Underworld - Helsinki

20 posts, 1 page, 6,675 views

Avatar
#1 • • Samus Aran Guest
Cowgirlin kohdalla tuli kyynel silmästä, nenästä, suusta ja varmaan korvastakin samaan aikaan, yritin sanoa jotain, mutta en onnistunut.

Juanita kruunasi keikan.

"FANTASTIC!"
Avatar
#2 • • Edited -orion- Guest
Olikin sitten parasta. Ikinä.
Mitään sillipurkkiefektiä ei ainakaan ihan edessä tuntunut - ja keikan aikana kyllä unohtui, missä venuessa oltiin, vaikka siitä etukäteen isosti spekuloitiinkin. Omasta mielestä intiimi klubikeikka antoi vielä upeamman kokemuksen kuin mihin jäähallissa oltaisiin päästy.
Basso oli isoo ja Karl koski mun kättä *iih*.

Nopeella muistelulla tracklist (josta uudet biisit poissa), muut voinee täydentää - pari biisiä puuttuu vielä.

(Alkuun pari jotain uutta)
Cowgirl
Rez

Two Months Off
Dark Train

Juanita/Kiteless
King Of Snakes

(Tässä erittäin nätti uus ralli)
Pearl's Girl
Born Slippy

Jumbo
Avatar
#3 • • Andy Mugen Guest
King Of Snakes - kumarrus, kiitos ja ylitys...

Kovin livesetti jonka olen koskaan kuullut, missään!

Ei kyllä pahemmin haitannut venue joo, vaikkakin olisin mieluummin nähnyt herrat täydellä stadikalla juhannusyönä :cool:

Viimenen biisi oli Jumbo...
Avatar
#4 • • Samus Aran Guest
Tohon päälle tuli viel MoMove ja yks b-side jonka nimi pitää tsekkaa aamulla...
Avatar
#5 • • zAo Guest
Ehkä parasta, ikinä! =)
Avatar
#6 • • Quu Guest
Kyllä toimi!

:1star: :1star: :1star: :1star: :1star:
Avatar
#7 • • Tapi T Guest
Joo, ei tästä oo varmaan kauheesti kerrottavaa. Mä oisin ehkä ite toivonu settiin pari rauhallisempaa biisiä, mutta kyllähän tuo noinkin toimi kuin metrin halko. Setti oli rakennettu erittäin hyvin ja tunnelma säilyi erittäin hypnoottisena ja tanssittavana koko ajan.

Eilistä iltaa muistellaan vielä pitkään. :heart:
Avatar
#8 • • Herman Prime Guest
Mulle ei oikeen toiminu.
Ensinnäkin, toi paikka oli ihan hävyttömän tukossa. Itse selkäkipuisena en uskaltanut lähtee sinne yleisön joukkoon alas, vaan olin parvella jakkaran päällä kurkistelemassa. Siellä ei tietty päässyt samaan tunnelmaan, mitä alhaalla. Mut osa jengistä, joka oli tullut esim yhdeksäksi paikalle, paitsi missasivat setin alun, myös eivät välttämättä koko keikan aikana päässeet näkemään kunnolla itse aktia. Mielummin olisin ollut jäähallin väljyydessä kun tommosessa sillipurkissa!

Eipä siinä sit saanut keikastakaan oikein otetta kun vitutti toi meininki niin. Tää 15-hengen ryhmä tais olla enää hyvä läppä enää tossa mestassa. Itse livetyöskentely underworldilta herätti mussa sellasii tahattomia naurahduksia niiden haukotusten lomassa. Sielä vaihdeltiin cd-levyjä ja välillä käytiin toisella läppärillä ja vastapainoks sit Karl pomppi ja heilutti käsiään kuin joku klovni. Niin ja livesoittamisen makua toi hieno kitara! Hohhoijjaa. Osa biiseistä oli aivan liian junnaavia ja pitkiä tohon tilaan ja olosuhteisiin nähden. Onneks oli jakkara jolla saatto välillä vähän istuskella.

