Studio 54

60 posts, 3 pages, 6,958 views

Avatar
#21 • • Nigel Guest
oi niitä aikoja..

..kun ennakkolipulla pääsi suomessa jopa sisälle.

tää oli kyllä jotain uskomattoman surkeata järjestelyä ettei oikein meinaa uskoa. mielestäni on aika itsestäänselvyys että jos ennakkolippuja on myyty, niiden ostaneille pitäisi löytyä tilaa klubista. erittäin suuri pettymys koko juttu. ja jos ihan puolueettomasti ja sivullisena ajattelisi toimintaa ennakkolippujen suhteen tässä tapauksessa, voisi ajatella että kyseessä on paha rahastus-toiminta (vaikkakin "maksetaan takaisin") tai sitten erittäin amatöörimaista puuhastelua..
..just my 2 cents.

quu:ta quotaten "ei näin"
Avatar
#22 • • Kair Guest
Ikävän ahnetta toimintaa järkkärien puolelta, vai olikos ne ne mempparin poket jotka myi niitä lippuja liikaa? Ois kyllä kiva kuulla jotain Ihanan suunnalta.
Pukeutumisen piti nopeuttaa sisäänpääsyä?
Ennakkolipulla piti päästä sisään?
Kiitos Kerman että ei mennyt koko lauantai pilalle.
Mites niitä rahoja saa takaisin?
Avatar
#23 • • Edited Ihana Guest
Hei,

kiitos palautteesta. Ensinnäkin pahoittelut kaikille, jotka eivät päässeet sisään tai joutuivat odottamaan erittäin pitkään.

Ennakkolippujen myynti oli ravintolan vastuulla, ja ostopiikki sattui perjantaille, jolloin niitä meni huomattavasti enemmän kuin osasimme odottaa. Huonosti ohjeistettu henkilökunta myi lippuja kaikille haluaville ja niitä myytiin logistisesti ehkä liian paljon.

Ihanalla oli käsitys, että ennakkojen jälkeen tilaan mahtuisi vielä ainakin 2-300 normaalin lipun ostanutta henkilöä, ja meille tuli suurena yllätyksenä ilmoitus kesken illan, että ketään ei enää päästetä sisään, ei edes kaikkia ennakkolippulaisia sekä se, että järjestysmies oli ulkona huutanut, että loppuja ennakkolippulaisia ei oteta sisään. Me emme antaneet tälläistä käskyä missään vaiheessa iltaa, vaan kuulimme asiasta vasta tänään. Olisimme ehdottomasti halunneet kaikki ennakkolippulaiset sisään, sillä he nämät bileet saivat aikaiseksi panostamalla tähän iltaan.

Tämä on ensimmäinen kerta kun Ihanan tapahtumissa on tälläinen lippusotku sattunut.

Normaalisti Ihana on itse hoitanut nämä järjestelyt; järjestysmiehet, narikan sekä lippukassan. Nyt ne nämä kaikki olivat ravintolan vastuulla, jotka palkkasivat yrityksen hoitamaan ovia. Meidän virheemme oli ehkä se, että emme tarpeeksi selvästi kertoneet meidän toimintatapojamme.

Pitkän odotuksen syynä on tietääksemme ollut narikkapaikkojen loppuminen kesken. Kun järjestysmiehet näin ilmoittivat Ihanalla ei voinut paljoa tehdä, kuin hoitaa vain oma osuutensa, eli ohjelma.

Neuvottelujen jälkeen ja kun osa porukasta oli poistunut, ihmisiä otettiin sisään vielä siten, että ennakkolippulaiset ensimmäisenä ja Memphiksen ovesta ennakkoliputtomat.

Ovijärjestelyt eivät onnistuneet ja sen ovat kaikki tunnustaneet sekä Ihana että ravintola. Pahoittelumme vielä kerran.

Bert Bevans soitti 00:00 - 03:30; discoa, sitten housempaa ja sitten taas discoa. Hän itse sanoi, että osa porukasta tuli pyytämään, että soita uudempaa soundia ja vaikka hän koitti ohjata ihmisiä Bule 2:seen, ei se silti tuntunut joillekin riittävän. Ammattilaisena hän soitti sitä mitä ihmiset toivoivat. Suurin osa illasta oli kuitenkin discoa, ainakin omien korvieni mukaan.

Ennakkolipun ostaneet, jotka eivät päässeet sisään, voivat ottaa yhteyttä [email protected] ja sopia hyvityksestä. Älkää siis soittako hotellin respaan, vaan pyytäkää Rikua puhelimeen, jos soitatte Kurkeen.

