TC Electronic Powercore Compact

2 posts, 1 page, 2,387 views

Cutoff

Posts: 14

#1 • • Cutoff
no joo, rahaa pitäis päästä tuhlaamaan. Oon tässä mietiskellyt tota powercore compactia. PCI versiot menis nyt halvalla, mutta ei oikeen huvittais ostella pci laitteita enää. Compactin hinta ois fiksu ku on alle 500 euroa. Lähinnä kaikulaitteeksi ajattelin ja tuleehan tossa mukana muutakin kivaa kuten filtroid.

Kaksi asiaa nyt vaan huolestetuttaa. Onko DSP:n määrä riittävä? TC:n sivuilla olevat plugarien dsp:n syönti on ilmoitettu 48khz käytön mukaan. Jos projektit pyörii 44.1 niin kuin paljon se vapauttaa dsp:tä vai vapauttaako yhtään? Esim 2x classic reverb syö yhden dsp:n ja tossa compactissa ei ole kuin kaksi, mutta jos tahtoo neljän dsp:n vehkeen niin euroja on löydyttävä aikalailla isompi pino.

Toinen huolestuttava asia on powercorelle tyypillinen toimimattomuus tietyillä emo + prossu komboilla. PCI powercoreista olen kuullut varsin vaihtelevia arvoioita, mut firewire versiosta ei mulla ole mitään tietoa.

Mitäs ajatuksia herättää?
Avatar
#2 • • roisto ratissa Guest
no iteppäs kysyit :) eli ajatuksia..

vaihtoehto I

hanki epämuodikasta pci-dsp:tä (halvalla kun saa), joku vanha micro-atx pentiumIIIraato silentiksi (eli säpäleiksi, pitäs löytyy käytännössä ilmatteeks), dsp:t sisään ja koko moska räkkiin kiinni. adatilla vaan sitten moderniin DAWiin kiinni ja reititteleen.

tuntuu aluks vähän hassulta kun "pitää" olla kaks konetta, mut siihen tottuu ja onhan noi system 6000:t ja liquid mixitkin loppujen lopuksi vähän niinku ulkoisia vermeitä joissa on vaan sharcit tms. sisässä ;)

vaihtoehto II

http://www.virtuavia.eu/shop/pci-express-to-pci-expansion-box-p29809.html
tommosta on kans koitettu, ainaki tc:n kanssa kaatuili. pienellä varauksella lähtisin koittaan + maksaa enemmän kuin itse dsp:t.. scopeen ei ole päässyt vielä koittaan boxia kun ei ole osx-ajureita :P sitä odotellessa..

vaihtoehto III

sellanen kone DAWiksi jossa on pci:t. mutkumutku.

vaihtoehto IV = setelit pöytään