Jotta ei meniks pelkäks haukkumiseks, oli keikassa jotain hyvääkin. Kohokohdat oli oikeestaan ne biisit jossa Karl pääsi vauhtiin vokaalejen kanssa. Parasta underworldissa musta on aina ollut just hämärän hypnoottiset lyriikat. Two Months off, King of Snake, Born Slippy, Jumbo, Cowgirl... Hitit, ok, mutta ne nyt oli musta vaan ne jotka toimi ilman et piti miettii koko ajan josko alkais jotain tapahtuun.

Olisin voinut puolet lipun hinnasta maksaa. En mitään 40euroo +NARIKKA jne hemmetin tokion metrosta.
Avatar
#9 • • nipa Guest
mahtava keikka.
Avatar
#10 • • Paarma Guest
Siinä vaiheessa kun Underworld soittaa keikalla Juanitan on ilta paketissa. HOMOGUTAA.

Varmasti äijien kiertueen intiimein keikka, meikäläiselle toimi kyl kybällä. King Of Snaken alkaessa Jaggeri heittää Sonar-keikkaa nostalgioiden "mutta missä laaseri" ja sekunnin päästä vihreä herkku käynnistyy. 11 points. Drink from the box. Vitun jees.
Avatar
#11 • • Tapi T Guest

En mitään 40euroo +NARIKKA jne hemmetin tokion metrosta.


Mua kans vituttaa toi narikan 2e ihan käsittämättömän paljon. :mad: :mad: :angry:
Avatar
#12 • • -orion- Guest

En mitään 40euroo +NARIKKA jne hemmetin tokion metrosta.


Mua kans vituttaa toi narikan 2e ihan käsittämättömän paljon. :mad: :mad: :angry:



Älä ny. Mä luulen että ton narikan hinta perustui siihen, että keikan päätyttyä siinä takkeja hakiessa soitettiin vielä niin tajuttoman hyvää musaa Underworld-diggareille. Kyl siitä fiilistelystä 2e extraa maksoi helposti.

D:
Avatar
#13 • • Samus Aran Guest

..ja vastapainoks sit Karl pomppi ja heilutti käsiään kuin joku klovni.



En tiedä onko toi sit hyvä vai huono sun kirjoissa, mut mulle Karlin fiilistely toimi erittäin hyvin ja vaikutti tulevan suoraan sydämestä. Ei pätkääkään yleisönkosiskelua eikä muuta, teki vaan just niin ku itestä tuntu. Sama päti muihin ukkoihin, oma juttu, omalla tavalla ja tunteella.
Avatar
#14 • • tumpsi Guest
laitetaanpa tännekki:
täytynee todeta tähän väliin, et tollasta meininkiä ei IKINÄ saa jäähalliin.(piste.)

ihavvitun älytöntä.

eikä se ryysis ollu edes paha,
suomessaki ollu muutaman kerran pahempaa

taktikointi toimi, jäin rappusille seisomaan.
reivitilaa oli nihkeesti, mut enemmän kun monella muulla,
ja näin koko keikan ^_________^
Avatar
#15 • • Edited olmi Guest
Kyllä!

Tätä oli odotettu siitä asti, kun "second toughest in the infants" tuli levyhyllyyn hommattua ensimmäisenä konemusapitkäsoittona joskus yläasteella, lähes kymmenen vuotta sitten. Kaikki odotukset palkittiin melkein sata prosenttisesti.

Venuen vaihtuminen ei itseäni haitannut juuri yhtään, luultavasti päinvastoin.

Cowgirl ja Rez

Juanita

King of Snake ja "vihreeherkku"

:heart:

Moaner kun olisi vielä loppuun pärähtänyt olisin varmaan hajonnut!

