Elwira:
Varsinki DJ*t jotka tälläistä harrastavat ovat kyllä noh... ei hyviä minun silmissäni. Soitan itse vinyylillä ihan kunnioittaakseni vanhaa tyyliä ja artisteja jotka tekevät nämä biisit. Moni levykauppa kaatuu sen takia koska ei ole ostajia,koska nykypäivänä ihmiset imuttavat musansa.
Tässä kohtaa kyllä täytyy hieman ihmetellä tämän loogisuutta. Eli DJ, joka polttaa musiikkia, on jotenkin moraalisesti tuomittavammassa asemassa kuin tavallinen ihminen joka polttaa musiikkia? Miksi? Samalla tavallahan se raha on molemmissa tapauksissa artisteilta, levykaupoilta sun muilta pois?
Eikö asian pitäisi olla juuri päinvastoin?
- DJ:llä kuuluisi aina ollu uusimmat biisit, mutta jos muut ihmiset imuroivat ne netistä 2kk ennen niiden levykauppoihin tuloa, niin tämä on mahdotonta.
- DJ:n pitäisi pystyä ostamaan levynsä samalla kuin ihmiset kitisevät lipunhinnoista ja keikkapalkkiot ovat naurettavia.
Itse ostan sen mihin rahat riittävät ja mitä on saatavilla, mutta en kyllä rupea leikkimään moraalista jeesusta tai suostu pitämään itseäni muita netistä imuttajia huonompana vain sen takia että satun olemaan DJ. Siitä, jos minä jotain poltan cd:llle ja siitä soitan, on iloa monille ja haittaa silti aivan yhtä harvoille. Mielestäni tämä on taas vain yksi sellainen typerä moraalikäsitys skenen sisällä, jolla ei ole mitän järkeen pohjautuvaa syytä. Pikemminkin kuin itkisi että no mut ne saa kaikki uudet sit levyl ja mä en saa niit vinyylil niin voisi lopettaa itkemisen ja tehdä itse samoin. Eikös se pikemminkin ole reilua että pistetään kaikki samalle viivalle eikä ole enää vain suurien starojen yksinoikeus soittaa pienen sisäpiirin promojakeluja? </fleim>