Firewire@Annis, Pori

25 posts, 2 pages, 3,099 views

#1 • • Lunatica Guest
Kai tästä vois kirjoittaa jtn pientä. Eli, kiitos järkkäreille ekaks.
Porukkaa oli piskuisen, sääli. :( Mutta kiitos kavereille, jotka osallistuivat iltaani piristämään :excellent: Nauraa sai kunnolla, mikä on aina toivottu asia! Ihmin muutamia asioita illasta, kuten huonosti käyttäytyviä ihmisiä, shame on you.. Nukkumatti ilmaantui jo liian aikaisin, mutta yläkerran teknot piristivät hieman. Lopuksi oli hauskaa tuttujen voimin alakerrassa, kunnon meisinki :D Roarr... Niin ja kiitokset yhdelle bilettäjälle, joka jaksoi olla iloinen koko ajan :happyroll:
#2 • • jellyfish Guest
Puitteet kunnon bileille olivat ainakin kunnossa. Molemman stagen äänentoisto oli riittävän iso ja soittopelit laadukkaat. Myös valot olivat asialliset, varsinkin alakerta oli oikein ihastuttava. Nam!

Kuten edellä mainittiin, porukkaa olis saanu tulla enemmänkin, mutta hyvä että tuli edes tuon verran :) Ihmeellistä rähinää pihalla ja sisälläkin... Kuinkas bileet sujuivat loppuillasta? Itse lähdin köröttelemään kotiin jo kahden maissa...

Kiitos Requlle kutsusta soittamaan ja hyvästä b2b:stä -levylaukut sopivat saumattomasti yhteen ja kivaa oli. Kiitos myös muille esiintyjille, oli todella virkistävää vaihteeksi kuulla muutakin kuin tranceputkea :heart:
#3 • • sauce Guest
Sum Summarum:
Se on kiva, että ihmiset jaksaa järjestää. Tuli ihan mieleen kun oltiin itte 15v. ja raahattiin sterkat varastohalliin ja kuunneltiin Gabberii kunnes nukahdettiin lattialle. Mutta valitettavaa on, että ihmiset ympärillä ei välttämättä tajua mitä ne menettää. Esim. tolla tapahtumalla oli puitteet parempaan, mutta nyt vain kävi näin.

Ketään ihmisistä en tuntenut(paitsi laitteen tunnistin naamalta yläkerrassa) ja deejiitä en osaa hengata, että terkkui vaan jälkikäteen kaikille ketä paikalla oli.
#4 • • Edited ReQ Guest
Jaahas, aika varmaan heittää vähän järjestävänkin osapuolen kommenttia...

Ensimmäisenä sairaan iso kiitos kahdelle co-järkkärille, joita ilman ei bileistä olis mitään tullut. You know who you are and what you did/went thru!
Sitten iso kiitos kaikille soittamaan tulleille artisteille. Pahoittelut erityisesti yläkerran soittajille pienestä yleisömäärästä. Eihän se varmasti kiva ole soittaa istuskeleville ihmisille (yläkerran muuttaminen loungesta ei-loungeksi oli nähtävästi helpommin sanottu kuin tehty.) tuli itsekkin huomattua. Ainakin toivonmukaan artistikaliaa kuitenkin riitti, tekniikka pelas ja kanssaihmisten kanssa riitti jubailtavaa :)
Kiitos myös talkooporukalle (narikkatytöt/lipunmyyjät ym.) ja teille jotka maksoitte sisään ja viihdyitte!

Väkimäärästä: Bileiden budjetti jotenkin mystisesti päätyi pikkuriikkisen plussalle. Tämä siis tarkoittaa että maksavia ihmisiä kävi paikalla lähes 100 henkeä + artisteja/järkkääjiä/avecceja joku 20 lisää. Lisäksi tyhjistä pulloista tuli parikybää. :D Taloudellisesti siis päästiin tavoitteeseen eli ei tullut takkiin. (Tietenkään työtä ja vaivaa ei lasketa). Väkeäkin kai sitten kävi ton verran vaikkei siellä yläkerrassa siltä pääosin kyllä näyttänytkään. Vois kai sanoa että porukkaa oli liian vähän mutta taloudellisesti tarpeeksi. Aika paljon tuntui olleen teinejä jotka kirjaimellisesti _kävi_ bileissä eikä sit musa miellyttänytkään tjsp. Alakerrassa ainakin sergein setin ja mun+jellyfishin (propsit muuten b2b:stä, levylaukut tosiaan sopi saumattomasti yhteen :cool: otetaan uudestaan asap!) soittelun aikana oli jonkinasteista meininkiäkin havaittavissa lattialla. :excellent:

