Elwira:
---
[
ei ei ei... cd:lle tulee ensin siis psyke markkinoilla suurimmaks osaksi ja vinyyliä ei julkaista ollenkaan ja sehän sapettaa... mutta aina ei näin kuitenkaan mee eli asia voi mennä toisin päin muilla elektroonisilla musiikki häsämösöillä.
no toi on kyllä aika karkea yleistys. Psykessä kyllä tulee ne apetizerit ekana 12 niinq muussakin(?) konemusiikissa. Se on toki totta että kaikkea ei saa vinyylillä, mutta osassa biiseistä on taas asia aivan toisin päin. Psykessä on tosin se että se on sen verran marginaalista kuitenkin että pienemmät lafkat harvoin tekevät vinyyliversioita, mutta siks sitä soitteleekin sekä cditä että vinyyleitä. Itse oon tosin laiskistunut sen verran että kun joutuu julkisilla keikoille liikkumaan, sitä mieluummin raahaa mukanaan cd-casea kuin laatikollista vinyyleitä. Toisekseen metsäbileissä ei oo usein kunnollista soittomestaa jolloin cdltä soittaminen vain on kaikin puolin helpompaa.
Suomesta ei taida enää hirveän hyvin psykeä saada, mutta onhan noita nettikauppoja ympäri maailmaa joista ne haluamansa levyt voi ostaa heti niiden ilmestyttyä.
Itse käytän mp3sia lähinnä koekuuntelumielessä, eli jos levy on sellainen mitä aion soittaa, hoidan sen kyllä alkuperäisenä. Psykepuolella kuitenkin tuntuu olevan promoissakin käännytty vahvasti cd-puolelle, ainakin niiden perusteella mitä itse saan, joten ei auta kuin käyttää sitä formaattia mihin mahdolisuus on.
Sen enempää en ala aiheesta jeesustelemaan. Jokainen tehköön oman moraalinsa mukaan