koulu@vaasa

30 posts, 2 pages, 3,673 views

Avatar
#1 • • kasiseisk Guest
huh-huh, olipas kyllä disko :)
winnie_p ja frank laittoi laatuprogea, ja
crashiltä tuli viimeisen päälle saksahittejä :)
Avatar
#2 • • e-r0 Guest
vp sekavaa taas. onnea ja rusinoita kaikille.
Avatar
#3 • • BetaFactory Guest
Ainiin...mitä oli tarjolla Crashin setissä (tracklist??)?

EDIT: Ääh, bilekalenteri näyttää tulevien kuukausien osalta kauhistuttavan tyhjältä (vsa-tapahtumat). Ei kai teillä on mitään samantyylistä sunnittelun alla nyt loppuvuodeksi? (vink, vink!) ;)
Avatar
#4 • • frank Guest

Ainiin...mitä oli tarjolla Crashin setissä (tracklist??)?

EDIT: Ääh, bilekalenteri näyttää tulevien kuukausien osalta kauhistuttavan tyhjältä (vsa-tapahtumat). Ei kai teillä on mitään samantyylistä sunnittelun alla nyt loppuvuodeksi? (vink, vink!) ;)



Joo, olis kyllä suunnitteilla, mutta turhaahan se on ku ei ihmiset käy niissä bileissä. (vink vink) ;)
Avatar
#5 • • Edited BetaFactory Guest
Hee, ei jokaisena keskiviikkona migreeni iske!

Rehellisesti sanoen, vaikka polkka ja tiukempi biitti muutenkin kolahtaa mun kohdalla parhaiten tällä hetkellä, on kyllä hienoa että ainakin jotain kivaa järjestetään. Esim. itsenäisyyspäivän tapahtumassa oli kiva käydä kurkistamassa, vaikka eräiden syiden takia vain pikavisiitiksi jäi tuo vierailu DOM:ssa. :)

Paljonko oli porukkaa muuten Gigglingissä sinä iltana?
Avatar
#6 • • Dzad Guest
Jonooo... luulen että paljon ihmisiä ei voi tulla keskiviikkoisin, ja en ole niin suuri hip hop fani itse.
Avatar
#7 • • Matlåck Guest
Mäkin jotenkin olen onnistunut missaamaan useita bileitä ja se harmittaa. Olisko siinä ideaa jos vaikka vyy:n yms. bileiden yhteyteen järkkäis toimintaa? Olis ainakin turisteja.
Avatar
#8 • • BetaFactory Guest

Olis ainakin turisteja.

:D:D:D

Pahemmassa tapauksessa taitaa niinkin käydä, että meidät (deejiit mukaanlukien) heitetään ulos jo ennen kello kahtatoista!! ;) En tottakai sano, että ideassa olisi mitään vikaa. Päinvastoin, järjestäjät haluavat varmasti kuulla kaikenlaisia uusia ideoita/ehdotuksia, ja tuo on yksi niistä.

Itse kaipaan jotain "suurempaa" tällä hetkellä. Sellaiset perinteiset kemut, jossa porukka myös tanssii. Viime aikoina niitä on ollut vähissä (Illujen jälkeen). Kredsejä muuten myös näille pienemmille tapahtumille.
Avatar
#9 • • crash Guest

Ainiin...mitä oli tarjolla Crashin setissä (tracklist??)?



ruokalista
Avatar
#10 • • e-r0 Guest



Itse kaipaan jotain "suurempaa" tällä hetkellä. Sellaiset perinteiset kemut, jossa porukka myös tanssii. Viime aikoina niitä on ollut vähissä (Illujen jälkeen).



HOT TIP: oon kuullut huhua että muissa kaupungeissa järjestetään myös bileitä. useimmiten jopa isommassa skaalassa kun vaasan diskot, joten jos teitsii hiukoo reivaan ja vaasasta ei löydy akuuttia apua niin suosittelisin tekeen ekskursion vaasan rajojen ulkopuolelle. matkailu avartaa..
Avatar
#11 • • Båssanova Guest
Nyt kun tämä meni tälläiseksi Vaasan skenen ongelmakeskusteluksi, niin voin tässä jotain mielipiteitä laukoa :)

Joo ensinnäkin mulla jo terve itsesuojeluvaisto estää järkkäämästä bileitä tässä kaupungissa - ei ole yksinkertaisesti varaa ottaa takkiin vain sen takia että haluaa tuoda housea ja teknoa tutummaksi vaasalaisille. Helpostihan sitä saisi luvan järkätä bileet paikallisessa klubissa, mutta miksi tehdä sitä, kun uusi sukupolvi ei ymmärrä klubimusiikkia ja sen eri genrejä (paitsi trancee ja progee :hah: ). Ja jos niitä uusia naamoja ns. koulutetaan sillä terävimmällä veitsellä (tyyliin soitetaan vaikeasti omaksuttavia genrejä kuten sahalaitatekno) niin uskoisin että suurin osa juoksee karkuun. Ja en usko että paikalliset dj:t jaksaa massoja kiinnostaa, vaikka niidenkin pitää päästä näyttämään kykynsä.

Ehkä alkuun pitäisi saada jotain vakkaribileitä jonnekin, pienimuotoista ja leppoista joka viikottaista soittelua tyyliin D.O.M, DooBop tai Highland Pride. Ja missä järkätä lukioikäisille bileitä? Se ikäryhmä just omaksuu uusia musiikkityylejä ja on vaikutteille enemmän alttiita.

Ja kuten Betafactory sano, jotain isompaa tarttis. Kunnon äänentoisto, valot, mesta, fläbät + pari paikallista dj:tä lämmittelijöiksi + iso nimi dj.

:cool:
Avatar
#12 • • BetaFactory Guest
Aah, Adam Beyeriä, Josh Winkiä ja tottakai Parikkaa. Elikkäs jotain tuli kyllä missattua. :)

Menee taas off topic, mutta menköön. Uuden sukupolven houkutteleminen taitaa kyllä olla tosi vaikeata - jos ei mahdotonta tänä päivänä. Emme enää elää 90-luvulla, ja kun ei edes eurodancea kuunnellaan tämän päivän teinipiireissä, niin se "perusta" ikäänkuin puuttuu kokonaan. Jos underground niitä nuorempia ihmisiä tänä päivänä kiinnostaa, niin kuvittelisin että se olisi jotain hip hop-undergroundia siinä tapauksessa. Eläämmeko edm-genreiden viimeisiä toivottomia vuosia? :) Toivottavasti ei, vaikka tämä ei tottakai vain ole vaasalaisilmiö.
Avatar
#13 • • kenth Guest
Täällähän on ihan mielenkiintoiset keskustelut käynnissä. (Pitäiskö tälle perustaa om topic?)

Monesti löytyy kyllä intoa järkätä mutta niinkuin Båssa jo mainitsi niin ei huvita ottaa takkiin kun ei tuu jengiä. Eli, kannattaa suunnitella tarpeeksi (ajoissa) ja mainostaa Paljon. Pienelläkin budjetilla saa hyvät bileet. K18 bileille toimii varmaan joku pienempi paikka. Ja voi olla että nuorempi jengi on enemmän innostunut jos tapahtuu jotain...

Alle 18v jengille ei tapahdu paljon mitään (ei hiphop-bileitä eikä edes diskoja) eli nyt olis hyvä aika järkätä jotain ja Ehkä saada muutama "käännettyä". Yksi idea olisi, että järkkäis "vähän isommat" K16 bileet (tyyliin takavuosien Twilight)...yksi isompi huone/sali jossa sois esim. house/trance ja pienempi jossa sois esim. alkuillasta hiphop/drum & bass ja myöhemmin techno/electro. Tuohon vois, JOS on hyvä säkä, saada tukea kulttuuri- tai nuorisotoimistosta, nykyään kun ei hirveesti ole nuorisotalojakaan jäljellä (esim. keltsu), muuten ehkä joku sponsori.

Yritettiinkin järkätä K15 pienimuotoiset ("kokeilu") bileet doobop:issa ja tulihan sinne huikea määrä = 40 teiniä paikalle ihmettelemään. Alkuillasta tuli toveita paljon, 50cent/sean paul.., mutta lopulta oli suurin osa jengistä tanssimassa vaikka ei tullutkaan niitä vakiohittejä. Ja kyllähän noi toiveet ymmärtää kun ei ole muuta tarjontaa kun mtv ja kissfm. Vaikka tulihan sieltä sitten yksi youngster toivomaan Kraftwerkia. :)

Ja kuten jo mainittiin niin bileiden täytyy ehkä olla vähän isommat että tulee sellanen "wau" fiilis...uusien naamojen huvittaa sitten tulla ens kerrallakin. Voisihan tuonne kehittää K18 puolenkin, omalla lattialla + A-oikeuksilla, mutta luulenpa että vanhempi jengi jättää tulematta. Onhan tuon tapaiset bileet toiminu ennenkin ja ehkä r&b/hiphop buumi on kohta ohi...vaikea sanoa.