Jatkosta: Tulipahan nyt sit ainakin järkättyä ekat omat ja onnistuneet (tästä voi tietysti olla montaa mieltä, mut ei ainakaan tullu takkiin, tekniikka/puitteet pelas(?) ja jollain oli ehkä jopa hauskaakin:D) bileet.
Kai se vaan kuitenkin on pakko hyväksyä että Pori+konemusa+annis ei sovi yhteen porilaisten teinien / vähemmän teinien järjenjuoksussa.
Itse en ainakaan keksi line-upista/hinnasta/ajankohdasta/paikasta/mainostuksesta mitään suurempia puutteita. Jos porukkaa ei vaan kiinnosta ni se on sit niitten omaa tyhmyyttä (en ainakaan näin julkisesti suostu uskoon et samaan aikaan ollut nuokkaridisco olis väkimäärää pahasti verottanut). :D Ensisijaisesti nyt kuitenkin yritettiin järkätä bileitä joilla on omaan makuun hyvät puitteet ja monipuolinen line-up (kokoajan ei soi peruskiksu). Jos ei "mainstreamille" maistu niin se ei tarkoita sitä että konseptia ruvetaan väkisin muuttamaan esim. kiksu-onlyksi ja sony jazz centeriin (j/k ;) tai nuokkarille.
Eli jossei joku nyt jotain todella hyvää motiivia/motivaatiota anna uusien samaa konseptia noudattavien bileiden järjestämiselle niin imo onhan se vähän turha järkätä bileitä ja nähdä ihan törkee vaiva jos ei yksinkertaisesti jengi kiinnostu :confused:

Lopuksi vielä fuck you sille tyypille joka mottasi meiän järkkäriä/artistia/lipunmyyjää mistä ikinä syystä. :angry:

peace out,
-ReQ

PS. Te jotka napsitte niitä kuvia enemmän ku laki sallii niin heitelkää mulle vaikka privaan viestiä ni webbitilaa kyllä löytyy...
#5 • • Loopy Guest

ei ainakaan tullu takkiin, tekniikka/puitteet pelas(?) ja jollain oli ehkä jopa hauskaakin:D) bileet.

Noi kolme kuin ynnää yhteen, niin tuloksena on onnistuneet bileet.

en ainakaan näin julkisesti suostu uskoon et samaan aikaan ollut nuokkaridisco olis väkimäärää pahasti verottanut

Älä sitten julkisesti, mutta joillekin [insertmainstreamnamehere] on todellakin syy lähteä bileisiin random nuorisotalolle.

os ei "mainstreamille" maistu niin se ei tarkoita sitä että konseptia ruvetaan väkisin muuttamaan esim. kiksu-onlyksi ja sony jazz centeriin (j/k ;) tai nuokkarille.

Joskus se persneton tekeminen alkaa varmasti vituttamaan. Tosin edellämainitut vaihtoehdot eivät ole ainoita vaihtoehtoja - Porissakaan.

Eli jossei joku nyt jotain todella hyvää motiivia/motivaatiota anna uusien samaa konseptia noudattavien bileiden järjestämiselle niin imo onhan se vähän turha järkätä bileitä ja nähdä ihan törkee vaiva jos ei yksinkertaisesti jengi kiinnostu :confused:

Itsestähän toi järkkääminen lähtee. Jos ei napostele, niin sitten ei järkkää. Turha tota hommaa on hampaat irvessä tehdä.

Joskus brandin luominen kestää pitkään. Ei välttämättä kaikki jutut onnistu kertalaakista.

Just my 2 cents.
#6 • • ReQ Guest

ei ainakaan tullu takkiin, tekniikka/puitteet pelas(?) ja jollain oli ehkä jopa hauskaakin:D) bileet.

Noi kolme kuin ynnää yhteen, niin tuloksena on onnistuneet bileet.

Niinhän mä kai sanoin :)

en ainakaan näin julkisesti suostu uskoon et samaan aikaan ollut nuokkaridisco olis väkimäärää pahasti verottanut

Älä sitten julkisesti, mutta joillekin [insertmainstreamnamehere] on todellakin syy lähteä bileisiin random nuorisotalolle.

