Cubase LE tappoi kuukausien projektit

53 posts, 3 pages, 22,064 views

Avatar
#1 • • KilledByComputerPrograms Guest
En ees tiedä miten saan ees mitään sanoja ulos..

4 kuukautta ehdin tehdä intensiivisesti töitä
tuolla ohjelmalla, ongelmia on ollut jatkuvasti, mut eteenpäi ollaa tapeltu kun ei muutakaan ole.

Eilen sit kävi niin et ku alotin midittää pianoraitojen päälle
Muita soittimia, niin alkoi soittamaan myös ne piano-osuudet sil soittimel joka oli kulloinkin aktiivisena!Wtf?

Muutenki joutunu pihistää työkaluista, kun eivät toimi tolla ohjelmalla, nyt menee jo aika hankalaks, jos jokanen luonnoksen osanenki täytyy eka exportata audioks, jotta Cubase ei vaihda omin päin instrumenttia....

Oon huono ilmaisee tätä petttymystä mikä on päällä...mä sit
exporttasin kaiken mahdollisen mitä oon saanut valmiiksi(parikymmentä biisiä plus kymmeniä pitkiiä luonnoksia), ja asensin koko ohjelman uudestaan.

Sama ongelma siellä oli edelleen, uudelleen asennuksenki jälkeen...

Mulla on windows vista home prem, joulukuussa ostettu.


Melkee ihan sama vaika ois toi ohjelma paskana tai mitä vaan, mutku se mikä selvis tänää ku olin saanu kaikki biisit exportattua, hajotti mut kokonaan:


Joka ainoa biisi, biisinpätkä yms oli aivan toista kun miltä se kuulostaa ehjänä!

Nopea temponen rumpulaini oli nyt kompuroiva viululinja, synariffit muuttuneina hitaiks satunnaisiks bassoääniks, laulu pätkien, yksityiskohdat ja pikkukikat aivan jotain muuta joka ei sovi rytmiin...toisin sanoen kovalla työllä saavutetusta äänimaisemien kauneudesta on tullut täyttä epämääräistä noisepaskaa, jotai ei pystyis kuunnella psykopaattikaan! =((

Kiitos ton Cubase-ohjelman..

Mulla ei siis ole missään ehjiä exportattuja otoksia mun biiseistä, mulla oli kaikki Cubase-project muodossa, eli yhtäkkiä Cubase päätti heittää rumpujen tilalle viulua ja synalainien tilalel jotain v**tun klassista kitaraa....ei voi olla totta!!



Tavallaan sitä toivoo, et jollain on tähänki asiaan joku kikka tiedossa, et mikä tota ohjelmaa vaivaa.., samalla, kun tuntuu et itsari on ainoo vaihtoehto et saa tän tuskan pois....kun ajattelee, mitä kaikkea 4 kuukaudessa ehtii saada aikaan...ja parin tonnin musakamat ostettu aivan turhaan...saatikka jos nyt joutuu johonkin logicciin vaihtamaan, joka tietää kolmen tonnin paukkua vähintään...meni kesäsuunnitelmat saman tien vituiks.




Pahoittelut loppuun, et täs viestis ei oo varmaan mitään järkeä eikä järjestelmällisyyttä, en vaa pysty nyt mihinkään järkevään ilmaisuun täs mielentilassa *dd*
Avatar
#2 • • akir0 Guest
Varmuuskopiointi
Avatar
#3 • • Jimmyfi Guest
no vista on kyl aika susi musiikin tekemiseen ihan suoraan sanottuna. itsellä vistassa hävis aina välillä m-audion äänikortti, biisit meni vituileen jne ja silloin lenti vista. windows XP on ainut missä kaikki toimii about niinkuin pitääkin.

jos logickkia meinaat alkaa käyttämän, se tarkoittaa mäkkiin siirtymistä. uusimpia logikkeja ei enää tehdä PC ympäristöön. (5.x taitaa olla viimesin minkä pclle saapi).

ja no kaikkia erikoisempia vst yms efektejä ei välttämättä mäkille saa.. eli pientä probleemaa pukkaapi:).

Varmuuskopionti on erittäin suositeltavaa musaa tehdessä ja aina kun tekee suurempia muutoksia, Save as-toiminto <3 vaikka sama projekti on 100 kertaa niin onpahan joku toimiva versio tallessa:).

Olen kyllä pahoillani että projektisi meni vituilleen mutta hyvä syy tehdä nyt anger raita
Avatar
#4 • • KilledByComputerPrograms Guest
Joo, "save as" on ollu hyvässä käytössä, mut ei näköjään riittänyt, kun oli sotkenut ihan jokasen version , jokasesta raidasta.

Eli olis pitänyt vielä exportatakin jokanen versio, ja se vie aikaa.

Muutenkin on semmosta kirurgin hommaa plus näpertämistä toi rallinteko et siihen päälle vielä tuhannet exportit ja niiden järjestelyt..

Nojoo, asennekysymystähän tää koko eläminen on.

Sen verran tutuks on noi laulut kyllä tulleet täs kevään aikana, et tuntuu et on kuitenkin ihan hyvä kokonaiskäsitys tallentunu omaan pääkoppaan jokasest biisist, kun kuulee jonkun tietyn yksityiskohdan(turmeltuneenakin), et aion kyl kasata kaiken alusta asti takas, heti ku saan jonku kokoonpanon millä tehdä.

Ongelma nyt varmaa tuleeki olee siinä, et muistanko mä niitä biisejä enää sitten kun mä saan ne kamat, jos venyy pitkälle.


Jimmy on sitä mieltä et vois riittää pelkkä käyttiksen vaihto....

Vois olla tietty halvin vaihtoehto ennen ku ostaa uusia kamoja...


Viddu ku en ostanut niitä logiccikamoja(mac etc) suoraan....:s
Avatar
#5 • • J-P Guest
kai sulla on/oli nvidian näytönohjain?
Avatar
#6 • • KilledByComputerPrograms Guest

kai sulla on/oli nvidian näytönohjain?





Juu on?
Avatar
#7 • • aleksivirta Guest
Otan osaa. Mä menetin viime vuonna 6-9kk ajalta kaiken musan kun varmuuskopiot unohtui - been there, done that, vaikka mulla syypää olinkin mä itse ja sulla softien tai laitteiden kuseminen tms. Luulen että ihmiset vois antaa vähän tarkempia neuvoja tai ehdotuksia jos maltat kertoo jossain välis vähän tarkemmin että miten oot niitä biisejä tarkalleen tehnyt.

Mitä oot käyttänyt äänilähteenä noissa? Jotenkin kuulostais ongelman kuvaus että oisit tyyliin tehnyt jollain General MIDI -äänilähteellä / romplerilla saundit ja Cubase jostain syystä ois tallentanut patchien vaihdot vituiks, eli auttais vaan kun vaihtais ne oikeat patchit tilalle. Tai sit softa-/hardissyna jota käytät kusee jotenkin tai ei tue useampaa raitaa kerralla tai jotain muuta vastaavaa.

Toinen kysymys jota vähän vituttaa kysyä siinä vaiheessa kun joltakulta on mennyt projektit vituiks on, että ootko ihan varma että et oo itse mokaillut tai ymmärtänyt väärin jotain? Onko toi kusahtaminen tapahtunut ihan yhtäkkiä sillai, että oot lataillut ja tallennellut biisejä välissä ja ne on aina toimineet ihan hyvin? Jos biisit on toimineet mainiosti aiemmin aina kun oot lataillut niitä, niin sit varmaan joku on tosiaan mennyt oikeasti vituiks.

Kolmas kyssäri: jos uskot että oot tehnyt kaiken oikein ja biisit on toimineet aiemmin, niin ootko tehnyt mitään muutoksia äänilähteisiin tai softaan? Jos sulla on hardissyna / synoja äänilähteinä niin oisitko voinut muuttaa niistä jotain asetuksia, tai ootko päivittänyt Cubasea tai jotain VST-plugareita mitä käytät viime aikoina? Ootko asentanut Vistan joskus viime aikoina vai onko se ollu tosiaa käytös nyt koko ajan ku oot tehny musaa?

Musta toi jotenkin kuulostaa oikeasti siltä että jotkut asetukset jossain on seivattu tai konffattu väärin ihan yleisesti, tai joku juttu on muuttunut jäbän systeemis viime aikoina sillai että biisit vois hyvin saada pelastettuakin helpommin kuin käyttämällä toiset 4kk niiden uusiks tekemiseen. En tiedä kuinka hyvä oot käyttämään Cubasea tai tietokoneita yleensä ja mitkä kaikki vaihtikset oot miettinyt läpi mutta jos et oo vielä kauheemmin testaillut että missä vika niin voi olla ihan mahollista että kyse on jostain pienestä jutustakin, eikä sellasesta mikä vaatis viikkojen säätöä. Mä en oo Cubasen suhteen mikään asiantuntija, mutta voi olla tosiaan että joku muukin osais sanoa jotain jos jossain vaihees selvität tilannetta vähän tarkemmin...

Ps. OSX ja Logic on välillä kyllä tappanut mun sisäisen lapseni -tm- aika tehokkaasti, ei sekään puoli välttämättä mitään ruusuilla tanssimista aina ole. Eikä toi mitä nyt kävi toisaalta kuulosta mitenkään normaalilta softien käyttäytymiseltä Windows-puolellakaan.
Avatar
#8 • • aleksivirta Guest
Ai niin, ja vielä yks: jos pystyt pistämään vaikka mp3sena pätkän nettiin jostain noista väärältä kuulostavista exportatuista biiseistä, niin saattaa olla että sekin auttais mua tai jotakuta muuta tajuamaan että "ahaa, täs vois olla tällanen ongelma".
Avatar
#9 • • J-P Guest

kai sulla on/oli nvidian näytönohjain?




Juu on?



just luin intterwebistä, että 29% vistan kosahtamisista johtui nvidian ajureista. melko näätää...

itellä cubase 4 (windows xp) hukkaa muutetut softasyna asetukset uudelleen avatessa, josko ei muistanut tallettaa niitä omaan presettiin.
ja onhan tossa vähän muutakin paskaa, kun olis varaa niin solis logiciin vaihto. mutkö ei ol, niin näillä mennään...
Avatar
#10 • • aleksivirta Guest

itellä cubase 4 (windows xp) hukkaa muutetut softasyna asetukset uudelleen avatessa, josko ei muistanut tallettaa niitä omaan presettiin.



joo, jotain tällasta just mietin että josko tossakin ois kyse...
Avatar
#11 • • Fat Abbot Guest
Vista = No go edelleen. Vaihda XP niin toimii. Itsellä ei mitään ongelmia Cubase 4 kanssa. Mulla ei ole ollut noita soundinvaihto ongelmiakaan.
Avatar
#13 • • aleksivirta Guest
Pistetääs vähän vaihtoehtoistakin perspektiiviä taas:

http://www.analogindustries.com/blog/entry.jsp?msgid=1206396597425

"I won't mention that it's been a year now since Vista came out, it is rock-fucking-solid with everything I own, and is a demonstrably better operating system. This is getting completely fucking gay. As a software developer (I think I may have mentioned that once or twice?) I know that it isn't easy to stay on top of this shit. However, I do know it is absolutely possible, and the obligation of the developer."

"I use Macs for web surfing, email, iChat, that sort of thing (which they are frightfully good at.) I use a PC for graphics and music (which they are frightfully good at, and less prone to this kind of nonsense.)"

"I think that the general press poo-pooing of Vista gave a lot of companies the idea that they could get a pass if they didn't worry about it too much. Not to mention the general reticence of audio professionals to upgrade anything.
However, speaking strictly from an unbiased developer's viewpoint (I personally could care less which OS/platform I use as long as I get my work done; I'm equally comfortable in both) I could easily give you a thousand reasons why OSX is a big flaming pile of shit and Vista has its shit together in so many different ways. You, the user, may not experience these things, but we, the developers, have a FAR harder time staying on top of Apple stuff.
To put it another way: our very first product, the Mayhem suite, still works as first compiled in Vista. We would have had to rev it 6 times since inception, including 3 complete rebuilds, to keep it current in OS X, and that's just the VST. We never even built that product for AU. We've had to rev and rebuild our entire product line twice in the last two years to keep up with Apple's general flightiness.
So, strictly from a developer's standpoint, if you want to talk about 3rd party compatibility Vista is _far_ easier to deal with. The people that run in to problems are the ones that depart from the standard path in order to use some fancy-pants library. (The TC stuff uses JUCE, for instance, so not only do they have to deal with Vista inconsistencies, but they have to deal with Jule's ideas of same.) There are waaaaay more opportunities to deviate from the party line in Windows, since its installed userbase, particularly in Europe, is so much larger. "

:happyroll:
Avatar
#14 • • J-P Guest

Pistetääs vähän vaihtoehtoistakin perspektiiviä taas:

http://www.analogindustries.com/blog/entry.jsp?msgid=1206396597425
:happyroll:



niin, koodaajan näkökulmaa.... ton kirjoituksen linjaa jatkaakseni:
...ttuako mua kiinnostaa kuinka hankala/helppo se on koodata, kunhan se toimii niinkuin haluan. hihi :)

kyllä tossa cubasessa on alusta asti (oma 1.kokemus sx:n kanssa siitä 2 - 3 -> 4) ollut kaikenlaisia "pikkuvittumaisuuksia". mut jep. lopetan kiroilun ja ot läpinän tähän ;)
Avatar
#15 • • aleksivirta Guest

niin, koodaajan näkökulmaa.... ton kirjoituksen linjaa jatkaakseni:
...ttuako mua kiinnostaa kuinka hankala/helppo se on koodata, kunhan se toimii niinkuin haluan. hihi :)

kyllä tossa cubasessa on alusta asti (oma 1.kokemus sx:n kanssa siitä 2 - 3 -> 4) ollut kaikenlaisia "pikkuvittumaisuuksia". mut jep. lopetan kiroilun ja ot läpinän tähän ;)



Hmm, niin siis, ko. jäbä on julkaissut parinkymmenen vuoden aikana muutamalla eri nimellä (Sister Machine Gun, Micronaut, Chris Randall, Scanalyzer, ym.) useamman kymmentä levyä ja tienaa elantoaan musalisensoinnilla ja levylafkan pyörittämisellä sen koodailun / graffanväännön ohessa :)

Eli eiköhän siinä muusikon kokemus puhu siinä missä kooderinkin, käsittääkseni ton pointti on vähän niinko se että Windowsilla nyt vaa hurja läjä softaa ja plugareita vuosien takaa toimii edelleen, kun OSX:lla tulee käyttis- ja arkkitehtuuripäivitystä niin tiheää tahtia että heikompia huimaa, ja joka päivityksessä näyttää vähän että pitää venaa softa- ja plugaripäivityksiä kun jotain relevanttia käyttiksessä muuttuu. Mikä toisaalta softankehittäjillä tarkottaa sitä et on vähemmän aikaa tehdä uusia siistejä plugareita kun pitää fiksata vanhoi toimimaan, ja muusikoilla sitä että jos haluu päivittää niin saa aina olla varovainen että kaikki olennainen kulkee mukana.

Toi on just se syy minkä takia mun on tehnyt itse mieli switchata takaisin Windows-puolelle, tällä hetkellä kompromissina oon jäädyttänyt softan + hardiksen toviks kun ei kiinnosta katsoa mitä seuraavat päivitykset rikkoo. Nimim. muutama kiva plugari (ja sen myötä biisi) jäi jo PPC-puolelle ja aiemmin rock solid äänikortti kusee isosti uusimman 10.4.x-päivityksen jälkeen ... Harmi ettei Logiccia päivitetä enää Windowsilla ni ei tee kuitenkaan oikeesti mieli kokeilla.

Kyllä Logicissakin (mulla taitaa olla jotain kokemusta about 4.8->7.2.3, kasiin en oo vielä päivittänyt) niitä omia vittumaisuuksia ja kummallisuuksia löytyy, ei oo muistaakseni tollasia "hups, mitkää synat ei seivaa patchejaan projektin mukana, mites täs näin kävi"-showstoppereita tullu vastaan mutta ei sekään ihan täydellinen oo. Paha verrata kuuppaseen kun ei oo tullut käytettyä, mutta näyttää kyl siltä että Steinberg on saanut aika paljon paskaa niskaansa viime aikoina... Enkä mä tässä nyt omia valintojani oo sentään ihan lyttyyn haukkumassa. :D Mutta offtopicikshan tää iloisesti tosiaa taas meni.
Avatar
#16 • • J-P Guest

Mutta offtopicikshan tää iloisesti tosiaa taas meni.



vedetään vielä "sää oot vaan paska jätkä" -kortti esiin niin johan saadaan hyvä (ja perinteinen) plattarikeskustelu aikaan ;)

mutta joo, eiköhän kaikissa softissa ol omat mokansa, jotenkin tuntuu vaan ton cubasen kanssa menneen siihen "enemmän ja huonommin" tyyliseen windows koodiin.
kerran sitä mac logic:ia kokeillut (tai no, istun vieressä, join kaljaa ja annoin "ohjeita"), ja vaikutti pätevältä... kunnes se ulkoinen kovalevy hajosi hoho. robelle terveisiä.
Avatar
#17 • • Roberto Guest

Mutta offtopicikshan tää iloisesti tosiaa taas meni.



vedetään vielä "sää oot vaan paska jätkä" -kortti esiin niin johan saadaan hyvä (ja perinteinen) plattarikeskustelu aikaan ;)

mutta joo, eiköhän kaikissa softissa ol omat mokansa, jotenkin tuntuu vaan ton cubasen kanssa menneen siihen "enemmän ja huonommin" tyyliseen windows koodiin.
kerran sitä mac logic:ia kokeillut (tai no, istun vieressä, join kaljaa ja annoin "ohjeita"), ja vaikutti pätevältä... kunnes se ulkoinen kovalevy hajosi hoho. robelle terveisiä.



itse asiassa kovo ei lauennut. vieläkin käytössä. sillä oli huono päivä.
ei ole sen jälkeen samanlaista klonkutusta pitäny.
toki sen verran säikäytti että projektikansiot on iloisesti ihan muilla levyillä nyt. :)
Avatar
#18 • • aleksivirta Guest

Mutta offtopicikshan tää iloisesti tosiaa taas meni.


vedetään vielä "sää oot vaan paska jätkä" -kortti esiin niin johan saadaan hyvä (ja perinteinen) plattarikeskustelu aikaan ;)



MUN ISÄ ON KOVEMPI JÄTKÄ KU SUN ISÄ!

Hnm, eiku siis, jatkakaa :P
Avatar
#19 • • Dr.Phibes Guest
ette_vaan_osaa.jpg
Avatar
#20 • • Dr.Phibes Guest
mikä mussa on vikana kun mulla ei oo ollu kuppasen kanssa mitään ongelmia ikinä.... vaiks onki ollu tuhatmiljuunaa raitaa ja softasynaa ja efektiä härpättämässä.... ainoo onkelma on ollu toi tehon puute ko. tapauksissa mut freeze track on pelastanut päivän....