku tää, mut vaan korolla :)

linkki
ezzy

Posts: 8,060

#223 • • ezzy Droid-pappa

remotion:
jokainen bensavärkin omistaja tajuaa että sitä moottoria kuuluu vedättää hiukan korkeammalla kierrosalueella jos haluaa eteenpäin päästä, dieselillä riittääkin pykälää isompi vaihde noki pilven saattelemana.



Voi jeesus mitä paskaa sä jauhat. ei nykydiisselit mitää nokipilviä jätä jälkeensä...ja mihin vittuun sulla on kiire, jos 100-200kmh kiihdytysnopeus on tärkein ominaisuus autossa tms.
kunnon esimerkki amisteini-asenteesta. Kaikilla on ”ihanteina” jotain superautoja, eikö kukaan oikeesti elä maassa tai omista korttia? Tien päällä meno on hieman eri kuin pleikkarilla ajaessa...

Suomessa on jopa motarien kunto niin paska, että ihan turha hankkia mitään riisikilpureita tänne. mielummin muuttaa *ttuun täältä ja ostaa sellaisen, jos niin kovin telkee mieli rallata.*ding*
S-T

Posts: 1,195

#224 • • S-T Pieni
Ei ole autoa, mutta voisin hyvin ottaa sellaisen, mikä oli edellisessä asunnossa bonuksena. (muutettiin juuri tänä viikonloppuna) Se oli sellanen, mikä kävi aina ite täyttämässä tankkinsa täyteen, sen huollosta ja vakuutuksista ja muista ei tarvinnut myöskään huolehtia ite. Kiltti naapurin setä piti kaikesta siitä huolen. Se setä tosin sattu olemaan allekirjoittaneen pappa...

--
Pieni on kaunista.

bissei

Posts: 212

#225 • • bissei mr. b
Volkswagen Passat 98 / highline *iloinen*
Sithil

Posts: 77

#226 • • Sithil Drifter
Olen jo pitemmän aikaa himoinnut, joko hopeista Audi A4sta tai shampanjan väristä Mersua. Hmm, kallis maku. Taitaa kyllä jäädä unelmiksi. *hmph*

--
And we want you to pretend it's the most fantastic thing you've ever heard!

Epailija

Posts: 5,636

#227 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy:
Kaikilla on ”ihanteina” jotain superautoja, eikö kukaan oikeesti elä maassa tai omista korttia?



Audi A4 1,9 TDI superauto? *ding* On täällä ainakin muutama pitänyt haaveetkin suhteellisen realistisella tasolla... Ja pitäisi olla varmaan kiitollinen siitä, ettei argumentointi ole mennyt samalla tasolle kuin jenkeissä, jossa sellaisia helvetin isoja ja janoisia SUV-autoja yritetään mainostaa kansalaisille ja viranomaisille hyvänä vaihtoehtona, koska ”ne ovat kolarissa turvallisempia kuin pienet kotterot”. Siis anteeksi? *taputapu*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

[Nuclear]

Posts: 5,855

#228 • • [Nuclear] el aprendiz

Epailija:
Audi A4 1,9 TDI superauto? *ding* On täällä ainakin muutama pitänyt haaveetkin suhteellisen realistisella tasolla... Ja pitäisi olla varmaan kiitollinen siitä, ettei argumentointi ole mennyt samalla tasolle kuin jenkeissä, jossa sellaisia helvetin isoja ja janoisia SUV-autoja yritetään mainostaa kansalaisille ja viranomaisille hyvänä vaihtoehtona, koska ”ne ovat kolarissa turvallisempia kuin pienet kotterot”. Siis anteeksi? *taputapu*


Onhan noi jenkit muutenkin niin älyvapaa kansa etten ihmettele miks ne ostaa tollasia. Kohtahan siellä ajellaan tankeilla kaduilla ku se nyt sattuu vahingoittumaan ja vahingoittamaan sisällä olijoitaan vähemmän kuin Nipponilla ajettaessa jotain kiinteetä ainetta päin.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Epailija

