hmm. pakko kyllä ihmetellä tuota
ovathan virukset, screenit, unityt, hallmarkit, [reiv:]it ja ties mitkä jose padillat aina täynnä porukkaa, vaikka olisi sunnuntai ja taivaalta sataisi sedu koskisia... miksi?
(virus on käsittääkseni vielä aika raffin teknon klubi, surgeon jne)
Screeniä ei oo järjestetty enää moneen vuoteen ja silloin kun järjestettiin oli lineup yleensä huomattavasti vähemmän marginaalinen. Unityä & hallmarkkia nyt tuskin tarvii edes verrata, puhumattakaan jostain chillout pioneerista jonka tunnistaa about jokainen kaduntallaaja.
Nähdäkseni ainoat noista joka on edes lähellä tätä tapahtumaa on reiv: joka teki pohjatyötä toista vuonna ennenkuin toi tänne hardfloorin. Pohjatyö kannatti ja käsittääkseni homma tuotti voittoa toisin kuin pari vuotta aiemmin ollut hardfloor@vertigo (jolla muuten oli aika hyvä brändi taustalla, mut homma ei tainnut natsaa)
Viruksesta sen verran, että kyseinen klubi taisi alottaa Millsillä, joka odotetusti veti talon täyteen. En muista kuka tuli sen jälkeen, mut olisko ollut just kirurgi joka soitti about kouralliselle ihmisiä? Sen jälkeen virus taisi vetäytyä pois pariksi vuodeksi. Comeback taisi olla Väeth, jonka edellinen keikka tuotti toiselle järjestäjälle persettä nosturissa (jos oikein muistan). Väehtin eka kaikka oli helsingissä menestys, mutta esim toinen keikka ei myynyt läheskään niin paljon kun eka ...
esimerkiksi mulle Backlash Promotions ei sano mitään ja la tour etsii ehkä hieman vielä paikkaansa klubitilana, vaikkakin on sanottava että sellaisena se toimii aivan mainiosti.
Jeps, näinhän se on. Backlash on brändinä uusi ja vaikka nimeä on yritetty rakentaa ei se tunnut kovin helppoa olevan. Vähän on mulla fiilis, että klubiyleisö ei ole edes kovin vastaaottavainen uusille klubeille, ellei kutsuvieraslistassa ole about 1/3 kävijöistä ....
Ja tietysti toi paikka. Teknoyleisö ei varmaan la tourissa ole käynyt ja siten paikka ei houkuttele. Rose Garden olisi ollut tolle tapahtumalle venuena parempi, mutta olisiko se ollut mahdollinen on kokonaan toinen juttu.
kaiken lisäksi helsingissä ennakkomyyntihän on todella minimaalista, ja painottuu täysin muutamaan päivään ennen tapahtumaa (jopa samalle päivälle jos mahdollista).
Täysin eri mieltä.
Olkoonkin, että vielä joskus ennakoita meni perustapahtumaan todella monia satoja ja nykyisin vain kymmeniä, voi silti ennakoiden myyntimäärästä päätellä hyvin paljon. Lukuja nyt en viitsi mainita, mut esim padillaan myyntiin oikeesti todella paljon ennakkoja, mikä kertoo siitä, että myös vanhemmat diggarit niitä ostaa.
Jos Umekiin oli myyty esim 20 ennakkoa on täysin varmaa, että tapahtuma olisi ollut ystävällisesti sanottuna tyhjä. Ja tuo parikymmentä myytyä ennakkoa saattaa oikeesti olla aika lähellä totuutta ...
Nähdäkseni Umekin tapauksessa ongelma on, että kukan helvetin umek. Äijä soittaa täältä katsottuna marginaalimusiikkia eikä vielä ole kaikkein kuuluisin siitä omasta genrestään. Kun vielä muistaa, että tässä maassa on otettu kunnolla persettä surgeonista, clarkesta, väethistä (ja muuten taisi mennä Screenin Cox kans tappiolle) niin mä oikeesti väitän et yleisökato oli täysin ennustettavissa sillä hetkellä kun lineup julkaistiin. Erittäin valitettavaa, mutta minkäs teet.
Itseasiassa kun tätä miettii, niin ainoat yhteen nimeen perustuvat teknotapahtumat, jotka on tuottanut voittoa on tainneet olla väeth@virus ja mills@virus. Eli jos äijän pitää olla tota tasoa niin oikeesti aika huonosti on asiat suomessa :(