Sainpa tän nyt sanottua, mielipiteitä voi laittaa.
Avatar
#14 • • Matlåck Guest

Alle 18v jengille ei tapahdu paljon mitään (ei hiphop-bileitä eikä edes diskoja) eli nyt olis hyvä aika järkätä jotain ja Ehkä saada muutama "käännettyä". Yksi idea olisi, että järkkäis "vähän isommat" K16 bileet (tyyliin takavuosien Twilight)...yksi isompi huone/sali jossa sois esim. house/trance ja pienempi jossa sois esim. alkuillasta hiphop/drum & bass ja myöhemmin techno/electro.



Mä ainakin muistan vielä sen ajan kun olin 15-vuotias ja oikein innostunut konemusiikista. Jos silloin tässä töysän lähellä olisi ollut jotain konemusiikki häppeninkiä niin olisin varmasti kussut hunajaa. Eli jos vaasassa on kiinnostuneita alle 18-vuotiaita niin ne varmasti arvostais jos niillekin olis jotain tapahtumaa. tai mistä minä tiedän...
Elektroninen musiikki tulee joka tapauksessa joskus olemaan vanhojen ukkojen musaa vähän samaan tyyliin kuin joku progerock on nykyään. Eikä se mua haittaa yhtään.

Ehkä alkuun pitäisi saada jotain vakkaribileitä jonnekin, pienimuotoista ja leppoista joka viikottaista soittelua tyyliin D.O.M, DooBop tai Highland Pride.



Tossa on ideaa. Edes kerran kuukaudessa tyyliin kuukauden vika keskiviikko olis jo jotain.

Vaasa on mun mielestä vähän turha pieni paikka ruveta jakamaan bileitä ja musiikkia kahteen eri kastiin eli elektro/house/tekno tai trance/proge.
Ainakin musta tuntuis järkevältä että jos järkätään paikallisella tasolla jotain vähän isompaa niin siellä on sitten jokaiselle jotain (itseasiassa näin onkin toimittu ja hyvä niin). Jos lähdetään sitten yhdellä musalinjalla niin bileiden pitää olla niin isot että tupa tulee täyteen ja porukka innostuu tulemaan kauempaakin. Mut taloudelliset riskit ja resurssit taitaa tulla vastaan ennemmin kuin sellaiset bileet vaasassa toteutuu.

Avatar
#15 • • BetaFactory Guest


Ainakin musta tuntuis järkevältä että jos järkätään paikallisella tasolla jotain vähän isompaa niin siellä on sitten jokaiselle jotain (itseasiassa näin onkin toimittu ja hyvä niin). Jos lähdetään sitten yhdellä musalinjalla niin bileiden pitää olla niin isot että tupa tulee täyteen ja porukka innostuu tulemaan kauempaakin. Mut taloudelliset riskit ja resurssit taitaa tulla vastaan ennemmin kuin sellaiset bileet vaasassa toteutuu.



Eiköhän VF-kemujen ideana on jotain tuohon suuntaan. VF:t vetävät joka vuosi kohtuullisen paljon väkeä. Ja jokaiselle jotain-periaate tarjosi esim. viime vuonna sekä electroa (Kenneth ja Eero alkuiltana) että myös vähän tiukempaa musiikkia (Virran rankkaa technoa, Fiercen saundia...). Ja sitten niiden ääripäiden "neutralisoijana" Mr A:n progempi biitti.

Muuten Illumination taitaa olla ainoa "isompi" järjestäjä, joka viime vuosien aikana on uskaltanut järkätä jotain Vaasassa. Redemptionit, Asylumit, Funk Fusionit jne. ovat kaikki olleet paikallisten ihmisten saavutuksia.

EDIT: Silloin kun oli tuo Doobop-ilta, miten hoiditte sen mainospuolen? Tuttuun tapaan flaikuilla (sen muistan), mutta kävittekö laittamassa flaikut ja julisteet myös koulujen ilmoitustauluilla?? Muistaakseni en minä 15-vuotiaana niin hirveästi niitä flaikkuja katsonut siellä kaupungilla.
Avatar
#16 • • kenth Guest
Flaikkuja jaettiin kaupungilla ja julisteita laitettiin kouluihin & kaduille... Koulujen ilmoitustaulut on ehkä se tärkein paikka julisteille kun muita hyviä mainospaikkoja ei hirveesti ole enää.