Varmasti joo, tän olis tietysti voinut huomioida, mutta kun ottaa huomioon että nuokkarin ikäjakauma on keskimäärin luokkaa 13-14v (ellei meininki ole viime vuosina ratkaisevasti muuttunut :D ) niin on se nyt vähän ihme jos ei porin kokoisesta kaupungista löydy enempää sitä 15v+ ikäluokkaa edustavia ihmisiä joille kyseinen paikka/musa maistuisi.

os ei "mainstreamille" maistu niin se ei tarkoita sitä että konseptia ruvetaan väkisin muuttamaan esim. kiksu-onlyksi ja sony jazz centeriin (j/k ;) tai nuokkarille.

Joskus se persneton tekeminen alkaa varmasti vituttamaan. Tosin edellämainitut vaihtoehdot eivät ole ainoita vaihtoehtoja - Porissakaan.

Vaihtoehtoisia paikkoja toki on, mut annis on annis ja parempaa/vastaavan fiiliksen omaavaa paikkaa ei varmasti porista löydy tällaiselle tapahtumalle. Annis paikkana on yksi tärkeä osa konseptia ja sitäkään osaa en ainakaan henk.koht. halua muuttaa populistisen väkimääräkosiskelun tieltä.

Itsestähän toi järkkääminen lähtee. Jos ei napostele, niin sitten ei järkkää. Turha tota hommaa on hampaat irvessä tehdä.
Joskus brandin luominen kestää pitkään. Ei välttämättä kaikki jutut onnistu kertalaakista.

Just my 2 cents.

Kiitokset toki parista sentistä :) Ei tätä hommaa hampaat irvessä tehty eikä tehdä jatkossakaan (jos moista tulee). Mulle ja parille muulle osallistuneelle tää oli lähinnä arvokasta kokemusta ja mikään valinta ei kaduta. Lopputekstini pointti oli tai ainakin yritti olla että jos ei line-up/paikka ihmisille kelpaa niin ei niitä aleta radikaalisti muuttamaan vain sen takia että ihmisiä sais lisää. Ja ennenkaikkea mitään brandia tästä ei olisi yritettykään luoda vaikka väkimäärä olisi ollut kolminkertainen. Jätetään ne wannabe-sensationeitten järkkäilyt muille ihan suosiolla :happyroll:
#7 • • Aulis_G Guest
Iso kiitos ja 100% respect teille, jotka loitte tän tapahtuman. Nimiä vois luetella vaikka kuinka, mutta en koe sitä tarpeelliseksi. Mä en keksi montaa hienompaa asiaa maailmassa kuin sen motivaation ja rakkauden musiikkiin, jotka saa tietyt härkäpäät uhraamaan aikaansa ja rahaansa tällaisten tapahtumien eteen.

Heti ensimmäiseksi - kiitos ja anteeksi. Tulin mestoille about kymmenen aikaan ja vaikka jengiä näytti olevan vähänlaisesti, oli kaikilla kuitenkin kivaa. Varsinkin järjestäjien/artistien iloa ja fiilistä oli kiva todistaa. My bad, tuli tehtyä parit perusvirheet jälleen kerran - viinaa ja olutta ennen bileitä, ja se kostautu taas. Oli pakko lähtee sit jo aika aikasin kotiin nukuksimaan. Mut tosiaan, summa summarum, 100% respect niille jotka jakso raataa tän illan eteen. Ei mennyt hukkaan ykskään hikipisara. Kiitos! :heart:

Muutamia kuviakin tuli näpsittyä.
#8 • • JussiS Guest
Kivaa oli. Enpä oo ennen sammunu bileisiin, mut nyt tuli sekin tehtyä :)

Kiitsat Jussille, Gröfalle, ja Antille.
#9 • • sammy_g Guest
Kiitokset järjestäjille!
Oli kivaa soitella vaikka jengi siinä klo 2 alkoi valuun tehokkaasti pihalle. Hauskaa oli toivottavasti lisää seuraa...

...niin ja vitun isot disrispektit sille kusipäälle, joka kävi siellä muksimassa...
#10 • • JAYeL Guest
Oli kyl hupaisat bileet! :) iso käsi järkkäreille loistavasta tarjonnasta... tuli oltuu kans pikkusen humalassa, mutta onneks ei liikaa... hyvä meininki oli varsinkin yläkerrassa. tnx req:lle ja funk mechanicsille ja tietty poliisille. U saved my day! <3
#11 • • ReQ Guest

Kivaa oli. Enpä oo ennen sammunu bileisiin, mut nyt tuli sekin tehtyä :)

Kiitsat Jussille, Gröfalle, ja Antille.

