Zeraf - Prelude [piano]

12 posts, 1 page, 1,625 views

Avatar
#1 • • Zeraf Guest
Täällä voi teknon jälkeen kokeilla lepuuttaa korviaan ja rauhoittua. Illan pianoherkistelyt ajan saatossa kyhäiltyjen melodioiden parissa. Pianon virkaa sai luvan toimittaa syna...

Prelude [4:00 min / 192 kbps / 5.76 mb]
Avatar
#2 • • sonni Guest
liikaa reverbiä, ei rauhoita riitasoinnut, mutta propsit jos purkitettu elävänä.
Avatar
#3 • • Zeraf Guest

liikaa reverbiä, ei rauhoita riitasoinnut, mutta propsit jos purkitettu elävänä.



Ilmeisesti olet nyt sekoittanut reverbin pianosoundin "hold on" asetukseen, joka tässä tapauksessa tarkoittaa kutakuinkin sitä, että soitetaan sustain-pedaali pohjassa. Reverbin vaikutus tässä on minimaalinen.

Missä on mielestäsi riitasointuja ja mitkä nuotit saavat ne aikaan? Itse en niitä havaitse enkä siten voi suoralta kädeltä hyväksyä mielipiteesi perustelun todenmukaisuutta. Jos et riitasointuja pysty osoittamaan, niin haluaisin tietää mihin mielipiteesi "ei rauhoita" perustui? Kuviteltuihin riitasointuihin, jotka eivät rauhoittaneet vai johonkin muuhun asiaan? Jo diskurssianalyyttisesti pidän hyvin todennäköisenä sitä, että mielipiteesi perustui ennemmin jonkinlaisiin "riitasointuihin" kanssani, kuin kappaleen todellisiin riitasointuihin. Ilmeisesti tähän "riitasointuun" vaikutti suuresti se, ettet pitänyt arvostelustani, joka koski demobiisiäsi. Myös kommenttiesi kirjoutusajankohdat puoltavat tätä näkemystä. Lapsellista toimintaa sinulta, mutta inhimillistä toki.

Biisi on purkitettu sisään osissa soittamalla, koska mun soittotaidolla "ykkösellä sisään" -menetelmä ei toimi. Ehkä olisi pitänyt ottaa joskus pianotunteja, niin olisi nyt helpompaa.
Avatar
#4 • • master bator Guest

Missä on mielestäsi riitasointuja ja mitkä nuotit saavat ne aikaan?



Mä kuuntelin tätä kans aikaisemmin, mutta ajattelin olla vastaamatta, koska tämä ei tarjonnut mulle mitään, enkä oikeastaan tainnut jaksaa kuunnella edes loppuun asti. Vastaanpa nyt kuitenkin kun otitte riitasoinnut puheeksi.

Riitasoinnuilla sonni tarkoittanee joitakin kohtia (aika useita), joissa juurikin tuo sustainpedaali-jeppeteipillä-lattiassa-kiinni-efekti saa aikaan (sellaista epätarkoituksenmukaista dissonanssia). En väitä, että itse osaisin soittaa jotenkin erityisen hyvin, mutta yritän pysyä niissä jutuissa, jotka mulla on jotenkin hanskassa.

Muutama minuutti pelkkiä sointujen eri äänien läpikäyntiä ylös/alas ei ole mun mielestä kovinkaan kummoinen melodia, eikä sointukulussakaan mitään spesiaalia ole. Pianosoundikin on melko köyhä ja sustain pohjassa kuulostaa aika pitkälti poikkeuksetta typerältä.
Avatar
#5 • • Timo Beast Guest
Ei tässä mitään riitasointuja ole. Hyvin vedetty.
Avatar
#6 • • sonni Guest
voi kiesus sentään. masturbaattori sen jo sanoi, tarkoitin nimenomaan liian pitkien jälkilöylyjen aikaansaamaa epäharmoniaa. kuuntelin kuulokkeilla, joten tokihan ne erottuivat. mutta saat toki pitää yllä foliohattupäätelmää. perseitä en ala nuolla, oli palaute millaista tahansa.

edit: jätkä siis luuli että minä loukkaannuin, hyvin aikuismaista :D
Avatar
#7 • • roisto ratissa Guest

voi kiesus sentään. masturbaattori..



aaaaah.. ei menny ku viis vuotta tajuta toi nickkki :D

tosta piisistä sen verran että se on komee veto sävellyksenä, pelkkä syntsapiano quantisoituna ei vaan anna ihan oikeutta.
Avatar
#8 • • roisto ratissa Guest


Biisi on purkitettu sisään osissa soittamalla, koska mun soittotaidolla "ykkösellä sisään" -menetelmä ei toimi. Ehkä olisi pitänyt ottaa joskus pianotunteja, niin olisi nyt helpompaa.



jos on jääny pianotunnit välistä niin itsekritiikkiä sit vähemmälle, fiilis ratkasee ei tekniikka.
Avatar
#9 • • _U Guest
Kivan kuuloista, mut ei toi synapiano itsessään kanna vaikka olis kuinka kova melodia. Hyvän maalailubiisin tuosta kyl sais, kun vetäis padeja ja liidejä mukaan ja vähän lisää haikeutta maailmaan. Ja tietysti "oikeamman" kuuloinen piano olis hot! :)

Nättiä soittoa, mut tuollaisenaan köyhä. 2/5.
Avatar
#10 • • Timo Beast Guest
niin no siis toi saundihan nyt on tuubaa, mut asenteesta 4/5 . Ei väliä miten tekee ja millä tekee kunhan tekee. Kyllä sen saundin voi säätää myöhemminki ja tuskinpa tämän nyt oli tarkoituskaan olla mikään "kuunelkaa maailman makein saundi demo"
Avatar
#11 • • _U Guest

niin no siis toi saundihan nyt on tuubaa, mut asenteesta 4/5 . Ei väliä miten tekee ja millä tekee kunhan tekee. Kyllä sen saundin voi säätää myöhemminki ja tuskinpa tämän nyt oli tarkoituskaan olla mikään "kuunelkaa maailman makein saundi demo"



Jep, itsekin kyl nostan hattua asenteelle! Kuten aikaisemminkin kirjoitin, tuosta kyl mielellään soisi kuulevan jonkun maalailubiisin yms. Hienot olis ainekset!
Avatar
#12 • • khatt Guest
Pedaalityöskentelyä kaivattaisiin: kukaan pianisti ei pidä sustainia pohjassa koko ajan, vaan "puhdistaa" soundia välillä vapauttamalla pedaalin. Harmoniassa oli muutamia kyseenalaisia kohtia, muttei mitään korvaa riipivää. Lähinnä toi sustain pahentaa riitanuotteja kun kaikki jää soimaan.

Koska piano on tuossa soolosoittimena, voisi olla myös enemmän dynamiikkaa, eli aavistuksen verran hidastuksia ja nopeutuksia, hiljaisempia ja voimakkaampia kohtia, joilla saataisiin jaettua melodioita fraaseihin, mutta tuollaiset skillit tietysti kertyy vasta vuosien pianonplimputtelun myötä eikä silloinkaan kaikille. Sellaisenaan tässä on kuitenkin hieman mekaaninen fiilis, eli biisi kuulostaa ohjelmoidulta eikä niinkään soitetulta.

Eri tempossa kulkeva keskikohdan tuli hieman liian yllättäen; sitäkin olisi voinut pohjustaa hieman ennen ja jälkeen jollain melodisilla siirtymillä tai esim pienellä hidastuksella.