Posts: 5,636

#229 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Epailija:
Ei se nollasta sataan arvo kerro hittojakaan ohituskiihtyvyydestä, etenkään dieselillä. Kyseessä on varmaan ollut ihan ikivanha Volvo, sillä nykyiset turbodieselkoneet etsivät ohituskiihtyvyydessä vertaisiaan urheiluautoista. Sitkeys on nimenomaan dieselkoneiden vahvuus. Vertailun vuoksi vaikka Audi A4 1,9 TDI:n (huiput 96 kW ja 310 Nm) ja Honda Accord 2,0i Sport Tourerin (huiput 114 kw ja 190 Nm) kiihdytysmatkat välillä 60-120 km/h eri vaihteilla.

Audi: 4. vaihde: 272 m Honda: 3. vaihde 279 m
........ 5. vaihde 343 m ................... 4. vaihde 395 m
........ 6. vaihde 457 m ................... 5. vaihde 555 m

Niin ja nollasta sataan... Audi 9,7 s ja Honda 9,6 s.



Löysin lisää arvoja vertailtavaksi. Keskimoottorinen Renault Clio Sport V6 (3:n litran moottori, huiput 166 kW ja 300 Nm), joka on em. Audia yllättäen vain 90 kg kevyempi, suoriutuu samasta 60-120 km/h-välistä seuraavasti.

3. vaihde: 185 m
4. vaihde: 259 m
5. vaihde: 353 m
6. vaihde: 472 m

Eli suurimmalla vaihteella jopa tuollainen rata-autoon verrattavissa oleva peli joutuu kumartamaan pienelle turbodieselille.

Nollasta sataan arvo Cliolle on 6,5 s.

Lähde: Tekniikan Maailma 14/01, 16/03 ja 1/04

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

[Nuclear]

Posts: 5,855

#230 • • [Nuclear] el aprendiz

Epailija:
Löysin lisää arvoja vertailtavaksi. Keskimoottorinen Renault Clio Sport V6 (3:n litran moottori, huiput 166 kW ja 300 Nm), joka on em. Audia yllättäen vain 90 kg kevyempi, suoriutuu samasta 60-120 km/h-välistä seuraavasti.

3. vaihde: 185 m
4. vaihde: 259 m
5. vaihde: 353 m
6. vaihde: 472 m

Eli suurimmalla vaihteella jopa tuollainen rata-autoon verrattavissa oleva peli joutuu kumartamaan pienelle turbodieselille.

Nollasta sataan arvo Cliolle on 6,5 s.

Lähde: Tekniikan Maailma 14/01, 16/03 ja 1/04


Jep, mutta rata-autoilla ei ajetakaan isoilla vaihteilla *vink* Mun mielestä tossa vois olla oleellista verrata bensakoneen 3. vaihdetta dieselin 4. vaihteeseen. Sillon sitä eroa onkin jo n. 100m.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Blues

Posts: 5,414

#231 • • Blues Koning van Afrika

[Nuclear]:
---
Epailija:
Audi A4 1,9 TDI superauto? *ding* On täällä ainakin muutama pitänyt haaveetkin suhteellisen realistisella tasolla... Ja pitäisi olla varmaan kiitollinen siitä, ettei argumentointi ole mennyt samalla tasolle kuin jenkeissä, jossa sellaisia helvetin isoja ja janoisia SUV-autoja yritetään mainostaa kansalaisille ja viranomaisille hyvänä vaihtoehtona, koska ”ne ovat kolarissa turvallisempia kuin pienet kotterot”. Siis anteeksi? *taputapu*
---

Onhan noi jenkit muutenkin niin älyvapaa kansa etten ihmettele miks ne ostaa tollasia. Kohtahan siellä ajellaan tankeilla kaduilla ku se nyt sattuu vahingoittumaan ja vahingoittamaan sisällä olijoitaan vähemmän kuin Nipponilla ajettaessa jotain kiinteetä ainetta päin.



