29.10.2004 Virtual Workshop@Vaasa

22 posts, 2 pages, 3,198 views

Avatar
#1 • • frank Guest
Paikalle saavuttin, Båssar soitti Ihanaa talomusiikkia alkuillasta.
Mutta sittenkös kun C.Winter pisti vaihdetta silmään, ja petas mainiosti
meidän omalle pojalle( :) ) eli Kräbälle semmosetkin musiikilliset äänimaailmamahdollisuudet että huhhuh!
Mainiot juhlat oli, näitä lisää!

ps. Crash oli liekeis! (ja taitaa olla edelleen!)

:heart:
Avatar
#2 • • wood Guest
kyllä meininki oli niin vp että edes e-r0 ei voi esittää eriävää mielipidettä. joka jätkä oli pv, ja huhhuh tunnelma vp. tästä vaasa skene jatkaa.
Avatar
#3 • • Edited crash Guest
hemmetin hyvät bileet ja järjestelyt. lämmin kiitos kaikille, jotka olivat mukana meiningeissä, vaikka soittelinkin jotain paskaa.

ps. nää mä soitin. kiitos misselle horroristista.
Avatar
#4 • • BetaFactory Guest
Tunnelma oli kyllä korkealla! Sizzlerin ja Fiercen b2b-setti oli mielestäni tosi mahtava, kovaa menoa alusta loppuun saakka. Tulipa sittenkin niitä "hoovereita", ja paljonkin! :) Hemmetin hieno hh-setti kertakaikkiaan, en voi mitään muuta sanoa.

Muutkin deejiit tekivät oikein hyvää työtä. Kräbältä odotin enemmän elektroa, mutta ei se mitään: tuo lähestymistapa sopi varmasti paremmin eilisen tunnelmiin. Erityisesti loppupuoli oli erittäin tanssittava, ja pari "klassikkoakin" taisi tulla. Eilen oli myös eka kerta, kun pääsin kunnolla tutustumaan C. Winterin soittamaan settiin. Itse pidin eniten niistä vähän rankemmista teknobiiseistä (setin keskivaiheessa taisi olla). Tuon setin rauhallisemmat housebiitit (alussa) olivat nekin kyllä ihan ok, ja jatkuivat luonnollisella tavalla siitä, mihin Båssarin viimeiset biisit jäivät. Båssan setistä sitten: itse en jostain syystä pysty tanssimaan tuollaiseen rauhallisemman puolen houseen, mutta setti oli kuitenkin kuuntelemisen arvoinen. Alussa taisi vain tulla liikaa pussy housea IMHO, mutta tuo on tottakai makuasia kuten monet muutkin asiat. :) Lopussa tuli toisaalta muutama erittäin hieno biisi. Ei ole helppoa olla illan eka soittaja - tanssilattia voi näyttää epätoivoisen tyhjältä...

Eniten porukkaa taisi olla tanssilattialla juuri silloin, kun Crash veti viimeiset minuutit setistään. Vaikka oli suht. koht. paljon porukkaa (riippuu tottakai siitä, mihin verrataan) paikalla myös b2b-setin aikana, vaikutti siltä, että osa porukasta lähti jonnekin muualle kello kahden jälkeen.

Pää on muuten ihan hyvässä kunnossa tänään, kun en ehtinyt kertaakaan käydä baaritiskillä eilen. :D Olisi muuten kivaa, jos joku (esim. Kenth :)) saisi kuvat/videot nettiin (?). Loppujen lopuksi, suurkiitokset järjestäjille, siis Gigan hepuille. Oli myös mielenkiintoista tavata muita "plattareita". Mutta siis yhteenvetona, hemmetin hienot bileet! Takahuone kesti paineet!!
Avatar
#5 • • Dzad Guest
Hyvät bileet... Kaikki DJ:t tekivät hyvää työtä, vaikka Crash:n ja Fierce&Sizzler:n setit olivat minun suosikkini.
Mutta minun mielestäni bassoa oli vähän liikaa.

Minäkin haluan kuvia ja videoita. :)
Avatar
#6 • • e-r0 Guest
weeoo, kyllä koppas vp! winterin setin loppuosa tempas mut huolella mukaan ja siitäkös sitten ihanasti kräbä liekitteli. sakeiltua tuli _paljon_, mut mikäs siinä, elossa ollaan. kai.
Avatar
#7 • • Båssanova Guest

Båssan setistä sitten: itse en jostain syystä pysty tanssimaan tuollaiseen rauhallisemman puolen houseen, mutta setti oli kuitenkin kuuntelemisen arvoinen. Alussa taisi vain tulla liikaa pussy housea IMHO, mutta tuo on tottakai makuasia kuten monet muutkin asiat. :) Lopussa tuli toisaalta muutama erittäin hieno biisi. Ei ole helppoa olla illan eka soittaja - tanssilattia voi näyttää epätoivoisen tyhjältä...



