FBI presents pe 25.2 Tikiman /Scion

16 posts, 1 page, 2,262 views

Avatar
#1 • • karrio Guest
Tanssilattialla oli jälleen aikamoinen tungos, mistä johtuen heilumistilaa ei paljon jäänyt kenellekään lattialla viihtyneelle. Tiiviin tunnelman etuna oli kuitenkin se hieno fiilis, joka syntyy siitä kun näkee ja kokee tällaisen liven pienessä ja hikisessä klubissa. :) Mainiota settiä kaiken kaikkiaan; nautin suuresti. Paul, aka Tikiman, ei kuitenkaan mielestäni yltänyt ihan parhaimpaansa. "Friistailausta" ja oho-kun-tässä-on-tätä-delayta - tyyppistä poksauttelua oli välillä vähän liian paljon. Ite tykkäsin enemmän esim. vuosien takaisesta Tikimanin ja Scionin Tavastian esiintymisestä, jolloin Paul myös lauloi kokonaisia biisejä hieman enemmän. Mutta oli tässä silti paljon upeita hetkiä! Found a Way maistui mannalta... Ja lopussa Paul revitteli vielä oikein vetävästi. Viihdyin isosti. Kiitos tästä! :D
Avatar
#2 • • rarara Guest
vitun kova! vitun vitun vitun kova.

paras keikka aikoihin.
Avatar
#3 • • Jukka I Guest
Lil Tonyn setti? Loistava.
Tikiman+Scion? Loistava.
PA? Loistava.
"Intiimi tunnelma" as in 4 tyyppiä per neliö? Aivan helvetin syvältä.
Avatar
#4 • • Samus Aran Guest
Samoilla linjoilla karrion kanssa. Kaiuttelut alkoi kaavamaisuudessaan puuduttamaan jo parin minuutin jälkeen. Tikiman jätti tällä kertaa vähän sekavan vaikutelman. Laulaminen ja muu äänen käyttö luonnollisesti erittäin jees, mutta ainakin omasta näkökulmasta kaveri vietti liikaa aikaa peruskarjahteluun / kaikuiluun. Samat läpät oikeestaan Scionin kaksikolle. Omaan makuun musiikki oli liian kovalla, vaikka muuten PA soi kyllä hienosti ja tuhdisti omallekin vartiopaikalle. Abt puolet setistä maistui todella hyvin, eli kaikesta huolimatta jäi varsin mainio fiilis!

Kiitokset ja tuhdit rahkamuffinssit taas FBI:lle -> :)

Ps. Lauri, discogsista muuten löytyy tiedot siitä levystä mistä jubailtiin..
Avatar
#5 • • rarara Guest
""Intiimi tunnelma" as in 4 tyyppiä per neliö? Aivan helvetin syvältä."

joo, deeppiä!

ei mutta oikeasti, mun mielestä porukkaa oli just sopivasti - paljon. enkä oikein ymmärrä, mitä liikkeitä siellä olisi pitänyt mahtua tekemään...
viimeksi makasiineilla ongelmana oli, kuulemma, että porukkaa oli liian vähän ja väljästi niin isoon tilaan.

"Kaiuttelut alkoi kaavamaisuudessaan puuduttamaan jo parin minuutin jälkeen. Tikiman jätti tällä kertaa vähän sekavan vaikutelman"

sekava kaiuttelu kuuluu, IMO, asiaan. tollasella paatoskaiulla saa hienosti sekotettua tunnelman siten, että ei oikein enää tiedä, mikä ääni nyt olikaan alkuperäinen, mikä kaikua. missä biisi. ihanan sekavaa. bissekin tosin auttoi tohon tilaan pääsyä eilen.

prkle, basso kiertää vieläkin pitkin ruumista. parantelee päänsärkyä.
Avatar
#6 • • Samus Aran Guest



"Kaiuttelut alkoi kaavamaisuudessaan puuduttamaan jo parin minuutin jälkeen. Tikiman jätti tällä kertaa vähän sekavan vaikutelman"

sekava kaiuttelu kuuluu, IMO, asiaan. tollasella paatoskaiulla saa hienosti sekotettua tunnelman siten, että ei oikein enää tiedä, mikä ääni nyt olikaan alkuperäinen, mikä kaikua. missä biisi. ihanan sekavaa. bissekin tosin auttoi tohon tilaan pääsyä eilen.



Kyllä kyllä, näen mistä tulet, tsekkaas uudestaan kirjoittamani. Yhdistelit noi lainaukset vähän huolimattomasti?

Pointtina se, että kaiuttelu oli tällä kertaa imo kaavamaista ja yllätyksetöntä, eli ei ainakaan mulle trippailevaa ja diippiä sekoilua. Tikiman-kommentilla tarkoitin sitä mitä sen jälkeen sanoin, enkä sitä, että mies itsessään olisi ollut sekava, mikä taas oli ihan hyvä juttu :)
Avatar
#7 • • rarara Guest
jep.

tikimies oli aika tanakasti fiiliksissä & sekaisin. mikä hyvä.

muuten, hauskan näköinen yhdistelmä olivat nämä tikiman ja dj pete. autenttinen ragga-mies ja 'olympiajoukkueen soutaja' (kaverini spontaani analyysi). jälkimmäinen veti shown alussa pirunmoista kyykkytreeniä!
Avatar
#8 • • Jukka I Guest

ei mutta oikeasti, mun mielestä porukkaa oli just sopivasti - paljon. enkä oikein ymmärrä, mitä liikkeitä siellä olisi pitänyt mahtua tekemään...
viimeksi makasiineilla ongelmana oli, kuulemma, että porukkaa oli liian vähän ja väljästi niin isoon tilaan.