Americans *eiei*
Sport utility vehicle on maailman turhin keksintö. Ne ovat yleensä pieniä sisältä, järjettömän isoja ulkoa ja kuluttavat bensaa saman verran kuin tankki..no melkein.
Eivätkä ne ole niin turvallisia mitä amerikkalaiset mainostavat.
Jos todella tarvitsee maastoa varten auton, siinä tapauksessa tuommoinen kannattaa hankkia mutta semmoinen joka myös kulkee maastossa kunnolla kuten esim. Land Roverit, Toyota Land Cruiserit ja muistaakseni Porsche Cayenne oli myös loistava maastossa.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Wintermute

Posts: 170

#232 • • Wintermute peacemaker

Epailija:
jossa sellaisia helvetin isoja ja janoisia SUV-autoja yritetään mainostaa kansalaisille ja viranomaisille hyvänä vaihtoehtona, koska ”ne ovat kolarissa turvallisempia kuin pienet kotterot”. Siis anteeksi? *taputapu*



Mielenkiintoista. Itse ajelin juuri perheeni kanssa Sodankylästä Helsinkiin ja minua tosiaan kiinnostaa, mitä tapahtuisi puolivuotiaalle vauvalleni, jos en kerkeäisi väistää tiellä jolkottelevia poroja. Käsittääkseni SUVeja on kritisoitu nimenomaan niiden polttoaineen käytön vuoksi? Ja jos Jeepin Grand Cherokee esimerkiksi on SUV, niin ei se nyt niin ihmeellisen kokoinen ole. Nykyinen henkilöautonikin on lähes yhtä iso. Entäs vanit sitten? Tässäkin ammutaan mielestäni vähän yli. Jossain uutisoitiin, että amerikassa viherpipertäjähihhulit polttelisivat SUVeja. Hieno homma. Joku voisi tietysti luulla, että maailmassa olisi tärkeämpiäkin asioita, kuin millä autolla joku ajaa... *justjoo*

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

lisko

Posts: 25

#233 • • lisko
En tajua, miksi ostetaan / myydään \”sport\”-mallisia sedaneita. Perusauto isoilla vanteilla, \”jäykällä alustalla\” ja madallussarjalla ei todellakaan tee autosta sporttista. Korkeintaan liikennevalojen kimiräikköset voivat saada kiksejä noista. *igor*

Toinen asia mitä en käsitä, on tuning. Jos ostaa kerralla tarpeeksi hyvän niin ei se tuunausta kaipaa!

Itselläni odottaa jälleen kesää -70 MGB \”sports\” roadster *nauru*
Epailija

Posts: 5,636

#234 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Wintermute:
Mielenkiintoista. Itse ajelin juuri perheeni kanssa Sodankylästä Helsinkiin ja minua tosiaan kiinnostaa, mitä tapahtuisi puolivuotiaalle vauvalleni, jos en kerkeäisi väistää tiellä jolkottelevia poroja. Käsittääkseni SUVeja on kritisoitu nimenomaan niiden polttoaineen käytön vuoksi? Ja jos Jeepin Grand Cherokee esimerkiksi on SUV, niin ei se nyt niin ihmeellisen kokoinen ole. Nykyinen henkilöautonikin on lähes yhtä iso. Entäs vanit sitten? Tässäkin ammutaan mielestäni vähän yli. Jossain uutisoitiin, että amerikassa viherpipertäjähihhulit polttelisivat SUVeja. Hieno homma. Joku voisi tietysti luulla, että maailmassa olisi tärkeämpiäkin asioita, kuin millä autolla joku ajaa... *justjoo*



