harrastukset...

118 posts, 6 pages, 34,033 views

nomic

Posts: 4,120

#101 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Aktiiviset:
-Musiikki (ehkä kaikkein rakkain harrastus)
Tullut harrastettua pennusta asti, kun uskalsin lähteä mukaan musaluokalle. Koitan myös laajentaa jatkuvasti omaa musiikkimakua. Tällä hetkellä tutkitaan irkkumusiikkia, kirkkokuoroilua keskiajalta ja breakcorea (kontrasti *sydän*).

-Lukeminen
Harmittaa kun peruskoulussa ei kiinnostanut niin. Mutta nykyään sitä on otettu roimasti takaisin. Niin oppiminen, ymmärtäminen kuin nauttiminen - kaikki samassa paketissa. :)
Eli tulee luettua niin viihdettä kuin tietokirjallisuuttakin.

-Mytologiat
Kreikasta lähtöisin ja Suomeen päätynyt.

-Ohjelmoiminen
Harrastus, josta en voisi luopua. Joskus oli perheen ainut tietokone rikki ja silloin kirjoiteltiin koodia ruutupaperille. Addikti?

-Teoreettinen fysiikka ja astronomia - avaruus ja atomit
Myöskin lapsena alkanut harrastus, joskin rajoittuu enemmänkin vaan artikkeleihin ja kirjallisuuteen.


Menneet:
-Skeittaus
En enää itse pyöri laudan päällä, mutta tulee vielä tarkistettua videoita ja lehtiä.

Kitara
-Tästä lähti musiikki soittamisena käyntiin, josta se siirtyi syntikoihin ja lopulta koneisiin.

Piirtäminen
-Lopahti innostus jossain vaiheessa. Piirsin lähinnä synkkiä kuvia, dystopiaa tai pilakuvia (parasta koulussa).

Pienoismallit:
Autoja lähinnä tuli kasattua. Mutta vieläkin löytyy laatikosta Warhammer-miniatyyrit sääntöinen, kulkuneuvoineen, kaikkineen.


Eli tavallinen luuseri. :)
turquoise

Posts: 732

#102 • • turquoise e-ra2co
Lenkkeilyä, juoksua. Tulee sitä joskus lähdettyä rullaluisteleen, luisteleen, salille tai uimaankin.

Ens viikolla alkaa itämainen tanssi! *joo* Lisäks sain eilen kaverin vanhan rullalaudan, ni pitäis sillä opetella menemään (heti kun keksin paikan, missä kehtaan). Nuorempana laskettelin ja snoukkasin talvet läpeensä, nykyään en juurikaan kun ei ole rinteet enää viiden kilsan päässä. *uuh*

Musaa, lähinnä kuuntelun/biletyksen (tullut käytyä tosi vähän viimeaikoina) muodossa, mutta kyllä mä viuluaki soittelen aina sillon tällön.

Intternetissä tulee roikuttua ihan liikaa.

Random piirtely (tätä harrastan aktiivisesti koulussa, auttaa niin hyvin keskittymään), valokuvaus huonolla kameralla, vaatteiden tuunaus, muut virittelyt.

Lisäksi lukeminen, kirppareilla kiertely, juhliminen, vastuunpakoilu.

Haluaisin reissata paljon enemmän, mennä joskus vaeltamaan ja lisäksi hankkia hauvan.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Wolverine

Posts: 1,860

#103 • • Wolverine
Kuntosali, muutaman vuoden jaksannu treenaa kunnolla ja oon ihan koukussa nykyään.

Talous, oon ihan koukussa talousuutisiin ja kauppalehti.fi on aina taustalla auki. Osakkeita on myös tullut ostettua ja myytyä tasaiseen tahtiin.

Pelaaminen, pleikkaa tulee hakattua silloin tällöin ja uusia pelejä tulee ostettua melkein joka kuukausi. tietokoneella en oo hakannu muuta kuin Diabloa viimeisten vuosien aikana.

Leffat. Kaikki komediat, actionpätkät ja trillerit käy. Kauhuleffat on yleensä aika suolesta ja draamat liian tylsiä.
noemi

Posts: 535

#104 • • noemi
Ostan levyjä.
Kuuntelen levyjä.
Käyn bileissä kuuntelemassa toisten ostamia levyjä. Jos on hyviä levyjä, tanssin.

Seuraan myös Klubitusta ja Facebookia. Google ja Youtube tuo vaihtelua.

Välillä käyn pyörimässä kaupungilla; yleensä löydän jotkut ihanat tennarit joihin mulla ei oo varaa, ja päädyn ostamaan t-paidan ja pullakahvit.

--
Oikeutta koneille!

W

Posts: 1,049

#105 • • W
Musiikki/jorailu, kuntosali, kalastus, lukeminen, elokuvat/dokumentit ja nykyään vähempi mut kuitenkin: pc-pelaamien! *pepsodent*
Stene

Posts: 430

#106 • • Edited Stene
Musiikin duunailu, levyjen soittelu, autot, valokuvailu, web-ohjelmointi (php + muut paskat), digimaalailu + grafiikan teko, skeittaus.
Mai

Posts: 374

#107 • • Mai Villikisu
-Ennen harrastin pelkkää kuntosalia, nyt: Tanssia 3xviikossa, kuntosali 1-2xviikossa ja kävelylenkit n. 1-2xviikossa.*sydän*

-Musiikki, jorailu bileissä.

-matkustelu niin usein kun pystyy, taloudellisten syiden takia tuo tosin jää yleensä siihen 1krt vuodessa, joten, eipä sitä harrastukseksi voi laskea oikeen!*pepsodent* Tosin tykkään ulkea matka-aiheisia juttuja netistä tms.


Muuhun ei oikeen jää aikaa. Tykkään tosin katsella eläin- ja luontodokumentteja. :)
Foxmagon

Posts: 1,329

#108 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
- Valokuvaus
- Tankoakrobatia (tätä vois kutsua jo lähinnä addiktioks)
- Vaatesuunnittelu/-valmistus
- Kaikenlainen muu näpertely :)

Vapaa-aika harrastuksien välissä menee kyl internetin ihmeellisen maailman syövereissä tai sohvalla murutin kainalossa. <3

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Oj

Posts: 1,349

#110 • • Oj Keep it FILTHY
Skeittausta tullut nyt harrastettua joku 6-7vuotta ja varmasti jatkuu vielä *hymy*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

Lyylikki

Posts: 2,975

#111 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Minä olen koukussa uusien asioiden oppimiseen. Jaksan uuden harrastuksen parissa niin kauan, kun koko ajan on tarjolla uutta opittavaa. Kun oppimisen tahti hidastuu, minä kyllästyn. Innostun aina uusista ja uusista jutuista.

Toisaalta on ollut vaikea hyväksyä tätä piirrettä itsessäni, koska en opi mitään asiaa perinpohjaisesti. Toisaalta en ole ryhtymässä ammattiurheilijaksi tai -muusikoksi, joten miksi minun pitäisi kuluttaa aikaani asian tai harrastuksen parissa, joka ei jaksa minua kiinnostaa, ja jonne lähteminen on kuin tervan juontia. Paremmin pysyy mielenterveys kasassa, kun vaihdan harrastuksiani vähän väliä.

Repertuaariini siis kuuluu monia eri urheilulajeja, musiikkiharrastusta monessa muodossa, käsitöitä yms. Tällä hetkellä "aktiivisia" harrastuksia, joissa siis käyn kerran viikossa tai muuten säännöllisesti, ovat uimahyppy, sirkusakrobatia ja viestinnän opiskelu. Lisäksi palettiin kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti uintia, punttista ja ohjattua ryhmäliikuntaa (strechingit, pumpit sun muut), lukeminen, karaoke, neulonta - mitä sitä ikinä onkaan tarjolla.

Harrastukseksi en biletystä ja muuta hauskanpitoa laske, enkä esim. kokkausta, telkkarin katselua tai netissä roikkumista vaikka niiden parissa mielelläni aikaani vietänkin (välillä jopa turhan mielelläni).

"Toiveharrastusteni" listalla on seuraavaksi odottamassa esimerkiksi laitesukellusta, Krav Magaa ja venäjän kieltä. Katsotaan, että säilyykö mielenkiinto nykyisiin harrastuksiin kuinka kauan vai joko jo ensi keväänä taas on uuden harrastuksen etsintä käynnissä.
anis

Posts: 2,451

#112 • • anis
-kuntosali (jossa siis punttitreenii+erilaisia ryhmäliikuntoja)
-sähly
-hyvien musiikkiartistien live-keikat

tahtoisin aloittaa uudestaan ratsastuksen mutta ei ole rahaa oikein siihen enää :/

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Euforixx

Posts: 52

#113 • • Euforixx Happy Dreamer
Punttii ja dj-miksailuu =P
Avatar
#114 • • opmdevil Guest
Harastuksia on:

- Lukeminen
- ww2 ilmailuhistoria
- Wannabe-dj
- Klubeilla ja musiikkitapahtumissa käynti
- Simulaatiopelaaminen
- Lentäminen
xl8r

Posts: 2,227

#115 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
- Lukeminen
- Videografiikka/VJ/3D grafiikka
- DJ touhuilu
- Tähtitaivaan tuijottaminen/tähtitiede

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Jódís

Posts: 89

#116 • • Jódís

Replying to harrastukset...:

Musiikki. Olen soittanu huilua about 11 vuotta ja käyn edelleen tunneilla. Koulussa olin orkesterissa, mikä ei todellakaan ollut haastava homma ja viimeisenä kouluvuonna kävi aika tylsäksi. Nykyään olen 'vain' musiikkikoulun puhallinsoitinorkesterissa. :)
Sit on tullut kokeiltua kitaransoittoa - puol vuotta jaksoin opiskella sitä itsenäisesti, sitten laiskuus voitti. Mulla on myös kaikenlaisia muita huiluja (esim. tin whistle, quena...) sekä skalmeija, joita kuitenkin soitan ihan liian harvoin.

Jooga. Aloitin vuosi sitten ja se on niin ihanaa!

Jonglööraus ja poit. Itse asiassa en viime aikoina ole hirveesti jonglöörannu, mutta poit on hyvässä käytössä. Tänään kokeilin ekaa kertaa mun omia tulipoita *pepsodent* yeahhh! Mutta en todellakaan ole taitava, en harjoittele tarpeeks säännöllisesti...

Ja sitten juuri tämmöstä:

sativa, 17.9.2009 19:59:
Random piirtely (tätä harrastan aktiivisesti koulussa, auttaa niin hyvin keskittymään), valokuvaus huonolla kameralla, vaatteiden tuunaus, muut virittelyt.




Ikävä kyllä en enää lue hirveesti, kun en osaa keskittyä kunnolla. *justjoo*
Tanssiakin oon harrastanu parissa eri muodossa, mutta se on vaan jäänyt jotenkin, harmi oikeastaan.
Ja ratsastus. Lopetin säännölliset tunnit, kun en viihtyny enää 'kotitallilla' enkä jaksanut etsiä uutta tallia, kun ne on kaikki niin kaukana. Ja kallistakin se on. Nykyään käyn siis vaan harvoin ratsastamassa. Lomalla, tai sitte meen mukaan kaverin tunnille. *sydän*

--
Und meine Seele spannte
Weit ihre Flügel aus,
Flog durch die stillen Lande
Als flöge sie nach Haus.

[Eichendorff]

Takyon

Posts: 2,945

#117 • • Takyon Möwkö
Kaipaisin kovasti uusia mielenkiintoisia ja ennenkaikkea halpoja liikunnallisia harrastuksia. Pyöräilyä tulee harrastettua suht. paljon ainaki näin kesäisin mutta esim tällaisella fillaroitsijan unelmasäällä kuin nyt niin se vaan ei ole enää kivaa. Juoksemista vois harkita mutta pitäis ensin ostaa kunnolliset kengät ja niihin ei oikein olis varaa. Ja sit juoksu ja fillarointi yhdessä on aika ykspuolista liikuntaa. Kuntosalilla taas on jotenkin niin nihkee ilmapiiri et mä en viihdy siellä, mä tykkään liikkua ulkona.

Yks kiva olis melominen mut siihenki vissiin tarttis käydä joku kurssi ettei huku ensimmäisen kaatumisen jälkeen ja toikin kurssi maksaa lähemmäs 100e. Samoin seinäkiipeily olis kivaa mut jälleen kerran kurssi pitäis käydä ja rahaa palaa. Sulkapallo on kivaa ja välineetkin löytyy mutta sopivan vastustajan löytäminen on vaikeeta. Laitesukelluskurssit on käyty mutta ei ole varaa harrastaa :/ Miks kaikki pitää olla rahasta kiinni..?

Eli, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan :)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.