Yhtäkään sellaista bilettä ei ole omalla kohdalla tullut vielä vastaan, jossa olisin kokenut liiallisen väljyyden fiilistä heikentäväksi tekijäksi. Sen sijaan nämä "nenä kiinni etummaisen kaverin takaraivossa" -tyyppiset ratkaisut ovat omiaan heikentämään edellytyksiä pääasiasta eli musiikista nauttimiselle. Rosiksen pääsali ei IMHO kerrassaan toimi tällä väkimäärällä kun koko asiakaskunta paukkaa kerralla samaan paikkaan, varsinkin kun esiintyvän artistin spotti haukkaa kolmasosan muutenkin pienestä tanssilattiasta. Ilman baaritiskiä ja niitä helvetin pylväitä tilanne olisi toinen.
Avatar
#9 • • Funkatronik Guest
Minulle tämä ainakin oli pienoinen pettymys. Tai musiikki oli hyvää, mutta se koko ajan päällä oleva digitaalikaiku oli aika kauhea. En katsonut tarkemmin poikien laitteistoa mutta aika viiden markan perusdigikaiulta se kuulosti. Kunnon dubbikaikuhan rakennetaan analogimikserin kautta kierrättämällä, jolloin halvempikin kaikulaite kuulostaa hyvin autenttiselta dubbikaiulta.
Myöskään vokaalit eivät oikein toimineet. Paremmin setti olisi toiminut instrumentaaleina ja ilman kaikuja.
Avatar
#10 • • Samuel Guest
\o/
Mulla oli ainaki ihan pirun siistiä!
Rehellisyyden nimissä täytynee myöntää, että ei nyt ihan yhtä hyvä keikka ku makasiineilla mut ku fiilis oli niin hyvä ku oli ni, ei voi valittaa.
See Mi Yah!
Avatar
#11 • • liltony Guest

Minulle tämä ainakin oli pienoinen pettymys. Tai musiikki oli hyvää, mutta se koko ajan päällä oleva digitaalikaiku oli aika kauhea. En katsonut tarkemmin poikien laitteistoa mutta aika viiden markan perusdigikaiulta se kuulosti. Kunnon dubbikaikuhan rakennetaan analogimikserin kautta kierrättämällä, jolloin halvempikin kaikulaite kuulostaa hyvin autenttiselta dubbikaiulta.
Myöskään vokaalit eivät oikein toimineet. Paremmin setti olisi toiminut instrumentaaleina ja ilman kaikuja.



noh noh. Kyl mä uskon et noi kaverit tietää hippasen mistä kaiku lähtee, itse en lähtisi siitä väittelemään Scionin kanssa, mikserihän oli ehkä yks parhaimpia analogi miksereitä mitä ton kokoluokan laitteita löytyy eikä siihen ois kantsinut lyödä esim Space echoja surisemaan koska pohjat on jo tuotettu studiolla sen verran viimeisen päälle laitteilla, At Hardwax... home of basic chanel

teknisesti homma meni niin että langaton mikki ajettiin midas venice mikseriin josta auxin kautta motun828 audio interfaceen. G4mac pyöritti logic:ia jossa reaaliaikaisesti gatettiin kompressoitiin ja efektoitiin vokaali, ja koko homma tuli ulos kahdesta stereolähdöstä eli mistään viiden markan systeemistä ei ollut kyse vaan itse asiassa aika nerokkaasta ratkaisusta käyttää läppäriä efektiräkkinä.

kyseessähän oli elektroonista dub musiikkia kuitenkin, jos pojat ois halunut vetää jamaikka tyylillä eiköhän se ois onnistunut.

itse diggasin soundista, mut näinhän se menee et live on live eikä siitä pääse mihkään et pari biisiä basic chanel kamaa illassa oikeeseen aikaa on parasta mitä voi tekno house illassa kuulla, mut pitkänä settinä voi puuduttaa ja kaiut jne jutut rupee toistamaan itse itseään, jos ois tullut vain yks biisi koko illan aikana ois varmaan maistunut kaikista parhaimmalle, mut ehkä turhan kallista tuoda yhden biisin takia.