Tästä taas opimme, suuri suosio yllätti ja ensi kerralla koitamme tehdä asiat paremmin ja sopia myös, että ravintolan järjestelyt toimivat paremmin.

T. Ihanat
Avatar
#24 • • Quu Guest
Kenen vastuulla oli se nuori tummahiuksinen poke Kurjen puolella, joka päästi sisään lähes yksinomaan jonon ohi ryysänneitä ihmisiä? Huomautin häntä monta kertaa asiasta (niinkuin Olliakin) ja asiat eivät muuttuneet miksikään.

Tämän jälkeen hän antoikin minulle porttarin. :heart:
Avatar
#25 • • olliS Guest
Oli kyl loistavat kemut! Ihmisillä näytti olevan todella hauskaa, eikä se järjetön ryysiskään kyennyt pilaamaan tunnelmaa.. :)

Musiikillisesti parasta antia tuli Bulevardi2:n isossa tilassa, true party house :heart:
(hotellihuoneet olivat mahtava juttu, tosin se johti siihen että humalan taso pääsi nousemaan suhteellisen korkeaksi..)

kerran vuodessa on kivaa olla neekeri: :D

977894.jpg
Avatar
#26 • • Ihana Guest

Kenen vastuulla oli se nuori tummahiuksinen poke Kurjen puolella, joka päästi sisään lähes yksinomaan jonon ohi ryysänneitä ihmisiä? Huomautin häntä monta kertaa asiasta (niinkuin Olliakin) ja asiat eivät muuttuneet miksikään.



Ravintolan. Jonon oli kulki jonkin verran meidän omia työntekijöitä ja yhteistyökumppaneita, joita oli näin suuressa tapahtumassa useampia.

T. Ihanat
Avatar
#27 • • Quu Guest

Ravintolan. Jonon oli kulki jonkin verran meidän omia työntekijöitä ja yhteistyökumppaneita, joita oli näin suuressa tapahtumassa useampia.



Ette ilmeisesti olleet katsomassa tilannetta. :confused:
Avatar
#28 • • Ihana Guest

Ravintolan. Jonon oli kulki jonkin verran meidän omia työntekijöitä ja yhteistyökumppaneita, joita oli näin suuressa tapahtumassa useampia.



Ette ilmeisesti olleet katsomassa tilannetta. :confused:



Sitä varten on järjestysmiehet, joidenka toimintaa emme voi valvoa koko ajan ja tällä kertaa se ei ollut edes meidän vastuulla, vaan ravintolan. Me hoidimme ohjelmaa, Ihanat olivat joko soittamassa levyjä tai räpläämässä valoja.

Valitukset järjestysmiesten toiminnasta voi ohjata suoraan ravintolaan.
Avatar
#29 • • kapseli Guest
:confused: :confused:
Huh-hu, onneksi valitsin pimeän saaren, mahtavan kuutamon ja punkkupullon tyttöni kanssa!!
Olis voinnut kyll joo vähän vittuattaa seistä tuolla jonossa!! :right:

Uskomatonta pelleilyä, mutta poket on pokeja!! Missäköhän törmäis sellaisiin jotka oikeasti osaavat ajatella ja käyttäytyä niin kuin palveluammatissa pitäis käyttäytyä!?!? esim. Itse kuin valitin Ski-Expon bileissä Hesperiassa siitä että poket oli rikkonut narikassa kaks kalja pulloa mun olkalaukusta niin mut poistettiin ravintolasta työntäen ja porttikieltoa jaellen!?!? :confused: :confused:
Avatar
#30 • • catt Guest
jonotin n.15 min kymmenen maissa kurjen puolella ja pääsin sisään.
mahdollisesti vuoden hauskimmat bileet :)
mahdollisesti vuoden tuskallisin krapula sunnuntaina,
+ järjetön mustelma oikeassa reidessä joka ilmeisesti
johtuu korkkareilla lentämisestä tanssilattialla :-)
Avatar
#31 • • Individual Guest
Kotkassa edesmenneen Madeiran poket olivat sellaisia, joista kaikki voisivat ottaa mallia. Aivan saatanan mukavaa ja asiallista porukkaa ja bileissä sai aina hyvän fiiliksen päälle jo ovella, kun poket hymyilivät ja juttelivat mukavia. Mitään ei koskaan hävinnyt narikasta ainakaan mulla ja ei mun mielestä keltään muultakaan, siellä sai säilyttää tavaraa jne...
:)
Ne ihmiset olivat palveluammatissa ja se näkyi, mutta isossa kaupungissa
on näköjään varaa valita asiakkaat...
T:Tero
Avatar
#32 • • Mimako Guest
Nyt on kahtena peräkkäisenä viikonloppuna sattunut jonotusfiaskot (E10v., Studio 54). Vaikka Makasiineilla myös eri viranomaiset olivat katastrofin syyllisiä, väittäisin että portsarien mielivalta on viime aikoina lisääntynyt, eikä ainoastaan bilemusiikkipuolella.

Syy on selvä: portsarit ovat nykyään vuokratyöläisiä tai jopa yksityisyrittäjiä, eivät enää ravintolan palkollisia. Näin oli ainakin Makasiineilla 1.11., Mempparista en tiedä mutta puhunkin yleisesti.

Kun portsari ei ole ravintolan palkkalistoilla, hänen suhteensa ravintolaan ei ole yhtä henkilökohtainen kuin Wanhoina Hywinä Aikoina. Hän tietää että hänen toimistaan voi kyllä valittaa, mutta kadulla jonottava ravintola-asiakas on 1-2 väliportaan verran kauempana kuin ennen.

Eli älkää yllättykö, jos teitä "palvelevat" jatkossakin tyypit jotka ovat saaneet kenkää venäläisen vankilan vartijanhommista liian tylyn luonteen takia.
Avatar
#33 • • Juha Vilkamo Guest
Luulis että bileorganisaattori esim. tietää paljonko ennakkolippuja ravintolamiehelle on annettu myytäväksi.
Avatar
#34 • • Individual Guest
Ymmärtääkseni ennen kun oli portieerit, ne olivat ennenkaikkea ravintolan edustajia, oli se sitten hieno tai vähemmän hieno.

Mutta kai lisääntynyt väkivalta ravintoloissa on pistänyt ravintoloitsijat satsaamaan ennenkaikkea siihen, että ovella on joku joka sitten pystyy "tilanteet" selvittämään ja silloin välillä voima jyllää ja äly...no jätänpä sanomatta.

Ja eiks kaikkee ulkoisteta nykyään...

T:Tero
Avatar
#35 • • claudy Guest
Ehkäpä vuoden parhaat bileet...vaikka lähinki jo puol kolmen aikaan...6 tuntia tuli vietettyä aikaa enimmikseen tanssilattialla.
Kiitos!!!
Avatar
#36 • • Ath Guest

Syy on selvä: portsarit ovat nykyään vuokratyöläisiä tai jopa yksityisyrittäjiä, eivät enää ravintolan palkollisia. Näin oli ainakin Makasiineilla 1.11., Mempparista en tiedä mutta puhunkin yleisesti.

Kun portsari ei ole ravintolan palkkalistoilla, hänen suhteensa ravintolaan ei ole yhtä henkilökohtainen kuin Wanhoina Hywinä Aikoina. Hän tietää että hänen toimistaan voi kyllä valittaa, mutta kadulla jonottava ravintola-asiakas on 1-2 väliportaan verran kauempana kuin ennen.



Jos järjestyksenvalvontapalvelu ostetaan alihankintana (yksityisyrittäjältä) on yrittäjällä suuremmat kannustimet hoitaa hommansa hyvin, johtuen ihan siitäkin että yksityisyrittäjyydellä on mahdollisuudet tienata paremmin kuin toisen palkollisena olemisella (tästä kiitos suomalaiselle korkealle verotukselle). Alihankintasopimus voidaan myös irtisanoa helpommin (ts. irtisanomista ei tarvitse välttämättä perustella mitenkään, kuitenkin irtisanomiseen aina joku syy löytyy, esim. negatiivinen asiakaspalaute) kuin yrityksen ja työntekijän välinen työsopimus.
Ongelman syynä ei varmastikaan ole se, että palveluita ostettaisiin enemmän alihankintana kuin ennen (onko asia edes todella näin, en tiedä?) - ongelma voi olla siinäkin että ala on niin kilpailtu (= hintataso tippuu) että palveluhenkisemmät ihmiset hakeutuvat parempipalkkaisiin palveluammatteihin. Muutenkaan yötyö ei ole sellaista jota suurin osa ihmisistä jaksaisi tehdä koko ikäänsä.

En ole kumpaakaan "jonokatastrofia" (E10V tai Studio 54) ollut itse todistamassa, sillä kummallekin päivälle on osunut muuta aikaisemmin sovittua menoa. Oli syy sitten myyjässä (bilejärjestäjässä) tai myyjän alihankkijassa (esim. tilavuokraaja tai järjestyksenvalvontapalvelu) niin laatuvastuu loppuasiakkaille (bilevieraille) on joka tapauksessa myyjällä (ei alihankkijalla!), sillä myyjä on kuitenkin se taho jolle asiakkaat palvelukokonaisuudesta (bileet, sisältäen kaiken aina henkilökunnasta ohjelmapalveluun ja valoihin) maksavat.
Avatar
#37 • • Mimako Guest

Ongelman syynä ei varmastikaan ole se, että palveluita ostettaisiin enemmän alihankintana kuin ennen (onko asia edes todella näin, en tiedä?) - ongelma voi olla siinäkin että ala on niin kilpailtu (= hintataso tippuu) että palveluhenkisemmät ihmiset hakeutuvat parempipalkkaisiin palveluammatteihin. (KLIPS) laatuvastuu loppuasiakkaille (bilevieraille) on joka tapauksessa myyjällä (ei alihankkijalla!), sillä myyjä on kuitenkin se taho jolle asiakkaat palvelukokonaisuudesta (bileet, sisältäen kaiken aina henkilökunnasta ohjelmapalveluun ja valoihin) maksavat.



Hesarissa oli alkusyksyllä juttu että portsaripalvelut on nykyään ulkoistettu yhä useammassa paikassa -- eikä tietenkään siksi että portsarit saisivat yrittäjinä enemmän liksaa, vaan siksi että ravintolat välttävät näin monia työnantajamaksuja. Ravintolat ja ulkoistetut yrittäjätkin voittavat rahallisesti, mutta:

Olisin edelleen sitä mieltä että vaikka yrittäjän "irtisanominen" on helpompaa, ainakin paikasta toiseen kiertävät portsarit vaikuttaisivat käyttäytyvän huonommin kuin ravintoloiden ns. vakkaripoket. Syynä voi toki olla myös, että siinä vaiheessa kun mä tunnistan jonkin paikan portsarin, olemme silloin naamatuttuja ja asenteet ovat iisimmät puolin ja toisin :)

Myyjän rahallisesta vastuusta asiakkaille olen jokseenkin samaa mieltä. Mutta mistäpä bilejärjestäjä voi tietää ketä ovia vartioi minäkin iltana, kun portsarit ostetaan könttänä joltain muulta firmalta kuin ravintoloitsijalta? Kyllä ns. palveluammattilaisten olisi itse osattava käyttäytyä hyvin, koska se on osa ihmisenä olemista. Mutta selitäpä se sadistille.
Avatar
#38 • • Moraani Guest


Mutta mistäpä bilejärjestäjä voi tietää ketä ovia vartioi minäkin iltana, kun portsarit ostetaan könttänä joltain muulta firmalta kuin ravintoloitsijalta?



Mä olen sitämieltä että loppupeleissä koko homma on järkkäreiden vastuulla, tässä tapauksessa ihana ja memphis. Tietenkin asioita mutkistaa useat yhteistyökumppanit ja sitä kautta asioiden hallinta.

Siltikään ei voi vaan sanoa että ostettin poket jostain, eikä tiedetty millasia ne ovat. Kyllä siinä vaiheessa täytyy olla varma keneltä ostaa ja miksi, varsinkin kun kyseessä on kokemusta omaavat ihmiset.

Vaikka vastuu olisi helppo sysätä ns. ulkoistetun palvelunantajan niskaan, pitäisin sitä vastuuttomana toimintana. Kyllä järkkäri on sen verran asiakkailleen velkaa, että pitää huolen keneltä ostaa palveluita.
Avatar
#39 • • ER Guest
Bileiden järjestelijät voisivat ehkä tehdä joskus hieman yhteistyötä ja jakaa kokemuksiaan siitä mistä saa vuokralle hyvät järkkärit (jos mistään). Ja myös siitä missä baareissa niitä bileitä kannattaa tuon puolesta järjestää. Hyvin toimivat järjestelyt ovella ja sisällä ovat imho kuitenkin yksi keskeisimpiä asioita bileissä. Tai ehkä ainakin jos ne kusevat niin kusee fiilikset varsin helposti vaikka muu olisikin kunnossa. Aina jaksetaan lässyttää siitä että mulle musiikki on tärkeintä mutta jos et pääse sisälle mestoille varmaan ei ole musiikilla paljon väliä.
Avatar
#40 • • laura Guest
mulla oli ihan alyttoman hauskaa!
jalat on tosin viel kipeet noista 15 sentin koroista joiden ansiosta oisin kyl paassy tienaa hyvat massit odotellessani kyytia bulevardilla ^____^