Joo jäbällä kyl oli paljon sanottavaa ennen sitä sammumista alakerran bäkkärillä :D
#12 • • JussiS Guest

Joo jäbällä kyl oli paljon sanottavaa ennen sitä sammumista alakerran bäkkärillä :D

Jos osaisin hävetä, niin ehkä nyt olisi oikea hetki :excellent:
#13 • • shokuni Guest
Kiitos vain kaikille paikalle vaivautuneille minunkin puolestani. Mullakin oli tiettyyn pisteeseen asti ihan hauskaa. Bileet vaan loppu vähän lyhyeen mun osalta mut hällä väliä kun on kuitenkin näinkin paljon tullut positiivista palautetta. Oli kiva olla järjestämässä. Kiitos vielä artisteille ja erityiskiitos Laitteen mulkulle. :hearts:
#14 • • holic Guest
Hmm..
Ei Sony ole ollut pelkkää kiksua, tai sitten mä oon vaan vähän huono noissa genreissä. Mun mielestä ainakaan Han solo ja Laite eivät ainakaan soittaneet kiksua.... But that's only my humble opinion

Itse en päässyt paikalle muiden kiireiden vuoksi, joten olen jäävi arvostelemaan bileitä miltään kantilta.

Btw. Sonyssä ei ole koskaan tahkottu rahaa niin että ranteet paukkuu, päinvastoin... Pelkästään vuokrassa puhutaan nelinumeroisista summista...

Jokainen järjestäköön omannäköisensä bileet omilla laatukriteereillään...

Niin ja jottei totuus pääsisi unohtumaan. Suutari pysyköön lestissään.
#15 • • ReQ Guest

Hmm..
Ei Sony ole ollut pelkkää kiksua, tai sitten mä oon vaan vähän huono noissa genreissä. Mun mielestä ainakaan Han solo ja Laite eivät ainakaan soittaneet kiksua.... But that's only my humble opinion

Itse en päässyt paikalle muiden kiireiden vuoksi, joten olen jäävi arvostelemaan bileitä miltään kantilta.

Btw. Sonyssä ei ole koskaan tahkottu rahaa niin että ranteet paukkuu, päinvastoin... Pelkästään vuokrassa puhutaan nelinumeroisista summista...

....

Niin ja jottei totuus pääsisi unohtumaan. Suutari pysyköön lestissään.

Nyt on joku tainnut lukea rivien välistä vähän liiankin ahkerasti. :scared: jos mä jossain kohtaa jotain vihjailin niin eipä sitä ainakaan vakavastiotettavaksi tarkoitettu...

Jokainen järjestäköön omannäköisensä bileet omilla laatukriteereillään...

Näin koitetaan tehdä ja isoa rispektiä kaikille muillekin jotka niin tekee (incl. you holic!) :) Porissa ei varmasti tule koskaan lähitulevaisuudessa olemaan ainakaan liikaa vaihtoehtoja perusbaarimenolle....
#16 • • jellyfish Guest
Jossain määrin SonyJazzCenterissä Holicin kanssa toimineena voin kyl kans allekirjottaa että rahaa ei kyl pahemmin niistä oo tahkottu. Tosin genre-jako on yleensä ollut mielestäni hivenen yksitoikkoinen -letkeistä seteistä tranceen. Itse kaipaan ainakin aivan jumalattomasti niitä vanhan ajan bileitä missä ilta alkaa housesta/progesta ja jatkuu trancen kautta jonkinasteiseen rankempaan jytkeeseen. Toisaalta ikä/kokemus tekee asioihin oman funktionsa -tuskin mihinkään enää osaa olla niin tyytyväinen kuin silloin joskus Tullikamarilla :crybaby:

Mutta vaikka bileet eivät aivan olleet "super" niin arvostan yli kaiken tahoja jotka jaksaavat vielä nykyään vastuksista huolimatta järkätä tapahtumia, varsinkin tämänkaltaisia ug-hommeleita. He pitävät kulttuurin yllä. Kyllä vielä uusi nousu koittaa :)
#17 • • sauce Guest
aika heikkoo kuvaa tuolta tuli, mut tässä yks:

2.jpg
#18 • • serotonot Guest

Hmm..

Mutta tuollapa laite soitti kuin soittikin kiksua. Jussin tästä piti muistuttaakin mutta se varmaan unohti :D
#19 • • holic Guest
Hups.. täytyy pistää öisen sekoilun piikkiin. Piti tietenkin puhua Jay_elistä Han Solosta... Ne nyt ei ainakaan kiksuttelua harrasta... Ei ainakaan Sonyssa oo harrastanu...
Vai että Laite kiksutteli.. ;-) heh... Oikeinko karvojen kanssa.. ;-)
#20 • • JussiS Guest
LAITE SOITTI KIKSUA!!!!