Kraftwerk Helsinki 2004

84 posts, 5 pages, 8,501 views

Avatar
#1 • • Kalle Karvanen Guest
Jonkun on pakko aloittaa eli: VITUN LOISTAVA

Järjestelyt olivat kaikin puolin sujuvia, vaikka ihmisiä olikin melkoisesti. Jono veti, turvatarkastus meni jouhevasti, ääntä oli jne. Itse setien show oli vertaansa vailla ja tässä kohtaa jos jossain voidaan puhua myös visuaalisesta elämyksestä. Taustan minimalismi tuki musiikkia 100%:sti ajoituksineen ja Kraftwerkin levynkansi/videoteemoineen. On vaikea kuvitella ko. keikkaa ilman visuaaleja. Muutenhan jäljelle ei olisi jäänyt kuin neljä läppäriä hiplaavaa setää :) Tästä syystä illan ainoa miinus menee sille kusipäälle joka heilui laserpointterin kanssa edessä. Häpeä!

Eniten rokkasi The Robots, mutta valikoimaan kuului kaikki hiukankin suurimmat hitit joten tuskin kukaan jäi kylmäksi.

Encoreja taisi tulla yhtä paljon kuin itse biisejä ja bassoakin oli sopivasti, joten voisin summata että oli jokaisen euron arvoinen kokemus :)

Kerrankin jotain hyvää Welldone:lta.
Avatar
#2 • • espoo_rumpshaker Guest
I laughed, I cried, it was better than Cats.
Avatar
#3 • • Samuli Guest
jepjep, loistava keikka! kyllä siinä kyynel tuli silmäkulmaan moneen otteeseen ja ilopissa housussa. mulle toimi metal on metal (siis tee:n loppu) ja it's more fun to compute aivan helvetin hyvin. aivan mahtava keikka. se laserpointterityyppi olis saanu melkoisen muilutuksen jos olis ollu mun lähellä..

eipä illan jatkokaan mikään huono ollut. jorin live kermassa rokkasi täysillä, samoin acid kings. nyt on jalat tohjona. harvemmin tulee huudettua ääntä itseltään yhden sanan toistolla... eilen se oli 'acid'.

mahtava ilta!
Avatar
#4 • • Tres Guest
Kivasti bassoo, robotit ja retroo
videostuffii. Ihan bueno. Tosin
biisit oli kaikki liian pitkiä ja oon
lämmenny aina enemmän alkuperäsille
versioille kun näille kliinisemmille,
mut olihan se kokemisen arvioinen.
Avatar
#5 • • Paarma Guest
KUKO SHAKAKU!

Eli äärimmäisen erinomaista. Äijät veti jopa pidemmän keikan kuin Underworld viime kesän Sonarissa, vielä kun olisivat Hall Of Mirrorsin saaneet johonkin väliin istutettua niin selektio olisi ollut omaan makuun täydellinen.

t: Deutsche Bank :heart: Scotland Yard
Avatar
#6 • • dixoff Guest
Oli kyllä loistava keikka. Alun pari biisiä eivät kolahtaneet mulle ollenkaan, mutta sitten siirryttiinkin niihin hyviin biiseihin, joten siitäkös sitten riemu irtosi. Sedät pistivät tulemaan suuren osan oleellisimmista kipaleistaan vuosikymmenien varsilta, ja muistuttivat esimerkillisesti, kuka on sämplännyt ja ketä. Visuaalit olivat kerrankin kohdallaan, ja tukivat täydellisesti sitä mikä milloinkin soi. Kohokohta oli ehkä Metal on Metal, jonka junanvaunuvideot kolisivat pitkin selkärankaa samaan tahtiin biisin kanssa. The Robotsin robottishow oli mukava bonus ja konsertin lopetus oli niin ikään upea.

Nii joo, ja pisteet kotiin myös setien lavaelämöinnistä ja yleisöä kosiskelevista välispiikeistä.
Avatar
#7 • • Juha Vilkamo Guest
oli aivan perkeleen loistava setti. Radioactivity visuaaleineen melkein pysäytti sydämen. Ja ne robootit tanssimassa robotsia strobojen säestämänä. :heart: :heart:
Avatar
#8 • • vilppu Guest
siis eipä tähän paljo muuta sanottavaa oo kun että VOI JUMALAUTA.

<ylistys>
niin käsittämättömän upee keikka/konsertti, että vaikeuksia sanoin kuvailla - musiikki, skriinit ja äijien "lavashow" yhdistettynä 10+.

koin jonkilaisen valaistuksen jo siinä suht. alkupuolella ja tajusin, että tässä musassa on sielua enemmän ku varmasti monet pikakelauskuuntelulla tajuaa..ja vaikka monet biisit oli vähän uudelleenlämmiteltyjä, niin kuitenkin aukes ihan eritavalla tuolla mitä ennen on auennu normaalilla himakuuntelulla..

aah, olis kyllä niin paljon kommentoitavaa, mut ei nyt kykene..paitsi jos nyt siitä pa:sta sen verta että ikinä en oo, enkä varmaan tuu, kuuleen tommosta normi bileissä..

nyt jälkeenpäin tajuaa sen, että mihin se lipunhinta 38e sitten todellisuudessa on käytetty...ammattimiehet (valitettavasti) maksaa, mutta jälkikin on sitten sen mukaista..

KRAFTWERK <3 <3 <3
</ylistys>

...illan ainoa miinus oli kermaan 45min jonottaminen, jonka jälkeen poke ilmotti, että paikka aivan täys ja voi mennä parikin tuntia, että pääsee sisään..joten hulkkonen sitten jäi, mutta sitä nyt kerkiää kuuleen jatkossakin ;)
Avatar
#9 • • vvv Guest
Eilinen oli sellainen kokemus, että vaikeuksia kuvailla...
laitetaan nyt kuitenkin mitä päällimmäisenä mielessä pyörii
- LOISTAVA puhtaasti soiva pa, eka basari pääsi yllättään niin että oli tukka lähteä
- videon ja musiikin sovitus oli kautta linjan loistavaa, etenkin sytyttivät Radioactivity, Vitamin sekä Trans Europe Express + Metal On Metal
- staattinen lavaesiintyminen - mitä sitä turhaan hytkymään kun on karismaa
- robotit ja äijien puvut lopussa
- vilkkuvat kravatit pimeässä :heart: :heart:

Biisien pituus ei haitannut, päinvastoin en muista koska olisi aika tuntunut noin lyhyeltä. Ja jori tosiaan jäi, mutta tänään paremmalla tuurilla.

Oli uskomaton nautinto.

eipiisiidii vitamiiin!!
Avatar
#10 • • H_Lecter Guest
Eiköhän tossa edellä oo tullut jo lähes kaikki positiivinen josta oon samaa mieltä täysin! Ts: HELVETIN LOISTAVA KEIKKA

Se laserpointteri -tyyppi tosissaan alko vituttaa, varsinkin siinä vaiheessa kun se kohdisti sen Ralf Hütterin otsaan.

Show kokonaisuudessaan oli mahtava, veti sanattomaks, ehkä parin viikon päästä vasta tajuaa koko homman...
Avatar
#11 • • osm Guest
Yhdynpä kuoroon: Loistava keikka!

Parhaimpana palana mieleen jäi Radioactivity. :heart:
Avatar
#12 • • Kalle Karvanen Guest
Ainiin...

Kuvia kenelläkään? Vaikka kamerat olivat kiellettyjä niin yleisön joukossa näkyi muutamia digikameroita ja aika helvetisti kamerapuhelimia.
Avatar
#13 • • milo Guest
Mikään ei tunnu enää miltään.:sad:

Ja ne TEE-junat on edelleen kauneimpia junia maan päällä.

+edit: toivottavasti kukaan ei poistunut lopullisesti paikalta TEE/Metal On Metalin jälkeisellä tauolla.
Avatar
#14 • • Edited insertxox Guest
LOISTAVIN KEIKKA EVER
:heart: KRAFTWERK :heart:

Tuli ostettua t-paita 2004 tour logolla
Avatar
#15 • • rhedlund Guest
No johan oli keikka! Aluksi hiukan arvelutti että vetääkö äijät pelkästään uudempia biisejä mutta loppua kohti olin jo varma että the robots (jota odotin eniten) soi vielä ja kun se hetki tuli - strobot valaisten robotteja ja kappaleen soidessa - niin taisi kyllä pari kyyneltä tippua :heart: :excellent: ah, tämän jälkeen voisin vaikka kuolla onnellisena. Hyvin tehty Welldone. Kiitos.


jaajoo ja se saatanan laserpointer-tyyppi saisi kyllä hävetä, joku roti :mad:
Avatar
#16 • • da_chef Guest

jaajoo ja se saatanan laserpointer-tyyppi saisi kyllä hävetä, joku roti :mad:



Mä en kyl ymmärrä, meillä päin on tapana vetää moisia runkkuja turpaan.

Miksei kukaan tehnyt siellä elettäkään?
Avatar
#17 • • rhedlund Guest

Mä en kyl ymmärrä, meillä päin on tapana vetää moisia runkkuja turpaan.



Nojoo, jos rehellisesti paljastan todelliset tunteet kyseistä henkilöä kohtaan niin turpaanvetokaan ei välttämättä riittäisi :right:
Avatar
#18 • • milo Guest
Ja konsertin aikana selvisi sekin - takana istuneilta - että Popeda ja Janne Tulkki käyttävät Kraftwerkin levyjä soundcheckeissään.:confused:
Avatar
#19 • • Mimako Guest
Tuollaisilla taustaprojektioilla ja soundeilla mikä vaan paska olisi vaikuttanut hyvältä, saati sitten Kraftwerk. Olen nähnyt satoja keikkoja (rock- ja dj-) elämäni aikana mutta sanoa tätä keikkaa parhaaksi koskaan näkemäkseni "keikaksi" on silti jonkin sortin understatement. Tässä oltiin elämää suuremman taiteen, tunteen ja guruuden äärellä!

Tähän ikään on tullut kierrettyä Spacen sisätilat, Amnesia ja Twilokin, mutta niiden huom. klubitiloihin suunniteltu soundi ei ole ollut parempi kuin Kraftwerkin soundit HIFK:n hallin etuosassa.

Tukka on irti edelleen ja silti keikan aikana pystyi puhumaan normaalilla äänellä vieruskaverille. (Jos en olisi ollut tuolla eilen ja lukisin nyt näitä kommentteja, mun pitäisi varmaan tappaa itseni.)
Avatar
#20 • • Secur Guest
Tarvii kyl myöntää että oli iha saakelin kova keikka, pelästyttii aluks jonon pituutta mut järjestelyt kunnossa ja jono veti hyvin.

Radioactivity jäi kyllä parhaiten mieleen. :heart:
Visuaalisesti keikka oli niin siisti. Yksinkertaista mutta pirun kaunista.