Paras tapa mainostaa bileitä on mun mielestä, että jakaa niitä flaikkuja "kädestä käteen" kaupungilla ja myös sellaisille naamoille joita ei näy muuten bileissä (jos siis haluaa enemmän asiakkaita). Eihän niitä flaikkuja melkein kukaan ota mukaan anttilan tai makuunin tiskiltä ja monet ei huomaa tai kattele julisteita kaupungilla.

Muistan kun oli noi aikasemmat VF:t, niin julisteita ja flaikkuja oli aika paljon näkyvillä kaupungilla jo 3-4 viikkoa ennen bileitä...ja olihan siellä vissiin enemmän jengiäkin. Uskon että Vaasasta löytyy enemmänkin jengiä jotka diggaa konemusasta, pitää vaan saada ne bileisiin, jollain tavalla.
Avatar
#17 • • Matlåck Guest
Yks villi idea....miten olis open decks teineille? vaikka tuskin keltään löytyy vinyyliä. Just a thought.
Avatar
#18 • • Båssanova Guest
Joo ja mielestäni oikea musiikki on kuolemassa bileistä, jos miettii tarjontaa Vaasassa. Mielestäni etenkin nuoria pitäisi perehdyttää musiikillisempaan suuntaan, luoda uskoa siihen että klubimusiikki voi olla myös haasteellista ja kaunista. Mitä viime aikoina on suurimmassa osassa bileistä soitettu, on ollut enimmäkseen merkityksetöntä soundia. Dj:llä on tehtävä haravoida sitä genreä mihinkä hän on erikoistunut ja tuoda sieltä pinnalle sitä soundia, mikä tekee bileissä käymisestä mielenkiintoista. Dj etsii uutta kiinnostavaa musiikkia, eikä soita tusinatavaraa - jatkuvasti laajentaa levyselektiotaan ja pyrkii eteenpäin. Samojen levyjen soittaminen jatkuvasti tappaa mielenkiinnon.

Musiikillisesti ansioitunut Funk Fusion oli aikoinaan hyvä, mutta ymmärrän kyllä että tuskastuminen on väistämöntä, kun porukkaa ei käy bileissä. Mutta ainoastaan jatkuvuudella voi päästä johonkin ja siksi pitäisi saada jokin viikottainen, edes kuukausittainen, häppeninki aikaiseksi. Sen jälkeen kukaan ei hämmästele sitä soundia, vaan siihen kasvetaan sisään. Sitten pitemminkin ihmetellään, jos se soundi viedään pois.

:cool:
Avatar
#19 • • mranta Guest

Musiikillisesti ansioitunut Funk Fusion oli aikoinaan hyvä, mutta ymmärrän kyllä että tuskastuminen on väistämöntä, kun porukkaa ei käy bileissä. Mutta ainoastaan jatkuvuudella voi päästä johonkin ja siksi pitäisi saada jokin viikottainen, edes kuukausittainen, häppeninki aikaiseksi. Sen jälkeen kukaan ei hämmästele sitä soundia, vaan siihen kasvetaan sisään. Sitten pitemminkin ihmetellään, jos se soundi viedään pois.



meillä oli joskus 2001-2002 välisenä aikana jopa vaasan mittapuulla toimiva konsepti jokakuukautisesta musiikki-illasta domissa nimellä perjantaisessiot, joka ihme kyllä pitkän aikaa veti väkeä laidasta laitaan. musiikki pyöri silloin akselilla jatsi house hiphop soul jne ja älyttömän monta kertaa jäi hyvä mieli kun ihan random porukkaa tulee kysymään soivista ralleista speksejä. imo vastaavanlaista varovaista opetussessiota näyttää vaasan baarielämä olevan tällä hetkellä vailla. toteutuksesta en kylläkään mene sanomaan mitään :)
Avatar
#20 • • Mick J Guest

Vaasa on mun mielestä vähän turha pieni paikka ruveta jakamaan bileitä ja musiikkia kahteen eri kastiin eli elektro/house/tekno tai trance/proge.



Tämä on niin tyypillistä Vaasa-mentaliteettia (lue dissausta) kuin olla ja voi! Näin "ulkopaikkakuntalaisena" olen saanut törmätä tähän todella useasti - ja myös muissakin kuin "EDM-piireissä". Ei ole siis ihme että Vaasassa ei saada mitään aikaiseksi - ja jos saadaan niin sekin saadaan jollain tavalla aina tyrittyä. Mikä teitä Vaasalaisia oikeen vaivaa? ;)