Kusettavat baarimikot

17 posts, 1 page, 2,349 views

Avatar
#1 • • Ryvon DJ Guest
Kaveri oli eilen Redrumissa, ja kertoi tapauksesta jossa oli tilannut yhden lonkeron hieman semi-tuiskeessa, mutta kuitenkin selväjärkisenä. Oli maksanut kaksikymppisellä ja saanut takaisin muutamia kolikoita. Kaveri siinä sitten ihmeissään että mitä helvettiä, ja tuijotteli suu auki baarimikko-naista, joka sitten lykkäsi vielä vitosen kouraan. Kuitenkin kaveri laski että hintaa lonkerolle taisi tulla kympin luokkaa. Tipeistä ei oltu mitään puhuttu, eivätkä ne kuulu Suomeen.

Pitää käydä testaamassa Redrumissa pistokokeilla onko noita vilunkeja enemmänkin.
Avatar
#2 • • pie Guest
Samaa taisi olla joskus La Tourissa, miten lienee Virgin oilin aikaan. Varmaan noissa baarihommissa tapahtuu ihan inhimillisiäkin virheitä, mutta tahallaan kusettaminen on perseestä. Toivottavasti tuossa Redrumin tapauksessa oli kyse ajatuskatkoksesta/virheestä eikä tahallisesta toiminnasta.
Avatar
#3 • • sauce Guest
Aikoinaan Turussa, Cosmic Comic Cafessa koitti tehdä baarimikko mulle samaa. Maksoin kakskymppisellä ja sain jotain hiluja takaisin. Olin silläkertaa poikkeuksellisen selvä (ja tavanomaisen köyhä) ja rupesin mekkaloimaan asiasta. Totisena poikana sain kuin sainkin oikein takaisin, mutta sen jälkeen laskin kyllä rahani kyseisessä paikassa. Sitä en edes tohdi ajatella, kuinka monta kertaa mua on kortilla maksaessa kusetettu. Ainahan sitä ei soseessa edes katsonut kuittia, kuittaus vain ja imi viinaa minkä ehti. Onneksi tuollainen touhu on niin <2003.

NIIN ja Londoossa, Fabrikissa kävi hassusti joskus 2005 tms. Tilasin Breezerin ja maksoin kakskymppisellä. Odotin rahaa takaisin, ilmeisesti hölmön näköisenä, kun misu tiskin takana sanoi että "sorry, we dont give change". En tiedä kusiko mun muroihin vai mitä, mutta olin niin hämmentynyt, että poistuin takavasemmalle. Onhan se juttuna hauska ison maailman menosta ja toisaalta, ei tullut krapulaa ku jäi juomiset siihen:D
Avatar
#4 • • drS Guest

NIIN ja Londoossa, Fabrikissa kävi hassusti joskus 2005 tms. Tilasin Breezerin ja maksoin kakskymppisellä. Odotin rahaa takaisin, ilmeisesti hölmön näköisenä, kun misu tiskin takana sanoi että "sorry, we dont give change".



:--D owned!
Avatar
#5 • • Funkatronik Guest
Onkohan tuollainen edes laillista?
Avatar
#6 • • Roz Guest
No ei todellakaan ole laillista ^ :)

Käytiin tuossa viime viikonloppuna Pietarissa. Siellähän tuo kusetuskulttuuri tuntui olevan oikein voimissaan. Tilasin oluen, joka osoittautui jotenkin kauhealla tavalla pilaantuneeksi (okei, saattoi olla myös erehdys). Tilasin uuden oluen, mikä oli sitten ihan jees. Sitten kun tilattiin lasku, sanoi tarjoilija loppusumman, mutta kun pyysimme kuitin, nousi hinta yhtäkkiä aika tavalla. Tarkkana saa olla.
Avatar
#7 • • Ryvon DJ Guest

Odotin rahaa takaisin, ilmeisesti hölmön näköisenä, kun misu tiskin takana sanoi että "sorry, we dont give change".



Niin, tota aloin miettimään, tässä kuin kaverinikin tapauksessa, että miten miehet poistuvat melkein nolona (???) paikalta kun kusettajana on nainen... Mikä sinänsä on jännä ilmiö. Olemmeko jotkut liian herrasmiehiä vai mitä kun hämmennymme huijaavasta naisesta? Kyseessä kuitenkin on paskiainen joka vie hiellä ansaitut rahamme. Tietysti tähän voi heittää läppää evoluutiosta ja miesten aivotoiminnasta naisen edessä jne... Kusetus on kuitenkin aina kusetus, ja tottakai nykybisneksessä käytetään todella paljon naisten "kauneutta" kaupanteossa etc.
Avatar
#8 • • master bator Guest

Odotin rahaa takaisin, ilmeisesti hölmön näköisenä, kun misu tiskin takana sanoi että "sorry, we dont give change".



Niin, tota aloin miettimään, tässä kuin kaverinikin tapauksessa, että miten miehet poistuvat melkein nolona (???) paikalta kun kusettajana on nainen...



Mitäh? :D

Miten tuo nyt liittyy mihinkään? Ihan kuin näiden tapauksien lopputulos olisi ollut jotenkin erilainen jos myyjänä olisi ollut mies. Jos on niin hölmö ettei osaa laskea niitä rahojaan tai muuten vaan liian päissään niin on mun mielestä ihan turhaa alkaa jälkeenpäin itkeä moisesta. Skarpatkaa vähän.
Avatar
#9 • • JussiS Guest
Itse olin opiskeluaikoina 3 vuotta kassalla töissä, ja muistaakseni 2 kertaa jouduin tilanteeseen, jossa asiakas sanoi antaneensa esim 50e ja mä annoin vaihtorahaa vaan kahteenkymppiin tai jotenkin muuten, enkä huomannut heti virhettä. Toisella kerralla asiakas oli joko väärässä tai koitti kusettaa (kassa täsmäsi), ja toisella kertaa taas mokasin itse (tää saatiin tarkastettua kassan turvakamerasta, kun meille oli tullut uudet kamerat). Aika pää jäässä tota kassahommaa tehdään, varsinkin kiireessä. Kaikkea ei vaan voi muistaa, ja niin kauan kun rahat saa takaisin, on melko turhaa vielä tehdä mitään suuria johtopäätöksiä paikan luotettavuustasosta.

LaTourissahan tuo kusettava baarimikko teki tuota todella usein ja todennäköisesti ihan tarkoituksella.
Avatar
#10 • • Zapa Guest
Ibizan Pacha on pahin kusetuspaikka missä oon käynyt. Pari kertaa nähnyt kun baaritytöt surutta ottaa kaikki vaihtorahat seteleineen kännisiltä pois, eikä anna niille takaisin vaikka pyytäisit. Lisäksi itelle muutaman kerran käynyt niin, että esim 12e maksaa juoma >> annat 15e ja tyttö kysyy saako loput tippiä? No ei vittu tipu ainakaan jos kysyt :mad:
Caro²

Posts: 5,301

#11 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Ibizan Pacha on pahin kusetuspaikka missä oon käynyt.


Sillä, että kyseessä on Pacha, ei kyl oikeesti o mitään tekemistä tuon kanssa. Koko välimeren mentaliteetti on semmosta kusetusmeininkiä. Olit missä tahansa ravintolassa, liikkeessä, klubissa tai vaikka bussilippua ostamassa, saat olla kokoajan tarkkana rahojen kanssa.

Ravintoloissa laitetaan ylimääräsiä ranskalaisia mukaan laskuun, bussilipusta maksat 2x hintaa, jne jne.

Joissakin paikoissa hommat toimii hyvin ja asiakaspalvelu on oikeeta asiakaspalvelua ilman kusettamista.
Avatar
#12 • • Zapa Guest

Ibizan Pacha on pahin kusetuspaikka missä oon käynyt.


Sillä, että kyseessä on Pacha, ei kyl oikeesti o mitään tekemistä tuon kanssa. Koko välimeren mentaliteetti on semmosta kusetusmeininkiä. Olit missä tahansa ravintolassa, liikkeessä, klubissa tai vaikka bussilippua ostamassa, saat olla kokoajan tarkkana rahojen kanssa.

Ravintoloissa laitetaan ylimääräsiä ranskalaisia mukaan laskuun, bussilipusta maksat 2x hintaa, jne jne.

Joissakin paikoissa hommat toimii hyvin ja asiakaspalvelu on oikeeta asiakaspalvelua ilman kusettamista.



Ai jaa sinäkö sanot tuon, ettei ole mitään tekemistä Pachan kanssa jos oot kerran käynyt Ibizalla, voi lollerz.

Jos oon käynyt 9krt Ibizalla (ja varmaan toiset 10krt muualla Espanjassa)ja AINOASTAAN Pachassa tätä olen nähnyt tapahtuvan useasti, niin kyllä sillä on tekemistä Pachan kanssa. Piste.
Avatar
#13 • • hpi Guest
"Koko välimeren mentaliteetti on semmosta kusetusmeininkiä. Olit missä tahansa ravintolassa, liikkeessä, klubissa tai vaikka bussilippua ostamassa, saat olla kokoajan tarkkana rahojen kanssa"

Annetaan heti anteeksi jos ainoa kommunikaatiomuoto on englanninkieli, tahi luulevat mahdollisesti britiksi noin oletuksena..

Vanha linkki joka aina saa minut hyvälle tuulelle :)

http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/L%C3%A4hes+tuhannen+euron+olut+h%C3%A4tk%C3%A4hdytti+turistia+Roomassa/1135219755812
Avatar
#14 • • clib Guest

Käytiin tuossa viime viikonloppuna Pietarissa. Siellähän tuo kusetuskulttuuri tuntui olevan oikein voimissaan. Tilasin oluen, joka osoittautui jotenkin kauhealla tavalla pilaantuneeksi (okei, saattoi olla myös erehdys). Tilasin uuden oluen, mikä oli sitten ihan jees. Sitten kun tilattiin lasku, sanoi tarjoilija loppusumman, mutta kun pyysimme kuitin, nousi hinta yhtäkkiä aika tavalla. Tarkkana saa olla.


Ainakin Pietarissa on jokaisessa paikassa tyylinä se, että turisteilla on ihan omat hinnat. Ei se kivaa ole, mutta kun summat on toisenlaisia kuin vaikkapa Suomessa niin ei tunnu niin pahalta. Taisi olla Lonely Planetin matkakirjassa, missä sitä perusteltiinkin juuri tuolla syyllä. Tiedä sitten onko virallisesti sallittua.

Erikoinen tilanne oli myös kun piti jostain tavallisesta kaupasta ostaa muistoksi paikallinen tupakka-aski. Homma ei toiminut ollenkaan vaan myyjä vei suoraan jonkun Marlboro-tiskin luokse. Siinä kyllä oli sitten jotain paikallisen oloista, mutta mieluummin olisi jonkun muun ostanut vaikka kalliimmalla.
Avatar
#15 • • Zwei Einsdrei Guest
Damissaki on turisteille omat hinnat. Siellä se toimii monessa paikassa silleen, että jos puhut hollantia saat halvemmalla mitä hinnat on ilmoitettu..
Avatar
#16 • • espoo_rumpshaker Guest
'urpo taksa'
Avatar
#17 • • Giuseppe Guest

Damissaki on turisteille omat hinnat. Siellä se toimii monessa paikassa silleen, että jos puhut hollantia saat halvemmalla mitä hinnat on ilmoitettu..



Tjaa, enpä oo huomannu hinnoissa mitään eroa, korkeintaan ystävällisempänä palveluna. Uunnavuonna kokeilivat vierailevaa kaveriani kusettaa Melkwegissä, mutta se tyyppi on niin perkeleen itsepäinen että se kiipes baaritiskin yli hakemaan vaihtorahojaan ja se baarimikko säikähti niin että löi (sattumalta??) heti suoraan oikean vaihtorahan kouraan. Ihme kyllä mitään muita seurauksia ei asiasta tullut :D