Minkä kokoinen henkilöauto sinulla okein on? *ding* Stereotyyppisestä SUV:stä käy vaikkapa Chevrolet Tahoe, jossa on iso V8-moottori ja jolla harva oikeasti tekee mitään. Kyseisiä autoja ostetaan yhtä lailla statuksen, kuin potentiaalisten käyttöominaisuuksien takia, mutta sinänsä tässä ei ole mitään ihmeellistä - ostetaanhan Mersun urheilumallejakin, vaikka ei niillä oikeasti kukaan tarvitse. Tekniikan Maailmasta muistan kuitenkin lukeneeni jotain sen suuntaista, että SUV-autoryhmälle yritettiin hankkia erivapauksia joko verotuksen, päästörajoitusten tai vastaavan ikävyyden (yritän ottaa asiasta tarkemmin selkoa tällä viikolla) suhteen sillä perustein, että isolla autolla on suurempi todennäköisyys selvitä kolareista kuin pienellä. Yhtä hyvin voisimme sitten ajaa tankeilla, kuten joku jo huomauttikin. Mutta kai se bensateollisuus on sen verran vahvoilla jenkkiläisessä politiikassa, että yritykset saada jotain järkeä noiden autojen kulutuslukemiin ja moottorikokoihin on pakko yrittää lakaista maton alle verukkeella tai toisella. *ding*

Niin ja jos huolehdit vauvasi hyvinvoinnista, niin en sanoisi ison auton ostamista miksikään järkeväksi ratkaisuksi. Kaasujalan höllääminen ja tilanteiden ennakointi on paljon parempi vaihtoehto, sillä kyllä se poro Jeepinkin ikkunasta sisään mahtuu.

Ja sitten voi näin sivuhuomautuksena sanoa, että minua henkilökohtaisesti v*tuttaa pahemman kerran jenkkien hällä väliä-asenne polttoaineeseen ja autoiluun ylipäänsä. Kun bensa on halpaa kuin ylenkatse, ei ole niin väliksi kuinka paljon se moottori sitä sattuu nielemään. Lisäksi suhteellisuudentaju on kadonnut ihan kokonaan autojen tehojen suhteen, jos kerran 150 heppaa on perheautolle turhan vähän. Niinkin hyviä käyttöautoja kuin Renault Clio ei hankita kuin lasten leluiksi tai pelkiksi kauppakasseiksi - ja jenkeissähän ei jalan kuljeta jos ei ole köyhä tai myymässä itseään. Kun muu maailma pohtii, miten uhkaavaa polttoainepulaa saataisiin ehkä hiukkasen kuriin, niin jenkit haluavat isompia autoja, koska niillä on turvallisempi kolaroida. Anteeksi nyt vaan, mutta satun priorisoimaan moiset kriisit ”vähän” korkeammalle kuin ne muutamat ihmishenget, mitä mahdollisesti vuosittain säästettäisiin isoihin autoihin panostamisen seurauksena. Enkä minä edes pidä itseäni minään viherpiipertäjänä. Mistä tulikin mieleeni, että autojen polttaminen on ihan helvetin typerää. Ei väliä, vaikka kysessä olisi minkä luokan Hummeri.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Wintermute

Posts: 170

#235 • • Wintermute peacemaker

Epailija:
Minkä kokoinen henkilöauto sinulla okein on? *ding* Stereotyyppisestä SUV:stä käy vaikkapa Chevrolet Tahoe, jossa on iso V8-moottori ja jolla harva oikeasti tekee mitään.



Huh. Ihan pimeen kokoinen. Käsitin näköjään SUVin vähän väärin. Tsori. Ilmeisesti nämä täällä myytävät ”kaupunkimaasturit” eivät kuulu ko. kategoriaan?


Niin ja jos huolehdit vauvasi hyvinvoinnista, niin en sanoisi ison auton ostamista miksikään järkeväksi ratkaisuksi. Kaasujalan höllääminen ja tilanteiden ennakointi on paljon parempi vaihtoehto, sillä kyllä se poro Jeepinkin ikkunasta sisään mahtuu.



No juu, mutta kuoli tuossa juuri yhden puolitutun koko perhe kun kolaroi pikkuisella japanilaisella. Siinä ei vissiin ollut juuri mitään tukirakenteita. Subaru taisi olla. Itse olen ajatellut, että sijoitan myös turvallisuuteen. Ei sen auton mikään tankki todellakaan tarvitse olla, mutta sen verran runkoa, ettei ole heti tuhannen silppuna.


Enkä minä edes pidä itseäni minään viherpiipertäjänä. Mistä tulikin mieleeni, että autojen polttaminen on ihan helvetin typerää. Ei väliä, vaikka kysessä olisi minkä luokan Hummeri.



Jes. Eikä mulla ole mitään luonnonsuojelijoita vastaan. Itsekin elän suht luontoystävällisesti enkä syö esim. lihaa. Joku voisi hyvinkin kutsua viherpipertäjäksi. *hymy* Tuollainen vandalismi vain aiheuttaa närästystä.

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

Stresspill

Posts: 220

#236 • • Stresspill rendermonkeywrench
Tällä hetkellä VW Golf

tulevaisuudessa
farmari VW passatti tai
Land Rover Defender, uskottava sen olla pitää..

Taitaa olla härnätty peli.. Kaikenlainen teinituunaus ärsyttää, varmaankin siksi kun en ole sitä koskaan \”päässyt\” harrastamaan ja nyt vanhemmalla iällä kismittää *igor*

--
Aeria Gloris

x-stas

Posts: 116

#238 • • x-stas
*pahis*HAMMER 2*pahis* olis ihan yees... maybach kelpais kans *kuolaa*

[muokattu 13.1.2004 00:23]
sts

Posts: 7,969

#239 • • sts Sama pyynti aitta!

ezzy:
---
remotion:
jokainen bensavärkin omistaja tajuaa että sitä moottoria kuuluu vedättää hiukan korkeammalla kierrosalueella jos haluaa eteenpäin päästä, dieselillä riittääkin pykälää isompi vaihde noki pilven saattelemana.

---


Voi jeesus mitä paskaa sä jauhat. ei nykydiisselit mitää nokipilviä jätä jälkeensä...ja mihin vittuun sulla on kiire, jos 100-200kmh kiihdytysnopeus on tärkein ominaisuus autossa tms.
kunnon esimerkki amisteini-asenteesta. Kaikilla on ”ihanteina” jotain superautoja, eikö kukaan oikeesti elä maassa tai omista korttia? Tien päällä meno on hieman eri kuin pleikkarilla ajaessa...

Suomessa on jopa motarien kunto niin paska, että ihan turha hankkia mitään riisikilpureita tänne. mielummin muuttaa *ttuun täältä ja ostaa sellaisen, jos niin kovin telkee mieli rallata.*ding*



WORD!
Epailija

Posts: 5,636

#240 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Wintermute:
Huh. Ihan pimeen kokoinen. Käsitin näköjään SUVin vähän väärin. Tsori. Ilmeisesti nämä täällä myytävät ”kaupunkimaasturit” eivät kuulu ko. kategoriaan?



Kyllä SUV-nimikkeen alle mahtuu vähän pienempiäkin pelejä, mutta eivät nekään mitenkään pieniä ole tavallisiin henkilöautoihin verrattuna. Sitten mukaan tietysti lasketaan vähän isompikokoisiakin pelejä, kuten viiden matkustajan kabiinilla varustetut avolavat... En nyt mene vannomaan, mutta ”kaupunkimaasturit” ovat käsittääkseni kyllä vähän eri sarjaa - tai ainakin nämä eurooppalaiset ja japanilaiset versiot noista ovat vailla sitä statusarvoa ja järjettömyyttä, mitä jenkki-SUV:t tarjoavat vakiovarusteena.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous