Ihan alkuun, sori, ei ollut _todellakaan_ tarkoitus teilata sua tai sun ajatuksia/kokemuksia jne. Toin vain oman kantani asiaan, alla vielä tarkennusta.
Jos kerran olen äänenlaadun suhteen väärässä, niin miksi sitten moni alan ammattilainen on niin asiasta sanonut? kateudesta? panettelua? geneeristä vittumaisuutta?
En lähde tuota kummemmin arvailemaan, mutta jokainen, joka kuuli äänenlaadun esim. Screenissä @ Kaapeli tietää kyllä, että
fiksusti säädettynä ja tilanteeseen oikein mitoitettuna Precision Audion äänenlaatu on bilestandardeilla mitattuna loistava.
Ja tuo mittaustulos oli pelkkä itsekeksimäni läppä vai? tai miksi moni on kommentoinut että makasiineillä oli aika puuronen ääni ja vitusti bassoa?
En kai mä nyt sentään tollasta ole väittänyt :confused:
Quottaan itseäni:
Promoottorilla on oltava halua ja taitoa kommunikoida äänen toimittajan kanssa siitä, miltä äänen pitäisi kunkin tapahtuman yhteydessä kuulostaa.
Sitä ei kuitenkaan saavuteta sillä että väität täällä suoraan että puhun puuta heinää. Ja eiköhän kaikki vähääkään kokeneet promoottorit varaa aikaa sille soundcheckille, tuo nyt oli täyttä ylenkatsetta heitä kohtaan.
Noh, mielestäni kuka tahansa on väärässä jos väittää, ettei PA:n äänenlaatu ole bilestandardeilla mitattuna hyvä. Toki minkä tahansa läjän saa kuulostamaan paskalta vajaalla säätämisellä tai mitoituksella (huom! itse en edes ole kommentoinut bileiden aäänenlaatua, vain desibelien alhaisuutta..). That's all I'm saying, piis.
Ps. mun puolesta voidaan jatkaa asiaa privana tai livenä, ettei vallata koko topikkia..