Pieni mikseri kotikäyttöön - suosituksia

12 posts, 1 page, 7,587 views

Zigura

Posts: 25

#1 • • Zigura
Hai,
mulla on pieni (pun unintended) ongelma tässä kämppäni soittotason kanssa. Levyhyllyni ajaa kämpässäni myös soittopöydän virkaa, koska erillinen pöytä ei mahtuisi minnekkään jo täyteen ahdetussa kämpässä. Pöydän pituus on n. 150cm ja leveys n. 40cm, jolle olen saanut mahtumaan kaksi levaria ja vahvistimen, jonka päällä on mikseri ja cd-soitin.

Mikserini on perustarpeet täyttävä, mutta pidemmän päälle kovin rajoittava, Stanton m.201 (http://www.stantonmagnetics.com/v2/prod_m201.asp), jonka haluaisin vaihtaa pienempään ja parempaan, jotta saisin tilasta toimivamman ja kotisoitoista mukavampia. Mitä näitä pieniä, eli kapeita (leveys 23cm tai alle), miksereitä on markkinoilla, joissa olisi kaiken lisäksi hyvät ominaisuudet ja vähän tyylikyyttä? Ominaisuudet jotka tarvitsen ovat
- väh. 2 kanavaa (phono/line)
- kanavakohtainen cue ja mahdollisesti master cue
- väh. 3 tasoinen eq per kanava
- master-ledit

Crossi, kanavakohtaiset ledit, record- tai booth-outti ja sun muut ovat plussaa muttei pakollisia. Esim. kokonsa puolesta erinomainen Vestaxin MixStick 06 tippuu heti pois, koska siinä on vain 2 tasoinen eq (eikä taida olla master-cuetakaan).

Mitäs, tuleeko ihmisillä mieleen jotain järkevää mikseriä, joka paikkaisi ongelmani?
Zigura

Posts: 25

#2 • • Zigura
Niin, ideaalihan olisi, että mikseri olisi niin kätevän kokoinen, että saisin sen pois mikserin päältä ja samalle tasolle levareiden väliin, mutta niin pieni (noin kymmenen senttistä) mikseri taitaa olla jo leluluokkaa. Tuo 23cm on kuitenkin muutaman sentin pelivaralla maksimi, koska sitä isommat eivät mahdu edes tuohon vahvistimeni päälle.
Paperino

Posts: 458

#4 • • Paperino Sam-El
Ecler Nuo 2 on jo korvattu valmistajan mallistossa Nuo 2.0:lla (hämäävää, tiedän), leveyttä 16,5 cm.

http://www.decks.co.uk/products/ecler/nuo2_0

http://www.eclerdjdivision.com/downloads/NUO2.0%20E.pdf

En malta olla mainostamatta että mulla olisi myynnissä 2.0:n isoveli, Nuo 3.0. Silläkin on leveyttä vaivaiset 22,4 cm, joten saattaisi vielä juuri ja juuri mahtua setupiisi :D Siinä ei ainakaan liitäntöjen ja ominaisuuksien pitäisi heti loppua kesken (mitään efektejä siinä ei ole, mutta muuten voi säätää fader curveja yms). Kanavakohtaiset panorointi-numiskat puuttuvat, masterille sellainen löytyy.

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=70817

http://www.eclerdjdivision.com/downloads/NUO%203.0%20E.pdf
Zigura

Posts: 25

#5 • • Zigura
Kiitti vastauksista.

En olekaan tuota Nuo 2:sta (tai 2.0:aa) koskaan katsonut kokoa silmällä pitäen, vaikka välillä on tullut muuten sen perään kuolattua. Pieni ja nättihän se tosiaan on. Pelkkiä kehuja oikeastaan olen Nuoista 2.0-4.0 kuullut. Sama juttu Allen & Heathin miksereiden ja muiden vehkeiden kanssa.

Mikseriin rakennetut efektit eivät juuri kiinnosta ylipäätään. Mitä nyt joskus on ollut hauska kikkailla klubien DJM:n efekteillä, mutta leikkimiseksihän se on aina jäänyt.