Kiitos Underworld ja Koneisto!
Avatar
#16 • • Hexe Guest
Aivan tajuttoman kova, siis täysin uskomatonta!
Two Months Off kun lähti soimaan niin siin kohtaa meni se hymy lukko asentoon ja oli niin vitun fiiliksis ettei jalat ees liikkunu mihinkään, hytkys vaan paikallaan ja hymyili. Aivan käsittämättömän upee kokemus joka ylitti odotukset enemmän kun mahdollista jopa monien vuosien venailun jälkeen. Mun pienen elämän ehdottomia highlightseja ja parempaa kun seksi. Ei täs kai muuta voi sanoa.
Avatar
#17 • • Boot Guest
Oli kyllä ihan vitun siistiä. Hieno kohta oli kun keikan lopussa Karl otti kameran käteensä ja kuvasi yleisöä. Siitä jäi hyvä fiilis. Kuin: Kiitos, emme olisi tässä ilman teitä.

Jos jotain negatiivista pitää etsiä, niin video-skriinit olivat lähinnä vitsi. Odotin hieman reippaampia visuaaleja.
Avatar
#18 • • Individual Guest

En mitään 40euroo +NARIKKA jne hemmetin tokion metrosta.


Mua kans vituttaa toi narikan 2€ ihan käsittämättömän paljon. :mad: :mad: :angry:



Älä ny. Mä luulen että ton narikan hinta perustui siihen, että keikan päätyttyä siinä takkeja hakiessa soitettiin vielä niin tajuttoman hyvää musaa Underworld-diggareille. Kyl siitä fiilistelystä 2e extraa maksoi helposti.

D:



No hitto, narikassahan oli pois lähtiessä ihan bileet. Ja tässä hieman pasteilua viime yöltä...

Äsken tuli koettua jotain ja vielä on hieman vaikeuksia pukea sanoiksi, että mitä. Tuollaisia fiilareita koin edellisen kerran enkelipatsaalla Berliinissä heinäkuussa ja sittemmin elokuussa eräissä toisissa kemuissa, joita olin vähän järkkäämässä ja nyt sitten äsken diskoteekissa. Joku puhui Unity 10 v:n kohdalla referenssibileistä, nyt näistä tuli referenssibileet mulle. Tulen vertaamaan kaikkia muita bileitä näihin. Asemapaikkani Underworldin aikana oli muun Kotka ja ex- Kotkapossen kanssa parven oikeassa laidassa, jossa oli kyllä best seat in the house- meininkiä. Hitto...en mä osannut kuvitellakaan kuinka hieno ilta tästä loppujen lopuksi tuli.

Koin henkilökohtaisesti taas niitä tunteita mitkä olivat olleet kadoksissa kesästä lähtien, eli tunsin taas kuinka hienoa on olla bileissä, kavereitten kanssa, tanssia, riehua, huutaa, tuntea joka solullaan soivan musiikin hienous, antaa omalla panoksellaan hyviä fiiliksiä vierustoverille ja vastaanottaa niitä häneltä takaisin. Ja kyllä, myönnän, siinä kyyneleet tulivat useaan otteseen silmiin, sillä niin hienolta se kaikki tuntui.


image.jpg
Avatar
#19 • • happosepi Guest
Olipahan kokemus :)

Sisään tultua toteutui tottakai pahat ennakko-odotukset eli jumalaton tunges, kuumuus ja käry. Mutta loistava pääesiintyjä sai unohtamaan epäkohdat, koko keikka tuli jorailtua missä vaan vähänkin pystyi. Tunnelma oli parasta mitä on todella pitkään aikaan tullut missään bileissä koettua. Tämän energialatuksen voimin jaksaa pitkälle :) Kiitos!

edit: Erityismaininta hyvälle soundille ja näin (taas kerran) tulpat kotiin unohtaneelta tosi iso plussa siitä ettei ääni ollut missään vaiheessa aivan älyttömästi liian lujalla, mitä etukäteen pelkäsin. Tai sit, kuten kaveri sanoi, mä oon vaan kuuro :D
Avatar
#20 • • Individual Guest
Tanssilattialla oli tulpat kyllä tarpeen, mutta parvelle ääni tuli varsin miellyttävänä. Bassot möyrys, mutta korvista ei alkanut verta valumaan. :)