Mä en soittanut mitään pussyhousee, god dammit :angry: Jätin kyllä tarkoituksella kaikki rankemmat biisit himaan ja otin mestoille vaan sielukkaampaa matskua, sellasta mitä voi keskittyä pelkästään kuuntelmaan. Tiesin ettei porukkaa joraa alkuillasta kuitenkaan, so whatcha ya gonna do :)

Bileistä sit muuten, C.Winter veti aika rankkaa meininkiä mikä tuottikin tulosta ja porukkaa alkoi joraamaan. Crash jatko siitä sit saumattomasti tech-housempaa menoon. Jiipeen Workit (movit doit) hittibiisi soi kivasti täydelle tanssilattialle.

P.s. Ens kerralle miksauspöydälle spottivalo, pliis.
Avatar
#8 • • BetaFactory Guest
Heh, ehkä tuo mun "epätarkka" määritelmä pussyhousesta johtuu siitä, että ainoata housea minä yleensä kuuntelen on sitä proge- ja hard housea (ja sen takia kaikki mitä kuulostaa edes hiukan iloiselta on minulle pussyhousea...noi ei :)). Tuollaista deepimpää matskua taitaa olla minulle liian sofistikoitua. :) Päätös jättää rankemmat vinyylit kotiin ei mielestäni sinänsä ollut mikään huonompi valinta, ottaen huomion mitä sinä just itse kirjoititkin (siis että kukaan ei muutoinkaan olisi tullut tanssimaan eka setin aikana). Paitsi että missasin illan ensimmäisen biisin, koko tuota settiä tuli kuunneltua.

Mainittiin myös, että bassoa olisi ollut liikaa. Hmm, liikaa en tiedä, mutta sanoisin että äänikuva ei ollut aivan tasainen. Trebleä oli ainakin minusta hiukan liian vähän, mutta ei niin, että se olisi haittanut millään tavalla. Voi myös olla niin, että vastaus tuohon löytyy itse takahuoneen akustiikasta. Mid- ja high-tajuuksien "lievä puuttuminen" kävi parhaiten ilmi juuri Båssan setistä, ja joidenkin biisien kohdalla ei kuullut kuin kickiä ja bassoa. Ja kun on kyse tuollaisesta rauhallisemmasta "olohuonehousesta", josta mieluiten nauttii istuen, haluaa myös melodioita, padeja ja stringsejä kuunnella, eikä vain niitä subtaajuuksia. :) Muttamutta, en valita. Tämä oli vain pikkujuttu, ja bileet saatin järjestettyä erinomaisen hienosti. Plussaa screenistä, decosta ja valoista. Giga osaa! Mutta hei, mihin oli tuo oldskool green/red-lamppu unohdettu (vrt. esim. Aurora 2030, System Attack!)?!? :hah:
Avatar
#9 • • Båssanova Guest

Mid- ja high-tajuuksien "lievä puuttuminen" kävi parhaiten ilmi juuri Båssan setistä, ja joidenkin biisien kohdalla ei kuullut kuin kickiä ja bassoa. Ja kun on kyse tuollaisesta rauhallisemmasta "olohuonehousesta", josta mieluiten nauttii istuen, haluaa myös melodioita, padeja ja stringsejä kuunnella, eikä vain niitä subtaajuuksia. :)



Joo, tosta löytyykin pieni aasinsilta siihen miks spotin puuttuminen miksauspöydältä on virhe. Mä kun miksaan pitkälti equjen avulla ja Pioneerin mikseristä on pimeässä vaikea erottaa mihin asentoon ne equt on käännetty. No korjasin virheet kyllä nopeesti, mutta parin biisin kohdalla tais olla vähän filtteröityä soundia :)

Mut overall-soundi oli bassovoittoinen muutenkin.
Avatar
#10 • • Coyote Guest
Jeah! Kyllä ruoska napsahti napakasti Fiercen ja Sizzlerin setis, mahtavaa herkkua.
Tuon b2b setin takia kannatti lähteä sittenkin. :excellent:
Avatar
#11 • • moska Guest
misse ja woodi. sana.
mulla oli vitun hauskaa. oli kiva nähä ihanat ihmiset :)(:
Avatar
#12 • • kenth Guest
Hyvät bileet, alkuillasta jo paikalla. Sopivasti valui illan mittaan jengiä takahuoneeseen, toinen puoli näytti aika tyhjältä, ainakin silloin kun kävin baarissa. Båssan, C.winterin ja Crashin setit kuuntelin, "ruoska poikien" :) settiä en hirveesti seurannut kun tuli jubailtuu toises huonees, mutta näytti niilläkin olevan jengiä. Ihan toimiva ilta siis, välillä vaan liian valoisa "tanssilattia" mun makuun.