tanssisalin pieneydelle en voi mitään, ja baarikin siinä on oltava koska tilaa baareille ei ole muualla ja onhan se siihen suuniteltu et porukka tulee viikolla fiilistelemään musaa heti tanssilattialle ja samoin viikonloppuna porukka tulee heti tanssilattialle eikä jää baareihin notkumaan. tolpat perseestä pakko myöntää mut jos otan ne pois svengi on silloin kellarissa eikä sekään maistuisi. lisä tilaa tulossa rosikseen lähi aikoina... ainakin 100 paikkaa. mut selvä se on et tanssilattia on aina tukossa jos mestassa on 200-300 ihmistä ja kaikki änkeytyy 100 neliön huoneeseen oli baaria tai ei se olisi tukossa. parempi niin kuin tyhjä lattia:)

kaikkea ei voi saada, viikolla väljää viikonloppuna tungosta, oiskin toisin päin olisin tyytyväinen... ruuhkasta ahdistuvat tervetuloa viikkoiltoina jos työt antaa periksi, silloin yleensä mahtuu jos ei tosi speciaali vieraita. muutenkin viikolla leppoisa fiilis, itse diggailen arki bailuista enemmän. sunnutai viikon paras ilta...

kiitoksia huippu yleisölle, jätkät oli tosi fiiliksessä mestasta ja yleisöstä. tuntuu viihtyvän pienissä mestoissa joissa intiimi fiilis. jengi oli kyllä hyvin messissä ja olihan sielä kaikki vanhan koulun äijät rivissä.

FBI- for those who Know
Avatar
#12 • • Funkatronik Guest


noh noh. Kyl mä uskon et noi kaverit tietää hippasen mistä kaiku lähtee, itse en lähtisi siitä väittelemään Scionin kanssa, mikserihän oli ehkä yks parhaimpia analogi miksereitä mitä ton kokoluokan laitteita löytyy eikä siihen ois kantsinut lyödä esim Space echoja surisemaan koska pohjat on jo tuotettu studiolla sen verran viimeisen päälle laitteilla, At Hardwax... home of basic chanel



Myönnän että kyseessä on hyvin pitkälti vain henkiökohtainen preferenssi, jos kaikua on paljon niin sen pitää olla kunnon räkäistä dubbikaikua eikä mitään digitaalimenoa. Tosin olen ihminen joka on tehnyt biisejä joissa ei kirjaimellisesti ole mitään muuta kuin kaikua, syötetty vaan joku soundi mikserille ja kierrätetty sitä kaiun läpi minuuttittolkulla, joten mielipiteistäni ei mitään yleistyksiä varmaan kannata vetää...
Avatar
#13 • • markedman Guest

Tai musiikki oli hyvää, mutta se koko ajan päällä oleva digitaalikaiku oli aika kauhea. En katsonut tarkemmin poikien laitteistoa mutta aika viiden markan perusdigikaiulta se kuulosti.



No ei kyllä kuulostanut. Setti ja kaiuttelut kuulostivat elektroniselta musiikilta kuten pitikin ja meno oli aivan törkeän hyvää, IMO. Rose Gardenin äänentoisto on myöskin aika loistava, tuli eilen huomattua ekaa kertaa kunnolla. Jos jotakuta kävi setin itsensä toistaminen jo tossa ajassa kyllästyttämään, niin miten ylipäätänsä olette jaksaneet kuunnella ton leirin vuosien varrella prässäämiä levyjä? :) Upeaa soundilla fiilistelyä koko setti, diggasin.

Kiitos taas eilisestä Rose Gardenille, ei jaksa itkeä just nyt mistään.

-m

"I don't need you honey - I beat my dick like it owns me money"
Avatar
#14 • • Hansu Guest
+ L'il Tony (kuten aina)
+ päästaralla sydän mukana menossa
+ volyymit oli kohdillaan ainakin tulpat päässä

- jumalaton tungos
- päästaran setti alkoi puuduttaa melkoisesti pidemmän päälle

off-topic: Kerman vessoista kun aina jaksettiin urputtaa, niin RG:ssa ne on (ainakin naisten puolella) todella siistit ja asialliset ;)
Avatar
#15 • • Samus Aran Guest

Jos jotakuta kävi setin itsensä toistaminen jo tossa ajassa kyllästyttämään, niin miten ylipäätänsä olette jaksaneet kuunnella ton leirin vuosien varrella prässäämiä levyjä? :)



Setti nyt ei lähimainkaan kyllästyttänyt, mutta jos poppoon prässättyjen levyjen ideat (vaikka nyt sit vokaalien ja kaiuttelun suhteen) olisivat eilen kuullun tasolla, niin enpä olisi paljoa odotellut / mehustellut iltaa. Eikä siinä mitään, artistit IMO tehköön kuten itse parhaakseen näkee. Avoin mieli matkassa kuten aina. Jos ei toimi kaikille, niin sou not. Omalla kohdallani kyse ei myöskään ollut koulukunnan eroista. Ei sen kummempaa auringon alla. Piis Lajon.
Avatar
#16 • • osm Guest
Missäköhän se jumalaton ryysis oli kun siellä eturivissä oli ihan kivasti tilaa, ja hetki setin jälkeen löytyi istumatilaakin?

Mun mielestä tää oli onnistunein keikka mitä Tikimanilta on suomessa nähty/kuultu. Tavastialla oli myös hyvä meno ja ehkä musiikillisesti parempi, mutta Makasiineilla tila ja äänentoisto kusi sen verran pahasti että se jää näiden kahden muun varjoon.