PMC06 (eli mixstick) olisi muuten bueno, mutta kuten ekassa viestissä mainitsin, niin sen kaksitasoinen eq on liian suppea mun käyttöön.

Voisi alkaa Nuo 2.0:aa metsästämään käytettynä, jospa jostain tärppäisi. Uskoisin, että vielä 16,5cm saisi tuohon setuppiin vielä mahdutettua. Nuo 3.0 olisi tietty hyvä vaihtoehto myös, mutta nyt ei satu olemaan niin paljon käteistä pyörimässä. Taantuma etc.
Vertigo

Posts: 589

#6 • • Edited Vertigo
TÄÄ O IHA VITU HYVÄ KOTIKÄYTTÖÖ - JUST SOPIVAN KOMPAKTI JA SIT TÄS O VITUHYVII EFEKTEI MIL SAA PASKAN MUSAN KUULOSTAA HYVÄLTÄ! OTA TOSTA...SORI HUONO KUVA!
Zigura

Posts: 25

#7 • • Zigura
Niin, samalla rahallahan saisi pienen kaksion Eirasta.
$

Posts: 1,802

#8 • • $ Destination weekend!
Ecler SMAC PRO-20

Tuota mallia näkyy ajoittain eBayssa ja todella edullisesti.

Bonuksena tietysti NYC-rotary-upgrade!
Paperino

Posts: 458

#9 • • Paperino Sam-El

Replying to Pieni mikseri kotikäyttöön - suosituksia:

Zigura, 1.4.2010 14:02:
Mikseriin rakennetut efektit eivät juuri kiinnosta ylipäätään. Mitä nyt joskus on ollut hauska kikkailla klubien DJM:n efekteillä, mutta leikkimiseksihän se on aina jäänyt.


Mun mielestäni miksereiden omissa efekteissä on se huono puoli, että ei niiden varaan voi hirveästi soittorepertuaariaan rakentaa. Mistä sitä koskaan tietää millainen tiski tulee keikalla vastaan tai toimivatko ne kaikki efektit niin kuin pitää. Eli tavallaan ovat aika turhia ominaisuuksia. Paikalle voi roudata efektejä halutessaan jonkin oman boksin tai sitten esimerkiksi Traktorissahan on ainakin mun makuuni hyvän kuuloinen efektivalikoima, ja sen hyödyntämistä seteissä voi treenailla kivasti kotona niin paljon kuin haluaa.
Zigura

Posts: 25

#10 • • Zigura

Replying to Pieni mikseri kotikäyttöön - suosituksia:

Nopealla vilkaisulla Ecler SMAC PRO-20 vaikuttaa toimivalta ratkaisulta, varsinkin jos hinnat on paljon Nuo 2.0:aa pienemmät. Ongelma on tietysti myynnissä olevan kappaleen löytäminen.


Paperino

Mun mielestäni miksereiden omissa efekteissä on se huono puoli, että ei niiden varaan voi hirveästi soittorepertuaariaan rakentaa. Mistä sitä koskaan tietää millainen tiski tulee keikalla vastaan tai toimivatko ne kaikki efektit niin kuin pitää. Eli tavallaan ovat aika turhia ominaisuuksia. Paikalle voi roudata efektejä halutessaan jonkin oman boksin tai sitten esimerkiksi Traktorissahan on ainakin mun makuuni hyvän kuuloinen efektivalikoima, ja sen hyödyntämistä seteissä voi treenailla kivasti kotona niin paljon kuin haluaa.



Oon kyllä samaa mieltä ton efektiasian kanssa kun puhutaan Traktorista, mikseristä tai erillisestä efx-boksista. Silti oon ylipäätään huomannut, että efekteillä ei varsinaisesti ole seteissä muuta kuin "maustearvoa", ja silloinkin kyse on yleensä kevyestä improvisaatiosta. Toki esim. aggressiivinen beatmasher oikeaan saumaan voi tehdä ihmeitä. Miksauksia äänittäessä efekteillä on mun mielestä isompi arvo, kun niiden käyttöä voi enemmän suunnitellakin.