"Muutama" videopätkä tuli otettua:
Check
Avatar
#13 • • Båssanova Guest

"Muutama" videopätkä tuli otettua:
Check



Kiitti pätkistä, laitanpa kans omalle saitille noi ekat pätkät, sulle propsit tietysti.

Hehheh, hauskaa kun vertaa ekaa pätkää viimeseen, biittilukemissa mukavasti kontrastia :panic:
Avatar
#14 • • Matlåck Guest
Joo,kiva nähdä noita pätkiä.Nyt tiedän mitä missasin. Kovin oli paikka saatu nätin näköiseksi.
Avatar
#15 • • BetaFactory Guest

välillä vaan liian valoisa "tanssilattia" mun makuun.

"Muutama" videopätkä tuli otettua:
Check



Tuo taisi johtua screenistä.

Kiitti videopätkistä muuten!!
Avatar
#16 • • tekniq miiq Guest
Tässä nyt kommentoin hiukan panen (ja miksei järjestäjienkin) edustajana..

Jengiä oli kivasti ja tuttujankin näkyi olevan paikalla. Itse en sen koommin ehtinyt juttua vääntämään kun jouduin melkein oikeita töitäkin siinä ohessa tekemään. :)

Takahuone on vähä huono siitä että siellä ne bassoäänet tuppaavat menemään miten sattuvat. Muutenkin jäi hiukan äänipuolen säätäminen kesken kun tuttuun tapaan kaikki kiireet pakkautuivat juuri lähelle kello 22:a. Valotkin saatiin toimimaan siinä joskus kymmenen yli kymmenen, eli ku bileet oli jo alkanu. Ja ens kerralla hoidetaan vähä parempi työvalaistus artisteille. Toivottavasti siitä rahi+roudarinteippi+redbullvalo-virityksestä oli edes vähän apua levypakin selailuun. Levaritki tais kiertää vähä mutta ei jo valmiiksi korkeiden soittopöytien takia ei kehdattu oikein mitään vaahtomuovia sinne levareiden alle laittaa.

No joo, sen pidemmittä selittelemättä, jotain uuttahan taas opittiin ja jatkomeininkiä tässä kovasti nyt sitten ryhdytään pohtimaan.
Avatar
#17 • • Virtual Factory Crew Guest
Virtual Workshop posse haluaa kiittää kaikkia paikalle saapuneita!

Erityiskiitokset seuraaville:

DJ:t

PaNe, erityisesti Miiku

WDC

Giga, erityisesti Tuomas & Marko

Jupiter säätiö


Kuvia ja videopätkää tulossa.
Avatar
#18 • • BetaFactory Guest
Vielä yksi kysymys Villelle: mitä biisejä olit soittamassa juuri niissä Kenthin ottamissa videopätkissä "virtual9" ja "virtual10"? Biisilista sisälsi paljon biisejä, joita en tätä ennen ollut kuullut. Etenkin nuo 2 biisit rokkasivat sairaan paljon!
Avatar
#19 • • Edited crash Guest

mitä biisejä olit soittamassa juuri niissä Kenthin ottamissa videopätkissä "virtual9" ja "virtual10"?



clip 09: jussi-pekka - work it, move it, do it (morris audio citysport edition)
clip 10: tom clark - in the cage (morris / audio)

hemmetin hyvä sveitsiläinen label, joka tuli itselle tutuksi j-p parikan julkaisun kautta. citysport edition on morris / audion sublabel. go finland, go j-p!

ps. kiva että setti kuulosti uudelta
Avatar
#20 • • Johnny D Guest
Jaa, mitäs sitä tapahtuikaan tällä kertaa?

Henk. koht. saavuin aika helvetin myöhään pelipaikalle todetakseni, että Crash soitti _ainakin_ settinsä loppuosassa aika hiton loistavaa musaa!

Sitten tulivatkin kehiin ne "Polkkakadun pojat", jotka pääasiallisesti soittivat aivan asiallista settiä! Harmi vaan, että bileet loppuivat juuri kun musa alkoi kuulostaa TOD mielenkiintoiselta! :D

Mutta juu... on sitä taatusti huonommissakin tultu käytyä, jatkakaa vaan pojat samaan malliin!

Edit:V...u ku ei aikunen ihminen osaa kirjoittaa! :angry: